۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

نامۀ احمدی نژاد به لاریجانی: "عسس بیا مرا بگیر است و فرصت سوز!

undefined

Swans Reflecting Elephants


1- احمدی نژاد نامه ای نوشته بغایت تند و از موضع بالا و قوۀ قضائیه و رییس آن را بشدیدترین ادبیات مورد بازخواست و استیضاح قرار داده است. نامۀ احمدی نژاد ضمن خوشایند برای مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی بسیار برخورنده است از جهت مناسبات سیاسی و دیوانی جمهوری اسلامی. و محتمل است با در نظر گرفتن یکی از موارد زیر نوشته شده باشد:

الف- هیچ منظور خاصی را تعقیب نمی کند بلکه فقط بخشی از ادبیات روکم کنی جمهوری اسلامی است - در دورۀ احمدی نژاد تشدید شده - که این بار بجای گفتن وشفاهی به نوشتن و کتبی ارتقاء یافته است. این رو کم کنی می تواند اول برگردد به آن واکنش منفی که بازدید اعلام شدۀ احمدی نژاد از اوین را منتفی کرد تا او کتباً نامه نگاری و اجازه بگیرد؛ و پاسخ اجازۀ - از موضع دستور - او هم با همان پاسخ منفی رد شد. و پشتیبان این انگیزۀ قوی اولیه نوعی صادق لاریجانی کشی بجای علی لاریجانی کشی هم می تواند وجود داشته باشد. زیرا احمدی نژاد این ماه ها بشدت با مجلس درگیر بوده ولی تیغش از پارسال ببعد نتوانسته به مقننۀ تحت ریاست علی لاریجانی تفوق پیدا کند. این موضوع روکم کنی محتمل ترین دلیل یا علت این نامه نگاری بوده است.

ب- احمدی نژاد ضمن داشتن انگیزۀ "روکم کنی" انتظار دارد که این نامه بخشی از نخبگان و روشنفکران و طبقۀ متوسط را متقاعد کند که با باور او به یاریش بیایند و نه تنها در حال حاضر در مقابل جناح سنتی اصولگرا کمکش کنند که در آیندۀ نزدیک و انتخابات ریاست جمهوری هم. زیرا که او به ارزش های لیبرال آن ها پایبند است و یا حداقل بیشتر از اصولگرایان نامی به این ارشهای لیبرال احترام می گذارد. این خواستۀ احمدی نژاد بطور پروسه ای و پایدار و بلند مدت محال است اتفاق بیفتد. اما اگر با نتیجه ای نسبی موفق همراه این فعل و انفعال نامه نگاری باشد ممکن است بصورت پروژه ای - نوع استقبال از اظهار نظرش در مورد روزنامۀ شرق - اعلان رضایت تک و توک و انفرادی و فرصت طلبانۀ مثبت سیاسی تعدادی از دانشگاهیان مستقل را جلب کند. اما اینکه سازمان رأی نخبگان و لیبرال ها بسمت احمدی نژاد و یارانش بیاید محال قطعی است.

پ- نه هیچکدام از دو مورد بالا منظور احمدی نژاد نیست بلکه طبق ادعای تک و توک هواداران سکولارش احمدی نژاد هدفی بسیار بزرگ و مقدس دارد از این تند کردن دور اختلافات. به این معنا که او مصر است که پای خامنه ای در موقعیت ضعیف فعلی اش را به معرکه بازکند و با موضع گیری او علیه یا له خودش بتواند در صورت تأیید خامنه ای از راه قدرت مطلقی که بدست می آورد و در صورت مخالفت خامنه ای با مشروعیتی که در بین اکثریت ناراضی ملت کسب می کند ایران را از نکبتی که گرفتارش است نجات دهد. این مورد اما بدلایل زیر بوقوع نمی تواند بپیوندد:

پ1- بسیار بعید است که خامنه ای فریب بخورد و خودش را وارد دعوا کند در عرصۀ عمومی و رسانه ای.

پ2- همان دلیلی که پیش تر گفتم: احمدی نژاد عقبۀ نخبگانی ندارد و نخبگان جامعه با طناب او وارد هیچ گودالی هم نخواهند شد تا چه رسد به چاه آرتزین مقابله با خامنه ای.

پ- و اگر حتی دو مورد بالا اتفاق بیفتد بازهم احمدی نژاد محال است بتواند نقش ناجی را بازی کند زیرا او خودش دکترین مخالفت بنیادی با مناسبات جهانی دارد و نه می تواند و نه کسی از او می پذیرد که دچار تحول شده باشد بیکباره.

ت- یک دلیل دیگر می تواند این باشد که احمدی نژاد بریده و دست به انتحار زده. زیرا که شرایط بسیار سخت است و خزانه خالی و توزیع پول تعطیل. لذا برایش فرقی نمی کند که واکنش ها به عملش به استیضاح و عزلش بیانجامد و او بعد از 7/5 سال خرابکاری بتواند بعنوان شهید آرمان های ملت برگردد به نارمک و بشود یکی دیگر از قهرمانان خدمتگزار که نگذاشتند کشور را نجات بدهد. این را از این جهت هم می گویم که او مضحکانه ادعا کرده است که در شش ماه آینده می خواهد مشکلات کشور را از ریشه حل کند.

2- می شود این سیاهه از انگیزه ها را ادامه داد بازهم. اما بی فایده است و بهتر است نتیجه را بگویم از منظر پیش بینی خودم: به احتمال زیاد نامۀ احمدی نژاد نه خامنه ای را به واکنش علنی وادار خواهد کرد و نه لاریجانی به آن پاسخ خواهد داد. و نه هیچکدام از هیئت حاکمۀ مؤثر آن را جدی خواهند گرفت. آنان از تاکتیک خود احمدی نژاد (بی اعتنایی و سکوت) استفاده خواهند کرد و صورت مسئله را از روی میز جمع خواهند نمود.

3- آری اگر کار به سکوت و بی اعتنایی کشید احمدی نژاد دست بعمل دیگری بزند مثل هجوم فیزیکی به زندان اوین - با چند مشیر و مشار و وزیر بروند در زندان اوین و ممانعت را جنجال رسانه ای کنند - یا حطاب قرار دادن خامنه ای در علن و بطور مستقیم؛ ممکن است نتایج بهتری در آن اتفاقات بیافتد. اما اگر به تعبیر خوب مطهری "احمدی نژاد بدیوار که خورد برگردد" موضوع تمام خواهد شد و استخوان لای زخم باقی خواهد ماند. بنظر خودم احمدی نژاد اگر قصد خدمت دارد نباید بازی نارس را به فینال ببرد مثل این نامه. او باید کمی بیشتر بازی را ادامه بدهد تا حریف از نفس بیفتد. زیرا در موقعیت فعلی اگر دست خامنه ای از پشت احمدی نژاد برداشته شود  جناح راست بسرعت میتوانند او را حذف کنند و آب هم از آب تکان نخورد. و این بسیار بد است. زیرا اگر احمدی نژاد حذف شود الیگارشی و جناح راست خیلی سریع همه چیز را پنهان می کنند و آب ها را از آسیاب می اندازند. بهمین خاطر هم من از حرکات انتحاری احمدی نژاد استقبال نمی کنم به این زودی.

4- نکتۀ آخر می ماند اینکه امید ما برای تغییرات حتمی بیشتر به خارج از مرزها و این محاصرۀ وحشتناک - فقط باید کوتاه مدت باشد و تعیین تکلیف کن و الا خدا لعنت کند دولت های غربی را - بسته است. و بنظر من که تغییر حتمی است. اما چرا ما یک مهرۀ خوب خرابکار تسریع کنندۀ فروپاشی حاکمیت مثل احمدی نژاد را سوخته ببینیم در یک هماورد روکم کنی. برای آنانی هم که حسم را نپسندیدند یک مژده بدهم که حرکت احمدی نژاد - گذشته از لوطی و نالوطی - بشدت بضرر خامنه ایست. و او بیشتر تحت طعن و لعن ناگفتۀ اصولگرایان واقع خواهد شد. یا...هو

و یک جملۀ قصار هم اضافه کنم که: "ما به یک سیاستمدار جسور نیاز داشتیم خداوند یک پیامبر دیوانه برایمان فرستاده؛ و عصر پیامبران سپری شده است". 

۱۸ نظر:

علی39 گفت...

درود بر دلقک عزیز
با رصد چندین ساله رفتار احمدی نژاد و حتی پیش بینی ریاست جمهوری وی در یکسال و نیم قبل از 83 که موجب تمسخر بنده در جمعی گردید که بعدا با تعجب از من یاد کردند. البته شما هم بسیار خوب مسایل را میبینی و من شخصا قبولت دارم چند نکته بنظرم میاید
دلایل مختلفی متصور هست اولا همانطور که دیروز نوشتم کد آغاز عملیات را رحیمی داد و این شروع یک پروژه هست با اهداف کلان
در سیاست خارجی احمدی نژاد سعی دارد که ثابت کند قوی ترین فرد ایران است که حتی گوش رهبر را هم میتواند بپیچاند و نیاز به حمایت خارجی دارد

وی سعی میکند مسایل اقتصادی را در حاشیه قرار دهد و در نهایت به گردن رقبا بیاندازد

چنانچه قصد انتخاباتی داشته باشد سعی دارد به شورای نگهبان پیام بدهد که شوخی نداریم

او خوب میداند مردم ایران از روحانیون متنفرند و در صورت تغییر ادبیاتش براحتی میتواند در مدت کوتاهی افکار طبقات فرهیخته را با خودش همراه کند و با حمایت خارجی و ائتلاف با برخی گروهها براحتی این موضوع امکان پذیر است و خودت هم میدانی که شدنیه (مگر رضا شاه روزی که اعلام سلطنت کرد نخبگان با او بودند؟)

او نیک میداند که اگر نزند , میزنندش .دقت کن او در تحلیلش به اندازه من میفهمه که علت حذف هاشمی و موسوی و کروبی و خاتمی و.. همه وفاداری و مراعات خامنه ای بوده
و او دیگر این اشتباه را نمیکند

او حتی چنانچه استیضاح شود هم بلایی که سر بنی صدر آمد بر سرش نخواهد آمد چون قطعا فکرش را کرده (یاد لال مونی گرفتن بازرگان در مقابل هاشمی در مجلس بیافت!)

حتی بدش نمیاید که استیضاح شود چون قطعاً در حالت بحران او برنده تر خواهد بود
نوشته بودی که ادعا کرده شش ماهه مشکل کشور را حل میکند (در بین فرهیختگان و یا حتی خود من و شما مشکل کشور چیست یا کیست؟) برای حل کردن مشکل که شخص خامنه ای میباشد او نیاز به شش ماه دارد و شاید با انتحار!

در عالم سیاست کم نبوده اند پدران و پسران و همسرانی که خیانت کرده باشند

من اتفاقا فکر میکنم او خامنه ای را لخت کرده گذاشته بالای چهار پایه با پایه های شکسته و فقط باید چهار پایه را با پا بزند بیاندازد (این اون چهاپایه جمشید بسم الله است .چهار پایه نماد رهبر است دیگه!)
روزهای خوبی را میبینم در آینده و فکر میکنم او با انتحار خودش یادش را در تاریخ ایران باقی خواهد گذارد البته اگر گند نزند

من حتی بین همدستی او و هاشمی هم شک دارم
قطعا در آمریکا چراغ سبز برای حمایت گرفته و از دیروز یک آبان فرمان بسم الله را آغاز کرد و ظرف شش ماه اتفاقات بزرگی خواهد افتاد که حداقل آن این است که دیگر خامنه ای حتی در صورت عدم سقوط نمیتواند خیمه شبازی هر دوره انتخابات را بر قرار کند و رقبا را حذف کند لذا اتوماتیک نیروهای مترقی و مردمی تر شانس بدست گرفتن ابتکار عمل را خواهند داشت
احمدی نژاد خیلی وقته برنامه دارد او ادبیاتی دارد که من بصورت غریزی حسش میکنم مثلا چرا گفت زنده باد بهار.مردم عادی فکر میکنند دیوانه است بدبخت ولی خودت خوب میدانی که او اصلا ساده نیست و مسخره هم نیست

در صورت آمدن اوباما که امروز با مناظره آخرش تقریبا صد در صد شده احمدی نژاد قطعا تغییرات لازم را در ایران پیاده خواهد کرد و نظام آینده را بر اساس نظریات خودش بنیان خواهد گذاشت


شما استاد من هستی و بنده جسارتاً موارد را عرض کردم ولی باید سندی باشد از کیفیت بالای سیرک که در آینده همه ببینند در سیرک چه خبره!
بدرود

Dalghak.Irani گفت...

علی 39 سلام.
آمدم فقط بگویم که پس شما هم جدی تر از جدی بودی در آن کد جمشید بسم الله. ولی رو نکرده بودی فکر کردم جوک ساختی از ذوقت. حالا این جم شدن با بسم الله را به کی گفته رحیمی؟ به مردم شهرها. به مردم روستاها. به عوام. به خواص. به یاران وفادار و سازماندهی شدۀ زیر زمینی و کجا جمع بشوند چکار بکنند. یعنی همۀ این ها قبلاً سازماندهی شده و انضباط حزب استالین هم در هواداران برقرار است و عملیات هم مشخص است و فقط رمز شروع عملیات مانده بود که آن را فرمانده رحیمی با استفاده از رادیو تلویزیون دشمن ابلاغ کرده است. نه آن را قبول دارم و نه این نوشته ات را معتبر می خوانم. زیرا اولاً بدنبال تأیید آن جوک جمشید بسم الله ات آورده ای و جدی بودنش را گرفته ای و ثانیاً من یک بار از راه جدی گرفتن احمدی نژاد با او تا ته خط رفته ام و رسیده ام به اختلاس 3000 میلیاردی. لذا احمدی نژاد را در حدی نمی بینم که بتواند از این غلط ها بکند. او بهتر است همان آتش زیر دیگ بماند و بسوزد که رفقای جناح راست نتوانند شکاف را هم بیاورند. البته سقوط خامنه ای را قبول دارم ولی بعلت خرابکاری احمدی نژاد در داخل و حمایت بی حساب از او و فشار خارج که نهایتاً توسط طیف میانه رو و عاقل (هاشمی و رفقا ) کنار گذاشته بشود. اینکه خامنه ای قبل از احمدی نژاد و دار ودسته اش سقوط کند محال قطعی است. و بدتر اینکه قدرت هم دست احمدی نژاد باقی بماند. پس بگو یکباره همه از اطلاعات و سپاه و الیگارشی و دانشگاه و... کشک دیگر. خیلی هم خیالی کنیم ممکن است دیگر سیرکمان مشتری گریز بشود! نه علی 39. یا...هو

علی39 گفت...

درود
من واقعا معتقدم که حرف رحیمی جوک نبوده آخه مگر اینها مسخره هستند که شعر وور بگویند من ادعایی درباره تحلیلم ندارم و البته این کامنت من بصورت سند باقی میماند ولی مرد حسابی بنیانگذار برانداز بودن احمدی نژاد که خودتی! طرف مقابل او هم گلابی که نیست با اختلاس یک مشت میزند و بعد محمود هم یک مشت میزند در واقعیت یک بازی فوتبال را هم نمیتوان پیشگویی کرد ولی پیش بینی که میشود کرد.روزی که در ارتش شاهنشاهی بودی اگر میگفتند خمینی تاج و تخت شاه را ساقط کند همین جوری که به ما انداختی برخورد میکردی؟ مگر در این دنیا حکومت ها چگونه ساقط شده اند؟ آیا فکر میکنی بالا رفتن دلار کار جمشید بسم الله هست ؟ خوب معلومه که این حمله احمدی نژاد بعد از فرمان رحیمی بوده در واقع رحیمی دیروز که اون حرف را زده حتما از این نامه خبر داشته.خامنه ای روی چارپایه خودش پایه ها را برید پایه سلطنت خامنه ای کیه؟ رفسنجانی؟خاتمی؟ناطق نوری؟ خوب معلومه که خامنه ای تنهاست .مگر فرماندهان ارتش به شاه خیانت نکردند به فرمان یک آخوند؟اینها واقعیت بوده دیگه؟من صد در صد تحلیلم اینست که احمدی نژاد در جهت قبضه قدرت است و به خامنه ای هم رحم نمیکند بدنبال این هم نیستم که ثابت کنم رحیمی کد داده .اصلا تحلیل تو که خیلی پیچیده تر بود را میپذیرم که منظورش جمشید شاه و ولی فقیه هست.ولی احمدی نژاد مشکوک نیست تابلو هستش که دارد چکار میکند.کسی نمیاید با حلوا کسی را ساقط کند شاید اصلا از اول به این فکر نبوده !نمیدونم مگر خود شما میدونی؟ ولی قراین از یک بزن بزن حکایت داره که احمدی نژاد میداند اگر نزند , میزنندش و اگر وفادار باشد عاقبت خاتمی و هاشمی و کروبی و میر حسین و ناطق و ... در انتظارش هست پس تلاشش را میکند حرف من اینست و حالا دلم هم میخواهد در این بزن بزن این ببره.مگه عیبی داره از بچگی طرفدار تیم ضعیفتر بودم وهستم.نگران بیننده های سیرکت هم نباش روزی دست خداست.

ناشناس گفت...

اه اه اه
حالم بهم خورد آقای فهمیده
باز که افکار مسموم تون را که در پست قبل متذکر شدم در اینجا تکرار کردی.
آقای فهمیده کمی از این ذهن خزعلیات باف تون و انشا نویسی فاصله بگیر..

Dalghak.Irani گفت...

عزیزانم.
احمدی نژاد سر اختلاس بزرگ بدجوری گذاشته اند توی کاسه اش و دارد خودش را بدر و دیوار می زند از همان موقع که مهم باشد مثل سابق. خب فکر کن اصولگرایان اصلاً استفاده شان را کرده اند و دارند تفش می کنند بیرون روداری کند لهش می کنند. شوخی تان گرفته. او زمانی که در قدرت بود و مشایی هم آزاد بود من گفتم بلکه این دوتا نقشه ای دارند برای مصادرۀ حکومت - با اینکه منطق حکم می کرد که جنس این دو از حنس سیاست مدن نیست - بعد هم تقشان در آمد دیدیم نقشه شان فقط پولشویی بود و تقسیم برای خرید رأی همین. سر چشمه را که امیر خسروی و خاوری بود گرفتند ماجرای احمدی نژاد و برو بیایش هم تمام شد. حالا این تلاش های "من آنم که رستم بود پهلوان" زور بردن مثبت ندارد ولی زور کمک به تخریب و زنده نگه داشتن دعوا دارد. دارم بهش می گویم که ما را از فیض وجودش در حکومت محروم نکند. همین. او از نظر اصولگرایان یک تمام شده است و فقط خامنه ایست که ضامن نفس کشیدن اوست. جنس این فرقه خیلی بیشتر از جنس خود آخوند ها توی ذوق می زند در سیاست مدرن. بنابراین از این ها آلترناتیو در نمی آید. چون مدرن ها قبولشان ندارند. آن صوتی هم که شنیدی "ازش متنفر بودم داره ازش خوشم می آید" هم یک جملۀ بازهم سلبی است. چون اول گوینده می گوید از این مموتی یا ان آقا نفرت داشتم ولی حالا اگر بشرط تداوم - تاکجا- نفرتم ازش کم می شود. دوستان هوادار احمدی نژاد هم اخیراً هوادار او نشده اند و هواخواه فابریک او هستند. - مثل سرورم برزو از هلند که قدیمی ترین یار عزیز وبلاگی من هم است - من یک سال و نیم در اینجا تلاش کردم که لااقل یکی از خوانندگان را متقاعد کنم که می شود به احمدی نژاد مثبت دل بست. فقط بحرمت سن و سال و قلم و نون ونمک وبلاگی بود که تحملم کردند تا از خر شیطان پیاده شوم. آن وقث تو می گویی با یک نامه نوشتن و بدون معلوم شدن نتیجه توی خیابان های تهران آمبولانس ها هستند که کشته مرده های احمدی نژاد جدید! را جمع می کنند. مگر من از پشت کوه آمده ام. من منکر هواداری تاکی و کجای طبقات محروم از احمدی نژاد نیستم اما در سیاست این هواداران کیفی وکم و سازمان دار است که عمل می کند و نه هوادارن کمّی و توده و فله ای. یا...هو

ناشناس گفت...

اختلاف بین مموت و ozma کاملا آشکاره(اگرچه میتونه ساختگی باشه برای سرگرم کردن من وشما تا تورم وگرونی رو یادمون بره کمااینکه واقعا هم سرگرم شده ایم نه؟) اما بهتره اونو خیلی گندش نکنیم. من به شما قول میدم مموتی همونطور که تو این 7 سال هیچ کاری جز خرابکاری نکرد ،این چند ماه باقی مونده هم جز خرابکاری هیچ کاری نمی کنه . به نظر من چیزایی که دلقک گفت در واقع آرزوهای ذهنی او و سایر مردم ایرانه ولی متسفانه واقعیت چیز دیگریست.اینکه احمدینژاد بفکر کنار زدن ozma و کارهایی از این دست باشه آرزوی همه ماست ولی اگر هم بخواد هرگز نمی تونه این کارو بکنه . شایدم همه اینا سیاه بازی باشه برای اینکه ذهن مردمو از گرونی و تورم منحرف کنن و مردم یادشون بره نون کیلو چنده.

ناشناس گفت...

حاجی ما اینو لینک کردیم در بالا
اما یک سفارش داریم که بنویس آیا اوباما به درد سیرک ما خواهد خورد یا رامنی چون نظر کارمندان(شما) برای استخدام یکی از این دو مهم است!

Dalghak.Irani گفت...

خیلی ممنون پسر حاجی اما لینک شما به صفحۀ بی بی سی و همان موضوع دلخواهتان رامنی اوباماست. در حالیکه تیتر لینک مربوط به وبلاگ من است. سردرنیاوردم خلاصه. و چشم اگر بدرد من هم بخورد. نفهمیدم منظورت از شما در پارانتز چه بود. معمولاً پارانتز برای یعنی بکار می رود. با این ترتیب کارمندان (شما) مرا می گویید یا دیگران را. مرسی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

این هم یک اظهار نظر از معدل روظنفکران داخل کشور دکتر زیبا کلام بنقل از کیهان:

زيباكلام دو هفته پيش گفته بود: من به عنوان يك اصلاح طلب اين واقعيت را مي بينم كه يك فرد سياسي منصب دار مواضعي مترقي اتخاذ مي كند. ممكن است آقاي احمدي نژاد در سخنراني بعدي اش به قوه قضائيه بگويد پرونده كوي دانشگاه كه آن طور به خاك و خون كشيده شد به كجا رسيد؟ و يا پرونده كهريزك چه شد؟ اگر احمدي نژاد چنين حرفهايي بزند من علي القاعده بايد از او حمايت كنم. اما مشكل من اين است كه اين حرف را كسي مي زند كه عامل كهريزك را به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعي منصوب كرده است. به همين دليل است كه من فكر مي كنم موضع گيري هاي جديد احمدي نژاد ما و اصلاح طلبان را دچار نوعي پارادوكس مي كند. اگر او با همين روند پيش بيايد ما تا كجا مي توانيم بگوييم احمدي نژاد به اين حرفها اعتقادي ندارد و فقط چون با اصولگرايان درافتاده است چنين حرفهايي مي زند؟ من همچنان احمدي نژاد را يكي از بزرگترين موانع دموكراسي در ايران مي دانم. من حتي اگر ناطق نوري در انتخابات كانديدا شود از ناطق حمايت مي كنم و همچنان به احمدي نژاد بي اعتماد هستم.

ناشناس گفت...

من فکر می کنم احمدی نژاد از روز اول تفکر و دیدگاه های اصلی اش را نسبت به مسائل مختلف بروز نداد به عبارت دیگر این نظام را در ظاهر دربست قبول کرد. به مصاحبه های خارجی اش دقت کنید در سالهای اول هر وقت راجع به حقوق بشر و مسائل از این دست در جمهوری اسلامی از احمدی نژاد سوال میشد احمدی نژاد طفره می رفت و توپ را به زمین سوال کننده می انداخت اما در سال های اخیر چندین و چند بار شنیدم که در پاسخ به اینگونه سوالات می گوید ما هم نیاز به اصلاحات دارم و ما هم هنوز خیلی با عدالت و آزادی فاصله داریم و ... به نظرم امروز احمدی نژاد در موضعی است که به علت جلب اعتماد بدنه نظام در سالهای ابتدایی ریاست جمهوری اش آنقدر از این نظام و پرونده تک تک افرادش می داند که کافیست بخواهد لب باز کند و از طرف دیگر در شرایط فعلی نظام با پی بردن به افکار و دیدگاه های واقعی احمدی نژاد دیگر نمی تواند او را تحمل کند یعنی احمدی نژادی که در هر یک از سخنرانی ها و مصاحبه هایش از یکی از خطوط قرمز عبور می کند. این نامه هم به نظرم نوعی تهدید بود تهدید به اینکه از افشا کردن ظلمی که در این نظام با هزار شیوه رویش را پوشانده اند هیچ ابایی ندارد. البته آن نخبگانی که شما گفتید با او همراه نمیشوند به یک دلیل واضح است و آن اینکه این نخبگان عمدتا دست پرورده سی سال حکومت جمهوری اسلامی اند و نه نخبگان مستقل اما امروز جامعه ایران به سطحی از شعور و درک رسیده است که مردم دیگر چشمشان به دهان این گونه نخبگان نیست.

Dalghak.Irani گفت...

احمدی نژاد نه طرح دارد نه نقشه. نقشه و طرح مربوط به دنیای مدرن است و متکی بر دانش و علم جدید. احمدی نژاد یک انسان غریزی است که نوعی رسالت احساس می کند و مثل همۀ پیامبران تاریخ بر مبنای درک متکی به توهم (بخوان الهام یا حتی وحی) خودش اعمالی را مرتکب می شود گیج و در تناقض و تضاد باهم. ممکن است برخی از این اعمال با مفاهیم مدرن تلاقی کند بدلیل زیستن در زمان مدرنیته و بسیاری نیز با مفاهیم سنت که حاصل عقب ماندگی ذهنی طبقه اش است. او نه پرونده ای دارد و نه دیسیپلینی که بخواهد بخودش زحمت جمع آوری سند و افشاگری بدهد. او یک هیچ کارۀ متوهم به برگزیدگی از سوی امام زمان (انسان کامل)است و دیگر هیچ! بلی این درست است که او انقلاب را بعد از سه ماه از عمرش شکست خورده رصد کرده است. اما نه مثل من و تو که علت شکست را خود انقلاب بعنوان دروغ تاریخ قبول داریم بلکه او می گوید انقلاب به این دلیل شکست خورده است که به افکار ملهم از انسان کامل من مجهز نبوده و من آمده ام که انقلاب را بازیابی و احیاء در مسیر واقعی بکنم. یا...هو

ناشناس گفت...

اول اینکه ما هم پسر حاجی هستیم هم حجره دار! و خوشمان آمد از خطابت.

اما داستان این بود که به صورت پیشفرض(به دلیل قرار گرفتن سرور فیلتر شکن در آلمان)آدرس سیرک برای من dalghakirani.blogspot.de است. و من هم سرخوش هر دو پست را در بالاترین بدون اینکه پیام "قبلا ارسال شده" مشاهده شود فرستادم غافل اینکه با .com پیش دستی کرده بودند تماشگران پای کار سیرک. وقتی متوجه شدم راهی نبود جز اینکه به کلی موضوع و لینک را تغییر دهم با هرچه شد.زیرا یادم آمد که در این مواقع اشد مجازات است مانند انچه شد برای خودت نیز.
پرانتز هم منظور خود شما بود...چون فکر کردم اگر بنویسم رئیس که جور در نمیآید...کجای دنیا رئیس یک سیرک خود دلقک هنر نماست؟

Dalghak.Irani گفت...

سلام پسر حاجی.
خیلی هم ممنون از توضیحتان. من یک پست لینک نشده دارم بنام
"جمشید بسم الله کیست: جمشید شاه است به نماد رضا پهلوی. بسم الله فقیه است به نماد آیت الله خامنه ای: کد گشایی از حرف رحیمی!"
اگر محبت کردی این مطلب را به اشتراک بگذار. یا...هو

علی39 گفت...

آقای احمدی نژاد افزود: "ملت ایران از پیش به استقبال تحولات بشری می‌رفته و از این تحولات استقبال می‌کرده ، اما در ۲۰۰-۳۰۰ سال اخیر یک فریب تاریخی ایجاد شده و کسانی به اسم جانشینی پیامبر، اقداماتی ظالمانه و جهانگشایی‌هایی را انجام دادند."

سلام دلقک . حرف جدید احمدی نژادرا به نقل از بی بی سی برایت نوشتم که نوید دهم روزهای جالبی پیش رو است .هر چند که معتقدی تحلیلم آبکی و هیجان زده اما من معتقدم پرده آخر نمایش شروع شده ولی ظاهراً پیش بینی پایان نمایش فقط کار خودت هست.!

ناشناس گفت...

زال

دلقک
می رسه اونجایی که باید زیاد شعار بدی.

Dalghak.Irani گفت...

علی 39 عزیز.
خیلی هم ممنون. اما حرفی که احمدی نژاد زده قبل از او چندین میلیون بار در ورژن های مختلف گفته و نوشته شده است. تا جائیکه جملۀ احمدی نژاد را می توان روخوانی یک دانش آموز ابتدایی از روی کتاب تاریخ خواند. پس حرف احمدی نژاد فی نفسه اهمیتی ندارد. بلکه حرف او زمانی اهمیت می یابد که با مقام ریاست جمهوری او و اختیارات معطوف به عمل او جهت تغییر این مناسبات 300 ساله گره خورده باشد. همۀ حرف من این است که این امام زاده معجزه که نمی دهد کور هم می کند. او را اگر هم اخته نبوده اخیراً اخته کرده اند هر چند که من معتقدم از روز او هم عوض تخم (دانش و برنامه ریزی و یاری گرفتن از آدم حسابی ها) یک بادکنک پف (رمال و جن گیر و مداح و انصار و امام زمان و انسان کامل و ...) داشته زیر شلوارش! یا...هو

آریا گفت...

دلقک جان،
حالا جدای از این بحث ها، به نظرت احمدی نژاد رو محرم ندوسنتن که نذاشتن بره اوین یا لج و لج بازی ه یا شوی انتخاباتی؟ آخه حتی اگه با جوانفکر هم دیدار کنه مگه چی میشه؟

آریا گفت...

دلقک جان کامنت من رو دیدی یا گم شد بین کامنت هات؟