۱۳۹۱ آبان ۴, پنجشنبه

جناح راست احمدی نژاد را داخل آدم حساب نمی کند که بخواهد برای حرفش تره خرد کند!

Down on His Luck



1- روزی که اختلاس کلان رو شد و احمدی نژاد رفت نیویورک در سال 90 نوشتم که "دوشاخۀ احمدی نژاد توی پریز فشار قوی" و پایان پروژه ای بنام احمدی نژاد را اعلام و آن را رها کردم - بمدت یکسال تلاش کرده بودم از استعداد درگیری او بگویم و هواداری کنم و فحش و فضیحت هایش را هم خورده بودم - گفته بودم که من به پروژه های سوخته برنمی گردم؛ و برنگشتم؛ و هنوز هم برسر تشخیص درست خودم ایستاده ام. احمدی نژاد در سیاست داخلی باخته است و تلاشش برای شلوغ کردن و دست برتر پیدا کردن تلاشی مذبوحانه و از سر ناچاری و استیصال است. لذا نه آن نامه اش به لاریجانی برایم مهم بود و نه جواب امروز لاریجانی به او. چون کمترین استعداد تعریف یک درگیری را ندارد. من که گفته ام و مجدداً تأکید می کنم که احمدی نژاد از دور جدید تلاش برای ایجاد درگیری ها با جناح راست سنتی هیچ هدفی را تعقیب نمی کند و فقط برای روکم کنی است اولاً و شلوغ کردن و مسئولیت همۀ اوضاع نابسامان کشور - جناح راست همه را می اندازد گردن او - را از گردن خود ساقط کردن ثانیاً. اما  حتی اگر شما به تحلیل های عقب ماندۀ این روزهای نامداران سیاسیون اپوزیسیون فریفته هستید و آن ها را جدی می گیرید و معتقدید که  احمدی نژاد می خواهد با رویارویی با نهادهای انتصابی طبقۀ متوسط را به پشت خودش بکشد می گویم که چنین چیزی امکان ندارد زیرا او مورد تنفر طبقۀ متوسط شهری سبز است اولاً و ثانیاً در عرض سه چهار ماه که نمی توان پایگاه یک طبقۀ اجتماعی - آن هم فهمیده ترین ها - را چنین بنیادی دگرکون کرد. احمدی نژاد در داخل فقط با حمایت علنی و غیر علنی خامنه ای بود که در دور دوم هم رییس جمهور شد و هم بقدرتی رسید که من با اشتیاق از او پشتیبانی می کردم در یکسال پرقدرتش. و جناح راست سنتی فقط بخاطر قدرت خامنه ای و رأی اوری او بود که از احمدی نژاد حمایت منفعت طلبانۀ گروهی و شخصی کرد و الا هیچکدام از بزرگان جناح راست سنتی کمترین اعتقادی به سیاستمداری احمدی نژاد در سال 88 نداشتند و اگر بخودشان بود قطعاً می خواستند که کس دیگری از داخل خودشان رییس جمهور می شد. نتیجه اینکه اینک نیز احمدی نژاد برای بازگشت به موقعیت تأثیر گذار در بازی در داخل دو راه بیشتر ندارد:

الف- یا مجدداً حمایت خامنه ای را بهمان قوت سال های گذشته بدست بیاورد.

ب- یا بازی مستقیمی را با خود خامنه ای سربیاندازد و شروع کند.

2- مورد الف یعنی جلب پشتیبانی خامنه ای در حجم سال های تا 89 امکان ندارد. زیرا اولاً خامنه ای خودش در حداکثر قدرتی که در سالهای 88 و 89 داشت قرار که ندارد هیچ. بلکه در ضعیف ترین موقعیت دوران رهبری خودش هم قرار دارد. و ثانیاً اگر هم بخواهد خودکشی کند و بهواداری از پسرش بصحنه بیاید جناح راست سنتی حاضر نمی شود اتوریتۀ او را مثل سال های پیش گفته قبول کند. و ثانیاً حالا که جناح راست همۀ ناکارآمدی های خود؛ و خامنه ای همۀ بلایای تحریم های بین المللی ناشی از سیاست های کلان خودش را توانسته اند به بی لیاقتی صرف احمدی نژاد فرو بکاهند بسیار احمقانه است بخواهند از این مهرۀ سوخته و سپر بلا درست کرده مجدداً حمایت کند.

3- اما احمدی نژاد بیاید و بجای جناح راست سنتی خود خامنه ای را هدف قرار بدهد و در یک فرصت مناسب با نوشتن مثلاً یک نامۀ سرگشاده استراتژی او و ناکارآمدی های حکومتش در 25 سال گذشته - ناشی از عدم ثبات سیاسی و اصرار بر انقلابی گری بوده - را به نقد بکشد و همۀ بدبختی ها را ناشی از رهبری او بداند. این موضوع هم اگرچه بسیار زیاد بعید است اما اگر هم از احمدی نژاد بعید نباشد و اتفاق بیفتد نهایتاً به برد احمدی نژاد نخواهد انجامید. زیرا احمدی نژاد در تشدید و اجرایی کردن استراتژی خامنه ای در سیاست خارجی مشارکتی اعتقادی و باورمند و با تمام وجود داشته است و یکباره نمی تواند از همۀ مصاحبه ها و سخنرانی های ضد غرب و صهیونیزم  و رهبری جهان خودش در 8 سال گذشته برائت بجوید. و ثانیاً جناح راست سنتی اجازۀ چنین علطی (رودررویی با خامنه ای) را به احمدی نژاد نخواهد داد چون همۀ منافع 23 سالۀ اخیرش از قِبَلِ حکومت خامنه ای را در معرض تهدید خواهد دید.

4- لذا برای احمدی نژاد فقط یک راه بیشتر نمانده است و آن نقش آفرینی اش در سیاست خارجی است - داخل را مطلقاً باخته است - او اگر عاقل باشد امکان ایفای نقش مثبت در سیاست خارجی را می تواند داشته باشد و نهایتاً ریاست جمهوریش را بعنوان قهرمانی که منفور بود بپایان ببرد. بدون اینکه بازهم بتواند در سیاست ایران نقش آفرینی کند. او هر کاری بکند برای خودش تمام شده و با پایان دورۀ ریاست جمهوریش کمترین اجازه و امکانی برای بازگشت خودش و باندش را نخواهد داشت. در مطلب بعدی خواهم نوشت چگونگی امکان نقش آفرینی در سیاست خارجی را! یا...هو

بعد از تحریر: این موضوع هم یادمان نرود که احمدی نژاد دیگر از سوی هیچ گروه سیاسی معتبر و شناخته شده ای حمایت نمی شود. تنها گروهی که در حال حاضر هنوز با او لاس خشکه می زنند شاخۀ تهران جبهۀ پایداری برهبری حداد عادل است. اینان هم چون خودشان شکست خورده اند و دارند حذف می شوند می خواهند مثلاً زرنگی کنند و با استفادۀ ابزاری از احمدی نژاد بلکه بتوانند یک تکانی بخورند که آن هم غیرممکن است. نه احمدی نژاد قبول می کند و نه اصلاً زوری دارد که به پشت کسی بیاورد.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
احمدی نژاد در بعد داخلی بازنده است درست. اما اینکه در لابلای این چند پست نوشته ای( نقل به مضمون )که جناح راست اجازه نخواهد داد همچین غلطی بکند و یا نمیگذارند و و و قابل قبول نیست. یعنی میخواهی بگویی آنچنان میزنندش زمین که انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته؟ اصلا با عقل جور در می آید؟ پس لااقل بنویس با "بهترین دولت تاریخ" و با "صل علی محمد روح رجایی آمد" چه میکنند؟ قبر رجایی را با خون احمدینژاد میشویند؟ یا رئیس بهترین دولت تاریخ ایران را بعد از هشت سال همجنسگرا و یا عامل بیگانه مینامند!آب از آب تکان نمیخورد؟!
من فکر میکنم به این سادگی ها نمیتوانند و از آنجا که مطمئنم تو تیزتر از منی- منتظر پاسخی درخورم.
اما این بنی صدریزه شدن احمدینژاد که هر ننه قمری دوست دارد برای ژست روشنفکری گرفتن هم که شده ایزه اش را طوری ادا کند که در سوختن احمدینژاد ریبی باقی نماند:
احمدی کجا و بنی صدر کجا
خمینی بعد از بلوا گفت من به او رای ندادم و تازه آنقدر برد و کاریزما داشت که یک جام زهر سر بکشد که یک "دابل شات" اشتباه کردیم درمورد بنی صدرسرش را داغ هم نکند!اما رهبر معظم انقلاب و مسلمین جهان و همچنین کفاری که در آینده مسلمان میشوند چطور؟
بنی صدر از ایران رفت(شاید در!)-احمدی نژاد میرود(شاید در)؟
بنی صدر+ رجوی+ بمب و ناآرامی و جنگ- احمدی نژاد به علاوه ی کی؟ مشایی؟! رحیمی؟ نکند او+ جمشید بسم الله و دلار!
دوستت دارم
چاپش نکن
یک جوری فقط جوابم را بده
دوباره دوستت دارم
الی المهرج الایرانی

کورد فرزند دیاکو گفت...

شاید احمدی جون فیلم دیکتاتور، ساخته ی ساشا بارون رو دیده و در سفر نیویورک هم تحت تاثیر یه فمینیست با موی زیر بغل قرار گرفته :)

* در تکمیل کامنت قبلیم ، که دستم خورد و ناقص ارسال شد

اسطوره گفت...

نمیدونم کامنتم چی شد مجبور شدم دوباره بنویسم.دوتا مطلب دارم اوم:آقای احمدی نژاد رو دیگه باید تموم شده دونست و ارزش اینهمه پرداختن بهش رو نداره؛احمدی مثل دندونی میمونه که شدیدا درد میکنه ولی فعلا نمیتونی بکشی اش؛پس باید با دردش کنار بیای؛دوم:این دوست تازه روشنفکر شده ات آقای امید حسینی؛نسخه مطابق اصل نظام و قیچی سانسورش؛کسی که طاقت یا جرات شنیدن دو جمله حرف حق رو ندارو شما چه انتظاری ازش داری؟من براش کامنت کذاشته بودم که:بسته های تشویقی رو یادتونه؟یه روزی غرب حاضر بود نه تنها غنی سازی سه درصد رو قبول کنه بلکه خیلی چیزای دیگه هم به عنوان تشویق بهمون بده ولی حالا بخاطر سیاست های تهاجمی آقایون(لجبازی)به چیزی کمتر از تعطیلی کامل رضایت نمیده.این دو سه خط رو جناب حسینی جرأت چاپش رو نداشت حالا شما از گفتگو با ایشون چه چیزی رو دنبال میکنی؟

MOHAMMAD1360 گفت...

سلام دلقک عزیز در تحلیل هات هات یک رگه عجیب از عصبانیت از احمدی نژاد وجود داره انگار که این ادم باید تاوان حمایت چند ماهه شما رو با خون خودش بده تا شما راضی بشید مگه شما برای این حمایت چند ماهه خودتون از طرف احمدی نژاد نامه التماس گرفته بودید که مدام حمایت خودتون رو یک فاکتور خیلی مهم جلوه میدید رفتار شما در مقابل این مساله مثل کسیه که خورده زمین ولی از روی خجالت کل مسیر رو سینه خیز داره میره این که مسایل رو تنزل بدید به چند تا فحش که به خاطر هواداری از احمدی نژاد خوردید وحالا این فرصتی هست برای تلافی دیگه واقعا مضحکه اما در مورد اتفاقات اخیر باید بگم که یکی از راهبردهای احمدی نژاد ایجاد دوگانه هستش مثلا دو قطبی هاشمی احمدی حالا این دوگانه سازی در مسیر تکاملی خودش یقه دیگری رو گرفته شک نداشته باشید که این جریان واجد یک عقبه امنیتی اطلاعاتی هستش و با در نظر گرفتن حمایت این عقبه این به قول شما پیامبر دیوانه وارد این نبرد شده این ادم به لحاظ رفتار شناسی خیلی پیچیده تر از اون چیزی هست که به نظر میاد من نزدیک به دوسال هست که هر روز به وبلاگ دوست داشتنی شما سر میزنم ولذت میبرم وباز هم خواهم اومد ولی به قول خودتون فذاموش نکنید که اینجا فقط یه سیرکه وبهش اعتباری بیشتر از اون براش قایل نشید که بدجوری تو ذوق میزنه

Dalghak.Irani گفت...

سلام به همگان. و پاسخی ندارم. چون من تخلیل ننوشته ام و توصیف صحنه کرده ام. اگر شما می فرمائید که کاسۀ احمدی نژاد زیر نیم کاسه اش است و بزودی قدحی از زندگی زلال تولید خواهد کرد با... من حرفی ندارم و بحثی و همراه شما برای پیروزی شما دعا می کنم. اگر هم بخودم کردیت می دهم که از احمدی نژاد تعریف کردم و نشد. بخاطر این است که بگویم این آدم در روز بره کشونش نمی دانست چه غلطی می کند حالا که دیگر موش مانده و بلغور برایش کدام شاهکاری ازش برخواهد آمد. همین. بازهم برای پیروزی شما و کنفتی خودم راضیم و دعا می کنم. اگر آرام می شوید. یا...هو

ناشناس گفت...

https://balatarin.com/permlink/2012/10/25/3181205
https://balatarin.com/topic/2012/10/25/1012085

‌نوش...

Dalghak.Irani گفت...

سلام نوش جان! برای هر دو لطف.

mohammad1360 گفت...

سلام دلقک عزیز ما برای کنفتی شما وارامش خود به این جا نیامده ایم/
ماما از خوش حادثه به این جا امده ایم
هر چی باشه به قول خودت این جا یه سیرکه و ما تماشاگران سیرک این تماشاگران هم بعضی وقتها حق میدن به خودشون که دست مدیر سیرک رو باز کنن واز شعبده بازی های دلقک سری در بیارن این حدیث رابطه ما وشماست مضاف بر این دو نکته که شما گفتی لاریجانی اصلا به نامه احمدی نژاد پاسخ نخواهد داد که دیدیم نه تنها پاسخ داد که خیلی هم پاسخ داد و دوم گفتم که این ادم واجد عقبه هستش گفتی نه بلافاصله شاهد ازغیب اومد بعد از فاصله چند روزه در نفی مذاکره امروز ارشد ترین افراد مورد اعتماد حاکمیت در این مذاکره حضور دارن که تو رو خدا ربطش نده با این اسمان ریسمان بافی های فرزند معنوی واز این حرفا ی رابطه پدر پسری بلکه چرخش اتفاق افتاده که یکی از دلایل به حرکت در اومدن همون عقبه پنهان هستش یاهو