۱۳۹۱ مهر ۳۰, یکشنبه

احمدی نژاد مقام پادشاه بحرین را مثل مقام خامنه ای ارزیابی کرد!

Christ among the Doctors


1- ساعت 7 و پانزده دقیقۀ صبح تهران است و سایت روزنامۀ کیهان هنوز بروز نشده است. قبلاً راجع به چه اتفاقی می افتد که اینطور می شود بارها گفته ام. و امشب هم مطمئن بودم که شریعتمداری در حال نوشتن سرمقاله ایست که نمی داند باید چگونه بنویسد و منتشر کند که گل بخودی محسوب نشود. الان اتفاقی دیدم که سایت انتخاب به این سرمقاله دسترسی پیدا کرده و آن را بازنشر کرده است. حدس می زنم که سرمقاله را از سایت کیهان برداشته است. و کیهان بعد از انتشار روزنامۀ یکشنبه در سایت خودش بعد از ساعتی یا دقایقی مورد تذکر و زنهار قرار گرفته از سوی مقامات بالاتر و روزنامه را از سایت حذف کرده است. انتخاب هم در همین فاصلۀ کوتاه مقاله را شکار کرده است.

2- سرمقالۀ کیهان نوشتۀ نسبتاً تندی است علیه احمدی نژاد و در انتقاد از اولاً نامه نگاری او با لاریجانی جهت بازدید از زندان و مهمتر از آن - همان که در پست قبلی نوشتم - انتشار آن در افکار عمومی برای هل من مبارز طلبیدن و سوء استفادۀ ضدانقلابان و بیگانگان. او از احمدی نژاد پرسیده که آیا حاضر است همۀ نامه هایی را که بسران دیگر کشورها یا مقامات داخلی و از جمله وزرای خودش نوشته بطور علنی منتشر کند. و تهدید کرده که برخی از آن نوشته ها بنفع احمدی نژاد تمام نخواهد شد در صورت انتشار. او البته معایب زیاد دیگری را هم ردیف کرده است. که می توانید اصل مقاله را بخوانید. (اینجا)

3- منظور من از نوشتن این مطلب بیشتر بخاطر نوید دادن تشدید اختلافات در سطوح مختلف هیئت حاکمه بود و اینکه فردا معلوم خواهد شد که آیا سرمقاله را از کیهان چاپی حذف کرده است یا تعدیل؛ و چقدر و بدستور چه کسی. از همین جا بود که یک سری هم به کویت زدم و مصاحبۀ احمدی نژاد با روزنامه ای کویتی. و جالب است که در آنجا هم مهمترین و جدیدترین موضوعی که علاوه بر روضه های انسان کاملش گفته است رییس جمهور؛ در تضاد و تقابل صریح با همین شریعتمداری است. زیرا در حالیکه شریعتمداری در روزنامۀ شنبه تیتر زده که:

شعار مردم بحرين در تظاهرات ضد آل خليفه

تبت يدا ابي لهب بريده باد دست حمد
و بارها نشان داده است که دشمن خونی آل خلیفه پادشاه بحرین است. احمدی نژاد اما به روزنامۀ کویتی گفته است:

در بحرین نیز اوضاع به همین شکل است؛ خلیفه جای خود را دارد اما مردم نیز باید دولت را خودشان انتخاب کنند که باید در این راستا با یکدیگر گفت و گو و تفاهم کنند.

4- اما مهم این موضوع فقط به پوز زنی شریعتمداری خلاصه نمی شود. حتی بالاتر از آن مخالفت با نظر خامنه ای هم که مخالف پادشاه بحرین است مهمترین نکته نیست. - هرچند که به همه یادآور می شود که یک بام و دوهوا نمی توانند باشند از بشار حمایت و از خلیفه انتقاد کنند - بلکه اهمیت قضیه آنجاست که با تیزهوشی بداخل هم پالس می فرستد که "رطب خورده منع رطب چون کند". به این معنا که می گوید وقتی خود ما خلیفۀ مادام العمر داریم چطور می توانیم با حاکمان و خلفا و پادشاهان مادام العمر مخالفت کنیم. یا...هو

مرثیه برای خودم: چقدر دلم تنگ می شود برای خود غریبم که زمانی احمدی نژاد را از همین زاویۀ گسیختن حاکمیت رژیم مدح می کردم و تنها بودم در دو سال پیش. و امروز همه حرف های آنروز های مرا می زنند و خودشان را کاشف مریخ هم معرفی می کنند. ولی شما یادتان باشد که من چراغ نخستین بودم در این راه.

۳ نظر:

فرشید گفت...

سوال از کیهان: مگر مردم بحرین فارس زیان هستند که شعار فارسی میدهند؟

ali گفت...

سلام تقصیر خودتان است با این نامی که انتخاب کرده‌اید خب!! مردم متوجه نمی‌شدند که باید چه بخوانند که بعد متوجه شوند شما اولین بوده‌اید. ولی خب هستید

ناشناس گفت...

فرهاد جعفری چه ؟ که از 8 سال پیش سنگ احمدی را به سینه میزند و خسته هم نمیشود.گاه گاهی هم اینجا کامنت میگذارد در دفاع از احمدی نژاد , البته نه به نام خودش ! ناشناس یا نامهای دیگر ومن چون همه نوشته هایش را میخوانم خوب به جا میاورمش. دلیلهایم را هم میگویم اگر کسی خواست.