۱۳۹۱ مهر ۲۷, پنجشنبه

خوشبختانه تخریب سراسری است و دارد بسرعت پیش می رود امروز نوبت تلویزیون بوده است.

The Seven Works of Mercy


1- مدیر باسابقه و موفق شبکۀ سوم سیمای جمهوری اسلامی را برکنار کرده اند. و هنرمندان - نه هنربندان - و ورزشکاران از او تودیعی شایسته کرده اند (اینجا). یادتان باشد چند وقت پیش خبر از خبرهای خوب داده بودم که منظورم امضاهایی درشت از هنرمندان بود در اعتراض به توهین حوزۀ هنری به فیلم هایی که بازی کرده بودند و ساخته بودند و دست اندرکارش بودند بهر طریق. و رییس حوزه آن ها را ضد ارزش نامیده و از اکران در سینماهای مصادره ای در اختیارش حذف کرده است. این صدای اصیل هنرمندان درحالی که حکومت چهار نعل بسوی محروم کردن خود از غیرسیاسی ترین و مدنی ترین و همراه ترین آدم حسابی های چرخانندۀ حوزه های مختلف مدنی جامعه اعم از فرهنگ و هنر و ورزش و ... می رود؛ بزودی همۀ این حوزه ها را دچار بحران هایی خواهد کرد که هم اینک حوزۀ اقتصاد و سیاست به آن مبتلا هستند. 

2- ماجرا از آنجایی شروع شد که دارابی نامی - گویا قبل از تلویزیون مسئول حراست یک فروشگاهی بوده در شهر ری! - بدستور خامنه ای آمد برای کنترل بخش سیاسی و اخبار تلویزیون. اما بسرعت ترقی کرد و شد معاون کل ضرغامی در سیما. او اقدامات مخربش را در همۀ شبکه ها شروع کرد اما بیشترین توجهش به شبکۀ 3 سیما بود که جوانان نگاه می کنند و برنامه هایش جهت گیری ورزشی و هنری بیشتر و بهتری دارد. دارابی ابتدا سعی کرد با حذف آدم هایی که "گنده" بودند در نزد جوانان مشکل را حل کند. لذا اولین حذف کرده اش مهران مدیری بود با قهوۀ تلخش. دارابی راهش را ادامه داد تا توانست برنامۀ 7 را هم از جیرانی بگیرد که بعد از کشمکش بسیار گرفت. سپس رفت سراغ علیخانی و ماه رمضانش در ماه عسل و این برنامه را هم از حیز انتفاع ساقط کرد.

3- اما شکار بزرگ هنوز مقاومت می کرد و آن برنامۀ 90 عادل فردوسی پور بود. پور محمدی که مدیر کار بلدی است و گمان می کرد که این کفتار خواری دارابی بزودی سیر خواهد شد در پروسۀ آشنایی با کار مدیا - مثل همه از ده نمکی گرفته تا ضرغامی - دید که نه خیر و او حاضر به کوتاه آمدن نیست و خواهان حذف عادل است حتی اگر نود هم بماند مثل 7 و ماه عسل بی یال و دم اشکم. لذا پورمحمدی گفت نه. و نه همان و دستور از بالا که پورمحمدی نباشد. بهمین سادگی.

4- بدیهی است که این موضوع با همۀ تغییرات روتین در مواقع عادی تفاوت ماهوی دارد زیرا که اینک رژیم در سراشیبی است و نا دانسته و احمقانه در حال گسترش خودزنی و تسریع در فروپاشی است. و الا کدام احمق است که نداند در این وانفسای همه مصیبت کسی بهترین مدیر جوان پسند تلویزیونش را عوض نمی کند با یک گوسالۀ سامری. لذاست که بجد معتقد هستم که این حماقت های پی در پی حتماً در حکمتی بنفع جامعه و بضرر خامنه ای ریشه دارد. و اینک مطمئن می شویم که تخریب های حوزه های سینما و فرهنگ و ... بدست حسینی ارشاد هم از گور فقط احمدی نژاد و نجفی و شمقدری بدبخت بلند نمی شود و این تدبیر مقام معظم رهبری است. چه با دیکتۀ سپاه باشد و چه با صلاح دید اطلاعات! یا...هو

بعد از تحریر: اطلاعات استفاده شده در این تحلیل متکی برشناخت کلی من از رژیم  در همۀ عمرش  و تلویزیون و شبکۀ 3 از ایران چهارسال پیش است. و ممکن است در مورد شغل قبلی دارابی اشتباه باشد - اشاره ای از خود پورمحمدی بدون نام از دارابی مرا به شغل قبلی او رساند - لذا فقط همان شک را هم نوشتم تا اطلاع غلط و مغرضانه نداده باشم بشما. بعد از چهارسال که تلویزیون ایران را ندیده ام. و چون ناخواسته منشر شده بود دیگر مهلت عمیق تر رفتن را ندارم.

این مطلب را در بالاترین به اشتراک بگذارید. مرسی

۴ نظر:

بچه شجاع کاشی گفت...

این علی دارابی که این طوری سفله نمایانده ایش، این قدرها شخصا پیاده و یالغوز نیست. دکتر است و رساله ی دکترایش هم درباره ی جامعه ی روحانیت نوشته و تبدیلش کرده به کتاب و عنوانش این است: "سیاستمداران اهل فیضیه" و نشر سیاست چاپش کرده که من نیز چند ماه اول تبدیل هفته نامه سیاست به روزنامه، در سرویس سیاسی آن جا مشغول بودم و قرار بود طنز سیاسی بنویسم و او را هم گاهگاهی می دیدم اش. همان روز هم از ارکان "جام جم" بود و امروز با حفظ سمت از ارکان مافیای کاغذ روزنامه و تحریر است (اگر این دارابی کاغذ فروش، تشابه اسمی نباشد!) خلاصه اگر چه ابدا از امثال او خوشمان نیاید، ولی این طور سفله نمایی و برکشیده شدن اش را کشککی و بی صلاحیت نشان دادن، دقیق نیست.

ناشناس گفت...

https://balatarin.com/permlink/2012/10/19/3176099
نوش...
ضمنا آقا چرا برداشتید چند روز پیش ها بعضی از مقاله هایتان را با تیتر دیگری بازچاپ فرمودید؟
جریان باعث این نگرانی متوهم چاکرتان شد که با درج لینک های مقالات بازچاپی مواجه با دردسر در بالاترین شوم...

(اگر خواستید، این سؤال را دیلیت و جواب خصوصی در ایمیل مرحمت فرمایید...نوش...)

Dalghak.Irani گفت...

مرسی بچه کاشی از توضیحات خوب و یاریگرت.
اما نوش سلام.
نه مطمئن باشید که تجدید نشر و بازگزاری لینک در بالاترین مشکلی ندارد. مشکل زمانی است که دامین قبلی دست کاری و فرستاده شود. هر پستی که با دات کام اجازۀ فرستاده شدن را بدهد و اخطار نکند که این پست قبلاً فرستاده شده هیچ مشکلی نداردو علت بازنشر هم فقط برای این است که برخی مطالب از نظر خودم مهم و از نظر خوانندگان پربیننده است. چون لینک های من داغ نمی شود مجبور می شوم که با این کار و شخم زدن به وبلاگ خودم خواننده های بیشتری را مستفیض! کنم. مرسی از لطفت. راستی خودم آن پست فوتبالی قمار 21 را خیلی دوست داشتم که متأسفانه در روز پیروزی کسی به اشتراک نگذاشت. اما هنوز هم تیتر و مطلب غیر متعارف و جذاب است اگر خواستی لطف کنی. ممنون می شوم. در دیزی باز و گربۀ بی حیا. نوش. یا...هو

ناشناس گفت...

https://balatarin.com/permlink/2012/10/19/3176275

نوش...