۱۳۹۱ شهریور ۱۸, شنبه

رمزگشایی از سخنان خامنه ای و سؤالات جدی خبرگان از او!

undefined

Medici as a Child



1- گویا مطلبی که از علت غیبت مصباح در خبرگان نوشتم (اینجا) خیلی بی ربط نبوده است زیرا که گزارش های منتشره از دیدار خبرگان با آیت الله خامنه ای حاوی ظرایف دقیقی است که بنظر می رسد ناشی از نوعی مواجهۀ جدی در بین الیگارشی روحانیت باشد.


2- حرف های خامنه ای در دیدار با خبرگان با سه تیتر مشخص منتشر شده اند:

الف- در رسانه های رسمی و معتبر تیتر واحد و ابلاغی دفتر نشر آثار خامنه ای به این شرح است: "ارزیابی من از شرایط این است که کشور، در مجموع در حال پیشرفت مطلوب است."

ب- رسانه های مجازی نیمه رسمی با گرایش به هاشمی مثل بازتاب امروز این تیتر را نوشته اند:" هر کاری که دشمن را به عصبانیت وادارد، یک عمل صالح است."

پ- و بالاخره کیهان که این تیتر را درشت کرده است: " مغالطه ها در داخل کشور مسئولان را دچار تحلیل اشتباه نکند."

3- خواندن دقیق متن حرف های خامنه ای که ابتدا در بزرگنمایی موفقیت برگزاری اجلاس جنبش تعهد در تهران را در پیشانی دارد بخواننده پالس می دهد که گویا خامنه ای آن تیترها را در ارتباط با سؤالات جدی تر از همیشه ای گفته است که از سوی خبرگان مطرح شده اند. بعبارت دیگر خامنه ای بعنوان متکلم وحدۀ همیشگی و سخنرانی رهنمودی نکرده است که آن سه تیتر مهمترین بخش های گفتارش شده. بلکه در مقابل سؤالاتی از قبیل ناکارآمدی دولت، نقشه ها و طرح های دشمنان خارجی و تحلیل های دوستان داخلی مستند سؤالات خبرگان بوده است و خامنه ای از موضع پاسخگو و مسئول به ان قلت های آخوندهای خبرگان پاسخ داده است. البته که معلوم است خامنه ای سعی کرده در حرف های رسمی اش اتوریته اش را حفظ کرده و از موضع دانای کل صحبت کند. اما صرف گفتن از اینکه با اطلاعاتی که من دارم و اشرافی که من دارم کشور اوضاعش خوب و رو به پیشرفت است و بحرف تحلیل گران داخلی و دشمنان خارجی توجه نکنید نشان از این دارد که سؤالات آخوندها با کمی فشار و از نوع توضیح خواستن بوده است.

4- هر چند که خامنه ای توانسته فعلاً موضوع را منتفی کند و امروز هم موضوع معیشت مردم و گرانی و این قبیل اخبار منفی را از دستور کار امامان جمعه خارج کرده بود. اما برخی نشانه های کمتر محسوس نشان از آن دارد که بین خبرگان و خامنه ای حرف هایی جدی رد و بدل شده است. منظورم حرف هایی است که مهدوی کنی زده و می زند این روزها یا آن حرف ایت الله یزدی ام التحجر تاریخ در مورد انتخابات و از همه مهمتر حرفی است که احمد خاتمی در نماز جمعۀ تهران زده است و گفته است که وظیفۀ خبرگان تعیین رهبر و نظارت به حفظ شرایط رهبر است. در حالیکه معمولاً جناح راست و بویژه آخوندهای فدایی مثل احمد خاتمی هیچگاه به وظیفۀ خبرگان در نظارت بر باقی ماندن شرایط در رهبر اشاره نمی کنند و نکرده اند. و اگر حرفی بوده همیشه تعریف های اغراق آمیز و چاپلوسانه از خامنه ای و سیاست های او بوده است. حتی بنظر من شادابی هاشمی در این دیدار و نشستن در کنار خامنه ای و جلوتر از یزدی که هیئت رئیسه است هم می تواند با این کمی تغییر خوانده شود.

5- لذا بنظرم می رسد که بحث های "چه باید کرد" بصورت کاملاً جدی تری جریان یافته و ادامه دارد در بین الیگارشی. و باید منتظر خبرهای خوشتری هم باشیم در ماه های پیش رو و رو شدن دست خالی احمدی نژاد در خزانه. با این تأکید مجدد که از خبرگانی که خود خامنه ای نصب کرده و گماشتۀ خودش هستند نباید انتظار عملی تندتر از همین نق زدن داشت. و ما باید از هر کسی به اندازۀ توان و جربزه و صداقتش انتظار داشته باشیم. برای مردم همین که شکاف خیلی کوچکی هم باز شود در لایه های بهم افتادۀ این اختاپوس مرگ می تواند شروع امید بخشی باشد. یا...هو 

۴ نظر:

ناشناس گفت...

تیمسار گرامی لینک شد https://balatarin.com/permlink/2012/9/8/3139804

لئــــــو گفت...

تحلیل بسیار بکر و جدید و جالبی بود..
مرسی

Dalghak.Irani گفت...

مرسی سرور آشنای گرامی. دیدم. چقدر هم با ظرافت هم در تیتر و هم در آدرس که بی نظیرید. مرسی بازهم و یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

ایمیل از تهران.

سلام

خواستم بگم براي من که اينجا در تهران هر روز نوشته هاي شما رو چک مي کنم

نوشتن شما مهمه و دوست دارم که نوشته هاتون رو بخونم


اميدوارم که شاد و خوش باشين

مرسی عزیزم.
تهران. ایران. آره. اذیت میشم وقتی لطف شماها را از داخل کشور می بینم. خیلی سخت می شود تصمیم به ننوشتن. خودم و خارج از ایران ها را می توانم بی خیال باشم. ولی نفسم را می گیرد اظهار محبت شما. مرسی برای همۀ ایرانی های داخل کشور. دعا کنید نبرّم تا تمام شدن نکبت خامنه ای بزودی. بازهم مرسی. یا...هو