۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

گام مهم برای تسریع فروپاشی از درون: جلب شبانۀ فائزه بنفع هاشمی؛ بضرر خامنه ای!

Boulevard des Capucines


1- امروز روز مهمی بود در آیندۀ جمهوری اسلامی. زیرا:

الف- رییس جمهور احمدی نژاد برای آخرین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است و کل سر تیم های انحرافی کابینه اش شامل مشایی و بقایی و ملک زاده  را نیز با خودش همراه برده است.

ب- از سوی دیگر طبق اخبار موثق قرار بر این بوده که مهدی هاشمی رفسنجانی بعد از سه سال فرار از ایران به کشور برگردد که چنین نشده است.

پ- نه تنها مهدی هاشمی برنگشته است بلکه خواهر او فائزۀ هاشمی رفسنجانی هم در یک اقدام نامتعارف و شبانه بازداشت و جهت اجرای حکم شش ماه محکومیت زندانش به اوین برده شده است.

2- بدیهی هموارۀ رژیم شتر گاوپلنگی و هرکی هرکی آیت الله خامنه ای این است که هیچگاه در سی و سال گذشته "سگ صاحبش را نشناخته" و کارهای ضد و نقیض و پارادوکسیکال بسیاری اتفاق افتاده است و تا سقوط خامنه ای و اعلان پایان انقلاب و تأسیس حکومت نیز کماکان اتفاق خواهد افتاد. لذا هیچ تحلیلگری تا کنون نتوانسته و از این پس هم نخواهد توانست اتفاق بعدی را پیش بینی و اعلام کند. اما این موضوع مانع از این نیست که نتوان با احتمال نزدیک به واقعیت هم حدس هایی از روند آیندۀ امور استخراج و استنتاج کرد. بنابراین نگاهی می کنم به ارتباط آن سه بند الف و ب و پ تا ببینیم می توان بازی رو به فروپاشی رژیم را گمانه زد یا نه.

3- انتخاب امروز جهت بازگشت مهدی هاشمی به این دلیل بود که او نشان دهد بطور سمبولیک در روزی دوباره به وطن برگشته است که رییس جمهور تقلبی و حلقۀ انحرافی - حالا دیگر مورد تأیید اصولگرایان ریز و درشت هم - از کشور خارج شده اند. اما خبرهای چند روز گذشته و اعلام دانشجویان عدالت خواه برای محاکمۀ سمبولیک مهدی هاشمی در فرودگاه از سویی و مهمتر از آن پالس های پلیس مبنی بر اینکه ممکن است نتواند تحرکات خودجوش علیه مهدی هاشمی را کنترل کند باعث شد که از تهران به مهدی تکلیف شود که امروز وارد کشور نشود.

4- تیم شکار مهدی هاشمی چه در بین نیروهای خودجوش (شامل تشکل های بسیج و دانشجویان عدالت خواه و دنباله های بیرونی شان که هنوز هم سعی می کنند خودشان را طرفدار هم خامنه ای و هم احمدی نژاد و هم مصباح و دنباله های حزبی و غیرحزبی این سه نفر بالانس نگهدارند) بعلاوۀ شاخۀ نیرومندشان در قوۀ قضائیه؛ هنگامی که دیدند شکار بدامگاه نیامده است و همۀ نقشه هایشان و اتلاف انرژی و نیروی شان نقش بر آب شده است، تصمیم گرفتند که خواهر را بجای برادر شکار کنند. و لذا درست زمانی به سراغ فائزه رفتند که مطمئن شدند مهدی برنخواهد گشت. زیرا این بازداشت خانم هاشمی خودش خیلی اهمیت بالایی ندارد بخاطر محکومیت قطعی و قبلی او در نادادگاه جمهوری اسلامی. بلکه آنچه که اهمیت دارد جلب و بازداشت شبانۀ اوست. زیرا هیچکدام از فاکتورهای بازداشت یک متهم یا حتی محکوم قطعی - بدون احضار رسمی او و در ساعات غیر اداری و بویژه آخر شب - را شامل نمی شود: نه احتمال فرارش بود و نه از رفتن به دادسرا و زندان استنکاف کرده بود و نه اصولاً به او ابلاغی شده بود که پی آیند جلب در هرجا دیده شد و شبانه و... را موجه معرفی کند.

5- این حرکت که از سوی مجموعۀ معروف به "سوم تیر"ی ها انجام شده است نتیجۀ این تحلیل از سوی آنان است که: آنان تشخیص داده اند که آیت الله خامنه ای در نقطۀ صعف قرار گرفته است و از روی اجبار رو به اکبر هاشمی رفسنجانی آورده و در حال امتیاز (آمدن مهدی و نرفتن فائزه بزندان تازه ترین این پروسه است) دادن به اوست . لذا تصمیم گرفته اند بدون اطلاع خامنه ای ولی برای نجات او و در حمایت از او خانوادۀ هاشمی و بالطبع خودش را تحت فشار قرار بدهند تا هاشمی با نسبت دادن این بی قانونی و هرج و مرج به خامنه ای واکنش حساب نشده و تند نشان بدهد تا میانۀ به اجبار رو به بهبودش با خامنه ای مجدداً بحرانی شود. تا: اینان بتوانند اولاً خامنه ای را تقویت کنند؛ ثانیاً از مضمحل شدن باند پایداری منتسب به مصباح جلوگیری کنند و ثالثاً بتوانند از همین الان دوگانۀ "هاشمی - نامزد گفتمان سوم تیر" را برای انتخابات ریاست جمهوری 92 فعال نگهدارند. زیرا اگر آنان نتوانند جامعه را بر مبنای "هاشمی و مصباح" دو قطبی کنند نه تنها برای انتخابات سال آینده امیدی نخواهند داشت بلکه روند رو به اضمحلال جبهۀ پایداری هم سرعت خواهد گرفت و گفتمان سوم تیر از صحنه خداحافظی زود هنگام خواهد کرد.

6- نتیجه قابل پیش بینی نیست. من اما احتمال می دهم که آنان نتوانند فائزه را در زندان نگهدارند تا فردا و مهمتر از آن از بازگشت مهدی هاشمی هم جلو بگیرند. زیرا خامنه ای در وضعی نیست که بخواهد در مقابل این تند روی یارانش سکوت کرده و یا آنرا تأیید کند و یا حتی واکنش منفی نشان ندهد. زیرا اگر چنین کند زندان فائزه تبدیل به نقطۀ عطف مهمی برای سقوط خامنه ای خواهد شد. چون قبلاً هم گفته ام هاشمی اخیراً از سوی جناح راست و بویژه روحانیت ارشد مورد حمایت قرار گرفته و رفتار خامنه ای با او جزو بی تدبیری های رهبر فاکتور خواهد شد و بر بدبینی روحانیت خواهد افزود. موضع احمدی نژاد هنوز هم خنثی خواهد بود و او تا مطمئن نشود که مصباح و پایداری ها همه به پشت گزینۀ او برای ریاست جمهوری آینده خواهند آمد هم از آخور خامنه ای خواهد خورد و هم هاشمی را از خودش بیش از این نخواهد رنجاند. رفتار صمیمی او و قالیباف - در روز رونمایی از پرچم - که محتمل ترین گزینۀ ریاست جمهوری آینده است نشان می دهد که اگر نتواند یاران خودش را رییس جمهور کند با هاشمی و گزینۀ محتملش قالیباف مخالفتی نخواهد کرد. مهم اما برای ما سرباز کردن دمل دیگر در این زخم چرکین سی و سه ساله است که مبارک است و اوضاع بهر سمتی برود "رو به فروپاشی از درونش" حتمی است. یا...هو

پی نوشت یکشنبه شب تهران: اگر بازگشت مهدی هاشمی به تهران درست باشد خبر خیلی خوبی است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی در حال از دست دادن بازی قدرت از سطح میانه و بی اثر به سطح کلان و تعیین کننده است. و این بهترین گزینه است نشانه روی بی رودر بایستی خامنه ای از سوی هاشمی.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سپاس از تیمسار گرامی.

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

Amin Ahmadian
ساعت یک و نیم نیمه شب دیروز خانم فائزه هاشمی رو به بند زنان اوین منتقل کرده بودند، ظاهرا روز قبل احضار شده بودند و قرار بوده صبح خودشون برای اجرای حکم به اوین مراجعه کنند که به دلیل نامعلومی نیمه شب تیم عملیاتی دادستانی به منزل مراجعه می کنه و به عنوان مامور گاز خودشون رو معرفی می کنند، وارد منزل میشن و بدون اینکه حتی اجازه برداشتن وسایل شخصی و لباس رو بهش بدن به اوین منتقلشون می کنن!
بهار می گفت که نصفه شب با دیدن فائزه هاشمی در میون خودشون برای مدتی شوکه بودند و می گفت که فائزه در همون بدو ورود به شدت انرژیک و با روحیه و بی پروا به نظر میرسیده و اعلام آمادگی می کرده برای تحمل حبسش، و اینکه هیچ درخواستی هم برای عفو وبخشش و عدم اجرای حکمش از هیچ مقامی نکرده و نخواهد کرد!
امروز خانواده هاشمی به دلیل عدم آشنایی خانواده به مقررات ملاقات زندان اوین و مراجعه اشتباه به درب اصلی زندان، موفق به ملاقات با فائزه خانم نشدند و این خبر که از ملاقات ایشون ممانعت به عمل اومده صحیح نیست.
https://www.facebook.com/amin.ahmadian.9/posts/427683090622338

Dalghak.Irani گفت...

فینگلیش محترم. ضمن احترام به نظر شما جناب عالی دو خط قرمز کامنت دانی را رعایت نکرده اید. یکی نوشتن فینگلیش و مهمتر از آن نسبت دادن توهین و دشنام به اشخاص حقیقی که نه زبانش مجاز است و نه داوری اش. لذا کامنت شما را بعد از سه ساعت پس از انتشار حذف خواهم کرد. رعایت کنید و خوددار باشیم. یا...هو