۱۳۹۱ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

آیت الله خامنه ای خطاب به دانشجویان بسیجی: "من استالین نیستم"! ( تحلیل تطبیقی)


undefined
 undefined
نفر جلو عکس بالا: آقای محمد پهلوان دبیرکل اتحادیۀ جامعۀ اسلامی دانشجویان سراسر کشور.

عکس پایین: آقای مهدی امیریان دبیر شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت.

 مقدمه: علی مانده و حوضش. دلقک مانده و سیرک پیزوریش. بقیه هم رفته اند "عروس رفته گل بچیند" بازی کنند: پوزیسیون می گوید دالّی. اپوزیسیون هم جواب می دهد موش بخوردت. و من نمی رسم هر آنچه را که "باید" پوشش بدهم. یادم نرفته که قول اپیزود سوم تحلیل حرف های سردار جعفری را داده ام. اما امروز وقت کردم و رفتم مباحثه ای را خواندم از دو دانشجوی شرکت کننده در دیدار با خامنه ای در یکی دو ماه پیش (اینجا). و بهتر دیدم که این پست را بنویسم و به سردار جعفری هم بگویم برود حرف های این دو دانشجو را بخواند و زیادی به 9 دی و طرفداران انبوه آقا دلخوش نکند. این شما و این هم خامنه ای که با زبان مبارکش! گفته من استالین نیستم و بررسی اینکه آیا ایشان استالین بتعریف شخص خودشان در این دیدار است یا نیست. زیرا که من یکی از جدی ترین مدعیان و مطرح کنندگان "خامنه ای بمثابه استالین" بوده ام و هستم.

مقدمۀ دوم: جامعۀ اسلامی دانشجویان همان تشکلی است که  - چپ ها گفتند هاشمی رفسنجانی درست کرده است ولی من تا یادم است طبرزدی در پیام دانشجو فقط هاشمی را می کوبید و بخامنه ای اولین لقب امام خامنه ای را او داد - در سال 68 و در تقابل با انجمن های اسلامی چپ (تحکیم وحدت) تأسیس شد و مشهور ترین چهره اش همان حشمت الله طبرزدی عزیز است که تا امام نامیدن خامنه ای هم صعود کرد و سپس لیبرال و مخالف شد و یکی از سرشناس ترین و قدیمی ترین زندانیان سیاسی است. این تشکل حالا با همۀ دگردیسی های طول رهبری خامنه ای رسیده است به رهبر معظم علیه اسلام. دفتر تحکیم وحدت معروف تر و قدیمی تر است و همه می شناسید. اینان نیز بعد از اینکه از چپ افراطی بریدند و لیبرال شدند چندین بار مورد تصفیه های گاهی خونین هم قرار گرفتند تا رسیدند به دوگانۀ تحکیم علامه و تحکیم شیراز. حالا همان تحکیم شیراز هم تحمل نشده و تشکلی بدلی درست کرده اند بنام تحکیم وحدت مقام معظم علیه اسلام.

1- مباحثۀ این دو دانشجوی عزیز بحثی از عمق درد و تلخی و شورانگیزی و پوسیدگی و ریا و نفاق و سانسور و ترس و ... است که از پشت پردۀ بیت خامنه ای گرفته تا خفقانی که بر دانشگاه ها مستولی است  و تا عدم تحمل همین تشکل های خود ساخته و عدم مجوز برای اظهار وجود و تهدید و احضار و تذکر و هشدار مرتب به همین بچه های رهبر معظم از سوی نهادهای اطلاعاتی و انضباطی و اطلاعاتی و امنیتی و حراستی و ... را شامل می شود تا بحث پوچ بودن رؤسای دانشگاه ها و همه برسر ماندن پشت میز شرافت و عزت و شخصیت را قورت داده اند و مسئولان کمترین اعتقادی نه به نظام و نه به رهبر و نه به دین و ... ندارند و بسیاری از ناگفته های حتی ما جاسوسان و عوامل صهیونیسم و نوکر ام آی سیکس و موساد و سیا. می خواهم بگویم که درد دل این دو دانشجو بسیار مفصل و رنج اور و دلکش است و من قصدی برای ورود به حرف های شیرین ترین تلخی آنان را ندارم. من فقط می خواهم با استناد به این حرف محمد پهلوان که گفته است:
 مجری:متن سخنان آقا چه آنجا که در ذم اشغال سفارت انگلیس گفتند، چه آنجایی که گفتند  «من استالین نیستم که بنشینم یک سری حرف بزنم بعد یک عده ای را بیاورم بنشینند آنها را تئوریزه کنند» سخنان قابل توجهی بود، که در سایت Khamenei.ir سانسور شد و از تلویزیون هم پخش نشد.
پهلوانان [پهلوان]- این قسمت بحث استالین که حضرت آقا تلویحا در مورد خودشان گفتند واقعا بحث جالبی بود که ما خیلی خوشمان آمد. ولی اینکه سایت آقا هم صلاح ندانند پخش برخی از قسمت های سخنان آقا را دیگر واقعا پذیرفتنی نیست.
 به آیت الله خامنه ای بگویم که چرا استالین است و از استالین صد درجه بدتر.

 2- واقعیت قضیه این است که من وقتی با این جمله که خامنه ای گفته است من استالین نیستم مواجه شدم یک لحظه خشکم زد زیرا که مطلقاً بفکرم هم خطور نکرده بود که خامنه ای روزی بخواهد خودش را با مرادش استالین مقایسه کند. زیرا شباهت ها بقدری زیاد است که آیت الله خامنه ای نگفته هم همه او را استالین قرن بیست و یکم می شناسند - منظورم از همه دلقک و اعضای سیرکش است - تا چه رسد که خودش هم معترف باشد که می دانم با استالین مقایسه و مساوی می شوم. طرفه تر اینکه جملۀ کامل خود آیت الله خامنه ای محل نزاع را هم دقیق مشخص می کند. و معلوم می کند که پررنگ ترین وجه مشترک و منطبق ساز خامنه ای با استالین در کجاست. پس یکبار دیگر عین جملۀ خامنه ای را نقل می کنم. او خطاب به دانشجویان حزب اللهی گفته است: «من استالین نیستم که بنشینم یک سری حرف بزنم بعد یک عده ای را بیاورم بنشینند آنها را تئوریزه کنند»

3- می خواهم بگویم که آیت الله خامنه ای نه صد در صد و نه هزار در صد و یک میلیون درصد بلکه بطور مطلق کپی همین رفتاری است که به استالین نسبت می دهد و خودش را از آن بری می داند. اگر بخواهم همۀ نمونه ها را احصاء کن - واقعاً اینترنت کاغذ! کم می آورد برای ثبت همۀ آن ها. لذا فقط به چند نمونه از قدیمی ترین و جدید ترین نمونه هایی که آیت الله خامنه ای اول چرت و پرت گفته و بعد تعدادی را مأمور تئوریزه کردن آن ها کرده است را اشاره می کنم با این تفاوت که اگر توهمات استالین برخی هم واقعاً تئوریزه و اجرا شدند هذیان گویی های خامنه ای حتی - با تأکید بر حتی - یک نمونه هم نه تئوریزه توانست بشود و نه اجرا شد.

الف- قدیمی ترین توهم خامنه ای و مشترک با خمینی بحث اسلامی کردن دانشگاه ها بود و وحدت حوزه و دانشگاه. اولین گروهی که برای تئوریزه کردن این توهم احضاز شدند مجلس شیوخی است بنام "شورای انقلاب فرهنگی" که در طول زمان هزاران مجمع و گروه و اندیشمندان و ... هم فراخوانده شده اند و با نام های اصلی و فرعی متعددی تحت نام های مختلف تشکیل شده اند که این مهمترین و بنیادی ترین توّهم تاریخ را تئوریزه و جامۀ عمل بپوشانند. نتیجه نه که هیچ بوده بلکه دقیقاً "هیچ" بوده است.

ب- دومین اصلی ترین توّهم خامنه ای و انقلاب این هذیان بوده است که علوم انسانی غربی را اسلامی کنید. چقدر وقت و هزینه و گروه و اندیشمند و سفیه و دیوانه فراخوانده شده اند فصل بفصل و زمان بزمان و سال بسال و هفته به هفته که چنین امری را محقق کنند هم در تئوری و سپس تدریس و اجرا. نتیجه بیشتر از هیچ اولی "هیچ" بوده است.

پ- کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها که ابداع توّهمش مخصوص شخص خامنه ای بوده است. نتیجه کمی بیشتر از هیچ دومی بوده است. این را من نمی گویم. این را همین دو دانشجو مفصل بحث می کنند و صدای شکستن بغض و گریه و هوار و دردشان از لای مانیتور جاری می شود چون سیلی از خون بسوی خواننده.

ت- بازهم جدیدتر بگویم که خامنه ای نتواند حاشا کند. بالماسکه ای که از دو سال پیش راه انداخت بنام "تدوین الگوی پیشرفت ایرانی - اسلامی " و حداقل سه دوره اش را که خودم دیده ام تعدادی آدم در پیتی و مفتخور را جمع کرد در بیتش و شروع کردند برای تئوریزه کردن این جدید ترین توّهم خامنه ای. نتیجه نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم فقط هیچ بود و است.

ث- این سلسله را اگر ادامه بدهم از هزار و ده هزار و هزاران هم می گذرد و من باید حداقل ده هزار بار واژۀ "هیچ" را هجی کنم. شرم نمی کند وقتی می گوید من استالین نیستم که یک سری حرف بزنم بعد عده ای را بیاورم که بنشینند و انرا تئوریزه کنند"!

4- اما در وجوه دیگر چه:

الف- در علم و تکنولوژی: هم استالین و هم خامنه ای شدیداً عاشق توسعۀ صنایع نظامی، بمب اتمی، هوافضا و دانش های عبوس هایتکنولوژی بوده و است.

ب- در رفتار با منتقدان و نه حتی مخالفان: هر دو قدرتمدار عاشق حذف و حبس و اعدام و سرکوب و تکصدایی بوده و است.

پ- در هابی های شخصی: هم استالین و هم خامنه ای عاشق جنگ و امنیت و اطلاعات و جاسوسی و مداخله در کشورهای دیگر بوده و است.

ت- در خشک اندیشی برای جامعه در حالیکه هر دو مشهور به ظرایف شخصی بوده و است: هم استالین و هم خامنه ای دشمن سرسخت هرنوع هنر متعالی و مدرن و انسانی بوده اند و در زمانه شان حتی یک اثر ماندگار هنری - غیر زیر زمینی - تولید و به ثبت نرسیده است. و ... گریه می کنم!

5- اما استالین و خامنه ای نقاط اختلاف و افتراقی هم داشتند که به چند مورد از آن ها هم اشاره می کنم تا انصاف رعایت شده باشد.

الف- اولین فرق خامنه ای با استالین این است که استالین 90 سال پیش به دین مادی دلبسته بود که آزمایش نشده بود و قرار بود 1400 سال بعد بهشت کمونیسم را بر روی کرۀ زمین محقق کند. در حالیکه خامنه ای 90 سال بعد به دین معنوی دلبسته است که آزمایش پس داده بود و 1400 سال پیش جهنم را بر روی زمین محقق کرده بود.

ب- دومین فرق استالین با خامنه ای این بود که استالین حداقل 20 - 30 کشور بدبخت پیرامونش را نیز فریفته بود و حداقل نیمی از هزینه های مالیخولیایش را از سفرۀ کشورهای اقماریش در آسیا و اروپا و امریکای لاتین و افریقا برداشت می کرد. در حالیکه خامنه است و حوضش ایران بدبخت و چاه های نفت بی حساب و کتاب یک ملت که نه تنها هزینۀ همۀ توهمات او را می پردازد بلکه هزینه های 20 - 30 کشور و گروه و سازمان و ... را هم در آسیا و آفریقا و امریکای لاتین از جیب آنان حاتم بخشی می کند.

6- ادامه اش حالم را دگرگون می کند و قادر نیستم همۀ افسوسم را مجدداً به مغزم راه بدهم. فقط در انتها آموزه ای را که بارها گفته ام و سعی کرده ام همیشه رفتار کنم را دوباره بگویم که مواظب حزب اللهی های جوان و بویژه دانشجویان باشیم. اگر می توانیم نفرت و کینه به نوع انسان را از خود دور کنیم. و اگر نه حداقل اینکه همۀ نفرت و کینه مان را متمرکز کنیم روی نام خامنه ای و راه او. البته که راهش مورد نظر ماست و خود او بدلیل راهش باید سیبل تنفر ایرانیان باشد متمرکز! مطلقآ به آدم های دیگر بویژه به متدینان و مسلمانان و هموطنان و کارگزاران کینه نورزید که بسیاری از اینان فقط در فریب آرمانی است که گیر این "پروژۀ عقیم و انسان سوز" خامنه ای افتاده اند. یا...هو

۱۰ نظر:

leyla N گفت...

من از جمله آدمهای بدجنسی هستم که مطالبتان را غالبا می خوانم و دوست دارم ولی نظر نمی دهم. این نکته سنجی و مقایسه تان آنقدر خوب بود که حتی آدم نتبلی مثل من هم مجبور است بنویسد خیلی لذت بردم.

سارا گفت...

ذلاقت زبان و خوی سخنوری خامنه ای (قدس الله) قابل مدح وستایش است. و باید بسان مریدان دوران دیده از افکار و اعمال و کردارش بهرهها جست و گفت سوز عشقت ننشاند جگر از جوش مرا.
بدرود..

ناشناس گفت...

احسنت به مقایسه ات !

ناشناس گفت...

پس "عیناً" برویم به سراغ سقوط استالینی!

Jalal Abbasian گفت...

باید به شما دوست عزیز عرض کنم که آقای طبرزدی هیچ ارتباطی با جامعه اسلامی دانشجویان ندارند. بلکه ایشان از دفتر تحکیم وحدت جدا شدند و مدتی یک تشکل برای خودشان راه انداختند.
ضمن اینکه جامعه اسلامی دانشجویان نیز هیچ ارتباطی به امثال هاشمی و .. ندارد. چه اینکه در سال 84 تنها تشکلی که از احمدی نژاد بصورت رسمی در هر دو دور انتخابات حمایت کرد جامعه اسلامی دانشجویان بود.
جامعه اسلامی دانشجویان یک تشکل کاملا اصولگرا با اتصال تنگاتنگ به ولایت مطلقه فقیه است و تنها مسیر خود را بر منویات رهبری تنظیم می کند و نه هیچ حزب و گروه دیگری
بهتر بود که ابتدا یک گشتی درباره تاریخچه جنبش دانشجویی و شناخت تشکلهای دانشجویی در اینترنت میزدید تا اینطوری سوتی ندین!

جلال عباسیان، مسئول سابق واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

Jalal Abbasian گفت...

درضمن اگر کمی بیشتر وقت میذاشتی و لااقل اسم مهدی امیریان رو سرچ میکردی، متوجه میشدی که اون نفر هقب هم مهدی امیریان نیست. ایشون قاسم رحیمی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان یکی از دانشگاههاست

Dalghak.Irani گفت...

سلام و ممنون بر همگی دوستان.

آقای جلالیان عزیز من از حافظه ام استفاده کرده ام و می دانم که درست استفاده کرده ام. اطلاعات اینترنتی می توانند درست نباشند. نام ها مثل هویت ها در ایران جمهوری اسلامی می توانند داخل و خارج بشوند بهم یا از هم و به تشکل های متفاوتی در دوره های زمانی متفاوتی اطلاق گردند و بسیار توضیحات دیگر که کپی کاری از نام هم و... با این همه آن مقدمه برای نزدیک کردن خواننده به متن است و من مقالۀ تحقیقی راجع به جنبش ها و تشکل های دانشجویی ننوشته ام که حتی اشتباه در یک نام یا یک تاریخ سوتی محسوب شود. متن من در انتقاد از آیت الله خامنه ای و مقایسۀ او با مورد انکارش استالین است و در این مورد است که نمی خواستم به خواننده اطلاع دروغ بدهم. نمی خواهم زیاد بحث کنم. فقط دیدم که جناب عالی با نام حقیقی تان نظر داده اید و نامتان در ذهنم آشنا بود آمدم بگویم که انتظار طعنه به "سوتی" ِ کُری خوان از سطح فرهنگ و دانش (بالاتر از دیپلم) ندارم تا چه رسد به حضرت عالی که یلی هستید برای خودتان. ادبیات سرزنش و"من می دانم تو نمی دانی" مربوط است بدوران ماضی و انسان های اولیه ای که موضوع شناخت شان به آتش زنه منحصر بود. سعی کن متواضع تر باشی جوان!یا...هو

Jalal Abbasian گفت...

از آنجایی که از آقای دکتر نصر اصفهانی مؤسس جامعه اسلامی داشجویان گرفته تا همین الآن همه آدمهای مؤثر در این تشکل دانشجویی را می شناسم، باید عرض کنم که حافظه شما لااقل درباره جامعه اسلامی دانشجویان و آقای طبرزدی قطعا در اشتباه محض است و همین اشتباهات شماست که اندک اندک جمع میشود و به نتایج توهم آمیزی مثل "من فردا ساعت 10 در فرودگاه مهرآباد هستم" بعضی از دوستانتان منتهی می شود.

ناشناس گفت...

باشه! هر چی شما بگی دلقک. اگه این حرفا برای ایران نون و آب نشه برای شما حتما میشه. ما سعی می کنیم کشورمونو بسازیم وظیفه ساقط کردن خامنه ای هم با شما. ببینیم بالاخره کی موفق میشه.
البته من ادعایی ندارم اما با وجودی که از این نظام سیاسی اگه بیشتر از شما نفرت نداشته باشم کمتر هم نیست اما ترجیح دادم تو کشورم بمونم و به پیشرفت ایران کمک کنم چون مطمئنم دوره ی خامنه ای و همه آخوندای قدرت طلب تموم خواهد شد و آن چیزی که در نهایت میمونه ما هستیم و کشورمون ایران که دوست دارم پیشرفته و آباد باشه.

sa8and asl گفت...

دایی جان تیمسار اول اینکه سلام دوم اینکه یک کتاب چاپ شده در مملکت به اسم استالین خوب نوشته ی ویکتور ارافیف که اگر یک وقت دسترسی پیدا کردید به آن خاندنش بسیار مفرح ذات است و سوم اینکه این بنده حقیر به چشم خود یک بیلبورد دیدم از حضرت آقا آنهم پارسال در شمال که فرموده بودند "من به آینده خوشبینم نه از روی توّهم که از روی بصیرت" که فکر می کنم این یک جمله جان مایه ی هر آنچه باشد که ذکرش رفت در بالا.
شب خوش و خوش شانسی