۱۳۹۱ شهریور ۲۵, شنبه

بررسی احتمال دخالت جمهوری اسلامی در ساخت فیلم جنجالی بیگناهی مسلمانان!

undefined

عکس بالا از مهر در جلو سفارت سوئیس در تهران. عکس پائین از رویترز مربوط به کشورهای عربی!

1- آیت الله خامنه ای و بدنبال او لشکری از مراجع و امامان جمعۀ سلم و تور تحت امر یا انقیاد او ضمن محکوم کردن فیلم "جنجال برانگیز و دیگر هیچ" راجع به اهانت به پیامبر اسلام؛ آنرا در راستای "پیچ بزرگ تاریخ" که خبر از غلبۀ عنقریب اسلام بر صهیونیزم و استکبار و اومانیسم و همۀ مفاهیم مدرن می دهد دانسته اند. اینان استدلال می کنند که ساختن چنین فیلم هایی باعث برانگیختن هرچه بیشتر غیرت دینی مسلمانان شده و نفرت از امریکا و ایادیش را گسترش داده و نهایتاً منجر به پیروزی مسلمانان بر کفار خواهد شد.

2- بیانیۀ آیت الله خامنه ای که مملو است از واژه های نفرت و اشمئزاز و شرارت و ... با کمی تخفیف فقط با بیانیۀ عصبانی و مستأصل جرج دبلیو بوش در فردای فروریختن برج های دوقلوی نیویورک قابل مقایسه است. نقطۀ مشترک و بنیادین این دو بیانیه نیز بر می گردد به نفرت صادر کنندگان آن از دشمن فرضی به بهانۀ حادثۀ پیش آمده و خشونتی که تجویز می کنند و احساساتی که تحریک می کنند برای ریشه کن کردن طرف مقابل.

3- حالا اگر یکبار هم ما اجازه داشته باشیم که با منطق و ادبیات استدلالی خامنه ای و احمدی نژاد وارد موضوع فیلم جنجالی بشویم. می توانیم مدعی باشیم که فیلم مزبور فقط و فقط یک سفارش دهندۀ نهایی می تواند داشته باشد آن هم جمهوری اسلامی است. زیرا که هنوز هم که هنوز است خامنه ای و ملیجک امام زمانیش با منطق مدرن و لیبرال ِ"هزینه - فایده" معتقدند که کار انفجار برج های دوقلو و حادثۀ 11 سپتامبر کار خود امریکا و صهیونیست هاست. آنان ده ها و صدها شاهد می آورند از استراتژی بلند مدت امریکا برای در اختیار گرفتن خاورمیانۀ نفتی - برخی از مدعیاتشان هم صادق است - و مدعی می شوند که امریکا برای لشکر کشی به خاورمیانه دنبال مستمسک بود و 11 سپتامبر را علم کرد که بتواند به بهانۀ آن خاورمیانه را اشغال کند.

4- لذا اینک که به تأیید و تأکید خودشان ساختن فیلم مزبور نهایتاً "گور امریکایی ها" را خواهد کند و نفرت ناشی از تعصب و غیرت دینی مسلمانان بضرر امریکا تمام خواهد شد؛ باید بدیهی باشد که سفارش دهندۀ این فیلم نمی تواند امریکا و صهیونیزم باشد و این سفارش فقط برازندۀ منافع جمهوری اسلامی خامنه ایست. زیرا ساختن این فیلم درست در مقابل حادثۀ 11 سپتامبر عمل می کند. در آن حادثه امریکا خودش را در چهرۀ مظلوم می نمود در حالیکه در اینجا چهرۀ ظالم بخودش داده است. بعبارت دقیق تر یا آن ادعای قبلی خامنه ای و احمدی نژاد در مورد 11 سپتامبرغلط است و یا این ادعای ساختن فیلم توسط امریکا و صهیونیزم.

5- البته که آن 11 سپتامبر کار القاعده و بنیادگرایان مسلمان بوده و این فیلم هم کار بنیاد گرایان دینی دیگر است. و نه امریکا سفارش دهندۀ 11 سپتامبر بود و نه خامنه ای طراح فیلم بد و ناراحت کنندۀ برائت مسلمانان. اما یک نکته را نمی شود چشم پوشی کرد که تقدس زدایی از مقدسات اسلام را جمهوری اسلامی آغاز کرده است و دیگران فقط در واکنش اجباری است که به هماوردی می آیند. خب معلوم است که در جنگ حلوا خیر نمی کنند و چه مسلمان باشی یا مسیحی یا خداباور و خدا ناباور با بی رحمی و حداکثر قدرت وارد می شوی تا دشمن را شکست بدهی.

6- و نکتۀ آخری که می شود به آیت الله خامنه ای گفت آنجایی است که او منظور از ساختن چنین فیلم هایی را ایمان دینی و مذهبی زدایی از جوانان مسلمان می داند. و آن اینکه:

الف-در مورد تأثیر پذیری جوانان ایران ابداً نگران نباشد زیرا که خود او با عملکرد دروغ و دغل و خشونت و ناکارآمدی چنان از جوانان ایرانی تقدس زدایی ایمانی و مذهبی کرده است که هفت پشت چنین فیلم هایی هم بگرد پایش نرسد. نکند جداً باور کرده است که این چند تا وبلاگ چرندی که افسران جنگ نرم سایبری مزد بگیرش در اینترنت می نویسند از روی تعصب و باورهای مذهبی است. پس اگر واقعاً چنین احمق است نگاه کند به عکس ها و فیلم های تظاهرات و کشت و کشتار ها و عصبیت دینی جوانان در صنعا و بنغازی و قاهره و خارطوم و ... و آنان را مقایسه کند با تظاهرات مکش مرگ مای حزب اللهی های گوش بفرمانش در مقابل سفارت سوئیس. گویی که برای جشن و پایکوبی در مرگ ولیّ شان آمده اند. نه از خودجوش خبری است و نه از دیوار بالارفتنی و نه غیضی و نه غیرتی و نه کفن پوشیدنی و نه آتش زدنی و ....

ب- مورد بعدی اینکه اصولاً کسی که به دیدن فیلم و سینما و اینترنت رغبت  پیدا کند؛ قبل از ورود بدنیای مدرن تمام مناسبات جاهلانه را کنار گذاشته و با دیدن فیلم نه ایمانش را از دست می دهد و نه ایمانی بدست می آورد. آنانی که می زنند و می کشند - البته اغلب مسلمانان خودشان خودشان را می زنند و می کشند مگر به تصادف چند امریکایی هم بمیرند مثل لیبی - کسانی نیستند که از فیلم و چشم دیده های خودشان متأثر شده باشند بلکه اینان از تعریف و تحریف و هیزم آتش بیاران معرکه - اغلب روحانیون و مفتی ها - است که دیگ غیرت کورشان را بجوش می آورند. یا...هو

۵ نظر:

خ.آ گفت...

واقعاً گل گفتي دلقك عزيز . اينا هر دقيقه و هرساعت با كثافتكاري هايشان به خود اسلام ميرينند(با پوزش) حالا ساخت يه فيلم الكي را توهين به ساحت پيغمبر تلقي ميكنند وسيرك راه مي اندازند .مسلمانان ديگر كشورها هم كه اينقدر خرند ميزنند بيت المال و مملكت خودشان را درب و داغان ميكنن در حاليكه آمريكا و غرب ككشان هم نميگزد .چه اسلام رحماني ما داريم به دنيا نشان ميدهيم خودمان با كارهايمان ثابت ميكنيم كه وحشي بازي از اصول اوليه اين دين من درآوردي است و با دست خودمان اسلام اصيل محمد را در گور بيشتر فرو ميكنيم.

ناشناس گفت...


وقتی شیطان در دفاع از خدا وارد صحنه می شود!
در مثنوی داستانی است که یک روز شیطان ,صبح زود معاویه را صدا زد که بلند شو وقت نماز است!(معاویه از نظر اهل سنت بسیار قابل احترام است) معاویه بسیار تعجب کرد و از شیطان پرسید تو که وظیفه گمراهی مرا بر عهده داری چگونه است که مرا برای نماز بیدار می کنی؟! شیطان گفت این از زرنگی من است! تو اگر نمازت قضا می شد آه سردی می کشیدی که دودمان مرا بر باد می داد! این قضیه بی مناسبت با این فیلم کذایی نیست! شیطان برای پیامبر مسلمانان سینه چاک کرده و فریاد یا غیرتا سر داده است!
شخصیت های تاریخی و یا مذهبی الگو هایی معنوی برای بشریت هستند که توسط خود بشر ساخته شده اند. آنها دیگر تعلق به خودشان ندارند و متعلق به فرهنگ بشری هستند. هر گونه توهین و تخریبی زیان بار است حتی اگر روزی مشخص شود که این تهمت ها درست بوده است.برای مثال در زمان قدیم یک فردی زندگی می کرده است بنام ایکس" کم کم مردم بعد از مرگش شروع به داستان پردازی کرده و تمام صفات نیک را به او منتصب و تمام صفات بد او را از او گرفته اند. او کم کم تبدیل به یک قهرمان فرهنگی شده است و ریشه در فرهنگ مردم پیدا کرده است. حال اگر مشخص بشود که اصلا چنین شخصی وجود خارجی نداشته و ما به خواهیم به او توهین کنیم این ضربه به فرهنگ مردم خواهد بود. راه نقد و روشنگری از این راه جداست. تا جانشینی برای این سمبل فرهنگی پیدا نکنیم تخریب آن مجاز نیست. برای مثال همین امر در حوزه پزشکی اتفاق افتاده است. همه می دانیم که جادوگری در میان قبایل آفریقا برای مداوای بیماران مرسوم است. سازمان بهداشت جهانی به کشورهای جهان توصیه کرده که تا زمانی که شما امکانات مناسب پزشکی برای جایگزین کردن جادو گری ایجاد نکرده اید باید بگذارید جادوگران به کارشان ادامه دهند! ببینید یک سری شخصیت های تاریخی وجود دارند که چهره امروزین انها با چهره حقیقی آنها تفاوت بسیار دارند. برای مثال تصویری که ما از حافظ یا حضرت علی در ذهن خود داریم ممکن است با شخصیت حقیقی آنها تفاوت بسیار داشته باشد.این تصویر, تصویری رتوش شده توسط مردم در طول قرن ها و اعصار بوده است. مردم ایده آل های خود را با افزودن شاخ و برگ به شخصیت ها تخلیه می کنند.برای مثال همه می دانیم که امام حسین به زبان معمولی عربی صحبت می کرده ولی اکنون به تعزیه و یا روضه که می روید انگار که امام حسین فوق لیسانس زبان و ادبیات عرب داشته است! بنابراین ما در حقیقت با ایده آل های مردم مواجه هستیم. هر گونه شخصیت شکنی بی ادبانه در حقیقت شکستن و خرد کردن ارزش های مردمی نیز محسوب می شود بدون اینکه جانشینی برای آن داشته باشیم.ما خیلی راحت می توانیم جنبه های منفی این شخصیت ها را نقد کنیم ولی تمسخر سزاوار نیست چون به ارزش های ساخته شده توسط مردم باز می گردد.مردم به زبان ساده می گویند: "فرمون فرمون که می گفتن این بود!!"
!
یک بعد دیگر این مسئله نحوه برخورد با آن است. طبق اصول فقه اسلامی مبارزه با منکرات نباید موجب گسترش آن بشود. فرضا آیا دیده اید یک نفر را در دادگاه بجرم تجاوز محاکمه کنند و بعد فیلم پورونوی آن را هم بعنوان سند جنایت در معرض انظار عمومی بگذارند؟! یک ابلهی یک فیلم آماتوری مزخرف ساخته است مثل میلیونها فیلم دیگر که در اینترنت وجود دارد و کسی هم از آن خبر نداشت و عکس العمل به موقع و انقلابی این دو آتشه های ریاکار باعث شد که این فیلم گمنام میلیونها بیننده پیدا کند و منکری در سطح جهانی منتشر بشود.

ناشناس گفت...

این کامنت برای مطلب قبلی‌ است. اما گفتم چون نمیخوانید در اینجا مینویسم.

جناب سروان تیمسار شده،

شما هر وقت تجدید نظر کردی در قانون مدار خواندن عامل ویرانی ایران، انتظار داشته باش که سعید حجاریان هم پوزش طلبد از آنچه گفته یا کرده.

این را میگویم چون گفتی‌ که برای طالقانی گریه کردی. حال آنکه آن بزرگوار خود دار فانی را وداع گفت از داغ درد این قانون شکنان و رهبرشان.

ناشناس گفت...

یکی از چیزهایی که برای من در این دو سال جالب توجه بوده تفاوت موضع گیری های احمدی نژاد با موضع گیری های رسمی ج.ا. در مسائل مختلفی است که اتفاق افتاده حتی در قضیه سوریه به همین خاطر هم تقریبا در این دو سال خیلی از موضع گیری های احمدی نژاد سانسور شده نمی دونم شما هم به این موضوع دقت کردید یا نه

ناشناس گفت...

دلقک محترم, شما که دغدغه دموکراسی داری چرا کامنت های مرا حذف کردی؟