۱۳۹۱ مرداد ۱۷, سه‌شنبه

خامنه ای: مصباح غلط کرده. آقا رحیم: نام شهید بردن در دانشگاه جرأت می خواهد. فرزند قربانیان اسد: من به چه جرمی یتیم شدم؟

The Incredulity of Saint Thomas


1- به سق سیاه من ربطی ندارد کشته شدن سه نفر از ربوده شدگان در سوریه. من فقط از واقعیت یقینی یک منطقۀ جنگی و رژیم در حال سقوط بشار اسد تصویر و تصور برداشته بودم در پیش بینی کشته شدن گروگان های ایرانی در سوریه را! اما بنظرم می رسد که این 44 نفر باقی مانده - بغیر از مترجم افغانی که احتمالاً یا آزاد شده و یا خواهد شد - نیز سرنوشت دردناکی در پیش چشم داشته باشند. چه این نقل قول از سخنگوی معارضان سوری درست باشد یا نه. که گفته است اگر بمباران حومۀ دمشق ادامه یابد همۀ گروگان های ایرانی یا کشته خواهند شد و یا ما خواهیم کشت. سعید جلیلی امنیت ملی خامنه ای البته رفته لبنان که هم سروگوشی از نزدیک آب بدهد که چقدر از ساعت شنی سقوط اسد و فرا رسیدن نوبت خامنه ای هنوز باقیمانده، و هم چند نفر آدم بی خاصیت پیدا کند که در تهران جلسه کنند تحت عنوان بررسی اوضاع سوریه و حتماً دنبال بده بستانی هم بوده است با مخالفان اسد برای بازپس گیری "هنوز جسد نشده"ی باقی گروگان ها. اما من چشمم آب نمی خورد که حزب الله لبنان لقمۀ گلوگیری از مخالفان اسد را درچنته داشته باشد که بتواند با گروگان های امام خامنه ای نصرالله تاخت بزند.

2- لذا بفکرم رسید که بخانواده های گروگان های زنده تا این لحظه سفارش بکنم که دست روی دست نگذارند تا خامنه ای بقیۀ عزیزان شان را هم بکشتن بدهد. زیرا که نه دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی و نه بی آبرویی جهانی خود آیت الله خامنه ای کمترین شانسی برای رهایی گروگان ها ندارند. اینک تنها راه رهایی گروگان های شما در دست افشاگری های خودتان است در تماس ناشناس یا شناس با خارج کشور و دادن اطلاعات "چگونگی فریب و اعزام عزیزان تان به سوریه" به مجامع بین المللی. نه اینکه مجامع بین المللی بتوانند رأساً کمکی بکنند که چنین برشی ندارند اما اطلاعات صادقانه و دست اول از چرایی سفر اینان به سوریه و اعتراف به فریبی که خورده اند و سیاسی بودن این مسافرت فله ای و درخواست شخصی از گروگان گیران می تواند خود مخالفان اسد در خارج و داخل سوریه را تحت تأثیر قرار دهد و عزیزان شما اگر عنصر درجه اول رژیم نباشند - که اغلب هم نیستند - رها شوند و زندگی دوباره پیدا کنند. اینکار را با استفاده از فامیل های معتمد خودتان در خارج از ایران هم می توانید انجام دهید تا خودتان هم مستقیماً گرفتار رفتار دژخیم نشوید.

3- این را از این جهت هم می گویم که خامنه ای امروز بی خیال همۀ این فجایع صدها نفر دانشجو را که بغیر از صد نفر همه بزور جمع شده بودند را جمع کرده در حسینیه اش تا بلکه بتواند 50 نفر بعدی قربانیان پیشگاه بشار اسد را عضو گیری و ثبت نام کند از داخل شان.  اگر از حضار امروز بیت رهبر کسی را می شناسید از او بپرسید که چه مزخرفاتی را برای بار بیست و سوم در 23 سال رهبریش استفراغ کرده و اگر نه همین گزارش مختصری که با ده ها بار ویرایش و سانسور دفترش در رسانه ها منتشر شده بخوانید. گویی که نه خانی آمده است و نه خانی رفته است و 23 سال است 23 دورۀ دانشجویی همان سؤال های هرسال را مو بمو تکرار کرده اند و همان پاسخ های بازهم مو بمو بی ربط را شنیده اند. نه در سؤال ها تغییری ایجاد شده و نه در جواب ها مشکلی حل شده. چرا چرا ببخشید امسال یک چیز و یک کلمه اضافه شده است. معلوم است که دانشجویان در پرسش هایشان این مورد را برجسته کرده اند که حضرت آقا شما آرمانگرایی را با واقعگرایی توأم حقنه می کنی و این شدنی نیست. چون خامنه ای در پاسخ - حداقل - 5 بار از واژۀ "منافاتی ندارد" استفاده کرده است . گفته است که التماس می کنم بزنید بکشید ولی پیشنهاد می کنم بعد از این حتماً از دفتر من اجازه بگیرید:

افزودند: از شما خواهش مي كنم همانطور كه به نماز و روزه اهتمام داريد به پرهيز از غيبت و تهمت و بيان مطالبي كه به آن علم نداريد جداً اهتمام كنيد. لازم است مجموعه هاي دانشجويي يك كانون تصميم و اقدام تشكيل دهند و در مسائل گوناگون با مشورت و پختگي و نخبگي به يك تصميم و اقدام واحد برسند و همه دانشجويان نيز به اين تصميم پايبند باشند كه در اينصورت تصميمات و اقدامات ناشي از احساسات، به پاي مجموعه هاي دانشجويي نوشته نمي شود.

4- این گفته فقط حاصل اشغال سفارت بریتانیا بوده که گویا برای اولین بار پایداری ها قبل از اجازه از ولی فقیه خودشان دانشجویان را خودجوش کرده اند - یعنی جوشانده اند! - حالتان بد نشود نمی خواهم نقل قول تعارضات تک تک جمله ها و همۀ جمله های رهبرمان! را بنویسم و شما را به اشمئزاز برسانم. فقط یک نکته را می گویم که مهم است برای شما خواهران و برادران مؤمن و مسلمان؛ و زحمت را کم می کنم:

الف- یادتان هست زمانی مصباح یزدی گفته بود دانشجویان 99 در صد غرب زده و نامسلمان هستند. حالا آیت الله گفته مصباح گه خورده هم دانشگاه ما اسلامی است و هم اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان سر بسجده و قبلۀ ما. من البته با مصباح یزدی هم عقیده ام و اگر ایمن الظواهری رهبر القاعده پزشک نبود می گفتم که صد در صد دانشجویان دانشگاه و چه می گویم حتی می گفتم که هر خری از درب دانشگاه یکبار داخل محوطۀ آن رفته باشد نمی تواند یک سنتگرای بنیاد گرا مثل خامنه ای و هوادار تفکر عقب ماندۀ او باشد. چون دانشگاه پدیده ای مدرن است. 

ب- اما چون شما مرا مخالف خامنه ای می دانید لذا طبیعی است که حرف مرا قبول نمی کنید پس یک نقل قول مستقیم می آورم از حاج آقا رحیم مشاور عالی رتبۀ مقام معظم رهبری که همین امروز در دیدار جمع دیگری از دانشجویان گفته تا معیار دستتان بیاید:
سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی افزود:

آيا ما جايگاه واقعي شهيدان، جانبازان،ايثارگران و جانبازان را آنگونه كه بايد رعايت مي‌كنيم و آيا مردم و مسئولان به وظايف خود در قبال آنان عمل مي‌كنند،آيا فرزندان شهدا و جانبازان در دانشگاه‌ها جرأت مي‌كنند بگويند كه فرزند شهيد يا جانبازند؟

ایشان در اینجا نمی گوید آیا کسی می تواند خودش را راحت جزو خانوادۀ شهدا و جانبازان معرفی کند. او می گوید آیا کسی "حرأت" می کند چنین کاری بکند. معنای این جملۀ سوالی مؤکد این است که خامنه ای کسانی را که در جنگ با دشمن ایران و برای وطن جنگیده و دچار شهادت یا معلولیت شده اند اینقدر بی آبرو کرده که کسی جرأت نامبردن شان را در دانشگاه ندارد. حالا شما حساب کنید که برای فرزندان و پدران شهید شما که برای خوش آمد اسد سوری کشته شده اند چه جایگاهی قابل پیش بینی است در آینده.  و گفتم آینده فکر سی سال دیگر را نکنید. بگذار خیالتان را راحت کنم که آینده هم یعنی تا ده ماه دیگر و خامنه ای بیش از این مجوز شهید کردن بچه های ما را نخواهد داشت انشاءالله. نه از دست مردم داخل و نه از دست دول خارج. خود دانید. یا...هو

۳ نظر:

ناشناس گفت...

دلیل اینکه جمهوری اسلامی تعمدا از رفتن زائرین به سوریه ممانعت نمیکند این است که میخواهد از حضورآنها به عنوان پوشش و سپر انسانی مزدورانش در سوریه استفاده کند. در نظر بگیرید اگر رسما اعزام کاروانهای زیارتی متوقف شود، دیگر رژیم نمیتواند ادعا کند که دستگیر شدگان زائر بوده اند.

خ.آ گفت...

سلام استاد
اينقدر اتفاقات عجيب و غريب و غير قابل باور است كه اصلاً آدم ميماند چه بگويد. من واقعاً در خحيرتم اين آدمائي كه خير سرشان نخبگان و ... هستند و صدايشان به جائي ميرسد چطور خفه قان گرفته اند . يعني يه آدم بين اينها پيدا نميشود يك هواري بزند ؟ (نه پشت كامپيوتر نه توي روزنامه . در خيابان وسط ميدان انقلاب ) مثلاً همين سيد حسن خميني يا همين خاتمي؟ يك آخوند پيدا نميشود براي اعاده حيثيت ؟ پس واقعاً كلهم .... تو روح هرچي اخونده كه اميدوارم اون پيش بيني درست در بياد كه يه روزي روي هر تير چراغي كله يك آخوند و بذارن

تبریزی گفت...

سلام بر دلقک سابق
شنیدم تعدادی سرباز ترک امروز به اسارت نیروهای سوریه در امدند که تعدادشان ناگفته معلوم است ۴۰نفر واحتمال تبادل به وجود امده یادمان باشد که نیروی بشار اصلا اسیر نمگیرد وهمه خانواده را باهم ...میکنند
فکر کنم انتظار هم نداشتی تیم ملی ایران ایقدر خوب عمل کندونخواهی توانست این نتایج را با پکن مقایسه کنی وبعد بگی گشور دوست وبرادر چین برای دلخوشی رهبر بزرگوار به ایرانیان مدال داد گرچه حاله ناداوری ظاهرا ساخته برادران روس بوده که طلای سعید عزیز را بالا بکشند.
اما زیبا ترین خبر امروز جمله ولید جمبلات است که گفت به جلیلی که تو برو مرغت را بگیر ولی ای کاش جلیلی سراق بشار نمیرفت چون خبر گذاریها ان را بسیار بد جوری بر سرش خواهند کوبید.