۱۳۹۱ شهریور ۱۰, جمعه

مرسی در تهران: من سنی ام و طبق سنت خلفای راشدین به رأی مردم و دموکراسی وفادارم!

Freedom of Speech



1- بالاخره مهمان ویژه و همۀ فخر سیاسی برگزار کنندگان اجلاس تهران محمد مرسی رییس جمهور اسلام گرای مصر و محصول بیداری اسلامی خامنه ای آمد و سخنرانی کرد و بلافاصله هم برگشت. قطعاً اخبار را دیده اید و حواشی سفر مرسی را هم می دانید که چگونه سوریه را وادار به ترک جلسه کرد و یا مترجم همزمان و در ابعادی کوچکتر سیمای رژیم چگونه نام سوریه را بحرین و مردم سوریه را دانشجویان ترجمه می کردند در صحبت های مرسی. - زهی به این همه بلوغ در بلاهت - و همینطور اسد را جنایتکار خواندن و شورش های سوریه را انقلاب نامیدن و شش بار نام بردن از سوریه و محکومیت رژیم اسد در مقابل فقط دوبار اشاره به اسرائیل. یا حتی کمترین اشاره و رفرنسی به سخنان رهبرمعظم میزبان خویش ندادن. اما برای من حرف های مرسی در همان چهار کلمۀ آغازین سخنرانی اش که عبارت بود از سلام به خلفای راشدین (ابوبکر و عمر و عثمان و علی) خلاصه بود و تمام؛ و دیگر بقیۀ حرف هایش را نمی شنیدم چون اهمیتی نداشت.

2- تخصصی در مذاهب گوناگون و بویژه اسلام سنی ندارم ولی اطلاعات عمومی ام بمن می گوید که سنی ها بسیار قرآن محورتر از شیعه ها هستند و اصحاب حدیث و سنت غیر از سیرۀ اصیل حضرت محمد نقش پررنگی در باید و نبایدهای مذهب آنان ندارند. برعکس شیعیان که سیرۀ ائمۀ اطهار (14 معصوم) شاکلۀ اصلی مذهبشان را تشکیل می دهد و بسیار دیده ام که در تعارض بین یک حدیث از یک امام شیعی با قرآن اغلب روحانیان اصالت را به حدیث آن امام داده اند و نه برعکس. این مختصر را از این جهت عرض کردم که مطمئن باشیم که حرکت مرسی در آغازین کلمات رسمی در یک کشور با حکومت شیعی نه یک عادت مذهبی و دینی که یک پیام بسیار قوی و تعیین کنندۀ سیاسی بود. این چهار نام جاری شده بر زبان رییس جمهور اخوان المسلمینی مصر دارای دو پیام بسیار مشخص سیاسی است که اولی مربوط به تمایز گذاری تا حد دشمنی شدید در بین دو مذهب شیعه و سنی در طول تاریخ است. و دومی مربوط به نوعی پز شیوۀ حکومتی که مرسی قرار است تعقیب کند.

الف- در مورد اول مرسی می گوید: درست است که من مسلمانم و شما هم خودتان را مسلمان می دانید. اما همان صحبت این کجا و آن کجا کماکان جاری است و جنس من و مای اکثریت سنی با جنس شما و رفقایی مثل اسد علوی ونصرالله  شیعه تفاوت دشمنانه دارد. لذا زحمت نکشید و از پیروزی ما در مصر برای خودتان اعتبار گدایی نکنید. چون همانطور که علمای مذهبی شما هم بارها نشان داده اند ما را خیلی نجس تر از کافر حربی می دانند ما هم شما را رافضی و بدعت گذار می دانیم. پس از نظر مذهبی ما مقابل شما هستیم همانطور که شما قرن هاست خلفای مارا لعن و نفرین می کنید و دشمن خونی مذهب ما هستید.

ب- مورد دوم اما اصل پیام سیاسی مرسی را می تواند حامل باشد. به این معنا که چون سنی ها تعیین خلفای چهارگانۀ صدر اسلام از طریق مشاوره و رأی گیری در بین نخبگان را مبنای مذهب خود می دانند و قبول دارند. لذا معتقدند که همان روش که در خوانش روز دموکراسی نام گرفته است برای ما سنی ها گواراتر و نزدیک تر است تا به شما شیعیان که مذهب خود را بر مبنای سلسله مراتب خونی (سلطانی) قرار داده اید و حتی ولایت مطلقۀ فقیه را هم از همین سلسله مراتب (ائمۀ اطهار) در آورده و حاکم مادام العمر ساخته اید. لذا ما را بخودتان نچسبانید که ملت مصر و نیروهای کیفی و سازندۀ و مدرن کشورم مصر وحشت نکنند. و مرا در ساختن مصر تنها نگذارند همانطور که شما را تنها گذاشتند و اگر نفت نداشتید الان باید گدایی  می کردید.

3- سخن آخر اما می ماند برای پرسش از حاکم مطلقه آیت الله خامنه ای اولاً و مراجع و مجتهدان شیعه ثانیاً که چطور است که در کشور امام زمان و تنها نگهدارندۀ بیضۀ حقیقی اسلام  از تریبون رسمی تبلیغ خلفای غاصب! می شود. بالاخره ما باید بهمان آموزه های چندین قرنی و کینه توزانۀ شما خلفای صدر اسلام را لجن مالی کنیم یا نه زمانه عوض شده و دیگر نه ابوبکر غاصب بوده و نه عمر لعنت الله و نه عثمان عیاش و زنباره و خائن و خائف. اگر اولی درست است پس چرا خفه خون گرفته اید و نطق تان در نمی آید در حراج مذهب حقه توسط یک سنی بیگانه. و اگر نه دنیا شیرین تر از آن است که فعلاً به دین و مذهب تعصب بورزیم. پس در آنصورت چرا اجازه نمی دهید هموطنان کرد و بلوچ و سایر پیروان مذاهب سنی و دردانۀ ما حداقل یک مسجد ناقابل بسازند در ابر شهر ام القرای اسلامی تهران. یا...هو

۱۰ نظر:

دلخوش گفت...

واقعا مردم مصر انقلاب کردند که این مخلس را بکنند رییس جمهور؟که جنگ شیعه سنی راه بیاندازد در خاورمیانه ,وآتش بیار معرکه خامنه ای شود ؟مهندس است یا آخوند یا یک احمدی نژاد دیگر در بد قیافه بودن هم که انصافا دست احمدی نژاد را از پشت بسته.
دلقک هم دلش خوش است که سنی ها دموکراتند ها!شایدهم با گردن زدن دموکرات شده اند همانطور که شیعییان با گریه و زاری برای حسین مهربان شده اند و دلسوزوحرف گوش کن! و چه حرف گوش کن هایی هم هستند نه نماز میخوانند نه روزه میگیرند نه قران دستشان است در حالیکه عربها هم در هر شرایطی نماز خوانند روزه میگیرند شراب نمیخورند.تازه سنی هایمان هم آنطور که یک عرب سنی است نیستند.کلا ما الکی به این مذهب بند کرده ایم کی میرسد از سر تاقچه برش داریم بیاندزیمش جلوی همین مرسی که خوشحال و خندان برود به مصریهاو عربستانی ها نشان بدهد که دیدید دین را از دست ایرانیها نجات دادم.آخوند ها را هم میدیهم بیاندازد جلوی القاعده و آدمخواران اش که به روش دموکراتیکشان سر ببرندوثواب ببرند.

ناشناس گفت...

نویسنده آشغال عوضی خیلی زر زر میکنی

ناشناس گفت...

دلایل خوبی اوردید !.شما به قول خودتون سررشته ای در امور دینی ندارید پس در این زمینه نظرتون قابل اعتنا نیست.راستی خود شما دین ومذهبتون چیه ؟ اول نوشتتون خیلی خونسرد وبا ارامش مینوشتین ولی اخراش چرا جوش اوردین ؟گاف های خنده داری دادین مثلا بشار اسد علوی ، شما بهتر از من میدونید که اسد سنییه . تمام اینا رو گفتم تا بگم انصافف چیز خوبیه که بعضی ها ندارن

ناشناس گفت...

احسنت. عجب نیشتری زدی.

ناشناس گفت...

اولا که در کریه المنظر بودن احمدی نژاد نه تنها در دنیا بلکه در کل کائنات رقیب ندارد!. ثانیا اون کثافت حیوانی که به نویسنده ارجمند این نوشتار فحش می ده خودش یکی از همون کثافتهایی که دین و شرفشونو در ازای پول و جیره و مواجب فروختن و داد و فریادشان از درد دین نیست بلکه از ترس از دست رفتن جیره و مواجب و مفت خوری و پست و مقام و "ثروت حاصل از خون مردم" و ... است. گویا این نیشتر بدجوری بر فیها خالدونشان فروآمده!...
در ضمن آهای کسی که نظر دادی که مرسی مخلسه و جنگ شیعه و سنی راه انداخته .برو خودتو سیاه کن .فکر کردی چارتا جمله دلسوزانه بگی و خودتو مخالف نشون بدی کسی نمی فهمه تو چی هستی و هدفت چیه؟ آدم احمق کاری که مرسی کرد 32 ساله که هیچ کس نتونسته تو خاک این مملکت انجام بده . چرا این قدر زر مفت میزنی. تمام اونایی که دلشون به حال مردم بدبخت ایران می سوزه از کار آقای مرسی و بانکیمون بی نهایت خوشحال شدن و هرکس که به این حرکت زیبای آقای مرسی و باکیمون حمله کنه بدون شک جزئ همون مزدور ها و جیره خارهاس که بدجوری ماتحتشون سوخته و آبروشون رفته و تمام تلاشاشون نقش برآب شده و حتی محمد مرسی که حاصل بیداری اسلامی در منطقه است بدجوری بهشون ریده...

احسان گفت...

البته مشورت نخبگان و انتخاب خلیفه هم فقط حرف است. سنی ها اگر چنین عقیده ای هم داشته اند در عمل طور دیگر بوده است.
مثلا عمر با وصیت ابوبکر خلیفه شد و عثمان توسط شورای پنج نفره منصوب عمر.

دلخوش گفت...

آها آشنای ناشناس عصبانی که به بقیه میپری وبد و بیراه میگویی, مرسی زشت تر از احمدی نژاد است و این چیزی به احمدی نژاد اضافه نمیکند.سلیقه شما هم در همان واژه عربی به جای زشت رو پیداست بنابر این تنیجه میگیریم شمابد سلیقه اید و مرسی را زشت رو نمیدانید. تازه زشت رویی و خوب رویی جایی چیزی به انسان اضافه یا از او کم نمیکند چنانکه خمینی روی خوب داشت و ابروی قشنگ و لب و گونه به جا که حتی باشون کانری مقایسه اش میکنند . کدوم حرکت مرسی زیبا بود عزیزم؟ جا جای پای احمدی نژاد گذاشتن و دعای خلفای او2و3و4 خواندن به تقلید از احمدی نژاد و دعا فرجش ؟من خیلی هم خوشحال میشوم او رهبری جهان اسلام را ازچنگ احمدی در وخامنه ای در بیاورد. و شما اگر چه بد سلیقه اید ولی خیلی باهوش نشان میدهید که خوب میدانید من چه هستم و چه هدفی دارم لطفا به من کمک کنید بدانم چی هستم و چه هدفی دارم چون اگر چه خوش سلیقه ام اما اصلا چنان هوشی ندارم که از چهار تا جمله مخالف کسی را حتی خودم را بشناسم که هیچ هدف را هم پیدا کنم.

ناشناس گفت...

جناب ناشناس
اگر تاحالا با دقت به چهره زشت احمدی نژاد نگاه کرده باشی به همان نتیجه من میرسی. در ضمن چنانچه یه نظر پیدا بشه که بخواد با شیوه خود احمدینژاد باهاش مقابله کنه ما حمایتش میکنیم.در ضمن اگرچه من شیعه ام ولی ابوبکر و عمر(گجستک) و عثمان همگی از یاران بسیار نزدیک پیامبر بوده اند و اینکه چرا ما شیعیان اونارو ملعون میدونیم باید از آخوندا سوال کرد.

ناشناس گفت...

همچنین فراموش کردم بگم که شما اگر خوشهال می شوید که رهبری جهان اسلام از دست خامنه ای و احمدینژاد درآید پس چرا همسو با رسانه های پشتیبان احمدینژاد، از مرسی خرده میگیرید؟اکنون که یکی پیدا شده و احمدی نژاد و جایگاه بزرگ سرپرستی(مقام عظمای ولایت) رو رسوا کرده ما باید از او پشتیبانی کنیم یا اینکه خرده بگیریم؟ همچنین این نوشته را به پارسی سره نوشتم تا بیشتر با پسند(سلیقه) من آشنا شوید!
هرچند سره نویسی بسیار سخت است و همگانی کردن آن ناشدنی می نماید.

ناشناس گفت...

البته باید عذر خواهی کنم که به جای "دلخوش" گفتم"ناشناس"