۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

خامنه ای (پدر) یکبار دیگر تمام قد پشت احمدی نژاد(پسر). جنگی جدید در راه است!

The Child's Bath


1- امیران قطر و کویت و پادشاه عمان هم دست شان را جا رفتند و از شرکت در اجلاس تهران منصرف شدند. بامزه تر اما عدم شرکت چاوز است و دانیل اورتگای نیکاراگوئه که یاران جانی احمدی نژاد هستند و این نامردی انتظار نمی رفت از آن ها. در مورد هر که دیگر شک کنم در انصراف امیر قطر شک ندارم که روی برنامه ریزی بوده مثل عربستان و حتی پوتین. اگر یادتان باشد تا چند روز  پیش ازشروع اجلاس خامنه ای مردد بود که آیا پیام خواهد داد برای افتتاحیه یا خودش هم فیزیکال شرکت خواهد کرد. بعد از این که برگزار کنندگان بعروسی نشستند و از شرکت چندین رییس سیاسی کشورهای مهم - چه عضو و چه ناظر- تبلیغات راه انداختند خامنه ای هم با دیدن اسامی درشت تصمیم گرفت که به اجلاس برود و خودش توهمات ذهنی اش را تخلیه کند. اما حالا با معلوم شدن نیامدن همۀ کشورهای مهم - الجزایر هم مشکوک گفته اند - همۀ پز اجلاس و خامنه ای به مان موهان سینگ نخست وزیر اقتصادی هند وابسته است و حضور 4 ساعتۀ مصر سیاسی  رییس جمهور محمد مرسی. تازه این وقتی است که هم موهان سینگ پشیمان نشود در آخرین لحظات - مثلاً به توصیۀ وزیر خارجه اش از تهران که بگوید اوضاع خیط و قاراشمیش است و نیا - و یا پاره ای مشکلات غیرقابل پیش بینی پیش نیاید در پرواز محمد مرسی از چین و بموقع رسیدنش برای ساعت افتتاح! کماکان باید منتظر روز موعود بود. لذا اجلاس سران را با همان آخوند زاده رها می کنم که امروز بعمد یا بسهو حقیقت مسلمی را بازیادآوری کرد که صالحی هیچکاره است و همه هیچکاره ایم بغیر از آیت الله خامنه ای که او هم وزیر خارجه اش ولایتی است. لذا من هم می روم سراغ تنوری که هیزمش هم خشک و هم آماده است و آیت الله خامنه ای در دیدار هیئت دولت با او گذاشته است زیر دیگ برای تشدید اختلاف فروپاشی.

2- حالا که اینجا و آنجا حرف های بیشتری از جلسۀ دیدار خامنه ای با هیئت دولت به بیرون درز داده شده معلوم شده است که آیت الله خامنه ای نه پشتیبانی تلویحی بلکه یک پشتیبانی تمام عیار - مثل همۀ سال های قبل از 90 - کرده است از رییس جمهور محبوبش. تا جائیکه همۀ آن دیگر نوکران و گماشتگانش از شریعتمداری گرفته تا متکی و رضایی و پورمحمدی و قس علیهذا را شوکه کرده است. زیرا اینان در دفاع از او بود که احمدی نژاد را سکۀ یک پول کردند در بازار آهنگرها - بیاد شغل مرحوم پدرش - و مطلقاً باور که سهل است حتی گمان نمی کردند که خامنه ای یکبار دیگر احمدی نژاد را دردانۀ عصر بخواند. لذا همه به تکاپوی فوری و سخت افتادند در گه خوردن نامه نوشتن ها؛ و البته چراغ پرنور را مثل همیشه شریعتمداری در سرمقالۀ کیهان پریروز روشن کرد. و برای اینکه دیگر شکی باقی نگذارد که غلط کرده است پرید به متکی و وزرایی که به خامنه ای نامه نوشته بودند که "این ره که احمدی نژاد می برد به قبرستان است". کیهان توپید که حالا چه وقت نامه نوشتن بود و از این گزک گرفتن ها تا بخیال خودش جبهۀ مقابل احمدی نژاد را هدف گرفته باشد. اما بلافاصله با پاتک جوانفکر روزنامه و سایت ایران روبرو شد که حاضر نشد پشتیبانی دوبارۀ شریعتمداری از احمدی نژاد را بپذیرد.

3- در این میان کیهان هم حرف دروغ متکی را ملاک قرار داد و یکبار دیگر شریعتمداری غلط کردم نامه نوشت این بار خطاب به متکی و نامۀ وزرای قبلی احمدی نژاد. دروغی که متکی گفته بود هم این بود که بعد از ده روز توضیح داد که متن نامه جمع بندی یک تیم کارشناس اقتصادی بود از خیلی وقت پیشترها که ما پانزده نفر امضاء کردیم برای کمک به دولت و رفقا؛ و قصد اسقاط احمدی نژاد را نداشتیم. و این دروغ است و موضوع اقتصادی کاری فنی و پر شاخ و برگ و پر محتوا است و نه جایش در نامه است و نه آن هم نامه به رهبر که قاعدتاً نباید بیشتر از یکی دو صفحه باشد؛ و خواسته ای مشخص باید داشته باشد مثل همان که از اول معلوم شده بود و رضایی فاش کرده بود که نامه برای تشکیل یک کمیتۀ فراقوه بوده برای سامان دادن به اقتصاد  مضمحل شدۀ کشور. و خامنه ای نشان داد که بشدت رد کرده است خواسته را.

4- از این داستان طولانی که بگذریم می رسیم به نتیجه. و آن اینکه در آن جلسۀ تعریف از دولت احمدی نژاد توسط خامنه ای، احمدی نژاد هم مثل همیشه تنها یک خواسته را مطرح کرده است. و آن اینکه برای عبور از بحران تحریم ها من باید دستم باز باشد و مطلق العنان برای تصمیم گیری و اجرا. خامنه ای با این درخواست احمدی نژاد موافقت کرده و گفته است قبول دارد این قدرت و تمرکز تصمیم گیری را و فقط بعنوان خواهش نصیحت کرده است که: "حداقل شما خودتان در کابینه حرفتان را یکی بکنید تا دیگران نگویند خودتان هم اختلاف دارید". اینکه می شنوید احمدی نژاد اینروزها شنگول تر شده و حتی مشایی بسخن و ورجه وورجه در آمده در بازدید از مرقد خمینی و حتی باهنر ابن الوقت آن خودشیرینی ها را کرده و حداد عادل یکبار دیگر فیلش یاد هندوستان کاندیداتوری افتاده و این قبیل صحبت ها؛ ریشه در این قول حمایت مطلق خامنه ای از پسرش دارد در آن روز کذا. اما بنظرم خامنه ای قطعاً موفق نخواهد شد و اینجاست که تنور فروپاشی در بالای ما نان فردای ایران را قوام خواهد آورد. به سه دلیل مهم و بسیاری دلایل ریز:

الف- برعکس پیش بینی خامنه ای اجلاس سران او را تقویت نخواهد کرد. زیرا که برگزاری آن با این تعطیلی کشور و بگیر و ببند های تابلو و سطح نازل شرکت کنندگان و راه حلی برای نجات اسد سوری نیافتن جایی برای مانورهای موفقیت باقی نگذاشته و بیشتر از این زمانی خواهد بود که چند روز و چند هفته از اتمام اجلاس بگذرد و حرف زدن از کنترل ویژۀ این روزها نفس بکشد دوباره.

ب- زیرا که چه سران و چه وزرای خارجه و چه کارشناسان و چه از همه مهمتر حبرنگاران شرکت کننده در اجلاس پس از اینکه شوری نمک هدایا و ریخت و پاش های جمهوری اسلامی کمی فروکش کند در بازگشت به اوطان یا روزنامه هایشان؛ خواهند شروع کرد به گفتن از ناگفتنی های منفی که در طول سفر چه بطور رسمی و راجع به خود اجلاس و چه بطور غیر رسمی و مشاهدات میدانی شان از اوضاع کشور فهمیده اند و دیده اند.

پ- و از همه مهمتر بخش دیگری از اصولگرایان جوان و تازه نماینده در مجلس هستند که به رهبری اشخاص مخالف سرسخت احمدی نژاد مثل مطهری و توکلی و لاریجانی با پیوستن بیرونی قالی باف به سادگی و گوسفند واری 15 امضاء کنندۀ نامۀ اخیر تسلیم "فقط چون آقا گفته" نخواهند شد و حاضر بدادن اختیارات کامل و فرا قانون به احمدی نژاد نخواهند شد حتی اگر قرار باشد یک بار دیگر مطهری بگوید ولایت فقیه ولایت مکتب است و نه اشخاص! یا...هو

پی نوشت 13 شهریور :
شاهد از غیب رسید و آخوند نبوی از گروه هتاکان پایداری در جمع دانشجویان عدالت خواه گفته است که یاران احمدی نژاد دست کم ده پروندۀ کلان فساد مالی در قوۀ قضائیه دارند که بحکم حکومتی آیت الله خامنه ای فعلاً مسکوت گذاشته شده است.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام. ممنون از مطالب خوب شما. مشتری همیشگی هستم. دوستان عزیز من متقاضی عضویت در بالاترین هستم اگر درصورت امکان دعوتنامه را به آدرس todayboy@outlook.com بفرستید. ممنون
دانشجوی دکترا از نیوزیلند

MiM گفت...

سلام دلقك جان، با اينكه به لحاظ منطقي با استدلالهاي الف و ب و همچنين عاطفي و اميدوارانه با قسمت ج بند چهارم نوشته اتان موافقم ولي صداي آهنگ غم انگيزي (به قول خسرو شكيبايي عزيز در سريال خانه سبز)از اين بند چهارم نوشته تان مي آمد...

ناشناس گفت...

شاید هم اینطوری:
http://baztab.net/fa/news/13594/

ناشناس گفت...

نمی خواهم به استدلالتان ایراد بگیرم ولی اگر همه اینها که گفتید قرار بود بیایند که پس چرا از اول می گفتید که این اجلاس در حد مهمانی هم نیست و اگر قرار نبود بیایند پس چرا می گویید منصرف شده اند؟ فکر می کنم از اول اعلام کردند بیست و هفت رئیس جمهور و هفت نخست وزیر قرار است در اجلاس شرکت کنند می توانید تعدادشان را فردا بشمارید تا مطمئن شوید کسی فریبتان نداده. در مورد حمایت خامنه ای و اختیارات به احمدی نژاد هم فکر می کنم بهتر است ببینیم در عمل چه اتفاقی می افتد همانطور که از آغاز رویارویی احمدی نژاد با خامنه ای اختیاراتش به یکباره از تدارکاتچی زمان دولت اصلاحات هم کمتر شد آیا حداقل اختیارات قانون اساسی اش را به او بازمی گردانند یا نه. وقتی شما امیدتان به کسانی مثل توکلی و مطهری است از خودم می پرسم شما واقعا نماینده چه جور تفکری می توانید باشید؟! راستی بد نیست این اظهارنظر نخست وزیر اسرائیل را هم درباره اجلاس بخوانید هر چه باشد نمی توان او را هم در شمار هواداران جمهوری اسلامی به شمار آورد.
http://ca.news.yahoo.com/netanyahu-slams-disgrace-tehran-summit-180643348.html