۱۳۹۱ تیر ۱۹, دوشنبه

مُهر "باطل شد" علی مطهری بر پیشانی جواد لاریجانی!

Nude Green Leaves and Bust by Picasso.jpg

Nude, Green Leaves and Bust


1-درگیری احمقانه و از سر بیکاری دولت آبادی دادستان تهران با علی مطهری دارای پیام های آشکار و پنهان زیر است که هرچند بارها تکرار کرده ام ولی یادآوری مجدد آن امید آفرین است:

الف- شکاف ها و گسل های ایحاد شده در بین اصولگرایان اولاً و کل حاکمیت ثانیاً بسیار عمیق و جدی است و در غیر یکسویه شدن بنفع "میانه روها" یا "رادیکال ها" از تعمیق و گسترش باز نخواهد ایستاد. زیرا که استراتژی خامنه ای شکست خورده و رژیم در پائین ترین سطح کارامدی خود به سراشیب اضمحلال افتاده است. لذا یا خامنه ای همۀ منفذ های تنفس جامعه را خواهد بست و یا با غلبۀ عقلگرایی بیشتر از اسب هم خواهد افتاد با افتادگی سریعش از اصل.

ب- خامنه ای از سقوط احمدی نژاد احساس نگرانی عمیق می کند زیرا که سقوط نه چندان آسان دولت - بهترین دولت همۀ تاریخ ایران به تعبیر و تبلیغ پیشینی خامنه ای - تتمۀ مشروعیت او را که به اعتراف خودش نزدیک ترین خط مشی و عملکرد را به ایده ها و ایدئولوژی او داشته است را بشدت تهدید و زایل خواهد کرد که چه بسا باعث بی آبرویی بیشتر رهبر و سقوط خود او نیز بشود.

پ- لذا خوش رقصی دولت آبادی در شکایت از نطق نمایندگی علی مطهری یا بدستور مستقیم و غیر مستقیم خامنه ای انجام شده است و یا اگر هم اقدامی خودجوش و صلاح اندیشی "قوۀ قضائیه" بوده است که آن هم برای تقویت خامنه ای از طریق نوازش دولت احمدی نژاد انجام شده است. هرچند که خود قوۀ قضائیه هم می خواسته با این اقدام پالس نوعی نمایش تلطیف و بی طرفی به احمدی نژاد بفرستد. زیرا که شکایت دادستان نه در موضوع مهم مربوط به دخالت سپاه در انتخابات بلکه در بارۀ موضوعی بسیار طبیعی و منطقی - هم از نظر فلسفی و هم به شهادت علم - یعنی نیاز به کاباره و دانسینگ در جامعۀ لیبرال فرهنگی (نظریۀ علمی تبعیت ناگزیر از "پکیج ها"ی کامل در هر پدیدۀ اجتماعی) بوده است.

2- اما دادستان اشتباه وحشتناکی مرتکب شده است و قطعاً دیگر پی این موضوع را نخواهد گرفت و این شکایت در همین جا مختومه خواهد شد. زیرا علی مطهری همانند میرحسین موسوی - هرکدام بدلایلی جداگانه ولی مشترک در با پرنسیپ بودن و اصولگرایی ناب - لقمه ای گنده تر از گلوی دادستان و رییس قوۀ قضایه که سهل است بسیار گلوگیر هم می تواند باشد برای خامنه ای. لذا خیلی سریع یک "کش ندهید" دیگر ابلاغ خواهد شد به دولت آبادی و او نیز مثل همۀ پرونده های نیمه کارۀ "بالانس سیاسی" چند سال اخیر موضوع را مسکوت و مختومه خواهد کرد.

3- برعکس آنانی که جنبش سبز را شکست خورده و تمام شده معرفی کردند در سومین سالگردش همین چند روز پیش. من اما اعتقاد دارم که تازه اثرات جنبش سبز دارد میوه های شیرین خودش را بیشتر نمایان می کند در این روزها. زیرا که هرآنچه برسر خامنه ای و حکومتش آمده در این سه سال؛ حاصل اشتباه مطلق خودش بوده در رویارویی با شخص میر حسین موسوی. و حالا اگر بخواهد همان اشتباه را در برخورد با مطهری هم تکرار کند تتمۀ مشروعیت باقیمانده در بین معدود هوادارنش را هم از دست خواهد داد. زیرا نه مهندس موسوی بدلیل محبوبیتش در نزد خمینی یک اصلاح طلب - قابل حذف - پذیرفته شد از سوی بدنۀ غالب حزب اللهی مؤمن و وفادار به امام خمینی. و نه علی مطهری را می توان با هزار من سریشم هم به اصلاح طلبان (معروف و تبلیغ شده با اتهام مذهبی اباحه گران) چسباند. و هر نوع اتهام زنی دیگر نیز مطهری را از چشم و گوشهای اخیراً تیز شدۀ حزب اللهی ها نخواهد انداخت. زیرا اگر "علی مطهری فرزند اصولگرای معلم انقلاب" هم برود ور دست "موسوی نخست وزیر محبوب و اصولگرای رهبر فقید و اصلی انقلاب" دیگر لزومی نخواهد داشت که رژیم خامنه ای میراث خمینی حساب شود و هواداران وفادار به خمینی بپذیرند و تبعیت همدلانه بکنند.

4-  اگر این کنش و واکنش بین دادستان و علی مطهری گزندی به مطهری نخواهد رساند و یک خودزنی دیگر بوده از جبهۀ تُنُک خامنه ای؛ اما جملۀ آخر مطهری که به دولت آبادی توصیه کرده است اگر بیکار است بهتر است به پرونده های رحیمی و مرتضوی و جواد لاریجانی رسیدگی کند یک شکار بی نظیر صید کرده از برادران لاریجانی که زمین خواریشان کوس رسوای هرسه برادر شده بود در این روزها. مُهر تأیید علی مطهری به "در معرض اتهام جدی بودن جواد لاریجانی" از آن علامت هایی نیست که به "می گویند"های معمولی منتسب و تشبیه شود و از پیشانی "آقا جواد" پاک شود. بلکه این از آن تتوهایی است که با داغ عمیق یک اصولگرای معتبر چونان یک داغ بر پیشانی سفید گاوی ابلق نشانده شده است و او را چونان بزی گر در بین گلّه همراهی خواهد کرد در داخل و خارج. و آقا جواد دیگر نخواهد توانست نه با براون انگلیسی نان بیار کباب ببر بازی کند و نه در ژنو براق تواند شد بروی حقوق بشر در دفاع از جنایت های سیاسی خامنه ای. هنوز هم اما این از آغاز سحر است. هستیم و بزودی صبح دولت خواهد دمید در رسوایی بازهم بیشتر این عفونت های واگذاشته در جای جای رژیم!  البته حرف مطهری بنفع علی لاریجانی هم تمام خواهد شد همانطور که حملۀ ذوالنور به علی لاریجانی. بویژه در جایی که ذوالنور - از سپاه رفته و به مجلس نرسیده - می گوید خامنه ای بمن هشدار داده که با دولت کاری نداشته باشم و من هم فعلاً فقط بر علیه علی لاریجانی هتاکی خواهم کرد. یا...هو

۲ نظر:

احسان راد گفت...

نکته غیر قابل درک برای من این است که شما مدت هاست که از مدرنیته شکلی (تعبیر از خود شماست) دفاع می کنید ولی هم زمان به طریقی به شدت متناقض یکی بزگترین دشمنان مدرنیته شکلی یعنی مطهری را حمایت می کنید. عجیب است واقعا ...
یعنی واقعا انتظار دارید از کسی که حتی حق انتخاب لباس برای شهروندان قایل نیست؛ آبی برای دموکراسی ایرانی گرم شود ؟

ناشناس گفت...

تیمسار می‌شه توضیح بدید شما و این آقای مهدی خزعلی چرا هی‌ این بابا مطهری رو انقدر مطرحش می‌کنید؟
آخه این آقا بااون افکار ارتجاعی و ذهنیت ۱۰ قرن پیشش چه حرفی‌ میتونه واسه گفتن داشته باشه؟!!!
کافیه نامه‌های آقای تاجزاده به ایشون در مورد حجاب و جوابهای مزخرف این حضرت رو مطالعه کنید تا بفهمید چقدر افکار این موجود ارتجاعیه.
هیچ از خودتون نمیپرسید چطور دورهٔ اصلاحات یا مجلس ششم خبری از این مطهری و امثالش نبود؟
یعنی‌ واقعا فکر می‌کنید در یک انتخابات نسبتا سالم پای امثال مطهری به مجلس میرسه که بخواد به نفع مردم حرف بزنه یا به ضررشون؟
این عمو اگه خیلی‌ مرده باید با خودش بشینه فکر کنه ببینه چطور شده که بعدازشخم زدن مخالفین و مجلس سر از تخم درآورده.
ضمنا اگر امیدورید که امثال این مطهری در آینده حتی دوراز این افکار دوران شتر و تیرکمونشون دست بردارن باید بگم کاملا در اشتباهید. این ذهنیت ایشون با شیر اندرون شده و با جان مبارکشون هم به در خواهد رفت.

اجرکم عندالله