۱۳۹۱ تیر ۱۶, جمعه

دیپلمات ایرانی در آلمان به احتمال بسیار قوی بی گناه است!

undefined

Constellations


1- یک دیپلمات جمهوری اسلامی در کشور آلمان به اتهام ایجاد مزاحمت برای یک دختر بچۀ سیاهپوست 10 ساله مورد تعقیب و بازخواست پلیس آلمان قرار گرفته است و باعث تنش در روابط دو کشور شده است. جمهوری اسلامی با احضار سفیر آلمان در تهران به برخورد خشن و خارج از عرف مصونیت دیپلماتیک مأمور سیاسی میانسال خود اعتراض کرده است. در توضیح اصل ماجرا اما چنین آمده است که مادر این دختر بچه به پلیس گفته است که روزهایی پیش تر این مرد ایرانی موهای دخترش در پارک را لمس و نوازش کرده و دخترش گفته است که احساس کرده مرد ایرانی قصد بوسیدن او را نیز داشته است. آن مادر و دختر چند روز بعد هنگامی که دیپلمات ایرانی را مجدداً در مسیر دیده اند به پلیس نشان داده و باعث احضار او به ادارۀ پلیس شده اند.

2- اگر حتی فرض را بر این قرار بدهیم که کل این گزارش از جانب مادر و دختر آلمانی عین واقعیت بوده و کمترین دروغ و بزرگنمایی و اشتباه دختر ده ساله و از این قبیل هم در انعکاس آن دخالت نداشته است؛ بازهم خیلی بسختی می توان باور کرد که مردی ایرانی و 45 ساله و غیر سادیست جنسی با انگیزۀ جنسی به آن دختر بچه نزدیک شده باشد. زیرا که او با علم به تبعات چنین عملی که می دانست مغایر با قوانین آلمان است آن هم در یک پارک عمومی و هنوز تازه بودن گرفتاری آن دیپلمات دیگر در برزیل چنین بی احتیاطی کرده باشد. و اتفاقاً این مورد بشدت و قوت می تواند از سوء فهم یک دختر 10 ساله نسبت به تفاوت های فرهنگی ناشی شده باشد. بعبارت دیگر موضوع می تواند بسادگی اینطور بوده باشد که دیپلمات ایرانی در سر راه عبور خود به این بچۀ سیاهپوست برخورده و بهزار و یک دلیل عاطفی - و نه جنسی - بسمت او کشیده شده باشد برای ناز کردن پدرانه و اظهار محبت به او که دختر ترسیده و آن گزارش را به مادرش داده است. - سنگالی، سیاهپوست و جهان سومی بودن دختر بچه  هم ظن مؤانست را تقویت  می کند -
3- این همه را گفتم که انتقاد کنم از جوانانی که با بزرگ نمایی نقاط ضعف جمهوری خامنه ای در سایت های شبکه های اجتماعی خدمات خوبی در مشروعیت زدایی از خامنه ای و حکومتش انجام می دهند اما گاهی - مثل این مورد - توجهی به این اصل نمی کنند که هر چقدر  پروپاگاندا در مورد بزرگنمایی نقاط ضعف و وقایع واقعاً اتفاق افتاده - مثل مورد دیپلمات برزیلی - می تواند مشروعیت زدا و یاری دهنده باشد. اما کمترین اشتباهی در بزرگنمایی وقایعی که صحت آن قطعی نیست می تواند تخریب کننده و در خدمت رژیم و خامنه ای باشد. لذا از اینکه این موضوع را به موضوع داغ و تبلیغات پرحجم تبدیل کرده اند گله و شکایت کنم.

4- با این افزوده که اصولاً حمله به بدنۀ رژیم بجز در جایی که می توان بهره برداری قطعی برای تضعیف خامنه ای کرد مطلقاً مجاز نیست و بضرر آزادی خواهان تمام می شود. زیرا که همۀ بدنۀ رژیم حتی تا سطوح رده اول هم جزیی از مردم ایران هم هستند و زدن اتهامات ناروا و بازی کردن با آبروی آن ها علاوه براینکه خیلی از ایرانیان را میازارد بلکه باعث وحشت بدنۀ رژیم هم که بالقوه نود در صد جزو تغییر خواهان هستند می شود و پیشروی راه های تغییر خواهی را با مقاومت بدنه مواجه می کند. بعبارت دیگر اگر ده مورد از گاف های رژیم از دستمان در برود و از آن بهره برداری نکنیم. خیلی بهتر است که یک مورد بدون مبنا و دروغ و اثبات نشده را به رژیم - آن هم در بدنۀ رده پایین - نسبت بدهیم. ! یا...هو

۶ نظر:

ناشناس گفت...

شما قیاس به نفس می کنید و در نتیجه گیریتان مرتکب خطا می شوید ! این جانوران را با خود شان قیاس بکنید ، ببینید چه بلایی سر ترانه موسوی آوردند ! از دیپلمات بودن، حضرات نامش را یدک می کشند و بویی از تمدن و تربیت و معرفت و ادب و انسانیت نبرده اند در اکثریت قریب به اتفاقشان ! شهریار .

ناشناس گفت...

آی دلقک،

آخوند زاده (تربیت شده آخوند) رو هنوز نشناختی!

من سوء تفاهم فرهنگی رو رد نمیکنم ولی شما فکر کردی اگه این آدم تحریک به لمس دختربچه (که از نظر اسلام بالغ هم حساب میشه) شده باشه، فکر عاقبت اون همکار برزیلیش در ذهنش میتونسته جایی داشته باشه؟ چه بسا تخیل کار اون یکی تحریکش هم می کرده!


شهریار

ناشناس گفت...

1-sadism na sadist
2-Senegal na Somali
3- diplomati ke tafavote farhangie mahale khedmatesho nemidone bara laye Jerez khobe.
4- faramosh kardid ke yad avari konid ke dokhtare as 9 sale bishtar dashte, banabarin ishon hatman ghaste kheir dashte

برزو گفت...

به نظر من در این مورد باید به دلقک گوش کرد که سنی ازش گذشته وتجربه بیشتری دارد و انسانها را بهتر میشناسد تا جوانان پر شر و شور بالاترینی . اما نمیدانم چه اش میشود به رضا پهلوی که میرسد همه تجربه اش یادش میرود و مثل جوانهای بالاترین بالا پایین میپرد که شازده را خوب و دموکرات و فهمیده و صادق و راستگو واز خود گذشته و وفدا کار جلوه دهد!

آرسین گفت...

نظر دلقک کاملا صحیح است.
نباید بدون پشتوانه تبلیغات کرد که تبلیغ معکوس است.
مهمترین نشانه واکنش سریع و محکم ایران به این اتفاق است که نشان می دهد علاقه مند به وارونه کردن ماجراست.
هوشیار باشید.

ناشناس گفت...

دلقک ایرانی عزیز
آقای دیپلمات ایرانی اصلا هم بی گناه نیست! واقعیت اینست که جناب ایشان بدون اجازه پدر یا مادر ان دختر، به ان دختر دست زده است. چنین کاری در قاموس فرهنگ غرب "بچه بازی" به حساب میاید. غربیان حتی فرزندان خود را، وقتی از سن مشخصی بگذرد، بغل نمیکنند و دست به ناز و نوازش وی نمیزنند. چه رسد به بچه های غریبه. اگر دیده باشید وقتی کسی میخواهد با یک بچه غریبه خوش و بش کند، از دور دستی برایش تکان میدهد یا با وی حرف میزند، اما نه به وی دست میزند و نه وی را به مچ و بوسه میبندد. اگر دیپلماتی در حوزه ماموریتش تا این حد از بدیهی ترین مسائل ان جامعه بی خبر باشد لیاقت اشغال پست های دیپلماتیک را ندارد و شایسته نیست که عنوان نمایندگی ملت ایران را یدک بکشد. این جناب اگر حتی ذره ای شرف و غیرت ایرانی بودن دشت، بجای سو استفاده از مصونیت دیپلماتیک، که تنها اسباب آبروریزی برای ایرانیان است، در دادگاه حاضر میشد و از خود دفاع مینمود.
البته این اولین کثافت کاری فرستادگان ولایی نیست. در همان "دوران طلایی !!! امام" هم نماینده ایران در سازمان ملل در حین دزدی بارانی در نیویورک دستگیر شد که ایشان هم با مصونیت دیپلماتیک فلنگ را بست و فرار کرد.
شایسته نبود که دلقک عزیز به ماله کشی گند و کثافت بلند پایگان نظام بپردازد، انهم با این بهانه که اینها فرزندان مردم هستند! خوب خلخالی و لاجوردی و اردبیلی هم فرزندان مردم بودند، این چه ربطی دارد به جنایاتی که مرتکب شدند؟