۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۷, یکشنبه

خندۀ نفرت/ به وضع ملت/ برای وحدت: در مجمع تشخیص مصلحت!




جناب آقای هاشمی رفسنجانی شرمنده ام کردی!

از بازگشت شما به نقش تأثیرگذار در سیاست ایران چنان هیجان زده شدم که در یک ماه گذشته مطالب متعددی را با خوشحالی نوشتم و با خوش خیالی منتشر کردم و با اینکه با اعتراض و ناراحتی بحق بسیاری روبرو بودم اما با سرتقی و پررویی از شما دفاع کردم. اما خندۀ از ته جان شما در این عکس و در نزدیک ترین فاصله با دشمن قسم خوردۀ سیاسی تان بسیار زیاد آزار دهنده و ناجوانمردانه بود. زیرا در ممالکی هم که مسلمان شیعه نیستند و فتوایی برای مکروه بودن خنده و حرام بودن قهقهه ندارند سیاستمدارانی را سراغ ندارم که اولاً در مجامع رسمی بخندند؛ ثانیاً چنین ریسه بروند و ثالثاً با رقیب سیاسی شان و نه حتی دشمن خونی شان؛ بخندند. آن هم در شرایطی که کشورشان از نظر سیاسی در بحران جنگ محتمل؛ از نظر اقتصادی در بدترین شرایط تاریخ معاصرشان؛ از نظر اجتماعی در آسیب دیده ترین شرایط ممکن برای یک کشور و از نظر فرهنگی و دینی و اخلاقی و ... دیگر نگو و نپرس؛ قرار داشته باشد و بدانند که مردم در چه فشار و مضیقه ای هستند از حماقت و بی کفایتی رهبران سیاسی شان یعنی خودشان!. البته که این شرایط را من مدعی نشده ام بلکه همۀ آن چیزهایی است که خود حضرت عالی  و قمر وشمس وزیر ساقدوشتان در این عکس بیان فرموده اید و من فقط نقل قول کلی کرده ام. بنابراین خواهش می کنم در اولین فرصت علت و دلیل این شادمانی زاید الوصف و بی توجیه زمان و مکان را توضیح داده و بیان بفرمائید. زیرا بدبختانه ما در حال حاضر بغیر از شما و سید محمد خاتمی - جای خنده اش چقدر خالی است در این تصویر. کاشکی او هم بود - امیدی برای گذر از زوج موفق خانمانسوز احمدی نژاد و خامنه ای  نداریم. بعبارت دیگر اجازه نداده اید که امیدی بیافرینیم و داشته باشیم. در خاتمه عرض می کنم که اگر منظور حضرت عالی از این همه قهر و سکوت و انتقاد سه ساله - بلکه هم 7 ساله - و پذیرش انواع تهمت ها و تحقیر ها و هتاکی ها و دشنام ها فقط منحصر می شد به اینکه احمدی نژاد را به مجمع تشخیص مصلحت بیاورید که لودگی کند و انبساط خاطر شما را فراهم کند چرا حداقل به فرزندانت و همسر محترمت نگفتی که بخاطر تو همۀ مزایا و رانت هایشان از قدرت و منزلت را از دست ندهند.

تبصره: در بین سیاستمداران مدرن چنین گاف های بزرگی اتفاق نمی افتد و من تا کنون شاهد چنین خنده ای از هیچ جلسۀ سیاسی و حزبی و کاری در داخل یک نحلۀ فکری را هم شاهد نبوده ام تا چه رسد بین رقبای سیاسی که اگر کتک کاری فیزیکی نکنند حداقل همآغوشی هم نمی کنند. لذا خواهش دیگر من این است که شما هم مثل آیت الله خامنه ای دستور بدهید که عکس ها و مطالب مجمع را قبل از انتشار بازبینی کنند و از انتشار مجالس شوخی و خنده بریش مردم جلوگیری کنند. تا حداقل شادی شما سوهان بروح ملت نباشد. با این پیش فرض که شما نمی خواهید سوهان بروح یک ملت توسعه باخته و عقب مانده و رنجور و دردمند بکشید! یا...هو

۱ نظر:

آرش گفت...

به نظر می‌رسد خیالشان راحت است. این‌ها قیافه کسانی است که تضمین برای بقا گرفته‌اند. نه از خامنه ای بلکه احتمالن از کلینتون و اوباما.

چند وقت پیش نتانیاهو در گیر و دار این حرف‌ها که چنین می‌کنیم و چنان می‌کنیم (حرف‌های حاکمیت اسراییل) چیزی از دهانش پرید (یا به عمد حرف دلش را پراند) که من یکی تا چند روزی ناراحت بودم.

لااقل شما از سابقه این خانواده به خصوص برادرش که در عملیات نجات آفریقا تنها کسی بود که با خیال راحت تا مقصد خوابیده بود در حالی که بقیه هم‌رزمانش به خاطر وضع پرواز دایم بالا می‌آوردند (و تنها کسی که کشته شد) خبر دارید. این خانواده شجاع هستند و حرف مفت زن نیستتند.

گفت: در خاورمیانه نسیم آزادی وزیده ولی تنها یک ملت برای دمکراسی آمادگی واقعی پیدا کرده و آن ایران است. ولی (شرایط) به صورتی است که این اتفاق ۱۰ تا ۱۵ سال زمان لازم دارد.

البته این مضمون گفته‌ها بود. وقتی می‌گوید (شرایط) منظور فقط جمهوری اسلامی نیست که برای اسراییل هیچ عددی نمی‌باشد (قدرت نظامی ایران برای کشور های عربی هیولا است ولی برای اسراییل نه). چون اسراییل آنقدر عرضه دارد که از خوش دفاع کند و فعلا دارد با کارت ایران بازی می‌کند تا منافع بیشتری بگیرد و توجه را از شهرک سازی و ... دور کند.

به نظر من می‌خواست بگوید جامعه جهانی بد دلایلی تا ۱۰ سال آینده کاری جدی در مورد ایران نخواهد کرد. البته من یکی امیدوارم اشتباه کرده باشد یا اگر راست گفته تا آن موقع خودمان فکری به حال خودمان بکنیم. چون در غیر این صورت این‌ها حدود ۴۵ سال حکومت کرده‌اند و به عمر طبیعی رفته‌اند نه به خاطر مخالفت ما و بی عرضه بودن ما به جهان اثبات می‌شود.