۱۳۹۱ فروردین ۱۸, جمعه

خامنه ای با چراغ خاموش در حال عقب نشینی است! هشدار به اصلاح طلبان.

Knight, Death and the Devil


1- ایران بهای بسیار بسیار سنگینی پرداخته است بخاطر رهبری صد در صد غلط خامنه ای در طول 23 سال حکومتش؛ که شمارش مهمترین این خسارت های جانی و مالی و حیثیتی برای بهترین و پاک ترین فرزندان میهن مثنوی هفتاد من کاغذ می شود و از تحمل انسان ایرانی خارج. اما مهمترین و گران ترین خسارت خامنه ای به ایران همانا بازداشتن کشور از توسعه و عقب نگه داشتن ایران از غافلۀ پیشرفت است که امروزه حتی ایران در بین جوامع جهان پیرامونی نیز رتبه ای بمراتب نازلتر از همۀ - با تأکید بر همه - همپالکی های منطقه ای و جهانی اعم از ترکیه و مالزی و هند و چین و برزیل و مکزیک و ... یافته است و دارد. لذا جنایت و خیانتی که خامنه ای بر سر ایران آوار کرده است بسیار بزرگتر از آن است که با توبۀ ظاهری خودش قابل جبران باشد. تا چه رسد که اصولاً توبۀ گرگ مرگ است و بس.

2- حسم و مشاهداتم این را می گوید که خامنه ای در سال جدید و بعد از ماجراهای انتخابات و رأی دادن سران آزاد معترض اعم از اصلاح طلب ها و حلقۀ تکنوکرات های مرید هاشمی رفسنجانی و بمناسبت شروع سال جدید دریچه ای از آشتی و بازگشت به میانه روی را در سیاست های داخلی و سرکوب منتقدان در پیش گرفته است. آزادی نسبتاً هر روزه و به نسبت زیاد معترضان عقیدتی و ایمانی هر چند بیشتر شامل افراد کمتر شناخته شده و جوانان معصوم گشته ولی چنین پالس می فرستد که خامنه ای می خواهد کمی فضا را تلطیف کند. و اگر از آزادی زندانیان سیاسی تشکیلاتی و معروف شروع نکرده است بیشتر بخوی خودشیفتگی "جنون عظمت خواهی" او مربوط است و نمی خواهد عوام متوجه بشوند که کم آورده و در حال عقب نشینی است.

3- اگر حدسم و حسم درست آدرس داده باشد بنظرم خامنه ای دام خطرناکی را چیده بر سر پایان عمر سیاسی خودش و می خواهد با کمی تلطیف فضا جناح چپ الیگارشی و هاشمی رفسنجانی را متقاعد کند که در بسیج مردم و طبقۀ متوسط در پشت سیاست های مخرب جهانی و هسته ای خودش به او کمک کنند تا از اعتبار جهانی اصلاح طلبان و تکنوکرات های ناراضی استفاده کند برای رودر رویی با غرب و جامعۀ ایران را متحد با خودش معرفی نماید. هر چند که بسیار بعید است که بتواند دوباره غرب را متقاعد کند که ماجرای هسته ای ایران را "قفل شده = خامنه ای بمب نسازد؛ در مقابل غرب هم حمله نکند" رها کنند و بازگردند بسر همان بلاتکلیفی همیشگی جنگ سرد بی حاصل.

4- لذا به ایرانیان و بویژه اصلاح طلبان - با اولویت سید محمد خاتمی - هشدار می دهم که مبادا به ملت خیانت کنند و فریب عقب نشینی تاکتیکی خامنه ای را بخورند. زیرا که زیربنای تفکر خامنه ای جز به انقلاب و مبارزه و جنگ و هماورد طلبی و مرگ به هیچ سیاست اصلاحی و زندگی دنیوی راه نمی دهد. و حالا که برای هرکس و ناکسی هم کاملاً مشخص شده است که افکار خامنه ای کمترین سنخیت و مشابهتی هم حتی با امام خمینی نداشته است از روز اول؛ بسیار خائنانه خواهد بود که او باز هم بتواند با فریب نادانسته یا همکاری دانستۀ قربانیانش از دامی که گرفتار شده برهد. برای من مثل روز روشن است که ایران و جمهوری اسلامی با خامنه ای کمترین شانسی برای موفقیت ندارد اما اگر بخش ناراضی و مدرن تر الیگارشی می ترسند که با جابجایی خامنه ای نتوانند کشور را کنترل کرده و خودشان نیز قربانی شوند و بهمین خاطر هم می خواهند خامنه ای بظاهر توبه کرده را بر رأس هرم حکومتی ایران حفظ کنند؛ حداقل انتظار این است که همکاری و کمک خود را مشروط به عادی سازی روابط ایران با غرب و بویژه امریکا اولاً و اعلان عفو بدون قید و شرط عمومی ثانیاً و قبول رسمی پایان وضعیت انقلابی در ایران که منجر به برچیده شدن دادگاه های انقلاب و همه سازمان ها و نهاد های موازی در حوزۀ اطلاعات و امنیت و دفاع و قانونگزاری و ... می شود ثالثاً بکنند. چون همۀ عزیزان بهتر از حقیر می دانند که جز از راه تشکیل حکومت مسئول و پاسخگو و مشارکت جو در مناسبات جهانی؛ راه برون رفتی از وضع ناهنجار کنونی نیست. و بویژه تأکید می کنم که باز خاتمی فانتزی بازیش گل نکند و مسایل سیاسی و کشدار و دارای تفاسیر انتزاعی برای کشور مثل آزادی های سیاسی و انتخابات آزاد و موضوع شورای نگهبان و ... را جلو نیندازد که فقط حاصل بازگشت محدود جناح چپ به قدرت بشود. یا...هو

۲ نظر:

بهروز گفت...

سلام دلقک ، هاشمی باهوش تر از آن است که در دام خامنه‌ای بیفتد دوباره ، اصولاً آدم عاقل دوبار از یک سوراخ گزیده نمی‌‌شود . بنابر این بعد از واکنش‌های اخیر هاشمی اینجور حسّ کردم که او هم حلوای رهبر راا خرده و با او کنار نخواهد آمد در فردای روبراه شدن اوضاع. مقاله شریعتمداری در کیهان و اظهارات اخیر اردوغان هم نشان می‌دهد که زد‌‌و بندی در کار نیست و خامنه‌ای ۱۰۰ درصد سر سازگاری ندارد با جهان و دنبال جنگ است فقط. لذا از باب زد‌‌و بند با هاشمی خیالت راحت باشد که این بار دیگر گول نخواهد خورد ، بلکه دنبال تلافی هم هست از بس نامردی کرد در حقش . سید خاتمی هم آدم محتاطی است و مطمئن باش که به طرف قوی تر خواهد رفت روز انتخاب، ضمن اینکه خاتمی فقط به درد وزارت ارشاد میخورد و بس . او مرد سیاست نیست و در ایران فردا هم حد اکثر در حد یک مرد شماره ۲ باقی‌ خواهد ماند.مردم هم حالا آب از سرشان گذشته و به کمتر از یک حکومت آزاد و مدرن تن‌ نخواهند داد، لذا دیگر از خامنه‌ای کاری ساخته نخواهد بود، او نه‌‌ می‌خواهد و نه‌‌ خواهد توانست چهره جدید و مدرن به خود بگیرد ، چون مردم باور نخواهند کرد. نگران نباش سید خاتمی هم باور نخواهد کرد.

ناشناس گفت...

من هم فکر می کنم هاشمی باهوش تر از آن است که خامنه ای بتواند بر او چیره شود. بخصوص این که هاشمی دوسال خیلی سخت را پشت سر گذاشته و با سکوتش ثابت کرد که حاضر به ائتلاف با خامنه ای نیست . و شاید هم مترصد فرصتی که به حساب آقازاده هایی که فرزندانش را تحقیر کردند برسد... در باره هاشمی نمی توان چیزی پیش بینی کرد جز این که با خامنه ای به یک چاه نمیرود. خاتمی با رای دادنش مشخص کرد که چه می خواهد . خاتمی چهره خیلی برجسته ای نیست در میان جوانان نسل نو.. اگرجه برای ما بت بود