۱۳۹۰ اسفند ۲۳, سه‌شنبه

احمدی نژاد لهیده در برابر علی مطهری! آیا فردا تاریخ ورق خواهد خورد؟

WercollierPrisonnierNeumunster01.jpg

Le prisonnier politique


1- آنانی که هنوز هم گمان می کنند که احمدی نژاد با حرافی ذاتی خود بازی سؤال از رییس جمهور را خواهد برد سخت اشتباه می کنند. البته منظورم به مردمان عادی و توده های پی گیر این گرانیگاه یرای اولین مرتبۀ تاریخ جمهوری اسلامی است. و الا پرواضح است که احمد توکلی که گفته است "علی مطهری حریف احمدی نژاد نمی شود" تجاهل العارف کرده و با شراکت شش همراه دیگر خودش آن طرح مسخرۀ "تبدیل سؤال به گفتگوی تعاملی بین نمایندگان و رییس جمهور" را به این دلیل توی بوق کرده اند که بتوانند بخشی از آرای مهندسی شدۀ سازمان رأی جبهۀ "پایداری خامنه ای" در تهران را به آرای دور دوم خویش افزوده و نمایندۀ مجلس نهم شوند.

2- واقعیت امر این است که احمدی نژاد پهلوان پنبه ایست که فقط تا کشف پنبه بودن پهلوانیش کاربرد و اثر و هیمنۀ ترسناک دارد. و الا بمحض اینکه رقیب و حریف دستش به عضلات پوک او برسد همۀ آن هیمنه و ابهت پهلوانی فرومی ریزد و می فهمد که با چه دن کیشوت قلابی رودررو بوده است از اول. احمدی نژاد بدلیل عدم برخورداری از ذهن علمی و سامان مند همانطور که برنامه و نقشه ای ایجابی ندارد برای ادارۀ کشور؛ بهمان نسبت هم برنامه و نقشه ای سلبی ندارد برای مبارزۀ روشمند با رقیب. او مرد هیاهوست. تا موقعی که بتواند هیاهو وآشفته بازار را هدایت کند و از افتادن مسیر عبور به خط کشی های مشخص و ریاضی و سؤالات روشمند جلو بگیرد؛ پهلوان ترسناکی است که همه را بیم می دهد از نزدیکی به او. اما اگر حریفی و رقیبی تصمیم بگیرد که چنان به او نزدیک شود که بتواند جنسش را ارزیابی کند مثل حبابی بی ارزش می ترکد و جز خرناسه و چرت و پرت از گلویش خارج نخواهد شد.

3- هنوز هم با همۀ حرف و حدیث ها در بارۀ تشکیل جلسۀ "سؤال از رییس جمهور" در روز چهار شنبه بار سنگین بسوی عدم تشکیل این جلسه است؛ و یا شرکت نکردن احمدی نژاد در صورت تشکیل. زیرا که خواست عدم برداشتن آخرین قطعۀ ماسک دلقکی از چهرۀ گماشتۀ محبوب؛ اراده و دستور و خواست آیت الله خامنه ایست و بقیه فقط برای دل اوست که ادا در می آورند و الا حتی یکنفر هم نه قادر و نه مایل به دفاع از شخص احمدی نژاد است. در صورت تشکیل بعید جلسه و آمدن احمدی نژاد بمجلس پیش بینی کار خیلی نمی تواند مشکل باشد. علی مطهری سؤال های مشخصی را که در نامۀ "طرح سؤال" آمده تشریح خواهد کرد و احمدی نژاد در عین موش مردگی و مظلومیت سخنرانی توده ای و پوپولیستی بی ربطی را در مورد خدمات دولتش اجراء خواهد کرد و ممکن است برخی "بگم بگم"های هماره اش را هم چاشنی کند و البته بازهم بگوید که بخاطر مصالح کشور نمی گوید. و الا نه او سندی از وزارت اطلاعات دارد و نه سندی برعلیه خامنه ای و هیچ کسی در اردوی رقیب. زیرا که گفتم چنین کارهایی فقط از یک سیاستمدار مدرن و روشمند بر می آید و نه از آشفته ذهنی که گمان می کند با تکیه بر ذهن بیمار و مالیخولیاییش جهان را در سیطره دارد و فقط کافی است که بگوید کن و بشود فیکون. یا...هو

پی نوشت: اجرای طرح سؤال از رییس جمهور خواهد توانست به مجلس آینده کمک کند که نمایندگان با همۀ نمایشی بودن نامزدی و انتخابشان هم بتوانند به گزینه هایی غیر از نوکری دربست خامنه ای بیندیشند؛ و عناصر کم و بیش دلسوزشان برای سرنوشت ایرانیان، گزینه های مستقلی را هم قابل اجرا و مقاومت بدانند، و از افتادن در دامان "فرمایش محض دیکتاتوری خامنه ای" فاصله بگیرند. البته که می دانم این منفعت های کوچک کم بنیه تر از آن است که دست آورد خطاب شود؛ اما در فرمول "اختلاف در درون هیئت حاکمه در جهت تسریع فروپاشی دیکتاتوری" می تواند کارکرد مثبتی داشته باشد.

۴ نظر:

تبریزی گفت...

سلام بر دلقک سابق
امسال گرچه بیش از 30سال بدون چنگ کشورمان عقب رفت ولی سیرک شما بسیار پر بار بود چیزهای را دیدیم که بس جالب بود از وفا به زیردستان ورفیق بازی رهبر گرفته که همه را چون دستمال کاغذی تصور میکند . از ازمحلال هاشمی وطرز تفکر خاتمی و90ورزشی وپارازیت وی او ای کرفته از فروش گندم آمریکای که روی کیسه های آننوشته شعار مرگ بر امریکا فراموش نشود وبعد از شب زیبای چهارشنبه که قدرت مردم را به رهبران دیکته کرد آخر این شاهنامه را فردا میخوانیم گرچه امروز آخرین قسمت رادیو فردا را هم با صدای فرشید منافی بایدشنید.دلقک جان بچسب به عیدی!

ناشناس گفت...

خداییش حال کردم با سخنرانی امروز احمدی نژاد دمش گرم! حتما کل سخنرانی رو گوش کنید

ناشناس گفت...

دوست عزیز جلسه دیروز واقعا شنیدنی بود. من نه این نمایندگان را نماینده خودم می دانم و نه رییس جمهور را برگزیده مردم. اما باز هم از این همه تحقیر و تمسخر و از این همه رذالت روح و روانم آزرده شد.

ناشناس گفت...

احمدی نژاد کسانی را تحقیر کرد که بیش از سی سال است ملت ایران را تحقیر کرده اند و به اسم شوخی همه ی حرفهایی را زد که "هیچ کس" جرات به زبون آوردنشو نداره اونم از تریبون مجلس.