۱۳۹۱ فروردین ۵, شنبه

چهار نکتۀ برجسته از حرف های خامنه ای در مشهد: حماقت؛ ضعف؛ مسخره و نقشۀ شیطانی!




سخنرانی خامنه ای در مشهد نکات ریز بسیاری دارد برای تحلیل های امیدوار. که در جای جایش نشانه هایی از ترس و استیصال نهفته دارد. اما برای جلوگیری از تطویل متن فعلاً چهار مورد را می نویسم تا بعد:

1- می گوید ممکن است غرب دیوانگی بکند و به ایران حمله کند. اما جمهوری اسلامی بدون اینکه قصدی برای تولید سلاح هسته ای داشته باشد هر سطحی از حملۀ دشمن را در همان سطح پاسخ خواهد داد. این احمقانه ترین حرف خامنه ای در سخنرانی مشهد نبود اما بازهم با منطق پیش دبستانی هم رجزخوانی چرتی است. زیرا که گذشته از اختلاف فاحش توان رزمی و اقتصادی و فنی جمهوری اسلامی با غرب؛ موضوع میدان و سرزمینی که جنگ احتمالی در آن واقع خواهد شد چنین فرصتی را به خامنه ای نمی دهد. به عبارت دیگر وقتی قرار است جنگ در کشور ما اتفاق بیفتد و کشورهای دشمن در هزاران کبلومتر فاصله از صحنۀ جنگ با ما قرار گرفته اند خامنه ای چگونه می خواهد در همان سطحی که آنان حمله می کنند پاسخ بدهد. مگر اینکه در کلۀ خائن و پوک چنین رهبری بمباران و نابودی یک کشوری به نازنینی ایران برابر باشد با کشتن چند یا چند صد یا چند هزار سرباز دشمن در کشورهای همسایه یا سوراخ کردن بدنۀ یک ناو هواپیمابر دشمن در آب های وطن. آن هم تازه ادعاست و آیا بشود و آیا نشود!

2- می گوید ما بدلایل خودمان نه دنبال ساخت سلاح هسته ای هستیم و نه خواهیم بود و اصلاً نیت تولید سلاح هسته ای نداریم. می گویم اگر راست می گویی واویلا! چون تا حالا ما ایرانیان چنین می اندیشیدیم که اگر این همه خسارت و ادبار و خفت و عقب ماندگی و هزاران مصیبت بدتر از آن نباشد را تحمل می کردیم و کرده ایم. لا اقل دلمان خوش بود که چه باک. و بزودی ابرقدرتی خواهیم شد در سطح منطقه با بمب اتمی و دمار از روزگار ابر قدرت های بالفعل در خواهیم آورد و نفس کش خواهیم طلبید و غرور - هرچند احمقانه و بی نتیجه هم شده - خواهیم ورزید. آخر ای رهبر دیوانه و احمق کدام دیوانه ای بغیر از تو اینهمه بدبختی و عقب ماندگی و خفت برای مردمان کشورش فراهم می کند بدون اینکه قصدی برای "رسیدن به شرایط تسلیحاتی همسان با ابرقدرت دشمن (غرب و امریکا) داشته باشد". اگر تو واقعاً قصدی برای تولید سلاح هسته ای نداری پس کدام انگیزه و کدام توجیه می ماند برای اینهمه اصرار و چغری برای حفظ غنی سازی اورانیوم. چرا که آفتاب آمد دلیل آفتاب است که تولید سوخت نیروگاه های تولید انرژی برق برای ما کمترین توجیه اقتصادی سود آور ندارد و اصلاً برای کدام نیروگاه های عملیاتی خودمان و یا کدام بازار جهانی سوخت هسته ای ظرفیت خالی دست به چنین قمار سراسر باختی زده ای. یعنی می شود یک رهبری تا این حد احمق و جنون عظمت خواهی داشته باشد که فقط برای روکم کنی وکری خوانی با پیشرفته ترین کشورهای جهان بازی خطرناکی مثل حوزۀ صنعت هسته ای را انتخاب بکند. و این احمقانه ترین و نا امید کننده ترین - ازدید فدائیان رهبر حتی - حرف خامنه ای در مشهد بوده است.

3- حرف نقشه های شیطانی خامنه ای هم در آنجایی است که در ورژن مثبتش پیام نوروزی اوباما هم در آن حوزه است. حوزۀ اطلاع رسانی و آی تی و اینترنت. خامنه ای بجد تصمیم گرفته است که بسرعت و با همۀ توانش حوزۀ دنیای مجازی اطلاع رسانی را بروی ایرانیان داخل وطن ببندد. او که با گماردن مزدوران مهندس خود در شورای عالی فضای مجازی به این کار سرعت و قدرت قانونی داده است؛ یادش نرفت که در این سخنرانی هم با ادعایی کاملاً مضحک و مسخره خواستار برچیدن تسهیلات اطلاع رسانی شود. خامنه ای قطعاً دچار اختلال مشاعر شده است که اینهمه دعواهای تاسرحد جنون و هتک و دشنام و حذف بین اصولگرایان گماشته اش در طول سال 90 را بگردن سایت ها و وبلاگ ها انداخته و با عجز و التماس از آنان می خواهد که فریب چندتا سایت و وبلاگ را نخورند و برای چپاول کشور به آخور همدیگر تجاوز نکنند. این اگر حماقت و استیصال و ترس نیست پس چه می تواند لقب بگیرد چنین حرف مسخره و احمقانه ای. مگر سایت و وبلاگ می تواند بدون زمینۀ واقعی در نزد غارتگران و خائنان ابتدا بساکن دعوا درست کند. که اگر چنین بود باید در غرب روزانه چندین دولتمرد در زد وخورد با همدیگر کشته می شدند با اینهمه حجمی از انواع راست و دروغی که رسانه های متنوع جار می زنند از بام تا شام.

4- هرسه نکته ای که گفتم و یکی از دیگری احمقانه تر و مسخره تر است اگر با این افزودۀ مستند جمع شود که لحن و ادبیات سخنرانی مشهد خامنه ای جزو نادر سخنرانی های غیر خطابی و رجزخوان و حماسی وی بود؛ که سعی می کرد زبانی و لحنی اقناعی و آماری داشته باشد؛ شکی باقی نمی گذارد که یقین کنیم خامنه ای قافیه را باخته و فهمیده که لولهنگ ترهات توهمی اش چقدر آب بر می دارد و بزودی باید منتظر چه سرنوشتی باشد. او در سخنرانی مشهدش سعی کرد اگر هم نمی تواند از آمار و ارقام نداشته در کشور تحت حکومتش بهره بگیرد از آمارهای منابع دشمن غربی استفاده کند و بگوید که در انتشار مقالات علمی - کدام علم و چه مقالاتی - رتبه مان در منطقه یک و در جهان 17 است و چون در سال 90 ماهی 40 هزارتومان داده ایم به محرومان و بیکاران و تنبلان و انگلان و آنان را از شخصیت تهی و چندماه اول سال فریب داده ایم پس موفق به عدالت اجتماعی شده ایم. در حالیکه نمی گوید نتوانسته ایم از قعر همۀ شاخص های توسعه و پیشرفت جهانی یک پله بالاتر و از صدر همۀ شاخص های پسرفت جهانی یک پله پایین تر بیاییم. البته خامنه ای خوب می داند که مستمعینش نه آن چند هزار نفری که در جلوش نشسته اند با گوشهای کیپ و دهان های باز  که خودشان هم نمی دانند چرا آنجا هستند؛ بلکه میلیون ها ایرانیان و جهانیانی هستند که می فهمند حرف رهبر یک حکومت کجا از روی اقتدار و مبتنی بر داده های علمی و واقعی و ملموس است و در کجا فقط برای خالی نبودن عریضه و از روی استیصال و ضعف! کی گفتم یادمان باشد که خامنه ای امسال رفتنی است.

۴ نظر:

پیمان گفت...

دلقک تو اگر رجز خوانی را از حرفهای اینها حذف کنی‌ که چیزی از آن باقی‌ نمی‌‌ماند ، درد این مملکت این است که اینها الان ۳۳ سال است که از ترس دشمن فرضی‌ که حالا خودشان هم آنرا باور کرده اند و از او می‌ترسند ، فقط رجز خوانده اند و بس برای جهانیان و حالا هم که غرب را کم کم از موضع منطق خارج کرده اند ، دعا می‌‌کنند که مورد حمله قرار بگیرند تا لااقل افتضاحات داخلی‌ از یاد برود، والا نه بمبی در کار است و نه کشکی، اینها همش انگولک بازی روسیه و چین است که کشور مارا وجه المصالحه با غرب قرار داده اند برای مقاصد کثیفشان.پاینده باشی‌

پیام امروز گفت...

دلقک عزیز
با سلام و احترام
فقط با این قسمت " البته خامنه ای خوب می داند که مستمعینش نه آن چند هزار نفری که در جلوش نشسته اند با گوشهای کیپ و دهان های باز که خودشان هم نمی دانند چرا آنجا هستند؛ بلکه میلیون ها ایرانیان و جهانیانی هستند" مخالفم و معتقدم مستمعینش حتی همان چندهزار نفر هم نیستند چه برسد به میلیونها نفر!

سال خوبی داشته باشید البته امیدوارم در سال جدید کمی از سرعت نوشتن بکاهید تا ما بتوانیم در رکاب باشیم!

Dalghak.Irani گفت...

سلام پیمان ممنون. و سلام پیام امروز. عید شما هم مبارک باشد و تبریک می گویم هیجان بموقع آقا مصطفی را که هرچه کند اصل ایجاد هیجان را که بارزترین وجه فوتبال است را فراموش نمی کند. در مورد مستمعین هم منظورم بیشتر به کسانی بود که حرف های اورا مورد بازکاوی و تجزیه و تحلیل قرار و بر مبنای آن موضع گیری سیاسی می کنند. آن مستعمین پای کار فقط زمینه اند و نقش کنشگر مؤثر در آیندۀ اورا ندارند. در مورد سرعت هم حق با شماست و خودم هم سخت دنبال ننوشتنم بیشتر تا نوشتن. یا...هو

ناشناس گفت...

آمریکا هم ما رو گایید با این حمله اش
الان چند سال زر می زنه می خوام حمله کنم می خوام حمله کنم.
آخه مادر جنده برای چی الکی زر می زنی.
ما رو هم سر کار گذاشتی
تو که خایه شو نداری خفه شو بشین سرجات خودمون یه کاری کنیم.
اونوقت که ایران هیچی نداشت با دو تا ترقه هم کارش تموم بود حمله نکردی حالا هم هی دست دست کن تا خامنه ای بیاد بشینه تو واشنگتن.