۱۳۹۰ اسفند ۲۳, سه‌شنبه

سپ بلاتررییس فیفا؛ مرد سال دموکراسی برای ایران!

سپ بلاتر رییس فیفا


1- حرف و حدیث های انتخاب علی کفاشیان بریاست فدراسیون فوتبال ایران وارد فضاهای هیجان انگیزی شده است که احتمال دارد داغی آن سکوهای منجمد اینروزهای استادیوم آزادی را هم ذوب کند. آخوند پور محمدی با اینکه با احمدی نژاد کارد و پنیر است اما موضوع فوتبال ملی را داغ "شهرتی" و بی ارزش "ماهیتی" دانسته است و با تمام دفتر دستکش وارد بازی بازنشسته ها شده است تا بلکه بتواند بعد از ماجرای اختلاس 3000 میلیارد تومانی پالس رفاقتی به رییس سابقش بفرستد که: "غصه نخور اگر چهار سال پیش رودست خوردی از فیفا و نتوانستی خودت را اولاً و بعد گماشته ات علی آبادی را همزمان با ریاست ورزش رییس فوتبال هم بکنی؛ و لاجرم تنها فرد تحمیلی علی کفاشیان ماند که در یک انتخاب صوری رییس فوتبال شود؛ امسال من بشکرانۀ وزارتم در کابینۀ تو و حذف تحقیرآمیزم؛ به کمکت می آیم و نمی گذارم حالا که علی کفاشیان در یک انتخابات سالم رییس مجدد شده است نفس راحت بکشد".


2- درسوی دیگر این حمید سجادی قهرمان سابق دو و میدانی و وزیر مردود و معروف به انحرافی و معاون حوزۀ قهرمانی وزیر کنونی ورزش عباسی که  نمی داند "قهرمان" را با "غ" می نویسند یا "ک!"؛ وارد میدان شده تمام قد که کفاشیان بازنشسته و مردود است و "فیفا هیچ غلطی نمی تواند بکند". تا نشان دهد که علاوه بر انحراف، افتضاح هم است طرز تفکر یک مثلاً تحصیلکرده و قهرمان ورزش. ماجرا آنجایی جالب تر می شود که عادل فردوسی پور سجادی را نشان می دهد در حاشیۀ انتخابات فدراسیون که خطاب به عزیز محمدی و تاج می گوید به کفاشیان بگویند بکشد کنار چون انتخاب نمی شود و اگر انتخاب شود هم باطل می شود.

3- این سناریو وقتی می تواند کامل خوانده شود که تبریک سپ بلاتر رییس فیفا را برای علی کفاشیان کلمه کلمه و با دقت مطالعه کنیم. بویژه آخرین جمله اش را که از چالش های پیش روی کفاشیان صحبت و اعلام حمایت همه جانبه می کند:
آقای علی کفاشیان
دوست عزیزم
در پی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی که در تاریخ 5 مارس 2012 با پیروزی شما با رای اکثریت مجمع فدراسیون فوتبال همراه بود، صمیمانه ترین تبریک های من را برای این دستاورد و همچنین موفقیت مستمر، به عنوان سکاندار فدراسیون فوتبال ایران، بپذیرید.
این انتخاب نشان دهنده اعتمادی است که جامعه فوتبال ایران به شما داشته است. تجربه شما در تمام زمینه ها و سطوح فوتبال، قابلیت بالای داشته های بزرگ شما را برای انجام این ماموریت مهیج و پیچیده نشان می دهد. من می دانم که شما ارزشهای این ورزش پرطرفدار اجتماعی را حفظ و از آن دفاع خواهید کرد. در راه انجام این وظیفه مهم شما می توانید روی حمایت من و کمک فیفا حساب کنید.
در چالش های پیش رو، برای شما قدرت، سلامت و موفقیت کامل آرزو می کنم.
ارادتمند شما
جوزف سپ بلاتر
زوریخ 12 مارس2012
 4- بدیهی می نماید که دولت و شخص رییس جمهور در موقعیتی به اندازۀ چهارسال پیش قوی نیست که حوصله و رغبتی برای چالشی دیگر در فوتبال ملی داشته باشد و به میدان بیاید - و ممکن است - حتی - این اصرار وزیر ورزش و اطرافیانش دستور احمدی نژاد هم نباشد. و دارند از او نردبان می سازند برای رفقای خودشان - ولی اگر رییس جمهور چنین اشتباهی را خودش هم راه انداخته باشد قطعاً اشتباه می کند چون حریف فیفا و بلاتر نمی شود. مگر اینکه به هزینۀ تعلیق فوتبال ملی ایران بخواهند این بازی بدون نتیجه را ادامه دهند. در چنین صورتی هم چنان تکانه هایی در جامعۀ مدنی باعث خواهند شد که خودش از چند جنبش دموکراتیک بیشتر آگاهی بخش و سود رسان خواهد بود. لذا و بهمین مناسبت می توانیم فیفا و شخص سپ بلاتر سوییسی را قهرمان مبارزه برای دموکراسی در ایران معرفی کنیم!

قبل از تحریر: ماجرا بسادگی این است که اگر بازنشسته ها نباید رییس می شدند وزارت ورزش می توانست با قدرت و شفاف از شرکت کفاشیان جلوگیری کند. الته عباسی قواره هایش خیلی کوچکتر از کفاشیان است که می توانست حریف او بشود. اما اینکه کفاشیان را از ابتدا حذف نکردند به این خاطر هم بود که فکر می کردند تقلب شان موفق خواهد شد و علی کفاشیان علاوه بر حذف؛ تحقیر هم خواهد شد. بس که کثیف است اندیشۀ این نامسلمان های قدرت غصب کرده!

۶ نظر:

پیمان گفت...

دلقک جان سلام ، فکر کنم خوب شود اگر آقایان از خر شیطان پایین نیایند و فیفا هم قضیه را پیگیری کند، این پلاتر خودش کهنه کار است می‌داند کجا را فشار بدهد دردش بیشتر است ، جریانات سیاسی جهانی‌ هم محرک او هستند، اگه فوتبال لنگش به هوا رود از ۱۰ تا خاتمی بیشتر کارکرد دارد برای مردم هیجان طلب. پاینده باشی‌

Dalghak.Irani گفت...

درست است پیمان.
در فرمول "یا فروپاشی یا جنگ" برای رژیم های انقلابی مبارزۀ سیاسی نه ممکن است و نه مفید و هزینه هایش بسیار سنگین است. در این قبیل سیستم ها بهترین مبارزه مبارزۀ مدنی در خرده جنبش هاست و گشاد کردن فضاهای تنفسی. اگر جامعه دست به این اقدام های خرد و موضعی و مقطعی بزند خودش باعث گسترش و تعمیق گسل ها در بین هیئت حاکمه می شود و به فروپاشی الیگارشی کمک مؤثر می کند. یا...هو

فرشید گفت...

"... بس که کثیف است اندیشۀ این نامسلمان های قدرت غصب کرده"

امیدوارم حمل بر نکته بینی نشود. ولی چون:
"... با جزئیات کشتی می گیرد. تا کلیات را نمایان سازد. درد ایران را مشکلات کوچک می داند که رفع آن باعث تغییرات مثبت بزرگ می شود ونه برعکس..."

به نظرم بهتر است خوبی و بدی آدم ها را جدای از دینشان ارزیابی کنیم.

تبریزی گفت...

سلام بر دلقک سابق
چهارشنبه را از حالا به شما تبریک میگم وما که عیدی مان رابا برد نه چندان دلچسب تراختور گرفتیم گرچه در قاموس فوتبال تبریز پنالتی معنی ندارد ولی به مانند خیلی چیز ها در این30سال چشم پوشی میکنیم تا عید برسد.از نکونام پرسیدند مهمترین حریف درمرحله دوم کدام تیم است واو به درستی گفت خودمان بدرستی اگر ما از عهده این عنکبوت هزار پا که همه تمامامیت خواهی را از مدیریت جهان گرفته تا حرام دانستن چهارشنبه سوری را از اصول دین خود میداند شاید تیممان را به برزیل برسانیم.دعا کن که دعای دلقکان گیرا است.

ناشناس گفت...

تو ایران قهرمانان زود به کثافت کشیده می شن.. اولیش رضازاده و... حالام سجادی.. واقعا تختی شدن آن روز و ... علی کریمی شدن این روز ووو خیلی سخته

پیام امروز گفت...

دلقک عزیز
من سجادی را هنگامی که ورزشکار بود خیلی دوست داشتم همینطور که دبیر و خادم را..
نمیدانم اینها را نشناخته بودم یا قدرت باعث تغییر ماهیت آنها شد؟