۱۳۹۰ اسفند ۱۲, جمعه

سناریو از خامنه ای؛ بازی از سوی غرب: "مرگ میلیون ها کودک و بیمار ایرانی!"

Netherlandish Proverbs


1- خطرناک ترین و بدترین خبر دقیق و درست برای ایرانیان این بود که امریکا رسماً اعلام کرد که خامنه ای هنوز تصمیم قطعی برای تولید سلاح هسته ای نگرفته است. با اینکه دنبالۀ این حرف اگر هم گفته نمی شد معلوم بود اما خود دولت امریکا جمله را و هدفش را گفت و کامل کرد. او گفته لذا ما فرصت بیشتری داریم تا شاهد اثرات سیاست های تحریم جهانی بمانیم. چرا این خبر که ظاهراً خوب است و خطر جنگ نزدیک را برطرف می کند را من بدترین خبر معرفی می کنم! برای اینکه: این سناریو از طرف خامنه ای طراحی شده است و اینک دیگر فقط مردم ایران هستند که تاوان پروژۀ هسته ای خامنه ای را پرداخت خواهند کرد:

2- نقشۀ خامنه ای این است که پروژۀ هسته ایش را "در آستانه" قفل کند. به این معنا که نه غنی سازی را متوقف کرده و با غرب مذاکره و سازش کند و نه سلاح هسته ای ساختن را شروع و غرب را وادار به حمله به ایران بکند. زیرا که "در آستانه بودن" به این معناست که طرف توانایی بالقوۀ سلاح هسته ای ساختن را در کمتر از دوسال دارد ولی تصمیم به ساخت آن رابه تصمیم خود عقب می اندازد. در چنین حالتی برای غرب آسوده خیالی مقطعی ایجاد می کند و غرب که حمله به ایران را پرهزینه و خطرناک هم می داند گزینۀ نظامی را تا روز تصمیم خامنه ای برای تولید سلاح هسته ای بکنار می گذارد.

3- نتیجه چه می شود: نتیجه این می شود که غرب در همین پاساژ تحریم اقتصادی می ماند و آن را هر روز شدید تر می کند که خامنه ای را وادار به قبول توقف غنی سازی (هدف غایی غرب) بکند. خامنه ای اما به تحریم های غرب بی اعتنایی کرده و از آن برای مظلوم نمایی و تبلیغات بر ضد غرب بهره برداری خواهد کرد. این ماجرا اگر حتی دو سه سال هم بطول بیانجامد نتیجه اش چیزی فاجعه بار تر از تحریم عراق خواهد بود؛ و محتمل یقینی است که بمرگ سفید میلیون ها ایرانی بویژه بیماران و بچه ها بیانجامد و در اثر فقر کشور و کمبود مواد غذایی و دارویی عدد بزرگتری هم دچار سوء تغذیه و بیماری های گوناگون بشوند. خطر بازهم بیشتر این است که نوع جهت گیری تحریم های غرب بسمتی در حال حرکت است که حتی ممکن است فرمول نفت در برابر غذای رژیم صدام حسین هم برای رژیم خامنه ای در نظر گرفته نشود. کما اینکه در همین روزها هم خرید غلات و گندم و سایر اقلام دارویی و غذایی را برای ایران سخت تر کرده اند.

4- بعبارت کاملاً ملموس می توان اینطور نتیجه گرفت که اگر در فرمول جنگ و مرگ سرخ؛ احتمال عقب راندن خامنه ای در آخرین مراحل تهدید های مؤثر ممکن و قابل انتظار بود؛ در فرمول "تحریم تا بن دندان بدون جنگ" - سیاست جدید غرب -؛ خامنه ای و غرب بدون توجه به مرگ خاموش میلیون ها ایرانی به بازی موش و گربه ادامه خواهند داد. بدون اینکه عجله ای برای حل و یکسویه کردن اختلافات شان داشته باشند. خب غرب که دلش برای ایرانی ها نسوخته و تازه طلبکار هم می تواند باشد که گزینۀ نظامی را بتعویق انداخته است. بدبختی آنجاست که خامنه ای هم مرگ سفید و قحطی و فاجعۀ انسانی در ایران را بنفع تبلیغات خودش می داند و باکی از قربانی کردن ملت شهید پرورش! نخواهد داشت.

5- با توجه به اینکه شورش مردم فقیر و در تحریم شدید و گرسنه فرمولی صد در صد غلط و منتفی است؛ بنابراین ایرانیان باید راهی سریع پیدا کنند برای برکناری طراح اصلی این سناریو که خامنه ایست. ایرانی های با دوتا حماسۀ ایجابی در سال های 76 و 88 و با شرکت انبوه در انتخابات حریف خامنه ای نشدند و هر دو تلاششان را هر کدام را بنوعی عقیم گذاشت و شکست داد. آیا با حماسۀ سومی و اینبار سلبی در امروز جمعۀ سال 90 خواهند توانست خامنه ای را شکست دهند. امیدواریم. خواستم بگویم که موضوع تحریم انتخابات اگر جدی بود با سناریوی "ایران بسوی قحطی و مرگ خاموش و سفید کودکانش" جدی تر هم شده است. قطعی بدانیم که جز با رفتن خامنه ای از قدرت موضوع جمهوری اسلامی و غرب پایانی نخواهد داشت. و الا غرب نشان داده که نه با اسلام و نه با جمهوری اسلامی و نه با هیچ نوع حکومت با ثبات در هر جای جهان مشکلی ندارد. اگر ترکیه قابل باور نبود حالا دیگر تونس و مصر و یمن و دیگران هم ناگفته جمهوری های اسلامی هستند. گفتم که فهمم را برملا کرده باشم از اهمیت مضاعف تحریم سلبی. ویک حماسه از نوع دوم. شاید و امید وارم که حماسۀ امروز ایران را از هر دو مرگ سرخ و سفید برهاند. یا...هو

۱۶ نظر:

Ali گفت...

دلقک جان زدی تو خاکی .

بابام جان ایران نه عراق است در سال ۱۹۹۰ و نه کره شمالی است .
آمریکا و اروپا هم در حال حاضر پشمشان ریخته کم و بیش .

همین امروز یکی در فیس بوق و توئیتر چو انداخته که لوله نفت در عربستان ترکیده حالا هر چی ملک عبدلله از صبح قسم حضرت عباس میخورد که بابا این خبر دروغ است کو گوش شنوا ؟
تا الان قیمت نفت پنج درصد بالا رفته

البته که تحریمها به مردم صدمه میزند
و باز البته تحریم کننده ها گفته بودند تحریم ها قرار است هوشمند باشد .

آزاد آزاده (ع.خ) گفت...

با این تحلیل، موافق هستم.
بنا به اخبار رسیده از اصفهان، که خود می‌توانید صحت و سقم آن را از آشنایان‌تان جویا شوید، اخیراً نیز انفجار مشکوک دیگری در اصفهان رخ داده است؛ که البته نگذاشته‌اند خبر آن درز کند؛ به دنبال آن، در مواردی، در شهرهای فلاورجان و فولادشهر، برخی کودکان پس از تب و تشنج شدید، به کما رفته‌اند. برگ‌های برخی گل‌های شمشاد در اصفهان، به طرز مشکوکی سوخته و سوراخ شده‌اند.

همچنین حدود پنجاه نفر بر اثر استعمال نوعی آمپول پنی‌سیلین وارداتی از کشور چین، رگ‌های خونی آنها، بویژه رگ‌های قلب، پاره شده و سپس فوت کرده‌اند. البته این داروها را سریعاً از بازار جمع کرده بودند، اما با این وجود، در مواردی، به دست بیماران رسیده بود.

آری کشور ما در موارد زیر، رتبه اول جهانی را دارد:
آمار مرگ و میر ناشی از اعتیاد
آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای
آمار مرگ و میر ناشی از سکته
آمار مرگ و میر ناشی از سرطان
آمار بیماری‌های روحی و روانی

آری، این قتل عام و مرگ خاموش و سفید است. ایرانیان هوشیار باشد.

به امید یافتن راهی به رهائی از راه آگاهی،
بدون دادن هزینه‌های گزاف و بی‌حاصل
از جان و جیب مُلک و مردم ایران‌زمین

آزاد آزاده (ع.خ)
http://najvahayenajibane.blogspot.com

علی 39 گفت...

نگران نباش دلقک به یک دلیل ,چرا که خامنه ای یک دشمن ندارد که همانا غرب و آمریکا باشدایشان بی نهایت دشمن دارد و هر روز در حال تولید دشمن جدید هم هست اما بدتر از هر چیز دیگر اینست که خودش هم دشمن خودش هست چرا که اگر حرفهایش را از گذشته تا حال بررسی کنیم متوجه میشویم که ایشان خودش را هم قبول ندارد پس نتیجه اینکه شاید نقشه ایشان در مورد فریب غرب گهگاهی جواب بدهد ولی بالاخره روزی یکی از همین دشمنان او را مغلوب خواهد کرد صد در صد پس با خیال راحت قهوه ات را بخور و تماشا کن که شاید یک رهبری خودش بدست خودش در نهایت از برود!!

پیمان گفت...

سلام تیمسار ، مگر غرب مغز خر خورده که آیت الله به غنی سازی ادامه بدهد و ضمنا قول هم داده باشد که بمب نسازد و غرب هم قبول کرده باشد ؟؟ اگر توافقی باشد باید ۲ طرف راضی‌ بمانند یعنی‌ آیت الله غنی سازی را ادامه ندهد و قول مردانه هم بدهد که دنبال بمب و ترقه نرود ، از طرف دیگر غرب هم تحریم‌ها را کم کم بردارد و همه چیز ختم به خیر شود تا دفعه دیگر که باز فیل آیت الله یاد هندوستان کند . توی غرب که قضیه را صریح به مردم خواهند گفت ، ولی‌ آیت الله میماند که چه جوری قضیه را به ملّت بگوید که آبروریزی هم نشود ضمنا و چون آخوندها در این زمینه صاحب سبک هستند لذا بار دیگر گوشهای مردم را دراز خواهند کرد در این مورد.غرب در ماههای اخیر نشان داده که دیگر نمی‌‌خواهد جریان را به صورت استخوان لای زخم دنبال کند یعنی‌ مرگ یک بار و شیون هم یک بار، این را از رفتار یکدست و بدون ملاحظه غربی‌ها به راحتی‌ میشود فهمید ، اینکه غرب می‌‌گوید آیت الله نمی‌‌خواهد بمب بسازد برای این است که به طرف حالی‌ کند از خر شیطان بیا پایین و همه را به دردسر نینداز بیش از این . به نظر من غرب برای هر جور سناریویی خودش را آماده کرده از لحاظ اینکه کلا نفت ایران از بازار جهانی‌ حذف شود و کافیست که غرب فقط ۳ ماه بتواند جایگزین آنرا پیدا کند، کار آیت الله به بًن بست خواهد رسید در همین مدت کوتاه به کمک بقیه اثرات تحریمی . اینکه ایران تحریم دارویی شود یا مرگ و میر کودکان را در اثر فقر غذایی و غیره شاهد باشیم در این جغرافیا و با این مردم اتفاق نخواهد افتاد،چون در این صورت مردم به سوی آیت الله متمایل خواهند شد و او هم هر چه سریعتر دست به کار ساختن بمب خواهد شد و آنوقت ما می‌شویم کره شمالی‌ جدید که خودت گفتی‌ غرب دنبال تنش زدأیی است با ملت‌ها و من هم همین را می‌‌گویم ، پس این چنین نخواهد شد . همان اوّل هم واضح بود که غرب دنبال جنگ نیست ( بر عکس آیت الله که بیشتر بر طبل جنگ می‌‌کوبید )، بلکه مثل لاشخوری بر فراز آیت الله خواهد چرخید تا روزی که فشار اقتصادی تحریم‌ها آیت الله را زمین گیر کند و البته روشن است که قبل از مردم این حکومت خواهد بود که از کار خواهد افتاد، چون مردم به او کمک نخواهند کرد در آن روز و کشور را هرج و مرج فرا خواهد گرفت ،آیت الله این را از من و تو خیلی‌ بهتر می‌‌داند . پاینده باشی‌

ناشناس گفت...

جناب تیمسار! حتما وطن پرست هم هستید. اینجا نصف شبه و ما هم خوابمون نمیبره تا ببینیم این انتخابات چی میشه. الان الجزیره حضور پرشور مردم رو نشون میداد! (از اینجا به بعد رو به فرض صحت بخونید) این که دیگه تظاهرات نیست که بگیم مردم ترسیدن! میتونستن رای ندن ولی مادر ... ها رفتن رای دادن! خوب این یعنی دشمن من و امثال من هستند. یعنی این مردم من و امثال من رو با فشار از اون کشور که خونه ما هم بوده بیرون کردند. چرا نباید از دشمنم متنفر باشم؟ چرا اگه امکانش باشه سعی نکنم بهش ضربه بزنم؟ چرا از گرسنگی و بدبختی و مرگ و میرش لذت نبرم؟

ناشناس گفت...

سلام
مردم قیاقه ها و پوششهای مختلفی دارن و پراکندگی سنی دارن یعنی جمعیتی رو می تونی نمونه قابل تعمیم به جامعه به حساب بیاریم که توش همه طیف سنی و پوششی رو بتونی توش ببینی
در تصاویر تلویزیونی سن شرکت کننده ها بالا است و جوون تو تصاویر خیلی کمه خانمها قریب به همه شون چادرین و خانمهای جوان و با پوشش غیر چادر به ندرت دیده می شن
در نتیجه به قطع می شه گفت که طبقه متوسط شهری در انتخاب شرکت نکردن و نرخ مشارکت واقعی نه اعلام شده قطعا پایینه

ناشناس گفت...

سلام
مردم قیاقه ها و پوششهای مختلفی دارن و پراکندگی سنی دارن یعنی جمعیتی رو می تونی نمونه قابل تعمیم به جامعه به حساب بیاریم که توش همه طیف سنی و پوششی رو بتونی توش ببینی
در تصاویر تلویزیونی سن شرکت کننده ها بالا است و جوون تو تصاویر خیلی کمه خانمها قریب به همه شون چادرین و خانمهای جوان و با پوشش غیر چادر به ندرت دیده می شن
در نتیجه به قطع می شه گفت که طبقه متوسط شهری در انتخاب شرکت نکردن و نرخ مشارکت واقعی نه اعلام شده قطعا پایینه

MiM گفت...

سلام استاد. دسترسييم بر اينترنت سخت است و دير به دير مي آيم. پس اول عذر تقصير را بپذير و دوم تشكر از پستهاي :(20 سال تلاش سمج خامنه ای برای حذف رفسنجانی...-علی مطهری در مسیر مهدی کروبی... و چرا حمایت از مطهری حمایت از...) كه حالم را جا آورد حسابي.
تا ظهر امروز كه چرخي زدم در حوزه هاي اصفهان كه خبري نيست گرچه مردم معمولن دقيقه نودي هستند و بايد ديد عصر به بعد چه مي شود.
چندشب پيش محسن رضايي در پارك ملت اظهار نظري كرد مبني بر اينكه نفت انگلستان و آمريكا تا 10سال آينده به پايان مي رسد و نظام امروز در برابر سخت ترين گردنه نظام قرار دارد كه اگر عبور كند ديگر نانمان در روغن است و نفت به بالاي 200دلارخواهد رسيد و...(نقل به مضمون)
ياد يكي از تحليلهاي قبلي شما افتادم درباره انرژي و ... به نظرم ديدگاه درستي است كه انگار آقايان هم رسيده اند به آن.
شاد باشي و نويسا.

علی گفت...

همیشه نوشته هاتو از امروز نیوز پیگیری میکردم و عاشق تحلیل هات هستم. امروز برای اولین برا اومدم وبلاگت .
نویسا مانی

پیام امروز گفت...

حماسه سلبی ایجاد کزدن یا همان تحریم بسیار کمتر از حماسه های ایجابی ممکن است زیرا اولا عده ای هنوز نیاز به مهر انتخابات دارند
ثانیا در نبود خبرنگار و ناظر مستقل براورد میزان مشارکت امکان پذیر نیست.

امیدوارم این اخرین انتخابات به رهبری آقای خامنه ای بوده باشد

فرشید گفت...

"...خوب این یعنی دشمن من و امثال من هستند. یعنی این مردم من و امثال من رو با فشار از اون کشور که خونه ما هم بوده بیرون کردند. چرا نباید از دشمنم متنفر باشم؟ چرا اگه امکانش باشه سعی نکنم بهش ضربه بزنم؟ چرا از گرسنگی و بدبختی و مرگ و میرش لذت نبرم؟"

آفرین و هزار آفرین. بعد از مدتها یک آدم عاقل و چیزفهم. حالم بهم مبخوره از زر زر احمق هایی که برای قاتلین و شکنحه گران خودشان دلسوزی می کنند.

Dalghak.Irani گفت...

Ali کمی تا قسمتی قلابی. چون من یک Ali اصیل هم دارم که گاهی قاطی می کنم. سلام.
اگر آن عالی عالی عالی هم شما بودی در پست جواب مطهری به کیهان رضایت ندارم از نه آن عالی و نه این خاکی. چون نویسندۀ هر دو متن من بوده ام و منطقی نیست که بفاصلۀ یک روز از عالی به دانی سقوط کرده باشم. لذا ترجیح می دادم عالی را می نوشتی "این نوشته را پسندیدم" و برای خاکی می نوشتی "این نوشته را نپسندیدم" و با بنظر من ...ادامه می دادی بقیۀ کامنتت را. اما در مورد نه آن فلان است و نه این بهمان توضیح نداده ای که چرا دنیا 1990 نیست و آیا غرب مضمحل شده بروایت کیهان و احمدی نژاد و همین روزهاست که سیاستمداران شان صف بکشند برای دوره گذراندن در دانشکدۀ الهیات امام زمانی یا ایران قویتر شده و همه را کرده توگونی تا صادرات مجدد بکند به نوستالوژی دوبی به جمهوری خلق چین اژدهای زرد. بهرحال مرسی که نظرت را می گویی ولی کلمات موهن را آهسته تر بنویس. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

جناب آزاد آزاده و(ع خ)از شما هم ممنونم. البته نامت چون خیلی آزاده کمی هم احتیاط می کنم که من تحلیل برای دو سه سال در پیش نوشتم و شما امار را از دوسال پیش مستند کردی. و به سند کمی حساسم که باید بیشتر مستند باشد مثلاً عکسی از برخی گل های شمشاد هم می گرفتی و می گذاشتی لای دفتر های تاریخ طبیعت که در کلاس علم الاشیاء - سابق - ما درست می کردیم. مرسی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

سلام علی 39 خیلی عزیز. نه خیلی که کم هم ناراحت نیستم. و قهوه می خورم و بریش خامنه ای می خندم و تلاش می کنم که کتکش بزنم حسابی. تا این یکسال باقی مانده. مرسی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

پیمان سلام درست می گویی. اما یک نکته را غیر منظور من برداشت کرده ای. قفل کردن پروژه "در آستانه" شبیه دوئلی است که داور یک و دو را شمرده باشد ولی قبل از گفتن سه رفته باشد عروسی عمه اش هفت شبانه روز. در این حالت هر دو حریف دست بماشه منتظر می مانند که داور سه را بگویدو چون سه گفته نمی شود دوئل کنندگان در همان حالت هردو فریز می شوند و نه کاری بکار هم دارند و نه کاری بکار هم ندارند. غرب که کار وزندگی مردمانش نیازی به خارج (ایران) ندارد ضرر که نمی کند هیچ. نفع هم می برد با تسلیح همسایگان ما اگر این رویارویی ناتمام و فریز شده یک قرن هم ادامه یابد. ولی ما چه! که همه چیزمان به خارج (اعم از غرب و شرق) وابسته است و تا مادامیکه آیت الله در میدان دوئل است اما بدون دوئل! هر روز بیش از روز پیش رنج خواهیم برد و تراشیده خواهیم شد و خواهیم مرد. و... یا...هو

Ali گفت...

دلقک جان سلام
خسته نباشید
من خودمم .
اگر جسارت کردم خیلی خیلی معذرت میخواهم . همیشه از نگاه شما به مسائل یاد گرفتم و خلاصه تازه شما را پیدا کردم .

عراق سال ۱۹۹۱ یعنی کشوری که یک شبه حمله کرده به کویت و آنجا را اشغال کرده . شورای امنیت سازمان ملل التیماتوم داده و صدام نپذیرفته و آمریکا با پشتیبانی اعضای شورای امنیت کویت را پس میگیرد .
صرفنظر از مقایسه پایگاه مردمی صدام
در بین مردم منطقه با پایگاه حاکمان فعلی ایران اصلا هنوز لااقل در بین اعضای دائمی شورای امنیت چنین اجماعی در جهت برخورد با ایران شکل نگرفته است که حتی مخالفتهای جدی از طرف اردوگاه شرق دیده میشود.

البته
اگر میگویم که آخوند ها در آن مملکت رای و پایگاه دارند منظورم همراهی با آنها نیست بلکه بیان حقیقتی است که بنظرم وجود دارد چه ما دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم .

منطقه پرواز ممنوع در شمال و جنوب عراق و صادرات نفت در برابر غذا همه بخش هایی از قطنامه سازمان ملل بود به همه اینها اضافه کنید خود مختاری منطقه کرد نشین شمال عراق که با استقبال آمریکا مواجه شده بود . شمال عراق از ابتدای دهه ۱۹۹۰ از نظارت حکومت مرکزی خارج شده بود . این اتفاق هنوز در ایران نیافتاده . هنوز منطقه ای مانند بنغازی در لیبی و یا حمص در سوریه را نتوانستند در ایران درست کنند . گروه پژاک در غرب و جندالله در شرق مشغول تدارک چنین منطقه ئی بودند که تقریبا نابود شدند . خلاصه آنکه غرب هنوز راه نرفته در ایران زیاد دارد.

تحریمهای فلج کننده آمریکا و اروپا ربطی به اجماع سازمان ملل ندارد و معلوم نیست زور آنها به کشور های چین و هند و روسیه و بعضی از کشور های مسلمان برسد .

غرب مضمحل نشده و حتی اگر دگرگونی ای هم در آن صورت بگیرد فکر نمیکنم از جنس فروپاشی ای باشد که نقدی و رسائی و جنتی آرزویش را میکنند اما
خیلی وضع روبراهی هم ندارد بعد از خروج نصفه نیمه از دوجنگ عراق و افغانستان .
اقتصاددان نیستم ولی تقریبا از پاییز سال ۲۰۰۸ هر چه خواندم از آینده سخت اقتصادی غرب و جهان خبر میدهد .

راستش از وقتی که سر لوله را گرفتی سمت خامنه ای که به نظرم مسوول مستقیم همه نابسمانی ها ست
خوب بنظرم خیلی عالی مینویسید

البته وقتی وارد قسمت ناله و شیون قضیه میشوی که زن ها و بچه ها حالا چه می شوند خوب بنظرم خیلی جالب نیست .

صداقت دلقک عزیزم را دوست دارم و راضی به آزردگی اش نیستم

همیشه قبراق و سرحال و دلخوش باشی