۱۳۹۰ اسفند ۸, دوشنبه

اصلاح طلبان مذهبی اعلان رأی کنند در انتخابات پیش رو: ابتکار "تک رأی"!

Congress Voting Independence


این نوشته فقط راجع به انتخابات تهران است و نه سراسر کشور:

1- در هنگام ثبت نام برای انتخابات مجلس نهم به اصلاح طلبان مذهبی و پیرو خط امام و همۀ متفکران و اندیشه ورزان دانه درشت پیشنهاد کردم که بصورت دسته جمعی و در روزی مشخص همه با هم بروند و ثبت نام کنند فارغ از اینکه قصد نماینده شدن دارند یا ندارند. استدلالم هم این بود که خود مرحلۀ "تا نامزد تأیید شده و قطعی شدن نامزدی" یک فرصت بسیار خوبی است برای مانور و بازی با کارت آیت الله خامنه ای. اما کسی گوش نکرد و بجد معتقدم که اشتباه کردند همه.

2- اینک اما در مرحلۀ نهایی هستیم و شرکت یا عدم شرکت در رأی دادن تنها گزینۀ باقی مانده است. از حاشیۀ مجلس ختم پدر مرحوم عبدالله نوری گزارش شده است که اصلاح طلبان کماکان در موضع انفعال هستند و افسارها را انداخته اند گردن هرکس به "تشخیص خود". و این البته هر کاری باشد یا نباشد نامش "کارسیاسی" نیست. زیرا که "کارسیاسی" باید قابل حداقل بهره دهی سیاسی هم باشد.

3- اصلاح طلبان مذهبی باید یکبار برای همیشه ریسک وزن کشی داشته باشند از پایگاه اجتماعی خودشان. و این دور هدف خیط کشیدن بعد از تیراندازی را رها کنند. آنچه که مسلم است این است که دانه درشت های اصلاح طلب قادر به اعلان رسمی "ما رأی نمی دهیم" نیستند. زیرا که اولاً برخلاف سیرۀ مقتدایشان امام خمینی است؛ و هم اینکه از نظر سیاسی امکان رسوایی دارد اگر حداقلی از مردم پاسخ مثبت ندهند به دعوت شان. بگذریم از اینکه خامنه ای با منتسب کردن کسانی که رأی نداده اند به ضد انقلاب و غیره اجازه نخواهد داد امتیاز تحریم کمرنگ هم بحساب سازمان رأی اصلاح طلبان نوشته شود. و چه بسا با پخش چند عکس از روحانیان وابسته به اصلاح طلبان در هنگام رأی گیری آنان را کاملاً خلع سلاح هم خواهد کرد از پز دادن به رقم بالای تحریم کنندگان بالفعل.

4- بنابراین تنها راه باقی مانده و مرضی الطرفین اعلان شرکت در رأی دهی با تک رأی است. اصلاح طلبان رسماً اعلام کنند که رأی می دهند اما نه به لیست و چند نفر و ... بلکه فقط به یک نام مشخص - که خودشان به جمع بندی می رسند که بهترین گزینه در تهران است - رأی خواهند داد و از همۀ هواداران شان هم می خواهند که چنین کنند. این عمل یک عمل مشخص و قابل اندازه گیری سیاسی است. در حالیکه افسار بستن بگردن تک تک آدم ها به تشخیص خود یک آدرس گمراهی است. پرواضح است که خطر چنین ریسکی در این است که هواداران بالقوۀ اصلاح طلبان از این دستور تبعیت نکنند و وزن بی وزن اصلاح طلبان مذهبی دستمایۀ ستون گفت و شنود شریعتمداری در کیهان بشود بعد از اعلام نتایج انتخابات. اما اولاً در چنین حالتی می توان صداقت رژیم در اعلان رأی های بصندوق ریخته شده را بهتر محک زد وهم اینکه می توان موضوع تقلب دوباره را دستمایۀ اعتراضی جدید یا زنده نگه داشتن اعتراض قدیم قرار داد. اما اینکه نه شرکت می کنم. نه شرکت نمی کنم. نه رأیم به چه کسیست یا نیست اوج انفعال و بدبختی است که نه بدرد دنیای کسی خواهد خورد و نه بسود آخرت ملت است. یا...هو

۳ نظر:

ناشناس گفت...

تصمیم را دیگر شما مردم ایران می گیرید، جمعه آینده این انتخابات رسوا انجام خواهد گرفت، لیست هایی را هم که ساخته اند، همه اش قلابی است، 2 تا لیست واقعی بیشتر نیست، یکی را دستگاه آقای خامنه ای ترتیب داده و یکی را هم دستگاه آقای احمدی نژاد. اگر لیست آقای خامنه ای موفق بشود، همان ولایت مطلقه است و مجلسی همانند مجلس سیزدهم که تجاوز به ایران را به دنبال داشت، شکل می گیرید، اگر هم آقای احمدی نژاد برنده بشود، پایان کار آقای خامنه ای است. اینطور که اطلاعات می رسد، یک جنگ مغلوبه بی سر و صدا در جریان است و همه عوامل جمع شده تا لیست آقای خامنه ای از صندوق بیرون بیاید. حالا دیگر شما ملت هستید که می بایست اظهار وجود کنید، من شما را به اظهار وجود، به اظهار شخصیت، به اظهار حق حاکمیت خویش، به اظهار دلبستگی خود به استقلال و آزادی خود، به استقلال ایران و به آزادی ملت ایران دعوت می کنم.

استاد گفت...

هدف تو مثل همه اصلاح طلبهای حکومتی(که از جنس همانهایی) فقط افزایش مشارکت به سود رژیم و ایجاد شکاف در آزادیخواهان است منتها با رنگ و لعاب اپوزیسیون! ولی کور خوانده اید! مردم با عدم شرکت خود مشروعیت باقیمانده نظام را (که تو هنوز جورهایی سر در آخورش داری) به کلی از بین خواهند برد.

Dalghak.Irani گفت...

استاد سلام
نه من چنین تلاشی ندارم. البته فرمایش شما هم محترم است. خواستم فقط بگویم که آن آخور کلمۀ مناسبی نبود به یک شاگرد که خودش هم دلقکی بیش نیست. یا...هو