۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

شریعتمداری هم از دادگاه مسخره ذوق مرگ شده و تیتر کنایی زده!

Adele Bloch-Bauer II


1- فید بک جامعه به اولین جلسۀ دادگاه اختلاس کلان بسیار زیاد منفی بود. این را من نمی گویم بلکه از تیتر یک روزنامۀ کیهان برای تان کپی پیست می کنم. شریعتمداری اینطور تیتر زده است:
گزارش خواندني كيهان از محاكمه تاريخي پرونده 12هزار صفحه اي فساد 3هزار ميلياردي
2- خوانش پشت ذهن شریعتمداری: او هر وقت تیتر را با درشت ترین فونت بزند و یکی چند صفت هم چاشنی تیترش کند یعنی این آرزوی شریعتمداری است که محقق نشده است. مثلاً وقتی تیتر می زند رژیم آل سعود در آستانۀ سقوط؛ قطعاً به این معناست که آن چند نفر شیعۀ عربستان هم دیگر ابراز وجودی نکرده اند. بویژه اینکه وقتی با این تیتر تبلیغاتی که خبر از یک گزارش اختصاصی و استثنایی - قاعدتاً به این معناست که در هیچ رسانه ای دیگر منتشر نشده است - می روی داخل صفحه و گزارش را می خوانی و متوجه می شوی که حتی یک واو اضافه هم بیشتر ندارد از همان ترهات خنثایی که همۀ خبرگزاری های حکومتی کلیشه کرده اند؛ دیگر لازم نیست که بروی مثلاً در سایت الف توکلی و ببینی که همۀ کامنت های بشدت دروازه بانی شده هم جز یأس و بد وبیراه و متلک های آبدار خوانندگان چیزی ندارد.

3- بد شانسی دومی که کمک کرده به رسوایی این دادگاه فرمایشی ماجرای استعفای رییس جمهور آلمان است برای تخفیف گرفتن از دوستی برای وامی 500 هزار یورویی در سال ها پیش از رییس جمهور شدن، که حد اکثر سودی که برده بیشتر از چند هزار یورو نبوده. من البته با خود مجازی مان موافق نیستم که فکر می کنیم توده های مردم واقعی این چیزها را نمی دانند یا اگرهم بدانند مثل ما باهم دیگر مقایسه نمی کنند. من ایمان دارم که تودۀ مردم هم این چیزها را خوب می دانند و هم خوب بهم دیگر مربوط می کنند و نتیجه می گیرند و بریش خامنه ای می خندند.

4- و البته که من حتی با مردم کوچه و بازار کار ندارم؛ و مهم برای من این هواداران بی جیره مواجب و یا ارزان رژیم است که این خبرها را در یک زمان می بینند و ناخود اگاه مقایسه می کنند رفتارهای یک کافرحربی غربی را با یک مسلمان پاک دست و پاک زیست و مدعی رهبری جهان و در خود فرومی روند و اگر هم بما روی خوش نشان ندهند از خودهایشان هم روبرمی گردانند. این همان شاه بیت راه نجات ایران است که مشروعیت زدایی بشود از خامنه ای در نزد یاران گرمابه و گلستان که نه راهی بدزدی دارند و نه میلی بفساد.

5- و یک نتیجۀ شنگول اینکه گلی بگوشۀ جمال خاوری و آن 3/5 میلیون دلار نوشش باد که اگر هم رشوه گرفته و دزدی کرده تخصصش را هم داشته. بنظرم هر متخصصی که کارش را درست انجام بدهد قبل از اینکه عمل او از نظر قانون و اخلاق و از این قبیل خوب یا بد باشد یک دستمریزاد دارد قبل از تشویق یا سرزنش. آدم پخمه چه آن تروریست خانم باز باشد در تایلند که خودش را نصف کند بجای دشمن و چه دیگری که هنگام خوردن گلابی رسیده با کارد میوه خوری کُند دستش را ببرد؛ بدرد لای جرز می خورد. البته آدم هایی مثل جهرمی که فوق العاده اند و اغلب حسادت زشت مرا برمی انگیزند که استاد زندگی بطراز زمانه اند؛ هم می دزدند و هم در کشور خودشان سربلند هستند و هم در پایان دادگاه و اعدام مزاحمان اصلی ادعای غرامت خواهد کرد برای این مدتی که هم بیکار بوده و هم بیگناه تحت فشار روانی. روح آرسن لوپن و کاریل چسمان شاد. یا...هو

۲ نظر:

پيام امروز گفت...

1-ظاهرا كيفرخواستي براي جهرمي و خاوري صادر نشده. بنظر ميرسد باز هم دادگاهي است فرمايشي براي سرگرم كردن مردم يا تسويه حساب جناحي مثل شهرام جزايري و اينكه در آستانه انتخابات به مردم القا كند حكومت اسلامي با فساد مقابله ميكند!
2- در دادگاههاي ايران عملا چيزي بنام متهم وجود خارجي ندارد. آنكه به دادگاه ميايد اساسا مجرم است و حكمش هم قبلا تعيين شده. وقتي خود دولت آبادي كيفرخواست را ميخواند مگر كسي جرات ردش را دارد؟
3- متهم اصلي شش ماه در زندان انفرادي بوده و حق استفاده از وكيل را نداشته. هر متهمي حتي اگر قاتل زنجيره اي است حق و حقوقي دارد كه بايد محترم دانست. ديگر اينكه فرض كنيم پس از بررسي معلوم شود اين متهم بيگناه بوده. آنوقت تكليف شش ماه انفرادي چه ميشود؟ پس بايد متهم محكوم شود تا عدالت حكومت اسلامي زير سوال نرود!!!!

Dalghak.Irani گفت...

سلام پیام امروز عزیز.
درست می گویی و اصولاً انتظاری هم ندارد جامعه بعد از سی و سه سال که هرچه گفته اند با آن چه کرده اند 180 درجه تفاوت داشته است. یا...هو