۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

داماد احمدی نژاد در حیاط خلوت هاشمی رفسنجانی: بریده یا نفوذی!

The Zouav


1- زد و خورد بین اصولگرایان شدیداً جریان دارد و چنین بنظر می رسد که در فردای انتخابات مجلس دیگر چیزی بنام جناح اصولگرایان باقی نمانده باشد. طبق گزارش با حیرت کیهان اصولگرایان در حال تدارک 24 فهرست انتخاباتی برای فقط تهران هستند و همۀ اینان نیز خودشان را جبهه نامگذاری کرده اند. البته بنوشتۀ کیهان با احتساب لیست های همۀ کلان شهرهای ایران تعداد این لیست ها تا کنون به عدد ناباور 67 رسیده است و این موضوع برای اولین بار است که انتخابات مجلس با این حجم بزرگی از لیست ها مواجه است. این موضوع هم مبارک است و هم مفید و در پست های مستقل مفصل خواهم پرداخت بزوایای خوب این خود درگیری ها.

2-اما در زمینۀ اقشاگری های ناخواسته یکی شایعۀ ملاقات انتخاباتی مهدوی کنی با خامنه ای بود که بسرعت و غیرمعمول از طرف مهدوی کنی تکذیب شد. این خبر یا شایعه را که یا دوستان مهدوی کنی در جبهۀ متحد بیرون داده اند برای نزدیک نشان دادن خودشان به خامنه ای؛ و یا جبهۀ پایداری درز داده است با این پالس که "آقا" مهدوی را احضار کرده برای تذکر. البته با توجه به تکذیب مهدوی کنی اگر ملاقاتی صورت گرفته باشد احتمال دوم صحیح تر است. حرف مهم دوم را دری نجف آبادی در قالب یک خاطره زده است در بارۀ کمک خامنه ای به رییس شدن هاشمی در مجلس اول. دری می گوید که اکثریت حزب جمهوری اسلامی مجلس تمایل شدیدی داشتند به ریاست آیت الله خامنه ای؛ ولی ایشان استنکاف کرده و گفته چون نمایندۀ امام در وزارت دفاع و ارتش هستم و کارهای زیادی برای رسیدگی دارم بهتر است که هاشمی رییس مجلس شود. این موضوع در خوانش امروز با توجه به آنچه که برخامنه ای گذشته اگر خوانده شود خیلی هم گذشت حساب نمی شود، چون خامنه ای در کمتر از یکسال بعد رییس جمهور شد. و اصولاً در مسیر انتخابی خامنه ای؛ او نشان می دهد که هیچگاه وارد پست هایی که پاسخگو باشد و یا با دیگران (دراینجا نمایندگان مجلس) یکی بدو بکند نشده است. کما اینکه تا کنون مصاحبه ای حتی غیر چالشی هم از او گرفته و منتشر نشده است در طول جمهوری اسلامی.

3- اما موضوع مهمتر خبر کوتاهی بود که دیده نشد و آن رفتن مهدی خورشیدی آزاد داماد احمدی نژاد به اردوی محسن رضایی در نزدیک هاشمی رفسنجانی و گرفتن پست در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. مهدی خورشیدی که رییس مشاوران جوان احمدی نژاد بود و حتی از پدرش هم گذشت و با پدر زنش ماند هنگامی که در سال 88 پدرش درمخالفت با احمدی نژاد به محسن رضایی پیوست؛ در جریان "جریان انحراف" بگیری و تک تازی رحیم مشایی با تیم انحرافی اختلاف پیدا کرد و نشانه های نارضایتی بروز داد. تا اینکه احمدی نژاد در این اواخر تصمیم گرفت که او را از مشایی دور کند و رییس سازمان استانداردش کند و نگذارد اختلافات درون سازمانی و خانوادگی اش گسترش یابد. ولی نشد و مهدی خورشیدی در کمتر از ده روز از انتصاب غافلگیرانه و شوک آورش بهمان روش احمدی نژادی برکنار شد. و شنیدم که گویا در این اواخر کار تا زد و خورد فیزیکی در سازمان مشاوران جوان هم خراب شد و داماد بالاخره تصمیم گرفت که از پدرزنش ببرد و به جبهۀ پدرش ملحق شود.

4- این جابجایی داماد تا اردوی دشمن خونی احمدی نژاد اگر پارسال این موقع انجام شده بود بدون تردید داوری می کردیم که عنصر نفوذی احمدی نژاد است در حیاط خلوت هاشمی برای جاسوسی و سرقت اطلاعات رقیب. اما اینک باید داماد احمدی نژاد را بریده حساب کنیم که به جبهۀ دشمن پیوسته و این می تواند یک پیروزی هم برای هاشمی باشد که الان اطلاعات خوبی خواهد داشت از اندرونی احمدی نژاد و نقشه های احتمالی اش. و چنین است نشانه های قطعی که احمدی نژاد را فروپاشیده معرفی می کند که فقط برانت خامنه ای هنوز هم دست و پایی می زند گاهی! یا...هو

۸ نظر:

ناشناس گفت...

دلقک جان این نوشته من مربوط به چند پست قبلی که در مورد مصالحه نوشته بودی هست اینقدر مهمه که من نمی تونم از ذهنم دور کنم باید بگم منتفی هست زیرانکته ای که باید مد نظر داشت این است که تمام تصمیمات کلیدی و راهبردی در این مملکت در دفتر خامنه ای گرفته میشود و هر کس که فکر میکند که چنین فردی در پی مصالحه هر چند مصلحت امیز با غرب بر می اید اصولا ایشان را نشناخته است.وقتی ذهنیت مبارزه با امپریالیسم در خون و پوست شما باشد .شما فکر نمیکنید که دشمنانی دارید.بلکه مطمئنید.و ایشان هم مطمئنند.وقتی مبارزه با استعمار به عنوان اولین اصل انقلابی بودن توسط ایشان مطرح میشود.شما مطمئن باشید که ایشان هرگز از موضع مبارزاتی خود خارج نخواهد شد. باور بفرمایید وقتی میگویند ما بر قله های رفیع دانش ایستاده ایم. کاملا بر گفته خود ایمان دارند.قدرت چیز غریبی است نازنین

ناشناس گفت...

مشكلات خارجی و داخلی تاثیری در روحیه و انگیزه دولت به ویژه رئیس جمهور نخواهد گذاشت
تهران- معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت:‌ دولت با تمام توان كار انجام می دهد و مشكلات خارجی و مشكلات داخلی تاثیری بر روحیه و انگیزه مدیران دولت به ویژه رئیس جمهور نخواهد گذاشت.



به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،'لطف الله فروزنده' افزود:مهم این است كه دولت آن نهضت خدمت رسانی را با گفتمان انقلاب اسلامی ادامه می دهد و نگران هم نیستیم.

وی درباره خدشه واردكردن برخی ها درمقابل تلاش ها و خدمات دولت اظهار داشت: دولت با هدف خدمت كار را شروع كرد و قدم های مثبتی هم برداشت و در نظر سنجی ها هم مردم میزان رضایت خود را از عملكرد نشان داده و در شكل های مختلفی هم به دلیل كارهایی كه دولت انجام داده، حمایت خود را نشان دادند.

فروزنده افزود: خوشبختانه كارهای ماندگاری از سوی دولت در بخش های مختلف مانند مسكن مهر، خدمات روستایی، قانون هدفمندی یارانه ها، بهداشت، آموزش در طول چند سال اخیر انجام شده است كه قابل انكار نیستند.

وی در عین حال گفت: البته به طور طبیعی در هر كشوری نظرات مختلفی وجود دارد كه برخی ها از سر دلسوزی و برخی هم نقش تخریبی خواهند داشت.

فروزنده تاكید كرد: با همان همت و جدیت كار دنبال می شود و مردم هم امیدوار و با نشاط از كلیت نظام و در صحنه های مختلف اگر لازم باشد از مسئولان دفاع می كنند.

ناشناس گفت...

توصیه رهبرانقلاب برای مطالعه کتاب صلح امام حسن عليه السلام


ايرنا- حضرت آیت الله خامنه ای 42 سال پیش در مقدمه کتاب ‘صلح الحسن’ اظهار امیدواری کردند که جامعه فارسی زبان از مطالعه این کتاب بهره گیرند. چون موضوع صلح امام حسن (ع) با معاویه را به صورت جامع برای محققان تبیین کرده است.

امروز بیست و پنجم ربیع الاول مصادف با امضای پیمان صلح امام حسن (ع) با معاویه است که در سال ۴۱هجری قمری واقع شد.

کتاب صلح الحسن به قلم مرحوم شیخ راضی آل یاسین و با مقدمه علامه مرحوم سید عبدالحسین شرف الدین، در سال ۱۳۴۸ به قلم رهبر معظم انقلاب به فارسی ترجمه شد.

ایشان در مقدمه این کتاب نوشتند: پیش از اینکه به ترجمه این کتاب بپردازم، مدت ها در فکر تهیه نوشته ای در تحلیل موضوع صلح امام حسن (ع) بودم و حتی پاره ای یادداشت های لازم را نیز گرد آورده بودم ولی امتیازات فراوان این کتاب ، مرا از فکر نخستین بازداشت و به ترجمه این اثر ارزشمند وادار کرد.

معظم له در ادامه اظهار امیدواری کردند که جامعه فارسی زبان نیز همچون ایشان از مطالعه این کتاب بهره گیرند و برای اولین بار درباره این موضوع با اهمیت، کتابی جامع در معرض افکار جویندگان و محققان قرار گیرد.

رهبر انقلاب در ادامه خاطرنشان کردند: درباره کتاب و مولف آن هر چه بنویسم، به شیوایی نوشته سید شرف الدین عاملی -آن شرف دین و آبروی مسلمین- نخواهد بود که در معرفی این دو، به راستی و درستی و انصاف سخن رانده و بیش از آن، حد من نیست.

در قسمتی از مقدمه این کتاب آمده است: صلح حسن (ع) با معاویه از دشوارترین حوادثی بود که امامان اهل بیت پس از رسول اکرم (ص) از ناحیه این امت بدان دچار شدند. امام حسن (ع) با این صلح آن چنان محنت طاقت فرسایی کشید که هیچ کس جز به کمک خداوند، قادر بر تحمل آن نیست، لیکن او این آزمایش عظیم را با پایداری و متانت تحمل کرد و سربلند و پیروزمند و دست یافته، به هدف خود یعنی مراعات حکم خدا، قرآن، پیامبر و صلاح مسلمانان از آن بیرون آمد و این همان هدفی بود که او برای هر گفتار و عمل به آن نظر داشت و عشق می ورزید.

آنان که او را به راحت طلبی و عافیت اندیشی متهم کرده اند و هم آن دسته از شیعیان که تحت تاثیر شور و احساس، آرزو برده اند که کاش وی نیز در جهاد با معاویه پایداری می کرد و از راه شهادت، زندگی می یافت و به پیروزی از همان راهی که برادرش در روز عاشورا رفت و رسید، می رفت و می رسید، این مساله هر دو گروه را در میزان سنجش فکر و خرد، وزن و مقداری نیست.

شگفت آن که مردم هنوز درباره صلح دچار اشتباه و کج بینی اند و کسی نیست که با بررسی کامل و با استناد و دلایل و شواهد عقلی و نقلی سیمای این صلح را روشن سازد.

من بارها در این صدد بودم و مشیت حکیمانه خدای عزوجل در این قرار گرفت که بدین مهم کسی را که ازهمه سزاوارتر و شایسته تر است برانگیزد و او، فراهم آورنده این کتاب مبتکرانه صلح الحسن است که به حق در موضوع خود، سخن آفرین است و گذارنده قضاوت راستین و نماینده مرز حق وباطل است.

در فصول درخشنده ای چند از آن کتاب که نمایشگر فضل مولف بزرگوار است، واقف آمدم و آن را به راستی در کاوشگری و باریک بینی و میانه روی و هم در قاطعیت بیان و استدلال، ریزه کاری و تتبع و پرهیز و احتیاط در نقل گفتارها و رادمنشی در مجادله و احاطه بر چیزهای مناسب موضوع، درعین روانی اسلوب و انسجام سخن و زیبایی و گیرایی یافتم.

شیخ راضی آل یاسین، فرزند شیخ عبدالحسین بن شیخ باقر از علما و محققان و مورخان نجف بود که به سال ۱۳۱۴ هجری قمری متولد شد و در ۱۵ ذیقعده سال ۱۳۷۲ یعنی درست سال انتشار کتابش صلح الحسن درگذشت.

چاپ ششم کتاب صلح امام حسن (ع) پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ به قلم شیخ راضی آل یاسین و ترجمه آیت الله سید علی خامنه ای، در سال ۱۳۸۶ از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در ۵۴۶ صفحه منتشر شد.

ناشناس گفت...

http://www.fararu.com/vdcizwazrt1aur2.cbct.html

نیک گفت...

احمدی نژاد اگه این رانت رو نخواد کیو باید ببینه؟! ایشون خودشونو بکشن کنار تا احمدی نژاد کارشو بکنه لازم نیست رانت احمدی نژاد باشن

تبریزی گفت...

سلام بر دلقک سابق
آقای خورشیدی را من میشناسم وایشان از اول هم در میان خواص احمدی نزاد جای نداشت وفقط ارتباط خانوادگی آن هم از طریق زنان باعث شد که مطرح شود در اول دولت احمدی هم میخواست برود سازمان تامین اجتماعی و60تا که نشد پسر اش هم دارای هیچ نکته ممتازی نیست وگر نه توسط هاشمی ثمره در همان پست قبلی میماند البته این پیش آمد هم برای رضای خوب است هم برای احمدی که دیگر ایشان راسر سفره خانواده راه نخواهد داد.اما برنده این روزها به نظرم خانوم اشتروم وجامعه یورو خواهد بود که ایران با پیشنهادقراردادچند ساله واحتمالابدون افزایش قیمت نفت آنان راقلقلک خواهد داد .ترکیه هم از بابت این خوش خدمتی به اروپای ضعیف امروزی شاید به ارزوی دیرین یعنی ورود به جامعه اروپای برسد.همچنین همسایه نفتی خود را {ایران}یک تیغ خوب بزند.و نقش خود را برای امریکا خوب بازی کند وشعار زه هرطرف که کشته شود به سود اسلام است را سر دهد.بیچاره مردم سوریه وایران که باز باید به امید فردای بهتر باشند.

ناشناس گفت...

تیمسار‌‌ گرامی! اینطور که در سایتها ‌آمده است، خورشیدی با مشایی اختلاف داشته و به همین دلیل از دولت اخراج شده است. پدرش عضو گروه منصورون همکار رضایی بوده در قبل‌ از انقلاب و از ابتدا هم مخالف احمدی نژاد بوده است. محسن رضایی هم خواسته لطفی در حق رفیق قدیمیش بکند و این بچه را گذاشته تو دبیرخانه مجمع علافان نظام. مسئه مهمی اتفاق نیافتاده است. احمدی‌ نژاد از ابتدای کار هم مورد اقبال اکثریت مطلق فرماندهان سپاه نبود و فقط به زور خامنه‌ای انتصاب شد.

Dalghak.Irani گفت...

سلام بر جمیع رفقا.
فرمایشات همه آقایان و خانم ها در خور تأمل و یادگیری و استفاده است و نکاتی برای افزوده ها و توضیحاتی از سوی مرا نیز در بر دارد. اما بدلیل ضیق وقت فعلاً به نکتۀ مهم "عدم اهمیت ماجرای داماد احمدی نژاد و خود او" - که درمتن نوشته هم من به آن اشاره کرده ام - می پردازم به اختصار تا بعد:

1- الگوی روزنامه نگاری طراز جمهوری اسلامی من (حسین شریعتمداری) معتقد است که مهم نیست که نان چه کسی را می خوری یا آجر می کنی! مهم این است که "آش حاج عباسعلی" (حضرت آقا) را هم بزنی. من هم در نوشتن مطالب نمی توانم خیلی ریز بشوم که کدام مهم و کدام دیگر بی اهمیت است چون وظیفۀ اول من هم زنده ماندن و بودن و زور داشتن و رغبت آفریدن برای بهم زدن "آش حاج عباس علی" (اختلافات درون حاکمیتی و برجسته سازی آن) است.

2- مهدی خورشیدی آذر داماد رییس جمهور احمدی نژاد است و دوسیه ای سیاسی دارد در کنار و همراه پدر زن. حالا او از پدر زن رییس جمهورش بریده و رفته آبدارخانۀ هاشمی رفسنجانی که همین یکسال پبش پدرش منفجر کرد برای نشان دادن ضرب شصت و بقول امروز سردار فرمانده کل سپاه نشان دادن عمق استراتژیک خامنه ای؛ حالا دیگر خورشیدی خوش تیپ هم است یا نه و لولهنگش چقدر آب برمی دارد فرع قضیه است. مگر خود احمدی نژاد بزیبایی حضرت داود (منظورم برادرش است!) است که انتظار دارید دامادش برادپیت باشد.

3- چنان هم این آدم زن و بچه دار را ضایع کرده اید که گویا اصلاً نه احمدی نژاد دختری دارد و نه این دختر شوهری دارد و نه این داماد احمدی نژاد را می شناسد و نه این زن و شوهر به خانۀ پدر و پدرزنشان رفت و امد دارند و نه خبری از زیست و برنامه و ملاقات ها و عقبه و ... کارهایی که یک کشور بزرگ را دچار چالش ها و مورد های همه "برای اولین بار" کرده است اطلاع دارند. یک داماد کور و منگ و عقب افتادۀ ذهنی و زایده ای رو دست پدر خانمش که بالاخره رییس جمهور با هوش و زیرک و متقلب و پوپولیست و مردم گرا و دروغگو و خدمتگزار و خائن و... 80 میلیون ایرانی از جمله ما است؛ مانده و چه راحت شده احمدینژاد که توانسته این بنجل رو دست مانده را قالب کند به رقیب. یا...هو