۱۳۹۰ مهر ۱۱, دوشنبه

شریعتمداری کیهان رسماً زده زیر آواز خر در چمن! بعلاوۀ اخطار مطهری به مصباح!

Spoliarium



1- یادتان باشد خیلی گفته ام که شریعتمداری استعداد تلف شده ایست که می توانست یکی از پیش پرده خوانان فکاهی تئاتر های لاله زاری قدیم باشد در نسل من؛ که در چهارچوب عبوس مذهب بدجوری گیرافتاده بیچاره. امشب اما بعد از شش ماهی که بدلیل گیرافتادن درتلۀ خیمه شب بازی اربابش خامنه ای و کریم شیره ایش احمدی نژاد؛ و تبدیل شده بود به منبع تهیۀ سوژه های کمدی برای سایت ها و مطبوعات مختلف مثل خبرانلاین و آینده و 24 و... یک سوژۀ درست و درمان پیدا کرده برای عقده گشایی و با چه استدلال محکم و مولای درزش نرویی کشف کرده که سید محمد خاتمی و برادر بزرگش سیدعلی خاتمی جزو عوامل اصلی اختلاس 3 میلیارد دلاری بانکی در جمهوری اسلامی هستند. او می نویسد:
سهام بي صداي خاتمي در بانك پر صداي سامان (خبر ويژه)

براساس يك خبر موثق كه كيهان در جريان پي گيري ماجراي غارت 3هزارميلياردتوماني اخير به آن دست يافت، آقاي سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق و از سران فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 يكي از سهامداران بانك سامان است. و آقاي سيدعلي خاتمي برادر رئيس جمهور سابق و رئيس دفتر وي در سال هاي پاياني رياست جمهوري سيدمحمدخاتمي نيز، مدير شركت سرمايه گذاري اين بانك است. بانك سامان همراه با بانك غيرقانوني و هنوز تاسيس نشده «آريا» در غارت 3هزار ميليارد توماني از سيستم بانكي كشور دست داشته كه مديرعامل آن به همين اتهام از كار بركنار شده و در انتظار محاكمه به سر مي برد.
2- البته در دنبالۀ نوشته اش بند را آب می دهد و معلوم می شود که بدجوری از بیانیۀ محکم جبهۀ مشارکت ضربه خورده، و در حالیکه گمان می کرد توانسته اند جناح رادیکال اصلاح طلبان مذهبی را منفعل و بی اثر کنند؛ یکباره با اعلان وجودی روبرو شده اند که کل حاکمیت آیت الله خامنه ای را هدف آماج حملۀ خود قرار داده است. خب در چنین مواقعی سیبل کیهان کاملاً مشخص است و آن هدف کسی نیست جز سید محمد خاتمی که خودش هم قسم بخورد آدم رادیکال و برانداز جمهوری اسلامی است کسی -حتی خود سید - باور نمی کند. البته که کیهان اشتباه نمی کند زیرا که گفتمان خاتمی هنوز هم تنها بدیل خطرناک گفتمان آیت الله خامنه ایست. هر چند که من بشخصه آن گفتمان را هم بی ثمر نهایی می دانم.

3- پریروز که تقریباً تمام مقالۀ من در پست مربوط به خزعلی را با سانسور نکات کلیدی آن - اخلاق غیر حرفه ای و پلشت و خود باختۀ شریعتمداری - با عنوان و سوتیتر "خبر ویژه" در صفحۀ اول کار کرده بود نشان می داد که به چه حضیضی افتاده یک مؤسسۀ مطبوعاتی 70 ساله که فقط  12 میلیارد تومان حق بیمۀ معوقه - طبق اعتراف شریعتمداری. و الا همه معتقدند که این مبلغ از حق کارکنان را برداشت شخصی کرده است - کارکنانش به تأمین اجتماعی است؛ با یک وبلاگی که دلقک نویسنده اش هم مطمئن نیست از وبلاگ بودنش در قبال این همه سایت و وبلاگ های اسم و رسم دارو ثروتمند. اما این را هم بگویم که فردای روزی که راجع به هنری بودن تیپ حسین قدیانی نوشته بودم و از عنقریب ده نمکی تا مخملباف شدنش؛ حسین قدیانی یک داستان واره ای نوشت در صفحۀ 14 کیهان و در آنجا به رفتن به سلمانی و کوتاه کردن موهای سرش پرداخت تا بگوید که گیس بلندش را هرچند دوست دارد ولی هنوز "حضرت ماه" اینقدر سرکیسه را شل می کند که فیل قدیانی ها یاد هندوستان نکند. و تقیه کنند با اصلاح زلف هایی که عشق هنریش را جار می زد - خودش گفته بود در جواب کامنت خواننده بلاگ قطعۀ 26-

4- همین جا خوب است به تنها خبر سیاسی قابل اعتنای امروز هم اشاره ای بکنم که مطهری تولید کرده و دوباره جبهۀ پایداری را شسته گذاشته کنار. و مهمتر اینکه گفته اینان یک مشت بیکاره بودند که جای انقلابیون واقعی خودشان را جا زده اند. و این گفته حرف آشنایی است که بار ها از زبان و قلم کروبی عزیز نسبت به مصباح خوانده ایم و شنیده ایم: "که مصباح یزدی مخالف انقلاب امام حمینی بود و دستور تحریم چراغانی نیمۀ شعبان را هم گوش نکرد و تا خمینی زنده بود مصباح هم عنصری مطرود و بی خاصیت در حوزه شد و بود". البته که برای ما اصل این نزاع های قبیله ای مهم است. هرچند که پوزۀ مصباح و شریعتمداری و حسینیان بزمین مالیده شود بدون کیف سیاسی هم لذت بخش و دل خنک کن است. یا...هو

هیچ نظری موجود نیست: