۱۳۹۰ مهر ۹, شنبه

اصلاح طلبان رادیکال گرم می کنند. تعویض خامنه ای در دقیقۀ 90!

    طرح از: هادر حیدری روزنامۀ شرق


1- در حالیکه رقبای درون جناحی راست در حال کشتی گرفتن هستند تا سهم بیشتری از دزدی های نجومی را در جیب رقیب نشان بدهند، تا اگر ناخواسته کنترل از دستشان رها شد و دز بیشتر از توافق اولیه از اختلاس اخیر روی پرده آمد زیان کمتری ببینند؛ این جناح رقیب و اصلاح طلب است که در روز تعطیل فعال شده تا نشان دهد که فردا شنبۀ شروع دیگری خواهد بود! اصلاح طلبان که از تلاش ها و مصلحت سنجی ها و التماس درخواست ها از سوی خاتمی و موسوی خوئینی ها و مجمع روحانیان مبارز در ماه ها و هفته های گذشته طرفی نبستند. امروز جمعه در حالی جناح تندرو خود را با هدف گیری سیبل اصلی (ارکان نظام=آیت الله خامنه ای) بمیدان فرستاده اند که در سطوح میانی و سازشکار هم بی کار نبوده اند.

2- سایت کلمه امروز همزمان هم بیانیۀ محکم جبهۀ مشارکت را منتشر کرد و هم دونامۀ روحانی ارشد شیرازی شان آیت الله دستغیب خطاب به مهدوی کنی در یک ماه و 15 روز پیش را. آیت الله دستغیب که نامۀ اول را در پنجم شهریور و با اعلان بیم از جان خود در نشست مجلس خبرگان نوشته است، با صراحت غیر قابل تأویل و تفسیری آیت الله خامنه ای را مورد انتقاد شدید خود گرفته و می نویسد:
  عجیب است مثل اینکه حفظ اسلام در یک شخص تجلّی کرده که اگر او حفظ نشود اسلام از بین رفته و اگر او باشد اسلام هم هست، هر چند چیزی از احکام اسلام نماند و حتّی عقاید مردم سست شود، و همه بی‌تفاوت شوند و بازگشت به قبل کنند!
همین مرجع تقلید در نامۀ دومش که در پایان خبرگان نوشته از مهدوی کنی سؤال کرده است که وقتی می گویی مردم حافظ نظام باشند منظورت کدام نظام است و... قصدم بازگویی محتوای این دو نامه در اینجا نیست. بیشتر می خواهم توجه بکنیم که این هر دو نامه مدت ها پیش و در اوایل و اواسط شهریور نوشته شده است. ولی تاکنون رسانه ای نشده بود و امروز جمعه همزمان با بیانیۀ تند جبهۀ مشارکت منتشر شده است و حاوی پیام سیاسی مضاعفی است. 

3- بیانیۀ جبهۀ مشارکت هم که به اعتقاد من یکی از موجزترین و محکمترین بیانیه های صادره از سوی جبهۀ مشارکت در طول موجودیت اش است. بصراحتی کامل - فقط بدون ذکر نام رهبر- حمله ای جانانه به آیت الله خامنه ایست و همۀ بار خطاها و گناهان و جرایم دولت را در عملکرد رهبر نشانه روی کرده است. و بویژه اینکه صراحتاً مجازات چند نفر دون پایه در پروندۀ اختلاس نجومی را پیش بینی کرده و سؤال های خودش را تا تعقیب صد میلیارد دلار پول نفلۀ شدۀ رسمی از 500 میلیارد دلار در آمد 6 سال اخیر کشور رادیکال کرده است.

4- اگر بیانیۀ جبهۀ مشارکت را موضع گیری رادیکال های اصلاح طلبان تلقی کنیم. نامه های آیت الله دستغیب را می توان بخش میانی و روحانیون ارشد جناح چپ و بعلاوۀ بقیۀ مراجع مستقل پذیرفت آنوقت متوجه این علامت شد که سید حسن خمینی نزدیک به خاتمی و خواستار سازش با آیت الله خامنه ای هم بیکار نبوده و پنجشنبه در دیدار اسرایی از جنگ از آنان خواسته متشکل شوند و حرف بزنند و یاد آوری کرده که اسیران بدلیل اسارتی که کشیده اند هم برد منزلتی دارند در جامعه و هم براحتی قابل خفه کردن از سوی هتاکان اصولگرا نیستند.

5- در سوی دیگر اما آیت الله خامنه ای در نقطۀ مینی موم مشروعیت رهبری خودش گرفتار شده تا جائیکه ناچار شده بعد از آن گریه های معروفش در 23 تیر 78 و 29 خرداد 88 اینبار صحنه های تراژیک وحشتناکی را انتخاب کند برای ترحم خواهی از هوادارن پیاده نظامش. و آن کشاندن جنازه های هزاران بار کشته شدۀ بخشی از جانبازان قطع نخاع شدۀ جنگ به بیت رهبری و نمایش رقت بار و چند بارۀ آن از تلویزیون! زیرا که معضل پیش آمده جنس سیاست ندارد و قابل تحویل بدشمن و توطئۀ خارجی و بهمین جهت سرکوب امنیتی نیست. و از آنجایی هم که بدرست یا غلط این پوئن همیشه بحساب خامنه ای ریخته شده است که دزد و تجملاتی و اهل ریخت و پاش نیست. و هم خودش و هم اطرافیانش کف نفس دارند؛ لذا قادر به اتخاذ و ادامۀ واکنش های هیستریک خود نظیر آنچه در حوزۀ سیاست و در مقابل مخالفانش نشان داده و می دهد نیست.

6- باید منتظر باشیم و ببینیم این از سایه به آفتاب آمدن آصلاح طلبان رادیکال مبنای تحلیلی عمیق دارد و مستمر خواهد بود یا باز هم از فردا در جلد خویش خواهند خزید تا روزی بی ثمری خاص که باز هم بتوانند بگویند: "همانطور که ما گفته بودیم و شما گوش نکرده بودید." 
بنظر من اما اگر اصلاح طلبان رادیکال پی موضوع را بگیرند و حداقل بیانیه های بروز و سیاسی و روشنگرانه شان را حتی در دنیای مجازی منتشر کنند. خیلی بعید نیست که با مشکلات زیادی که خامنه ای در بین جناح راست سنتی و مجلس هم دارد بتوانند او را بشکنند. یا...هو

۲ نظر:

حسین شین گفت...

آنچه نصیحت گفتیم گوش نکردی سپردیم رسوایت کنند این چنین:
http://kayhannews.ir/900709/2.htm#other207

ناشناس گفت...

دیگر هیچ وقت نمی توانم اصلاح طلبان را باور کنم...