۱۳۹۰ مرداد ۲۴, دوشنبه

انقلاب معکوس مبارک است در فروپاشی ناگزیر. خسته شده ایم همه؛ از مأمور تا مسئول!

The Raising of Lazarus



1- قبلاً هم گفته ام بگویشی دیگر و در نوشته های مکرر که: جمهوری اسلامی ایران قابل اصلاح و براندازی نیست. و علت تامۀ این چرا نیست را هم گفته ام گذرا. که عبارت باشد از این که: "پدیده ای قابل اصلاح یا براندازی است که دارای هویت مشخص، قابل تعریف ودارای نشانه های کمّیتی باشد. بعبارت دیگر افعالی مثل "اصلاح کردن" و "برانداختن" باید توسط فاعلی که ما باشیم بر روی "مفعولی" قابل اعمال باشد. لذا در جاییکه مفعول قابل تعریفی وجود ندارد من و شما فعل اصلاح یا براندختن را بر کدام "هویت مشخص" می خواهیم اعمال کنیم. و چون به هزار دلیل گفته و دیده و تجربه کرده و صد ها دلیل ناگفته؛ جمهوری اسلامی نه حکومت است و نه انقلاب است و در ضمن هر دو آن هاست - اینجا اگر گیج شدید موضوع را درست فهمیده اید. چون پدیده های ناشناخته سرگیجه می آورند خیلی سریع- و بهمین خاطر هم است که مفعول نا متعینی است و بار کردن هرگونه فعلی بر آن که به فاعل بیرونی نیاز داشته باشد غیر ممکن است.

2- این البته بسیار نا امید کننده است در بدو امر. زیرا که مواجه شدن با پدیده ای که بسیار نا خوش آیند است ولی در عین حال شخص توان و نیروی اعمال اراده اش برای تغییر یا زدودن آن ناشناخته را ندارد؛ انسان را دچار افسردگی و بیچارگی می کند. اما زیاد غصه نخوریم زیرا که هنوز یک راه حل منحصر بفرد باقی مانده است. و آن فعلی است که فاعل و مفعول و فعل سرخود است. و نیازی به فاعل بیرونی چنانکه در افعال "اصلاح کردن" و "برانداختن" لازم بود ندارد. و آن تنها فعل دارای شرایط مورد نظر "فروپاشاندن" است. و تنها همین یک فعل است که چنین خاصیت منحصر بفردی دارد. لذاست که جمهوری اسلامی ایران تنها با "فروپاشی از داخل است که قابل ازبین رفتن و یا تغییر ماهیت به پدیده ای تعریف شده بنام حکومت است.

3- بسیاری از فلاسفه و جامعه شناسان و پدیدار شناسان و... حتی مردمان عادی از "فروپاشی" وحشت دارند و درست هم است. چرا که فروپاشی یک نظم حتی غیر قابل تعریف هم در موضوع مهمی مثل سرنوشت یک ملت یا کشور امر مبارک و قابل استقبالی نیست. چرا که مثلاً بلافاصله کشور و جامعه ای مثل سومالی را تصویر می دهد و یا در وضعیتی حتی بهتر "تهدید یکپارچگی ارضی و مرزی کشور" را به کابوس میهن خواهان تبدیل می کند. و بهمین خاطر هم است که امروزه که جمهوری اسلامی ایران علایم بسیار زیاد و قوی از فروپاشی اجتماعی را آدرس می دهد ملاحظه می کنیم که هشدارهای جدی می دهند نسبت به خطرات این فروپاشی. 

4- تاریخ خود ما اما یکبار این فروپاشی را تجربه کرده است بعد از انقلاب مشروطه و بر آمدن پدیدۀ رضا شاه. و من خوش بینم حتی که تجربۀ این بار ما در فردای فروپاشی جمهوری اسلامی سی و سه ساله با بدیها و خسارات کمتری از دوران مشروطیت هم سرانجام بگیرد و دلایل خودم را دارم. بنابراین چون برای از بین رفتن این بلاتکلیفی ثلث قرنی گزینه ای بغیر از فروپاشی نیست. من به این فروپاشی عنقریب خوش آمد می گویم. و بهمین خاطر هم است که معتقدم باید همۀ تلاش مان را بکنیم که این فروپاشی شروع شده را تشویق و به سرانجام برسانیم. و نگفته پیداست که فروپاشی بدون فاعلیت مستقیم ما اتفاق می افتد و ما فقط در حد تشدید اختلافات درونی جمهوری اسلامی است که می توانیم اثر ثانوی و تشدید کننده بگذاریم.

5- آیت الله یزدی آدم مهمی نیست ولی حرف مهمی زده است. او در حاشیۀ حرف های نگرانی که زده است بطور گذرا به این هم اشاره کرده است که: "بسیجیان و حزب اللهی های مساجد با روحانیان اولاً و در داخل خودشان ثانیاً دچار اختلاف و نقار شده اند و هستند و این پدیده را خطرناک دانسته که باید راه حلی جست برایش." جالبی ماجرا در آنجایی است که او این حرف را در مورد مساجد شهرستان - استان قم زده است. وخود نام قم به اندازۀ کافی خوشحال کننده است در این نگرانی رییس حوزۀ علمیۀ قم. البته قبلاً هم در ماجرای قهر و آشتی احمدی نژاد من مستندات دیگری از زبان و قلم "کیهان سازان" هم داده بودم راجع به جرحوردگی پیاده نظام روحانیت.

6- این حرف آیت الله یزدی را وقتی بگذاریم بغل دست تیتر یک روز یکشنیۀ کیهان که گفته بود که "جوانان انگلیس: تا آخر ایستاده ایم سلطنت نمی خواهیم" و هردوی اینها را در متن حرف رییس پلیس تهران بخوانیم که از تهرانی ها خواسته است که داوطلبانه تجهیزات دریافت ماهوارۀ خود را تحویل بدهند و از تعقیب مصون بمانند". و بازهم برگردیم به روزنامۀ امروز حضرت آقا که شریعتمداری سرمقاله نوشته بر علیه "جریان انحرافی" به بهانۀ "خاتون 1" جوانفکر ولی در همین مقالۀ ظاهراً آتشین سه بار از کلمۀ بی ارزش کنندۀ متن یعنی"وجیزه" استفاده کرده برای قلم هتاک و متکبر خودش. وحتی تا آنجا بیچاره بوده که بعوض نوشتن از آنچه که ادعا می کند می خواسته بگوید چندین نوبت از عبارت "شرح آن در اینجا نمی گنجد" و نظیر آن استفاده کرده. و مهمتر از همه آخرش هم نتوانسته بدرستی بگوید نگرانی اش از چیست....

7- و همۀ این ها را بگذاریم در صف ده ها و صد ها پدیدۀ ناهنجاری های اجتماعی و کلافگی و گسیختگی در نزد سیاسیون و نمایندگان مجلس و هرکی هرکی ها و بهم پریدن ها و چه کنیم چه کنیم ها و ....- که این همه مسخرگی در حرف و کلافگی در عمل بی سابقه بوده است از ابتدای این جمهوری مسخره- و نهایتاً همه را جمع کنیم روی کول ولی فقیه آیت الله خامنه ای که نه مقبولیت بیرونی داشت تا کنون و نه مشروعیت داخلی دارد اینک حتی در حلقۀ گماشتگان و یاران؛ آنگاه است که پی می بریم چرا توده حس کرده است که جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است و شاهد مثال کوچکترینش اینکه پست 22 ژوئیۀ وبلاگ من با تیتر "جمهوری اسلامی سی و سه ساله در حال فروپاشی!"مجدداً این روزها پرخواننده ترین پست شده از مطالب آرشیوی؛ دست هایمان را با احتیاط و مراقب بهم می مالیم از خوشحالی که گویا آن اتفاق ناگزیر فروپاشی در حال عملی شدن جدی است و نباید ما هم کوتاه بیاییم چه در تشدید اختلاف از سوی روشنفکران و چه در تشدید مقاومت در مقابل مزدوران در حوزه های اجتماعی. مثل آن دختر شجاعی که فیلمش را دیدیم در بلجن کشیدن فاطمه اره ها در کف خیابان و ترغیب همدلی جوانان برای درگیری با قداره بندان بی ناموس در کوی و برزن و خلوت و جلوت مردمان!

8- لازم نیست نگران بشوید و طلا بخرید. کشور مال ماست و طلا را آنانی باید بخرند که جز سامرا و سوریه پناهی ندارند در فردای آزادی ایران! یا...هو

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ولی متاسفانه این فرآیندی است که شاید 50 سال طول بکشد!

ناشناس گفت...

آقا یکی از خواسته های اصلی جنبش تک نفرت برآورده شد:

پس از بیست سال از مصادره نام پرسپولیس ، با رأی قاضی شعبه ششم دادگاه عمومی مجتمع قضایی شهید بهشتی، نام تجاری پرسپولیس به دامان میلیون ها هوادار عاشق پرسپولیس بازگشت.

در پی دعوی این باشگاه علیه شرکتی که نام پرسپولیس را از سال 1370 به نام خود ثبت کرده بود و متعاقب برگزاری جلسات متعدد دادگاه رسیدگی کننده، رأی به ابطال و حذف نام پرسپولیس از آن شرکت به دلیل تعلق این نام تجارتی به خواهان (باشگاه پرسپولیس ) صادر نمود.

بدین ترتیب با قطعیت رای صادره، برند پرسپولیس که دارای صدها میلیارد ریال ارزش اقتصادی و همچنین دارای ریشه فرهنگی و اجتماعی عمیق و فضای ورزشی ایران و آسیاست، به دامان ملت باز خواهد گشت.

باشگاه پرسپولیس این موفقیت بزرگ و تاریخی را به آحاد مردم ایران و به ویژه هواداران فهیم پرسپولیس تبریک می گوید.
http://www.arteshesorkh.com/news/21007/برند-پرسپولیس-به-دستان-دولت-بازگشت/