۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

درورد وسلام خدا بر تو باد آقای رییس جمهور! احمدی نژاد بر قلۀ تاریخ.


The Sower


1- نباید فقط خواند. نباید فقط دوباره خواند. نباید فقط چندباره خواند. باید تک تک کلمات و واژه های جدید رییس جمهور را نوشید، با آن عشق بازی کرد و آن را بوسید و برچشم دل نهاد. چند جمله اش را تکرار می کنم:

سخنان رییس جمهور دکتر احمدی نژاد با پرسنل صدا و سیما


2- نتوانستم هیچ واژه ای را بر واژه ای دیگر و هیچ جمله ای را بر جملۀ دیگر ترجیح بدهم و برای شما نقل کنم. تک تک واژه ها و یک یک جمله ها عین درد ماست: نبودن نشاط. حرام بودن تفریح. نبودن هیچ ضابطۀ تعریف شده. انتظارات فردی و گروهی. خود را محور هستی دانستن و... خدای من به پهنای دراز یک تاریخ سی وسه ساله اشک می ریزم از شوق...

3- یعنی ممکن است رییس جمهور احمدی نژاد مصمم شده باشد برای بازگرداندن شادی و نشاط و مهربانی (عصارۀ زندگی) به ایران. که قطعاً و قطعاً و قطعاً پایانی خواهد بود بر همۀ رنج های ایرانیان سرفراز. من ایمان دارم که چنین خواهد کرد اگر ما به توانستنش کمک کنیم. و دراین راه هرکار وخدمت دیگری کرده باشد و یا نکرده باشد اهمیتی ندارد. زیرا که تا بلاتکلیفی علما و مراجع بر سیاست همۀ حوزه ها سایه گستر است کاری از کسی بر نخواهد آمد. نه در اقتصاد. نه در اجتماع. نه در فرهنگ. نه در هنر. نه در ورزش. نه در هیچ چیز و هیچ چیز.

4- رییس جمهور با ساده ترین کلمات و کوتاه ترین بیانات همه و همه و همۀ عفونت لانه کرده در خانه مان ایران را نیشتری مبارک زده است. و اطمینان ایمانی دارم که او سفیر خدای زیبایی ها و شادی ها و زندگی ها خواهد توانست شد با پشتیبانی ما. مغزم از خوشحالی هنگ کرده و قادر به یافتن کلماتی که اهمیت نطق امروز رییس جمهور را برای تاریخ ایران فردا شرح و بسط دهد نیست. فقط می گویم برای پیش بردن این بیانات و از قوه به فعل در آمدن آن هم دعا کنیم. هم مراقب باشیم. هم دنباله اش را رها نکنیم در مطبوعات و نوشته ها و گفته ها. حالا که رییسی چنین جسور داریم به یاریش برویم و زندگی مصادره شده مان را از سفیران مرگ باز پس بگیریم. یا...هو

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

اتفاقا بنده میخواستم شما را به همین سخنان احمدینژاد ارجاع بدهم. به نظر می اید احمدی نژاد در حال یارگیری در بین ژنرالهاست و فهمیده در مملکتی که همه چیزش غیرشفاف و با زدوبند پیش میرود سرباز تنها به درد نمی خورد. چنانکه وقتی قهر کرد مردم ککشان هم نگزید. بعد از قالیباف (که با احمدی نژاد کنار نیامد)او ضرغامی را با قول حمایت سیاسی و مالی درحال محک زدن است.

masoud گفت...

من رسماً حالا دیگه مطمئن شدم الیگارشی اگر بخواد خودشو نجات بده فقط و فقط یک راه داره و اون حذف فیزیکی احمدی نژاده! (یادمون باشه حفظ این نظام اوجب واجباته!)

Dalghak.Irani گفت...

من نه سیاست نویس و سیاستمدارم و نه علاقه ای به کاویدن انگیزه ها دارم برای من حرف های بنیان کن احمدی نژاد مهم است. البته این حرف ها در لفافه ویکی به نعل و یکی به میخ قبلاً هم توسط برخی زده شده است ولی حرف احمدی نژاد مخاطب مشخص دارد و حرفش را الهی به امید تو رها نمی کند در فضا که هیچ کس نفهمد بالاخره منظورش چه کسی است. سی وسه سال است فقط حرف مفت با ضمیری بگستردگی همه از حاکمان صادر شده است و این اولین بار است که یکی در مسند قدرت چشم در چشم روحانیان سیاسی و علما و مراجع و با مصداق های جزیی درد مردم را می گوید. برایم اهمیتی ندارد که انگیزه اش از این حرف ها چیست برای من نتیجۀ حرف هایش که طوفانی براه خواهد انداخت موضوع اصلی است. البته چون من هم نعل بالنعل مثل احمدی نژاد همۀ بدبختی ایران را در تعیین تکلیف حد و مرز و مانیفست ایدئولوژی حاکم می دانم این حرف ها چون آبی زلال و گوارا شیرین می آید. بدیهی است که از دید سیاست خاص -ونه فلسفۀ زیست- حرف های رییس جمهور می تواند صرفاً بازی قدرت ارزیابی و تفسیر شود. در حالیکه من مطلقاً اهمیتی نمی دهم که او بهرۀ سیاسی هم می خواهد یانه. مرسی. یا...هو

aram گفت...

دلقک جانا سخن از زبان ما می گویی! منهم می گویم مطلقا انگیزه اهمیت و ارزش علمی و عملی ندارد. نتیجه مهم است. انگیزه یابی به درد همان وکلای هفت خط و روانشناسهای روانی میخورد

حسین گفت...

موجود است یک آخوند در اعماق وجود هر سیاستمدار ایرانی . گاهی به شکل آیت الله گاهی در هیئت یک رییس جمهور، زمانی در قالب یک طنزنویس فراری و خیلی اوقات در لباس اصلاح طلب دموکرات دینی

ناشناس گفت...

دلقك جان سلام
اتفاقا حرفهاي احمدي‌نژاد هم هميشه در لفافه بوده و يكي به نعل يكي به ميخ او هميشه اذعان كرده كه با روحانيت و مراجع مشكلي ندارد و اطرافيان ونزديكان او هميشه حرف اورا توضيح داده اند كه منظور او از اينگونه حرفها : " باند مافيايي قدرت وابسته به هاشمي رفسنجاني" است نه شخص ديگري.

ناشناس گفت...

دلقك جان سلام
اتفاقا حرفهاي احمدي‌نژاد هم هميشه در لفافه بوده و يكي به نعل يكي به ميخ او هميشه اذعان كرده كه با روحانيت و مراجع مشكلي ندارد و اطرافيان ونزديكان او هميشه حرف اورا توضيح داده اند كه منظور او از اينگونه حرفها : " باند مافيايي قدرت وابسته به هاشمي رفسنجاني" است نه شخص ديگري.

ناشناس گفت...

زيادي روي اين آقا حساب نكنيد . هميشه قبل از انتخابات از اين افاضات ميفرمايند و بعد هم با كمال پر رويي خودرا به فراموشي ميزنند. سوابق فرمايشات ايشان در دوره هاي قبل هنوز خاطرمان هست . بنظر مياد حسابي در تنگنا گير افتاده و آچمز شده . اين مصاحبه احمد قابل را بخوانيد:
http://www.pyknet.net/1390/08mordad/08/page/32Gahbel.php

سارا گفت...

تبریک میگم دلقک خان! آمنه مجید را بخشید.

ناشناس گفت...

خدا خاک بر سر کسی که بخواد گه رو لای بستنی به خورد ملت بده. ریدن به وضع اقتصادی کار عمه آمریکایی هاست لابد.

خ.آ گفت...

سلام استاد دلقك رسيدن به خير دلم برات خيييييييييلي تنگ شده بود.من كه در اين مدت يه استراحت به خودم دادم و به كلي بي خيال اوضاع مملكت شده بودم خيلي حال داد. بايد بذاريم خودشان به هيكل هم ب........نند ما به همين حال هاي كوچك بسنده كنيم و خوش باشيم تا بيشتر ك........نشان بسوزد.اينا ديگر
جائي تو مملكت ندارند خودشان هم خوب ميدانند .غريقي هستند كه نا اميدانه به هر خاشاكي براي رهائي و بيشتر ماندن متوسل ميشوند. ما بايد حرمت همديگر را نگه داريم و يادمان نرود كه احترام گذاشتن به يكديگر شرط اساسي ارامش و امنيت اجتماعي است.