۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

زنده باد رییس جمهور ایران: هورا هورا هورا! در تزریق شجاعت به جامعۀ مدرن.

The Birth of Venus



1- خیلی خیلی زیاد هیجان زده ام از نامۀ احمدی نژاد در مورد استادان و طرح تفکیک جنسیتی. لذا نتوانستم پزش را ندهم با شما و به شما. این نامه بعنوان نقطه عطفی بسیار مهم در تاریخ بازگشت مدرنیته به ایران ثبت خواهد شد و رحمت و افتخارش را نیز بنام رییس جمهور ایران به خاطره خواهد سپرد.

2- حالا دیگر تعطیلات به من خیلی خوش خواهد گذشت. چون می دانم که ایران فردا ایرانی مدرن تر و کشوری شاد تر و با دانشگاه هایی با روحیه تر وعلمی تر خواهد بود. شما هم اگر عمق ایمان مرا داشتید به این نامه های شادی آفرین و زندگی بخش و انقلابی قطعاً می توانید درک کنید وشرکت کنید در شادی این موفقیت بزرگ.

3- باز هم می گویم ایران یک راه نجات بیشتر ندارد: تثبیت مدرنیتۀ منجر به اخراج قهری تحجر از عرصۀ عمومی که آن هم با پس گرفتن آزادی فردی و زیست شخصی و مدرن از تحجر آخوند های سیاسی -حتی شده ذره ذره- امکان پذیر است. و این کار با ایستادگی مردانی به جسارت و روشن بینی احمدی نژاد میسر است. مرسی آقای رییس جمهور. این بهترین هدیه در آستانۀ ماه مبارک رمضان بود که به مسلمانان ایران دادید. زیرا آفت جهان اسلام زن ستیزی، زن ستیزی و زن ستیزی است. 

4- از اینکه به پای اراده تان ایستادم و بسیار اذیت شدم اینک هم راضیم و هم روسفید و با اطمینان بروزهای روشن در پیش برای وطنم از غرور سرشارم. باز هم مرسی. یا...هو

پی نوشت اول:
توصیه ام به جوانان. رها کنید سیاست را. شجاع باشید در جماعت. و اجازه ندهید شجاعت احمدی نژاد برای تصحیح فلسفۀ زیست انسان شاد در جامعه روی زمین بماند. سوگند می خورم به پاکی خودتان که این تنها راه است برای رسیدن به آب! همه تشنۀ یک لقمه زندگی با ثبات و مدرن هستیم در ایران. البته خیلی جلوتر از عرف جامعه حرکت کردن قاتل پروژۀ مدرنیزاسیون اجتماع ایرانی است. شادی نجیب و در چهارچوب عرف منطقه و شهر و محله حتی! یک گام به جلوتر هم عیبی ندارد ولی نه شورش را در آوردن!

پی نویس دوم:
روزنامه های اصلاح طلب تهران پوشش خوب و مبارکی داده اند به تصمیم رییس جمهور. واین عالی است. ما نباید خط را گم کنیم. چارۀ کار ما از این جزییات لاینحل در سی و سه سال بلاتکلیفی فقه می گذرد. مثلاً پروژۀ بعدی می تواند این باشد که تکلیف دست زدن برای تشویق و در جشن و بنشانۀ شادی حکم فقهی اش چیست!؟ بهمین سادگی. واین یعنی دفاع عینی از حقوق بشر. خب اخم ندارد! ما در تاریخ "پیشاتاریخ"! گیر افتاده ایم. - با یک سپاس ویژه برای دکتر زیبا کلام و مقاله اش در روزگار-

۲۹ نظر:

ناشناس گفت...

طرح بسیار احمقانه ای بود!

آریا گفت...

به نظرتون بیش از حد برای دستور به لغو طرحی که وزیر از ابتدا اون رو تشویق کرده بود (و بعضی روسای دانشگاه های منصوب وزیر و نتیجتا وابسته به دولت) بیش از حد خوشحال نشدید؟

ناشناس گفت...

سلام استاد این افکار مثبت اندیشانه شما باعث انبساط خاطر من هم هست اما فکر نمی کنید این علایم قرینه های ضعیفی هستندیا اینکه بعد این ما باید منتظر علایم هر چه قویتر باشیم برای هر چه دور شدن از این زندگی گیاهی(تحت تسلط ملاهای متحجر....)

ناشناس گفت...

سلام استاد این افکار مثبت اندیشانه شما باعث انبساط خاطر من هم هست اما فکر نمی کنید این علایم قرینه های ضعیفی هستندکه ما باید هر روز با منقاش به دنبال بیرون اوردن ان باشیم در میان این سیل رویدادهای نه چندان خوب ;من هم باز تکرار می کنم تنها راه ما از خیابانها میگذرد نگویید چگونه؟ راهکار بدهید؟ که من هم نمی دانم فقط این رو بگویم اگر این اتفاق نیفتد ما راه جبری انحطاط را خواهیم گذراند امیدوارم اینچنین باد که شما میگوید برای رهایی از این زندگی نباتی تحمیل شدتوسط ملاهای متحجر

Dalghak.Irani گفت...

سلام دوستان خوب
سریع و متمرکز بر سؤال آریا ی عزیز
بلی حق با شماست هم در مورد میزان خوشحالی من و هم در مورد عمل نمایشی رییس جمهور در لغو اقدامی که دولت خودش عامل تشدید آن هم است.
چنین باور دارم که مسایلی از این دست بوجود آمدن مصنوعیش هم اگر منجر به یک مخالفت پرزور وپرسر وصدا شود بسیار بسیار بهتر ومفید تر است تا دروضعیت تضعیف شده وپنهانی بدون جلب حساسیت افکار عمومی به خراشیدن روح بچه ها ادامه بدهد. همۀ مشکلات باید به صدای بلند برسد و اگر در اینجا یکی از هیئت حاکمه زورش را واراده اش را داشت که مخالفت بکند. همه باید پشت اراده اش را بگیریم و مشکل را با استناد به این برجستگی برای همیشه حل کنیم. ضمن اینکه یادمان باشد من فقط از احمدی نژاد از پائیز گذشته تا کنون با نام احمدی نژاد جدید حمایت مشروط می کنم و می دانم که کارهایی از این رو شدن های درد های مزمن 33 ساله بسیار مؤثر است در رضایت طبقۀ متوسط که باید ایران را بسازند. یا...هو

آرسین گفت...

دلقک جان تبریک عرض میکنم
که خوشحالی ام از خوشحالی شما بیش از موضوع است.
آنقدر گفتید تا شد!
نمیدانم چرا ولی احساس میکنم در این اتفاق بی تاثیر نبوده اید!
البته نه از جنبه سیاسی و.. بلکه از نظر تاثیر ایمان و اراده شما بصورت همان قضیه باترفلای افکت (اثر پروانه ای).

آرش گفت...

فرض کنیم اینکار صد در صد نمایشی بوده است برای ربودن رای و دل مردم. در این صورت می گویم چه خوب که بعد از 33 سال کسی پیدا شد تا برنامه اش را تنظیم کند بر اساس خواسته مردم و نه ایدئولوژی من در آوردی عده ای متحجر و نه بر اساس خواسته یک نفر ولی فقیه و نه در جهت تامین نظرات آیت الله ها.

Dalghak.Irani گفت...

سلام آرسین
نوعی تله پاتی هم پیدا کردی با من. راست می گویی ومن عاشق این Butterfly effect هستم وتمام زندگی ام را هم با این روش تنظیم کرده ام. اصلاً آمدنم بخارج و رویای جنبش تکنفره ام هم -که هنوز منتفی نیست- ناشی از سخت جانی باورم به این پروانه های زیبای وطنم است: بچه ها دخترها وپسرها! مرسی که روحیه دادی ولی اصلاً مهم نیست چه کسی وچه کاری وچه تأثیری وچقدر و طبق چه معیاری انجام می دهد. مهم کاری است که انجام شود ونتیجه ای به روشنایی داشته باشد. یادمان نرود این نامه اولین سند رسمی یک مسئول رده اول جمهوری اسلامی در 33 سال گذشته در دفاع از آزادی های بنیادی و مدرن ایرانی است. آن رها شدگی دوران اصلاحات نمی توانست مارا بسر منزل مقصود برساند. زیرا که فرق است بین این موضع که: "من می خواهم مهار کنم ولی نمی توانم" با این جملۀ مدرن: "من اعتقادی به مهار کردن ندارم انسان ها باید بتوانند طرز سلوک شان را در چهارچوب عرف رو به تحول جامعه خودشان انتخاب کنند." حرف زیاد است چنانکه افتد ودانی. بهر حال این نوع حرکت از فلسفۀ زیست شروع شده رد خور ندارد که پیروز می شود. وتا نرم افزار مدرن باز نگردد هیچ کس نه خدا ونه حتی آیت الله ها نمی توانند بهشتی برپا دارند. با درورد به نامۀ احمدی نژاد. وتبعاتش مبارک خواهد بود. صبر می کنیم. یا...هو

آرش جان
دقیق ودرست می گویی. من روزی کروبی را انتخاب کردم برای تبلیغ رأی برایش که در همان مهر 87 گفت می خواهد نامزد شود ورییس جمهور بشود ونه برای تکلیف شرعی ونه برای هیچ تکلیفی بغیر از اینکه می خواهد رییس جمهور باشد وکشور را بر مبنای ایده های خودش و همراهانش اداره کند. مرسی عزیزم. انگیزه نه. نتیجه آری. این شعار اصلی مدرن هاست در مقابل سنت متحجر. یا...هو

بی خودی گفت...

آقا این رو دارید؟
http://www.ayandenews.com/news/32082/
اگر گذاشتن شما برید خونه داداش اینا و بعله...

ناشناس گفت...

دل به دروغگو بستی دلقک عزیز؛ از دروغ برای مملکت آبی‌ گرم نمیشه.

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز
نمی خواهم کل کل کنم وازاحمدی نژاد دفاع کنم. چون که دستم را می بندد برای روزی که اگر راهش را نیمه کار گذاشت مخالفت کنم وریشخندم بکنید. هرچند من مشروط هستم با همۀ سیاستمداران در راهی که معیارم است: "چقدر فرهنگ مدرن را قبول داری؟" ولی درمورد آنانی که با صداقت می گویند همۀ مردم ایران نظام را دوست دارند و مشکل شان برخی رفتارهای جناح راست واقتدارگرایان! سابق است چه می گویی. تا کنون یکبار هم از احمدی نژاد دروغی به این وقاحت شنیده ای که گفته باشد "مردم نظام را دوست دارند ویا به فلان روحانی و مرجع وعالم عشق می ورزند وازاین خزعبلات." حد اقل دروغ های اجمدی نژاد یک ظرافتی برای خنده ایجاد می کند ولی صداقت آن هایی که از بس غیر واقعی بودن راست هایشان آه از نهاد آدم بلند می کند چه! البته همین جا اعلام می کنم که اگر راست گو ها در هر تاریخ و روز وتقویمی اعلامیه بدهند که با حجاب اجباری مخالفند من بلافاصله زمین ادب بوسیده ونوکریشان را خواهم پذیرفت. آنان دموکراسی را هم در این می دانند که شورای نگبان خودی های جناح چپ را رد صلاحیت نکند. والا سر من وشما همیشه بی کلاه است. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

از بالاترین:

رأی ۱ گزارش apathetic کمتر از ۱ دقیقه قبل گفت:
بينام (دلقك؟) جان همه ي ما ميدونيم كه احمدي نژاد مخالف روحانيونه ولي حجتيه و گروهك فرقان در اول انقلاب هم با برداشت فقهي (آخوندي) از اسلام مشكل داشتند. آيا به صرف فقط همين خصيصه بايد از احمدي و به تبع اون حجتيه و فرقان حمايت كرد؟
در مورد1- تفكيك جنسيتي و 2-مخالفت با طرح امنيت اخلاقي و 3-طرح ورود بانوان به استاديوم و 4-جمله معروف"مشكل جوونهاي ما طرز مو....." به جد باورم اين هست كه اينها اعتقادات قلبي احمدي ن‍ژاد هست(بر خلاف بقيه كه معتقد به رياكاري احمدي هستن) و ممكنه تو اين زمينه از اصلاح طلبها هم ليبرالتر باشه ولي 1-واگذاركردن كامل اقتصاد مملكت به دست قرارگاه خاتم الانبيا 2-به بن بست بردن سياست خارجي مملكت و عدم تعامل با كشورهاي مهم دنيا و همچنين همسايه و3-مديون بودن به شخص خامنه اي در هر 2 دوره انتخابات و ........ من رو به اين نتيجه ميرسونه كه وزنه ي منفي اين شخصيت به مراتب بيشتر از وزنه ي مثبت اون هست. به نظرم شما هم اينها رو ميدوني ولي اين اميدبستن شما به اين شخص واسه ام مبهمه. البته به نظرم در خيلي امور همفكر هستيم.
رأی ۱ گزارش binam کمتر از ۱ دقیقه قبل گفت:
سلام
خیلی ممنون.
در زمینه هایی که فرمودید من احمدی نژاد یکسال اخیر از مهر پارسال به این طرف را نشان تان می دهم و اینکه تلاش کرده و می کند که با گرفتن ابزار سیاست خارجی از رهبر بتواند با تیم صالحی مدرن روابط خارجی ایران را لیبرالیزه کند. البته که احمدی نژاد ایده آل هیچکدام از ما سکولار لیبرال ها نیست ولی - واین ولی مهم است- تا موقعی که موضوع دخالت های فقه ناتوان در همۀ زوایای زیست ایرانیان حل نشود در اقتصاد آدام اسمیت و در سیاست چرچیل و در جامعه ماکس وبر هم نمی توانند گشایشی بدهند. ابتدا باید نرم افزار مدرنیته همراه با سخت افزار (تکنولوژی) مورد استفاده به رسمیت شناخته شود واین راهی ندارد که روحانیان را با ترس - ازجمله با شادی ومسایل مربوط به زنان-متقاعد کنیم که از سیاست عقب نشینی کنند. این جور موضع گیری ها به این هدف مقدس کمک می کند. کما اینکه الان تقریباً همۀ روحانیان ارشد قم تا اندازه ای منفعل سیاسی شده وخودشان را به حوزۀ فقط دین مردم عقب برده و دیگر هر روز نظام نظام نمی کنند. بحث البته مفصل است. خواستم فقط بگویم که احمدی نژاد بسیار عاقل تر ومدرن تر رفتار کرده در این یکسال. مرسی. یا...هو

امیر گفت...

اگر بنا بر دورویی و دورغگویی باشد خاتمی و موسوی چیزی کم ندارند چون همچنان که از دموکراسی دم میزنند بدیهی ترین حقوق انسانی را نادیده میگیرند و آن هم آزادی روش زندگی کردن افراد است. و خوب معیاری است به قول شماکه اینها بیایند بجای کلی گویی و دم از دموکراسی زدن و ملت را خام کردن پرکتیکال وارد موضوع شوند. ملاکهای دیدگاه مردمسالارانه باید اینها باشد.1- نظرات فقها فقط برای خودشان محترم و افراد اختیار دارند آنرا بپذیرند یا نه و در اینصورت ذره ای از حقوق آنها نباید پایمال گردد. 2- هیچ کس حق ندارد به هر نحو خودش را به خدا ربط و نسبت دهد تا بر دیگران برتری یابد 3- هر عقیده ای برای دارنده آن به همان اندازه محترم است که عفاید دیگران برای خودشان. هیچ کس حق ندارد برتری یک جهان بینی را دستاویزی برای نفی یا محدود کردن دیگران قرار دهد.

بابک گفت...

چه حالی میده مسخره کردن یه دلقک!
کامنت هیذاری نه میتونه بیارش روی سایت چون بیخودی یه کامنت رو حذف کرده و نه راهی داره که جوابتو بده..
عجب دلقکی هستی! ها ها ها ..

ناشناس گفت...

این V نشون دادنش مسبوق به سابقه اس!
http://www.asriran.com/fa/print/171859

Dalghak.Irani گفت...

بیخودی چرا سلام نکردم بموقع به شما من؛ بیخودی. معذرت.

بابک متوجه نشدم گافی را که داده ام. کدام کامن. کدام حذف. کدام مسخره. من که کامنتی حذف نکرده ام. واضح تر مسخره ام کن لااقل خودم هم بخندم. مرسی بهر صورت هر چیزی باعث شادمانیت شده مبارک است چون شادی مهمتر از ابزار شادی است. بویژه که نامش بابک باشد. من مرخصی ام اگر دیر شد تأیید وانتشار کامنت دلگیر نشوید. ولی حرف تو مسبوق به هیچ سابقه ای نیست. یا..هو

ناشناس محترم ممنونم نرفتم ببینم ولی حرف شما حجت است و من اصراری ندارم که اختراع جدیدش باشد من لابد دقت نکرده بودم قبلاً و یکی هم اینکه اخیراً بهر بهانه ای V نشان می دهد زیاد. بهر حال مهم نیست زیاد. مرسی. یا...هو

ناشناس گفت...

اتفاقاً من هم همین اواخر (88 به اینور) V نشون دادنش به چشمم میومد. حالا که این عکسو دیدم متوجه شدم که از خیلی وقت پیش فیل شازده یا هندستون کرده بوده!

ناشناس گفت...

این طرح طر ح سخیفی بود. ولی این طرح و پیشینه اون درست تو زمان احمدی نژآد اوج گرفت. دانشگاه علاکه با ریاست صدراتلیدن شریعتی واقعا مثل سلاخ خونه بوده و هست. چرا احمدی نژاد حالا به فکر افتاده؟

آرسین گفت...

دلقک
بسیار خوشحالم که به حرف خود ایمان دارید، ایمان داشتن باارزش تر از خود حرف است...
به تلاشتان ادامه دهید چرا که هیچ تلاشی از بین نخواهد رفت.

خ.آ گفت...

استاد سلام خوش باشيد دلم هوايتان را كرده بودخواستم عرض ارادتي كرده باشم سلام به عزيزان برسانيد

Dalghak.Irani گفت...

سلام خانم ها وآقایان. وخانم آشنای محترم
خیلی ممنون. ازلطف وبزرگواری تان. یا...هو

nik گفت...

آقا خوب ما دلمون تنگ می‌شه، هی‌ میاییم اینجا را باز می‌کنیم خبری نیست. بالا غیرتا این وسط مسطا یه نگاهی‌ هم به اخبار کنید و خانواده‌ای را از نگرانی برهانید!

دلقک دوست گفت...

دلم برای صدایت از پس نوشته ها و ذهنم برای واکاوی هایت بی تاب است

خ.آ گفت...

بازم سلام، جايتان خالي است .دلتنگتان
كي برميگرديد؟ حد اقل بدانيم انتظار ما كي به پايان ميرسد(به مناسبت نيمه شعبان و به افتخار منتظران)

آریا گفت...

سیرک هنوز بسته است؟

تلخك گفت...

بابا كجايي دلقك جون... غيبت صغري كردي يا كبري؟ اللهم عجل فرج الدلقك العزيزنا...

Dalghak.Irani گفت...

سلام خیلی بزرگوارید. دوستتان دارم. دست به کیبورد بشوم دیگر قادربه تعطیلات نیستم. می آیم بزودی. 26 ژوئیه بر می گردم. یا...هو

زهره گفت...

آمدم بنویسم چرا نمی آیید دیدم اوووووه قبل از من خیلی ها گفتن

ناشناس گفت...

دلقک عزیز کجایید؟ من هر روز دارم سر می زنم اما خبری از شما نیست. امیدوارم سلامت باشید.