۱۳۹۰ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

برده ها قافیه را درشروع جنگ باخته اند: استیضاحی درکارنخواهد بود!



1- ژست با لبخند وعلامت پیروزی احمدی نژاد -تاکتیک جدید- درهنگام مراجعت ازافتتاح دوسد درزنجان آشکارا معلوم می کرد که فردا روزی معمولی خواهد بود همراه با کمی قیل وقال ونق ونوق نماینده های طراح استیضاح وزیرخارجه بدلیل نصب محمد شریف ملک زاده درمعاونت وزارتخانه اش. زیرا که اگردراین 48 ساعت گذشته دستورسکوتی ازسوی ارباب برده ها ابلاغ نشده باشد هم، آن چند خط انشای دق دلی برجسته ترین ژنرال های جناح راست درمجلس بلحاظ قانونی نیزجای اعلام وصول وطرح درمجلس نخواهد داشت. واگرهم نهایتاً لاریجانی با عبورازنص صریح قانون درمورد شرایط وعلل استیضاح حاضربه اعلام وصول بشود. درهمان حد خواندن درتریبون باقی مانده واقدامی عملی درپی نخواهد آورد.

2- زرنگی جبهۀ احمدی نژاد دراین است که هرآنچه خودش بی قانونی می کند مربوط است به تفسیرقانون -که می تواند مختلف باشد- وهرآنچه بی قانونی به جبهۀ رقیب تحمیل می کند مربوط است به نقض آشکار نص صریح قانون. چه درتحمیل آن خبط وخطای مسلم به آیت الله خامنه ای درجریان مصلحی؛ وچه درجدیدترین تحمیلی که منجربه طرح استیضاح وزیرخارجه شد به مجلس، دولت توانسته بازیگران مقابل را به نقض آشکاروبدون کمترین توجیه قانونی قانون بکند. دراولی آیت الله درحالی درعزل ونصب وزرا دخالت کرد که قانون اساسی آن را ازاختیارات مسلم رییس جمهوردانسته است وکمترین تفسیر خلافی را غیرممکن نموده. ودرمورد جدید که دیگربدترهم است وآن دخالت درتعیین معاونان یک وزارتخانه ازسوی مجلس.

3- دولت با هشیاری تمام جبهۀ جدید را بازکرده است که با بدام انداختن دست پاچۀ تنها سنگرنصفه ونیمه باقی ماندۀ جناح راست ووادارکردن آن ها به اشتباهات مکرردرهزینۀ قدرت نظارتی خود درحوزه های غیرقانونی سلاح مجلس را برای اقدام نهایی در روزهای پیش روکه می تواند ازسؤال ازرییس جمهورشروع شده وبسمت بنی صدریزه کردن او پیش برود کُند کند. زیرا که مجلس اگرهمۀ ابزارهای قانونی خود دربرابر مهارپیش روی رییس جمهوررا بی محابا ودرغیرموارد لزوم قطعی هزینه کند؛ نخواهد توانست این روند هرروز استیضاح ونزاع را پیش ببرد ومجبورازسکوت خواهد شد.

4- بازهم تأکید می کنم که این موضوع تازه درهنگامی صادق بود واست که نمایندگان به این فرومایگی ارباب رعیتی با آیت الله خامنه ای تن نمی دادند ومی توانستند حداقل استقلال همیشه روبه کاهش ادوارسابق مجلس را حفظ کنند. درحالیکه این مجلس با تمکین نوکرمأبانه دربرابردخالت های مکرررهبردرکمترین موضوعات واختیارات شان هم قافیه را مدت هاست باخته اند. وقادربه نجات خود ازاین حقارت مزمن نخواهند بود. وزبونی مجلس آنجایی کاملاً چهره می کند که تقریباً بغیرازرییس مجلس که محظورقانونی واخلاقی داشته؛ همۀ نامداران مطرح جناح راست مجلس منفعلانه پای ورقه ای را امضاء کرده اند که حتی خودشان هم اذعان کرده اند که تعیین معاونین ازاختیارات مصرح درقانون وزیر مربوطه است ولا غیر.

5- این بازی های این چند روزه وازسراستیصال، مثل نقل قول های غلط ودلخواه خودشان ازقول صالحی واستعلام ازوزارت اطلاعات ونامۀ مخالفت وزارت اطلاعات وتحت تعقیب بودن ملک زاده وازاین قبیل هم فقط برای خالی نبودن عریضه بوده است. والا درصورت داشتن کمترین سند قابل پی گیری اصولاً نیازی به این همه جزع فزع نداشتند وکافی بود که پرونده یا پرونده های مورد ادعا را به جریان می گذاشتند. مثل آن دیگرانی که حتی بدون مدرک هم بازداشت کرده اند.

6- جالب ترین وجدیدترین نکته را هم بگویم که پیش بینی می کنم که بزودی و بر سر چگونگی مقابله با جریان انحرافی درگیری های جدید وآشکارتری دربین الیگارشی راست شروع خواهد شد وهرکدام دیگری را متهم به سهل انگاری وخرابکاری خواهند کرد وخودزنی دربین راست سنتی شدت خواهد گرفت. عجالتاً که توپخانه ازفیلسوف مصباح یزدی به قاتل هواداردیروزاحمدی نژاد روح الله حسینیان فروکاسته شده است واوضمن اظهارنا امیدی ازاصطلاح گرخیده ای با عنوان "کمرشکن" نسبت به خطر مشایی یاد کرده است. مطمئنم که جنگ داخلی جناح راست هرچه زودتربه تریبون های عمومی منتقل خواهد شد. یا...هو

۴ نظر:

مختوم قلی گفت...

قضیه وزارت اطلاعات در حکم مرگ و زندگی بود برای جناح راست. چون اگر دست باند دولت به اسناد و اطلاعات حساس میرسید اینها باید تا همیشه برده احمدی نژاد می شدند. مسئله ملک زاده به نظر می آید در همان راستا است با این تفاوت که احتمالا با توجه به سابفه ارتباط ملک زاده با لابی ایرانیان آمریکا، احمدی نژاد درصدد یک سورپریز در روابط خارجی هم هست و بهبود در روابط خارجی اگر نتیجه اش کاهش تحریمها و بهبود اوضاع اقتصادی باشد به معنی پیروزی قطعی او در انتخابات آینده است. و معلوم است قضیه خیلی ناموسی است برای اینها که دادستان تهران را هم با دستپاچگی وادار به موضعگیری کرده اند. ظاهرا تیر احمدی درست خورده به خال حساس مجلسیها!

سارا گفت...

اگرچه با نتیجه گیریتان 100 درصد مخالفم!! ولی خیلی خوشحالم که به نوشتن ادامه میدهید و واقعیت اینه که وقتی نوشته های شما را میخوانم انگار فصلی از یک داستان جذاب دنباله دار را میخونم و دوست دارم پیش بینی کنم بعدش چی میشه؟!!

آرسین گفت...

عاشق این قسمت هوش های اضافه شده به رفتارهای احمدی نژاد پوپول هستم!
حتی اگر در واقعیت هم عین این افکار ردوبدل نشود اما باز هم تفسیر این چنینی شما از اتفاقات، مانند پرده خوانی شاهنامه جذاب است.(شخصا به این دیدگاه احترام می گذارم.)
چرا که راوی میتواند حتی به نقش های بیجان پرده -درذهن مخاطب- جان و حرکت ببخشد.
و مای نالان و بی رمق سرخوش از شنیدن این اخبار و دیدن احمدی نژاد در کسوت تصویر شده یک شوالیه که به جنگ تاریکی ها میرود قصه های دلقک -راوی- را دنبال می کنیم.
زیرا که تنها دلقک را می شناسیم که می تواند از میان انبوه رفتارهای احمق نمایِ همه کارهِ زندگیمان یک رشته از اندیشه و حزم را نشان ما دهد.

هرچند که همه میدانیم در انتها از این دعوای قدرت نمدی برای کلاه مردم بدست نمی آید...
اما باز هم:
"سرت گرم و دلت خوش باد"

Dalghak.Irani گفت...

خیلی ممنون وسلام
راستش خیلی دلتنگ پارسال این موقع های وبلاگم بودم. من اصلاً جنس سیاست نیستم وازبدحادثه دراینجایم! حالا که هم سارا خانم وهم آرسین کوچولو گفته اند که با اینکه چرت وپرت می نویسی ولی چون شکل داستانی دارد خوشمان می آید ودوست داریم بنویسی کلی خوشحال شدم که هنوز قلمم اینقدرخشن نشده ازجنس سیاست که آزار بدهد مخاطب را. واین موضوع که روحم لطافتش را ازدست ندهد بیشترازتعویض رژیم ایران هم برایم مهم است. بهرحال بازمن یک چیزی سرهم می کنم می نویسم بقیه که منتظر ظهورامام حسین علیه السلام هستند بجای حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف ما که مشایی است. یا...هو

وبه مختوم قلی عزیز هم سلام.