۱۳۹۰ تیر ۱, چهارشنبه

جمهوری اسلامی سی وسه ساله درآستانۀ فروپاشی!



1- چه مثل من خوشبین باشید و احمدی نژاد را در آینۀ محبوب مشایی ببینید و چه مثل شما بدبین باشیم و احمدی نژاد را در چهرۀ منفور جناح چپ ببینیم فرق عمده ای در این نتیجۀ خوش ایجاد نمی کند که "جمهوری اسلامی بروایت الیگارشی روحانیت" بپایان خط رسیده است و ما بزودی شاهد حکومتی متفاوت با سی و سه سال گذشته خواهیم بود. اگرخوشبینی من به خط مشایی محقق شود نجات ایران هم جزیی از این اتفاق میمون خواهد بود. و اگر بدبینی شما نسبت به دیکتاتوری احمدی نژاد محقق بشود حداقل این است که "الیگارشی روحانیت سیاسی" فرو خواهد پاشید. ولی آنچه که قطعی و مبارک است این است که "حفظ نظام اوجب واجبات است" محقق نخواهد شد.

2- در این موضوع هم مشترک هستیم که کسی نمی تواند آدرسی نشان بدهد که تیم اصلی احمدی نژاد تا کنون یکبارهم گفته باشند که "حفظ نظام اوجب واجبات است". فرق ما آنجایی است که من می گویم مشایی می گوید "حفظ ایران اوجب واجبات است" و شما معترض می شوید که احمدی نژاد می گوید "حفظ من (احمدی نژاد) اوجب واجبات است". و من اینجاست که مداخله می کنم ومی گویم که حتی اگرفرمایش شما صد در صد صحیح باشد و احمدی نژاد و یارانش با شعار "دیگی که برای من نجوشد سر سگ توی آن بجوشد" هم بجنگ الیگارشی روحانیت سیاسی رفته باشند؛ باز هم بسیار مغتنم و مبارک است و پیاده کردن احمدی نژاد فاشیست از قدرت راحت تراست از غلبه بروحانیتی که عمامه شان نماد دین است برای جامعه.

3- احمدی نژاد و مشایی چیزی برای از دست دادن ندارند و تعهدی هم نسبت به حفظ نظام بنفع روحانیت سیاسی نسپرده اند و حس نمی کنند. در این دعوای خیلی سخت و بسیار مبارک هرچه که نصیب احمدی نژاد و مشایی بشود از یک تا صد عین برد است. و اگر برآیند این دعوا برای آنان صفر هم باشد باخت حساب نمی شود. چون آنان بخشی از الیگارشی نیستند و حد اکثر برمی گردند به نارمک به خانه هایشان. و می شوند همانی که 8 سال پیش بودند. مثال خیلی نزدیک به نوع جنگ احمدی نژاد و روحانیت سیاسی "عملیات انتحاری" است. وقتی کسی خودش مرگ را هم جزیی از انتخابش قرار داد شما دیگربا چه سلاحی و چه چیزی او را تهدید خواهی کرد.

4- ملک زاده استعفا داد. سجادی رأی اعتماد نگرفت. صالحی را هم استیضاح و برکنار بکنند. بعدش چی! ازکجا معلوم که همین آقای کمالوند که بجای ملک زاده منصوب شده عامل مشایی نباشد. فردا با وزیر ورزش بعدی چه خواهند کرد. باعلی آبادی برای وزارت نفت چه معامله ای خواهند کرد. با نیکزاد وزیر راه و شهرسازی چه. همۀ اینان را هم رد کردند با نفرات بعدی چه خواهند کرد. کار"حفظ نظام اوجب واجبات است" چه می شود. این که مسئولیت احمدی نژاد نیست. این مسئولیت الیگارشی و جناح راست سنتی به رهبری آیت الله خامنه ای است. تا کجا می توانند ادامه بدهند.

5- مشکل اصلی در همین گردنۀ "حفظ نظام اوجب واجبات است" است. وقتی برای رییس جمهور مهم نباشد که ساختارسیاسی الیگارشیک پابرجا بماند. و چه می گویم؛ نه تنها پابرجا بماند که اراده کرده باشد بعمد آن را فروبپاشد. چگونه می شود او را مهار کرد. هیچکس نباید اینقدر احمق باشد که حرف الیگارشی را در چند نفر معدود معرفی کردن جریان انحرافی باور کند. جریان انحرافی به تعداد 90 درصد جمعیت تکنوکرات و تحصیلکردۀ ایران گسترده است. نه حزبی دارند و نه نشانی بر پیشانی که بشود هر روز یکی شان را شناسایی کرد و کمربه نابودیش بست -تازه اگر ممکن باشد که نیست- فکر مشایی که شاه بیتش "عدم کارآمدی دین قدیم دردنیای جدید و حکومت" است؛ بتعداد همۀ آن 90 درصدی که گفتم باورمند است. اینان فقط به این دلیل که کسی در قدرت سیاسی پشتیبان شان نبوده است تا کنون، و برای صیانت نفس و دریافت حقوق و ادارۀ خانواده هایشان ریا می کرده اند در همراهی با الیگارشی. بدیهی است که وقتی ببینند مشایی و احمدی نژاد حاضرند از ایده ها و تشخیص شان حمایت کنند هر روز بیش از روز پیش بسمت آنان گرایش خواهند یافت.

6- آن 90 درصد را برایتان خرد کنم: چه کسی باور می کند که 95 درصد کارمندان رادیو و تلویزیون؛ 80 درصد معلمان و کارمندان آموزش و پرورش؛ 90 درصد استادان و دانشجویان دانشگاه ها؛ 85 درصد کارمندان دولت و... که تحصیلکردۀ علوم جدید و متکی به خرد ریاضی و تجربی هستند مناسبات مورد درخواست 1400 سال پیش روحانیت را مقدم بدانند بمناسبات مورد درخواست عقل و دانش مشایی. ترس و هول روحانیت سیاسی و ریزه خواران برده شان در مجلس و غیره از این واقعیت مسلم سرچشمه می گیرد که آن ها خودشان هم و خانواده هایشان هم به ناکارآمدی جمهوری اسلامی ایمان قطعی دارند. و می دانند که صدای مشایی بغض فروخوردۀ یک ملت است و نه خواست بقایی و ملک زاده و احمد زاده و ... این وحشتِ تمام است که شب و روز از حاکمان بی لیاقت گرفته.

7- خامنه ای می گوید باید مدارا کنیم تا این نیز بگذرد. مجلس بردگان اما دیگر دُم که تکان نمی دهد هیچ؛  بلکه می گوید: برو خفه بمیر بابا که هرچه می کشیم از دست تو بی لیاقت است. مگر کوری و نمی بینی که رییس جمهورمحبوبت هر روز ساز تازه ای کوک می کند و با خونسردی می خندد و علامت پیروزی نشان می دهد که "این دیگر نگذرد". لذا مجلس دست به عملیات نیمه انتحاری زده است. چون می داند درحال کشته شدن است و دیگر فرقی نمی کند که ریسک و قماربکند یا نکند. اگر ریسک نکند قطعاً خواهد مرد. ولی اگر ریسک بکند و همۀ ابزارش را بمیدان بیاورد بلکه فرجی شد و توانست رقیب را ساقط کند. اما ذوالنور از همه عاقل تر است که همان حرف عزیز جعفری به خامنه ای را مجدداً تکرار می کند: "احمدی نژاد ومشایی را جراحی می کنیم بقصد جدا کردن ولی مطمئنیم که جز کشتن هر دوشان راهی بنجات نخواهیم یافت". من دلقک هم که چندین بار نوشته ام برای شما: "تنها چارۀ الیگارشی سلاخی احمدی نژاد و مشایی است" البته که درپایان همین سلاخی هم دیگر "جمهوری اسلامی بروایت سی و سه سال گذشته" وجود نخواهد داشت. و این امید کمی نیست! یا...هو

بعد ازتحریر:

البته اگرجناح چپ ازآب گل آلود بدبختی تازه ای خلق نکند!

۵ نظر:

ناشناس گفت...

شما اصول اولیه سیاست را نمی‌دانی دوست عزیز، توصیه می‌کنم یک درس نظریّهٔ بازی‌ها برداری. حمله مجلس به احمدی نژاد به معنی‌ ندیده گرفتن حکم خامنه‌ای نیست. خامنه‌ای خودش باید با کارت آرامش بازی کند ولی‌ هر گاه سگی‌ از سگانش (اینبار احمدی نژاد) زیادی پر رو شود، او سگان دیگر را (مثل مجلس) به جان آن سگ‌ یاغی‌ می‌اندازد تا حد خود را بشناسد و به آغوش ولایت برگردد. حالا یا شما این موضوع به این سادگی‌ را متوجه نمیشی‌ یا اینکه شهوت اینرا داری که متفاوت و عجیب تحلیل کنی‌.

نکته دوم مشایی یک جریان فکری نیست، مشایی یک پادو و مباشر و مشاور امین است برای احمدی نژاد، اصطکاکی اگر هست بر سر تقسیم مناصب و حفظ جایگاه باند برای سالهای بعد است، نه اختلاف فکری آنطور که شما میگی‌، در ضمن اگر الان متوجه بی‌ کسی‌ احمدی نژاد نشدی شاید ۳ ماه دیگر وقت نیاز داری، وقتی‌ همه آدم‌های مشایی را گرفتند کار به جایی‌ رسیده و خواهد رسید که احمدی نژاد نتواند هیچ داوطلبی برای پست‌های خود پیدا کند، شما دیدی که این وزیر ورزش قسم خورد که جز بند انحرافی نیست و مطیع رهبریست، ولی‌ مجلس گفتن نه به اندازه کافی‌ قسم نخوردی و این کافی‌ نیست، خوب این یعنی‌ چی‌؟ یعنی‌ دفعه بعد هر آدمی‌ تا به احمدی نژاد و مشایی بد و بیراه نگه امکان رد شدن از فیلتر مجلس یا وزارت اطلاعات نداره، حواست هست که الان امام جماعت نهاد ریاست جمهوری تو زندان است؟

ناشناس گفت...

جناح چپ و رفسنجانی هم به تکاپو افتاده اند! احمدی نژاد بنا ندارد دوره اش را بی سروصدا تمام کند. از نظر او این نبرد حتما باید یک برنده داشته باشد. عدم برد برای او به مثابه باخت است!

Saeed گفت...

دیوان عدالت حکمش را نقض کرد
http://7esobh.com/fa/?q=node/139

آرسین گفت...

سلام دلقک
با این نظر موافقم که جمهوری اسلامی می رود که بدیهی است که هر حکومتی که دچار تعارضات درونی و ناکارامدی شدید شود محتوم به ازبین رفتن است
و این نکته هم وجود دارد که احمدی نژاد مانند کاتالیزور این واکنش هم به پایان ان سرعت داده و هم در پایان بدون تغییر به جای خود-نارمک- برمیگردد
اما این نکته را فراموش نکنید که همین امروز نیز احمدی نژاد زایده ای ازاقای خامنه ای است و هیچگونه قدرت چانه زنی قدرت حداقل به پشتوانه مردم ندارد
و براساس سیاست های حفظ نظام حداقل تا انتخابات مجلس باید این لگدهای او را تحمل کنند که این امروز از عواقب صحبت های دو سال پیش رهبر است
اما این از انجا مشخص است که رفسنجانی به حفظ وحدت تاکید دارد و بر اساس همان معامله گفته شده تان به نظر میرسد سکان هدایت در دستان اوست
که اگر اینطور باشد باز هم میتوامد این کشتی شکسته را حداقل از توفان فعلی دراورد.
من هم مثل شما خیلی دوست داشتم که احمدی نژاد قدرتی داشت و جلوی اربابان قدرت می ایستاد اما چه کنیم که درحال حاظر با اینکه حریف عصبانی و احمق است و منتظر یک ضربه تا پایان اما احمدی کسی نیست که بتواند این ضربه اخر را بزند.

ناشناس گفت...

اين هم تهديد احمدي نژاد به قتل!!!:
http://www.parsdailynews.com/85306.htm