۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۸, چهارشنبه

رهایی درسکوت دوروتی پروز ازترس واکنش رییس جمهورایران: اصلاح ساختاری!



1- ابتدا رهایی خانم دوروتی (هما) پروزخبرنگارایرانی تبارشبکۀ الجزیره را به خودش وبه فامیل ودوستانش تبریک می گویم. ومی دانم که درطول مدتی که بازداشت بوده است چه روزهای بسیارحطرناک وپراضطرابی را گذرانده است.

2- سپاس بعدی من تقدیم است به آقای دکترصالحی وزیرامورخارجۀ ایران که با موضع گیری شفاف وسریع خود ازسوی دولت ایران؛ اجازه ندادند اطلاعات وامنیت بخش های نظامی تحت فرمان رهبرایران بتوانند درسکوت رادیویی وجهانی پروژۀ گروگان گیری اولیه ونابودی ثانویۀ یک انسان بی گناه وشهروند ساده را پی گرفته و اجرا کنند.

3- تشکراصلی من هم مربوط است به محمود احمدی نژاد رییس جمهورمقتدرایران که همو بود واست که با شفاف کردن حوزۀ سیاست ومسئولیت ها واختیارات دردیگ ِ هزارجوش جمهوری ناقص الخلقۀ اسلامی اجازه نمی دهند حرکات خودسر (ودر حقیقت طبق فرمان رهبر) جای قانون وحکومت مسئول را گرفته وزندگی شهروندان ایرانی را تهدید ونابود کنند. شک ندارم که اگرترس ازصلابت رییس جمهور در اصرار به این شفافیت اختیارومسئولیت نبود؛ جان خانم دروتی مثل ده ها مفقود الاثر دیگر درمعرض خطرجدی تا نابودی کامل بود.

4- معلوم شد که همانطورکه درپست "خانم دوروتی پروزخبرنگارالجزیره؛ تازه ترین قربانی رهبربرعلیه احمدی نژاد. خطرجانی!" وبا واکنش سریعی که داشتم وگفتم که دوروتی دردست مقامات امنیتی نظامی ایران است وبیم گمشدن تا آخردنیا اورا تهدید می کند. نظرم صد درصد صائب بوده وبعد ازاعلان رسمی وزیر خارجۀ ایران که از خبرنگاروورود اوبه ایران اطلاعی ندارد. گوش های من وبه تبع همۀ مجامع خبری و سیاسی تیزشد تا حساسیت موضوع درک واقدامات مورد نیاز صورت بگیرد.

5- وقتی توطئۀ اتفاق افتاده ودرشرف تکوین؛ دقیق وبا همۀ جزییات  ازسوی من و البته قطعاً بسیاری دیگر-که من خبرندارم- کشف ومعرفی شد. رهبرایران غافلگیر شده وبا توجه به شناختی که ازروحیۀ احمدی نژاد داشت ودارد. وبا هزینه فایده کردن این پروژۀ کثیف (وجه المصالحه قراردادن زندگی یک انسان بی گناه دررقابت های سیاسی داخلی) آن را پرهزینه وبضررخودش ارزیابی واقدام به رهایی بدون سروصدا ونامشخص خانم خبرنگارگرفت.

6- البته من منتظرنیستم وشما هم منتظرنباشید که خانم دوروتی بهمین زودی بتواند توضیح دقیقی ازهرآنچه دراین نزدیک یک ماه گمشدگی اش اتفاق افتاده بدهد. زیرا که اطلاعات وامنیت بخش نظامی رهبر اورا با ابلاغ شرایط وتهدیدات بالقوۀ احتمالی رها کرده است. ودوروتی هم بدلیل وفاداری به تعهدی که داده برای سکوت کردن و هم بدلیل ترس جانی متصور؛ تا مدت ها حرفی نخواهد زد ازواقعیت های براورفته در مدت بازداشتش.

7- می خواهم شما را به این نکته توجه بدهم که یک واکنش سریع وبموقع به یک حادثۀ ظاهراً کم اهمیت؛ می تواند چه نتایج مبارک ومؤثری ازخود بروزدهد. اینک که خانم دوروتی آزاد شده ماجرای "معما چوحل گشت آسان شود" را تداعی می کند. والا زندگی خانم خبرنگاردرمدت بازداشت مصداق پل صراط معروف بود: رهایی یا نابودی اش به یک تارمومی توانست جابجا شود.

8- خوشحالم که من هم دستی مثبت دراین قضیه داشتم. وبه شما که مرا تعقیب می کنید هم تبریک می گویم. آوازه مان به آنجا رسیده است که حتی CNN هم چند روز پیش وبا استناد به پست " آمنه دخت عزیز..." دلقک ایرانی را یکی ازبلاگرهای پیشرو ایرانی معرفی وشناخته است. هورا به دوروتی وآزادیش. هورا به دولت مسئول وحکومت داشتن. وهورا به بلاگروخوانندگان وبلاگ دلقک ایرانی. یا...هو

۷ نظر:

تلخک گفت...

حقیقتن هورررررررررررا به تو و این وبلاگت. بینظیری خداییش.

ناشناس گفت...

یه فن پیج تو فیس بوک بزنید. فک کنم بر و بچه استقبال خوبی از شما کنن...

ناشناس گفت...

آیت الله بهجت :

کسی که عرضه اداره خانواده را ندارد حالا علیه این سید بزرگوار که جهان اسلام را اداره میکنند حرف میزند

http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=77:1389-07-29-18-34-06&catid=45:nazar-bozorgan

Dalghak.Irani گفت...

ازبالاترین:


skalman گفت:
تبریک میگم. از آرزوهای من برای جامعه مجازی، مطرح شدن هر چه بیشتر وبلاگها و سایتهایی مثل دلقک ایرانیه. موفق باشید.

binam گفت:
مرسی وآرزوی من هم گسترش نگاه های متفاوت برای رسیدن به بهترین انتخاب درهرموقعیت زمانی مکانی است. بدون اینکه هدف رهایی ایران وتشکیل حکومت عرفی را به دم هرخرسیاستمداری گره بزنیم. هرکسی یک گام هم درمسیرماست سوارش می شویم وبمحض پیچیدن به بیراهه رهایش می کنیم ودنبال مرکوبی دیگرمی گردیم بسمت آزادی ایران ازاین تحجربنیاد گرا! شما هم موفق وپاینده باشید. یا...هو

ادوارد البی دوم گفت...

هورا!

Dalghak.Irani گفت...

مرسی به نوازش های سرورانم. جزبه تشویق ودلگرمی شما نمی پاییدم تا اینجا. ذوق زده می شوم همیشه ازشما. سپاس. یا...هو

حمید گفت...

هورا هورا هورا...و هزاران بار هورا.
بچه ها بیایید آرزو کنیم که جشن تولد 100 سالگی دلقک را در فردای ایران آزاد تو میدان آزادی برگزار کنیم.
می دانید چیه؟
من فکر میگنم که هنوز هم دود از کنده بلند میشه.باور کنید اگه عقلمان را بدهیم دست این پیرمردهای قدیمی البته از نوع دلقک عزیز شاید زودتر به هدف می رسییدیم تا اینکه خودمان بدون پشتوانه تجربه آنها برای خودمان تحلیل وتفسیر کنیم.
بقول یکی از همین بچه ها:
عاشقتم دلقک مو سپید من
درود خدا و رسولانش بر تو و هوش سرشارت که پشتک و بارو و معلق های سیرک اندک خللی برش وارد نساخته اند. در حیرتم از جماعت مفسر و مکبر خارج نشین(ازنوع داخلی و خارجیش!)که هیچ کدام درک این داستان ندارند و حقا اکثرهم لایعقلون.و در تحیرم از آنکه دلقکی سیال ذهن قادر به کشف علت تکثیر متضرع پیکره های سید خراسانیست.