۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

اعتراف به تقلب یا بدنبال رضایت مهندس موسوی: آیا او رهبررا خواهد بخشید؟

The Yellow Christ



1- روال عرف مطرح شدن تحقیق وتفحص ازیک موضوع ودرمجلس شورای اسلامی چنین بوده است تا کنون: ابتدا موضوع بصورت شایعه درراهروهای مجلس مطرح می شود. بعد ازآن طی یک پروسۀ زمان برموضوع توسط موافقان اولیه نوشته وشروع به امضاء جمع کردن می شود. درمرحلۀ بعد اگرامضاهای درخواست تحقیق وتفحص به تعداد لازم رسید لابی ها وبده بستان های علنی ومخفی شروع می شود برای پس گرفتن امضاها وازحد نصاب انداختن ومنتفی کردن مورد. دربخش چهارم اگر در خواست کنندگان کماکان اصراربه مطرح شدن درخواست شان داشته باشند. این در خواست به هیئت رئیسۀ مجلس داده می شود. هیئت رییسه اگرخودش موافق نباشد یک سری رایزنی هم آن ها انجام می دهند برای منتفی کردن موضوع. ولی اگرنهایتاً تصمیم به اجرای درخواست گرفته شود. درخواست تحقیق وتفحص جزو دستور کار مجلس قرارمی گیرد تا درنوبت مربوطه درصحن علنی به رأی نمایندگان گذاشته شود. و...

2- برای اولین باردرتاریخ جمهوری اسلامی طرح تحقیق وتفحص ازپرداخت 80 هزار تومان به 9 میلیون نفرتوسط دولت درخرداد ماه انتخابات 88 بدون کوچکترین زمینه وحرف وحدیث قبلی درعرض کمترازدوساعت همۀ پروسۀ بسیارطولانی بند یک بالا ازشروع تا تصویب نمایندگان درصحن علنی را به انجام رسانده است. این نشانۀ بسیارخوبی است ازآنچه که من ازآن بنام پروژۀ "نجات رهبر" نام می برم.

3- خوب بخاطرداریم که تقریباً یک هفته بعد ازانتخابات وهنگامی که کمی جوهیجان منفی تقلب شکلی (درسرصندوق وشمارش آرا) خوابید وخود جناح چپ هم متقاعد شد که تقلبی به این گستردگی درشمارش وسرصندوق غیرمنطقی است واستنادات شان هم نمی توانست این حجم بزرگی ازتقلب شکلی را توجیه کند وتوضیح دهد؛ آهسته آهسته موضوع تقلب تکیۀ اصلی اش را گذاشت بروی تقلب محتوایی ورأی سازی قبل از روز رأی گیری. ودراین مرحله نیز پررنگ ترین ومستند ترین ایراد جناح اصلاح طلب متکی بود به همین پخش پول بی حساب دربین مردم ازسوی دولت.

4- این تحقیق وتفحص که برعکس طرح وتصویب ضرب الاجلی اش به این زودی ها شروع نخواهد شد. کاربردی دوگانه دارد. تحبیب برای مهندس موسوی وتهدید برای احمدی نژاد. به این عبارت دقیق که وجه ایجابی اش مربوط است به جناح چپ و اصلاح طلبان که رهبر وجناح اصولگرا بزرگترین سند معترضان برای ادعای تقلب "رأی سازی" را قبول کرده است وحاضراست درصورت عدم تمکین احمدی نژاد آنرا بجریان بیندازد. لذا می خواهند که با این عمل خود  دست دراز شده بسوی مهندس موسوی را یک دست صادقانه بشناسانند. به احمدی نژاد این پالس را بفرستند که ما کمترین شرافتی درتصمیم گیری هایمان نداریم واگربرای انکارموضوع دو سال کشور را صحنۀ کشت وکشتار وسرکوب کردیم. می توانیم دریک چرخش 180 درجه ای و با تأیید همان موضوع انکارشده مان رییس جمهورمحبوب ازمشروطه تاکنون را هم از دم تیغ بگذرانیم.

5- امروزالبته خبرکوتاهی هم آمد که تعدادی ازآدم های اطلاعاتی وقضایی وسیاسی رفته اند پیش احمدی نژاد ویک کامیون هم سند برده اند ازانحرافات نزدیکانش دربخش انحرافی. واحمدی نژاد هم محکمترازهمیشه برروی حمایت خود ازدوستانش تأکید کرده واسناد برده شده نتوانسته درتصمیم ایشان درحمایت ازهمکاران نزدیکش خلل ایجاد کند. به این ترتیب جناح راست اینک تقریباً مطمئن شده است که سرمایه گذاری روی توبۀ احمدی نژاد بیهوده است وباید تلاش اصلی را متمرکزکند برآشتی اعتدالیون هردوجناح. والبته رضایت مهندس موسوی یکی ازشروط مهم تحقق موضوع است.

6- رضایت ضمنی وساکت مهندس موسوی ازان نظر بسیارحائزاهمیت است که بسیاری از روحانیان ارشد حوزه وغیرحوزه، وهمین طوربسیاری از اصلاح طلبان زندان رفته ونام ونشان دارجناح چپ اگرچه با آشتی موافقند ولی عدم رضایت مهندس موسوی دست آن ها را می بندد برای این سازش پرهزینه. لذا اگرهم صحبت های دکتر مهاجرانی دردوماه پیش ودرتطهیررهبررا از سویی، وسکوت همراه با موضع گیری های جانبدرانۀ دوماه اخیربضرردولت دررسانه های اصلاح طلب را ازجانب دوم وسخنرانی ها وچشمک زدن های اخیر آقای خاتمی و..را ازطرف سوم هم نادیده بگیریم. همین امروزدرسایت کلمه دواظهارنظرتازه داریم ازدوسرطیف جناح چپ سایت خبری تحلیلی کلمه (Kaleme News) تاج زاده: اقتدارگرایان حاکم از رادیکال شدن جنبش سبز استقبال می کنند ؛ علی شکوری راد: جنبش سبز پیروزی‌اش را در حذف طرف مقابل تعریف نکرده است. و خبرآزادی فرزند وزیر اسبق اطلاعات با قید وثیقه. ویک پروپاگاندای وحشتناک در مورد عباس غفاری هم داریم:  جنایت بی سابقه؛ موج سواری امنیتی و بی تفاوتی عمومی. درسایت جرس که به اندازۀ کافی پالس مخابره می کند از کاری که در شرف وقوع است.

7- ونهایت کلام اینکه این پروژه تا 14 خرداد ادامه خواهد داشت. ودراین روزاست که آیت الله خامنه ای که برای آخرین تست رونمایی خواهد شد درمزار امام خمینی. تا هرسه طرف (دوجناح الیگارشی ودولت) با ارزیابی اثراقدامات خود بخش نهایی پروژه را آغازکنند. البته مشروط به اینکه امام زمان مشایی روز14 خرداد سیاست را تعطیل نکند!
ونهایتاً قصد نهاییم ازنوشتن این پست که هرآنچه می کنید دردسترس دخالت ملت ایران نیست مثل همیشه. اما- واین اما مهم است- مازندانیان روزنامه نگار وگمنام وغیر وابسته به هیچ جناح وگروه وسیاستی هم داریم که دریغ ازیک روز مرخصی. پس مواظب باشید آه این فرزندان برومند ایران وخانواده هایشان دامن پالوده والوده تان را نگیرد. چرتکه هارا بدون آن ها نیندازید مثل همیشه! یا...هو

۱۲ نظر:

Ali گفت...

سلام دلقک جان
خسته نباشید
دوباره برگشتی روی ریل .
خونسرد و با طمانینه

mehdi گفت...

من بدون دمت گرم چیزی نمیتونم بگم. فقط میگم که به نظر من این سازش خیلی وقته شروع شده. از روزی که رفسنجانی یه امتیاز داد و از خبرگان رفت استارتش خورد. اون رفت کنار که اگه احمدی نژاد رو ناک اوت کردند به نام خامنه ای تموم بشه که یعنی خیلی مدبره

ناشناس گفت...

سپاس آینه جان . فقط یه اشتباه املایی: ضرب الاجل درسته دلقک عزیز

Dalghak.Irani گفت...

مرسی آینه جان
بس که خودک عجله دارم. گاهی گاف املایی هم می دهم. بازهم سپاسگزارم. یا...هو

nik گفت...

در مورد تقلب گسترده، بسیاری از کسانی‌ که از نزدیک انتخابات و به خصوص شکل اعلام نتایج را دنبال کردند یقین دارند که اصلا رأیی خوانده و شمارش نشد. آمار‌ها هم همه اینقد ساختگی بود که بوی گندش همه جا رو برداشت. عقده شون این بود که بگن از خاتمی بیشتر رای آوردیم، اون ۲۰ میلیون سال‌ها تو گلوشون گیر کرده بود. تمام نتایج اعلام شده مثل این بود که از آخر آمده اند اول. این پول پخش کردن هم تنها بخشی از اعتراضات موسوی بود. منتها نمی‌شه که بدون دلیل و مدرک گفت آقا شما اصلا نشمردید برای همین اون گزارش تخلفات محتشمی ناکافی‌ و بیخود به نظر میرسید. اصرار موسوی هم این بود که آقا جون اصلا کلا باطل از از سر. خیلی‌ خنده‌دار بود واقعا اول عدد هارو دادند بعد تصحیح میکردند، یهو یادشون افتاد‌:ای وای ببخشید رای باطله یادمون رفت تو خروجی اون نرم افزار عدد سازمون منظور کنیم!

Dalghak.Irani گفت...

ازبالاتریت:

playdude گفت:
نوشته بسیاز ضعیف! یعنی بعد از دو سال سران فتنه خواندن یکی حالا میان دلجویی کنند ازش؟ طرفدارای خودشون رو چی کار کنند بعدش؟

binam گفت:
به قوی بودنش اصراری ندارم. توصیف وضعیت کرده ام بالاخره اگربنا باشد آیت الله خامنه ای همچنان رهبرباشد باید محتمل ترین راه نجات را انتخاب بکنند. فکرمی کنم هواداران آیت الله خامنه ای زیاد سؤال وجواب نمی کنند وقتی تنها راه سازش با جناح چپ باشد. وضعیت اینطورنشان می دهد من که رفرنس هم داده ام که جناح چپ حاضرند مصالحه بکنند اگرمهندس موسوی هم جزو اصلی این پروژه باشد. خوب بود نظرایجابی خودتان را هم می نوشتید والا گفتن اینکه تحلیل من ضعیف است نیم ماجراست ونیم مهمترش تحلیل قوی مقابلش است که دریغ کرده ای ازما. ممنون. یا...هو

chikago گفت:
اما من فكر ميكنم حكومت و شخص آقاي خامنه اي فعلا به دنبال چيدن پر و بال ا.ن هستند و تجربه نشان داده كه آقاي خامنه اي هيچوقت حاضر نيست تصوير سازش ناپذيري كه از خود در ميان طرفدارانش درست كرده رو با عذرخواهي يا عقب نشيني واضح به خطر بندا زه

taranehbaz قبل گفت:
گرامی ها چرا دقت نمی کنید
ایشان رسما خود را دلقک خوانده است.
دلقک ها هم آن کاری که به آنها دیکته شده است.
ایشان هم دقیقا در حال انجام کاری هستند. البته به صورت کاملا نامحسوس!
ایشان وظیفه دارند که ابتدا خود را مخالف جا بزنند که این کار را با ضدیات های پی در پی با روحانیت انجام داده اند و پس از آن به عنوان یک مخالف تثبیت شده، به تایید درستی انتخابات گذشته بپردازند، آن هم به صورت کاملا غیر مستقیم و در حین گفتن مطالبی دیگر.
بعد هم حرف های ایشان به عنوان یک وبلاگ نویس کاملا شناخته شده مخالف، دست مایه موافقان قرار گرفته و به عنوان سند اعتراف مورد استفاده قرار می گیرد.
یک حرکت فوق مدرن که واقعا طرح ریزی توانمندانه ای دارد و تا کنون هم به موفقیت رسیده است.
نویسنده اگر چه واقعا پیر نیست، اما پیرانه نویسی را خوب می داند و در این بازی، الحق و الانصاف خوب بازی می کند.
اما بعضی وقت ها دم خروس آنقدر بیرون می زند که بهترین بازیگرها هم با هزاران قسم حضرت عباس(ع) توان کتمانش را ندارند !

taranehbaz گفت:
دلقک ها هم آن کاری که به آنها دیکته شده است.

دلقک ها هم آن کاری که به آنها دیکته شده است، انجام می دهند.

taranehbaz قبل گفت:
بنده شخصا با تایید انتخابات از سوی ایشان هیچ مشکلی ندارم، زیرا که این عقیده ای است که خیلی از مردم دارند و باید به آن احترام گذاشت. امار های رسمی هم همین را می گویند.
اما نمی شود هم آمار 25 میلیونی را قبول داشت و هم آمد به روحانیون بی احترامی کرد.هم خدا و هم خرما که نمی شود.
کسی که امار 25 میلیونی را قبول دارد، باید خود را موظف به احترام به این آرا بداند.
از دو رویی و تزویر بیزارم.
نویسنده گرامی تکلیف خود را روشن کن . دو دوزه بازی از پشت نقاب جواب نمی دهد.
همانی باش که هستی .

Dalghak.Irani گفت...

taranehbaz گفت:
در ضمن بنده به آنها که سلامت انتخابات را قبول ندارند هم احترام می گذارم که آنها هم بخش بزرگی از مردم ایران هستند .
آنها که من میشناسم بیشتر از این بخش هستند، اما بازهم من چون آمار قطعی ندارم هرگز نمی دانم که کدام طرف از کدام طرف بیشتر هستند و به احترام این بخش بزرگی که آمار رسمی را قبول ندارند، نمیتوانم آمار رسمی را تایید کنم و از آن سو چون به روز جزا و حساب و کتاب اعتقاد دارم، نمیتوانم بگویم که آمار مخالفین بیشتر است .
برای همین وارد بحث تایید یا رد امار نمی شوم و به دو طرف ماجرا احترام می گذارم.
اما حرفم این است که اخلاق و انسانیت را با پشت نقاب پنهان شدن زیر پا نگذاریم.
نوشته های این دلقک گرامی به هر دو طرف مردم ایران توهین می کند و این بسیار ناپسند است و زشت .

taranehbazگفت:
ایشان از یک سو با تایید انتخابات به معترضین آزار روحی می رساند و ان ها را شکنجه می کند
و از آن سو با توهین به مسئولان کشورکه مورد احترام موافقان هستند و الیگارشی الیگارشی کردن پی در پی ، به آن بخش دیگر از مردم که موافق هستند توهین می کند.
روحانیون هم که بی برو برگرد مورد حمله ایشان قرار می گیرند و این رد خور ندارد.
دلقک گرامی سکوت در برابر بی احترامی های پی درپی شما به بخش های مختلف مردم کشور را نابخشودنی و خیانت به ایران و ایرانی می دانم.
در نتیجه وظیفه خود می دانم که در مقابل دو دوزه بازی ها و زیرو روکشی های مدرن و هوشمندانه شما، از دل هایی که با نوشته های شما شکنجه می شوند و دستشان هم از بالاترین کوتاه است، دفاع کنم و خواهم کرد .

binam گفت:
مرسی ترانه باز ازکامنت های زیادی که نوشتی. ولی من دودوزه باز وفوق مدرن وازاین تعارفاتی که شما کردید نیستم. من فقط یک دلقکم که بدلیل تعطیل شدن سیرک ها -مصادره شدن وطنم ایران بعنوان سیرکی که تنها آخوند های سیاسی دلقک وارونه (در صحنه می گریانند که در پسله بخندند بریش من وشما) آن هستند- درایران عزیز آواره شده ام وتلاش می کنم که تنها راه رویاندن یک لبخند کمرنگ ولی ثابت ودایمی روی لب های مردم ایران با اولویت بچه ها بعد از33 سال را یافته ومعرفی کنم. وصد البته ممکن است مثل هردلقک دیگری اشتباه کنم وشما وخوانندگان دیگر می توانید با انتقاد مستدل به جامعه کمک کنید تا به راه زندگی کامیاب تربرسند. دنبال ماسک وانگیزه یابی واین قبیل فرافکنی ها هم نرو. چون انگیزه یابی امری بشدت دمده وکهنه است که هیچ ثمری ندارد. چه بی ماسک یا با ماسک. متمرکزشوروی نتیجه ها مثل یک انسان امروزی ومدرن. وبگو اینجای حرف این نوشته به این دلیل اشتباه یا خطاست. ودیگرهیچ! بهرحال سپاسگزارم که وقت گذاشتی وبا من حرف زدی. یا...هو

صادق گفت...

دلقک عزیز

"رییس جمهورمحبوب ازمشروطه تاکنون"!؟

ناشناس گفت...

به نحو اعصاب خردکنی چرت و پرت می نویسی دلقک مسخره

احسان گفت...

عرض شود که:
بسیار بعید بنظر میرسد که رهبر بخواهد در مقابل چپ و موسوی امتیاز بدهد ، کلا با روحیه ی ایشان سازگار نیست. بی تدبیری که ایشان باشند ، گره را کورتر خواهند زد تا جاییکه با دندان هم باز نشود.
آقا بحث تقلب : من وجدانا متعجبم که بعضی ها هنوز میگویند تقلبی نبوده (حتی شکلی)، خداوکیلی سرم درد میگیرد وقتی می بینم باید آنهمه فکت رادوباره توضیح داد و کنار هم گذاشت تا بشود شما یا دیگرانی را قانع کرد.
مرخصی دادن به پسر یونسی (این با آزاد شدن فرق دارد البته): بالاخره ایشان وزیر اطلاعات این مملکت بوده ، حالا اگر نتواند بچه اش را بیاورد بیرون برای هواخوری عجیب تر است و غیرقابل انتظار تر.
و در آخر «آه بی گناهان» : اگر قرار بور آه بی گناه کسی را بگیرد که دنیا اینجور نبود برادر ، اگر به آه بود ... مغول بعد از همان نیشابور زمین گیر میشد

Dalghak.Irani گفت...

صادق سلام
آن یک کنایه است نسبت به تعریف رهبرازرییس جمهورش درگذشته. مرسی یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس اعصاب خرد ازدست چرت وپرت نویسی های من. سلام
وبه بقیۀ اعاظم دوست هم سلام وتشکر. یا...هو