۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۸, چهارشنبه

آیا سیاست جدید دولت؛ هتاکان و فحاشان فرهنگ عمومی را حذف می کند؟ بلی انشاءالله!

The Kiss


1- سیاستش را که تا امروزنمی فهمیدم تا ازآن دفاع کنم. تازه الان که برخی گزارش ها ازمنابع رسانه ای غرب ومنطقه می رسد که باید بین آیت الله خامنه ای با احمدی نژاد تفاوت قایل شد است که دریافته ام سیاست های جدید احمدی نژاد دررابطه اش با جهان درحال تغییرمثبت است وچه امیدواری مهم ترازاین که پالس های سیاست بین المللی دارد به وقایع داخلی ایران نشانه های هشیاری از"کشتیبان را سیاستی دگرآمد" -حتی توبگوبطئی وبا احتیاط- نشان می دهد.

2- اقتصادش را هم تا امروزنفهمیده ام که چگونه می شود بین رشد منفی وصفروتا حد اکثر3 درصد ومشکلات تورم وبیکاری وازدیاد نقدینگی وسایرمختصات اقتصاد کلان واجرای هدفمندی یارانه ها وعدم افزایش قیمت مسکن ورضایت بدون شورش های نان وگرسنگی وسایرمختصات بیرونی وواقعی رضایت مندی جامعه؛ جمع جبری کرد. اگراولی درست است چرا دومی هم درست است. مگرنه اینکه مبتنی بر همۀ تئوری های افتصادی این دوگروه شاخص ها باید برعلیه همدیگرعمل کنند!

3- درمورد دومورد بالا که تخصص واهلیت ندارم. مرتب به این سایت وآن رسانه و دیگرتلویزیون میرفتم وبحث های همۀ کارشناسان را می دیدم ومی خواندم وگوش می کردم. اما آن ها هم پاسخ سؤالم را نمی دانستند وحد اکثرچیزی که می گفتند این بود که حالا زود است وباید منتظر فاجعۀ درپیش باشیم. درسال اول ودوم دولت احمدی نژاد خودم را با خیال راحت باد می زدم که اوبا این روش های چپ اندرقیچی به سال سوم نرسیده جمهوری اسلامی را به بن بست ناکارآمدی مطلق خواهد رساند وتمام. ولی وقتی زمان به سال چهارم وپنجم وششم صعود کرد ونه ازشورش نان خبری شد و نه ازاعتراض اقتصادی توده؛ دیگرفهمیدم که نباید منتظرسقوط احمدی نژاد ازاین راه شد.

4- لذا همۀ امیدم را متمرکزکردم روی سخت گیری های فرهنگی دولت مُثُل آیت الله مصباح وگفتم که محمود احمدی نژاد ازهرجایی که بتواند با عصای پول نفت بپرد در این حوزه زمین گیر خواهد شد وجوانان شورش خواهند کرد برای آزادی های اجتماعی دورۀ ما (اصلاح طلبان) وپوزۀ احمدی نژاد ومشائیش را بخاک خواهند مالید. اما هرچه بیشتر امید وارشدم بیشترازآن نا امیدم کرد. چرا که جسارت وپر رویی را به آنجا رساند که با علمای دلسوز ومراجع نیمسوزهم درافتاد وبغل چسبناک هدیه تهرانی نشست ومجلس مطرب خبر کرد درمحضرعلماء وساز ونقاره کوک کرد این هوا!

5- آخرین امیدم وقتی بارور شد که احمدی نژاد سفرهای سوم استانی اش را با تمرکز برمسایل فرهنگی تعریف وآغاز کرد. مطمئن بودم که دیگربدورۀ آخرالزمان وارد شده ایم وباید منتظر گردن زدن نهایی فرهنگ عامۀ مردم بود که پرازعصبیت ولیچار ودرشت گویی وفحاشی وچاقوکشی بوده در15 سال اخیر.

6- اما دیروز که رفتم سراغ رسانه های حقیقی ومجازی که ببینم چه خبراست دیدم ای بابا سکوتی چون گورستان های جامع همه جارا فرا گرفته است. نه حزب اللهی فحاش وهتاک فعالند ونه سبزهایی که جمله شان را با ادب مردبه زدولت اوست آغازمی کنند؛ تا فرصت داشته باشند برای برگزیدن رکیک ترین دشنام ها به رقیب ورفیق. و با چشمان خودم دیدم که درغیاب فرهنگ افشا کن ونزاع کن ودشنام بده ومسخره کن وعصبی باش ودیگرهیچ. هیچ خواننده ای هم زحمت کلیک به یک مشت نوشتۀ بی خاصیت که نه کسی را دارمی زنند ونه به کسی فحاشی می کنند ونه نزاعی درست می کنند ونه دفاعی وضدحمله ای؛ نکرده اند وهمۀ نوشته ها بکر وصفرکلیک بر جای مانده اند.

7- ذوق زده بودم که بیایم ویشما بشارت بدهم که من بازهم نمی فهمم چه جوری ولی دولت احمدی نژاد ومشایی فرهنگ عامه را هم سالم سازی کرد. ومن همه اش نگران دشنام نویسان جناح راست وچپ بودم که دراثرنداشتن مستمسکی برای فحاشی حق تحریرهایشان چه خواهد شد وآگهی های سایت ها ووبلاگ هایشان. ولی با خودم گفتم بدرک!

8- سرمقالۀ مستأصل کیهان امشب آخرین نوشته ای بود که خواندم ودیگربا اطمینان کامل می گویم: احمدی نژاد حوزۀ فرهنگ عامه را هم اصلاح کرد. چون همۀ منشاءهای آلودگی های صوتی را پشت خط گذاشته سرگردان وخفه کرده است. وقتی دیدم که اکبرگنجی هم نوشته دروز با اعتراض که "چرا همه می توانند تغییر کنند ولی احمدی نژاد حق ندارد یا نمی تواند تغییرکند!" وپوزخند زده. ویا حتی بابک داد با کشف پالس پوشیدۀ احمدی نژاد به رهبردرجملۀ "رهبربدون (ملت= احمدی نژاد) یک هیچکاره بیشترنیست" سخنرانی تلویزیونی را به ویراست چهارم رسانده در انتشارپرخواننده، وهمین طورمشاهدات مشابهی ازدیگران؛ مطئن ترشدم که احمدی نژاد جدید بزودی فهمیده خواهد شد. اگرمشقش را نیمه کاره رها نکند مثل دانش اموزان تنبل. خدا کند! یا...هو

۴ نظر:

ناشناس گفت...

من معمولا میام و تحلیل های شما رو میخونم و برام جالب هست. ولی جان من خودت متوجه شدی این دفعه چی رو میخواستی بگی؟ من احمدی نژاد رو بجه کثیفه بازی میدونم که از طرف مرد همیشه دوم جمهوری اسلامی به خامنه ای چسبید تا اون رو هر چه بیشتر منفور کرده و با حمله های آبکی به رفسنجانی و مظلوم نشون دادنش آقاسی مجلس ششم رو محیوب کنه- ببین چقدر تازگیها به این پدر و دختر فحاشی میکنن - امیر فرشاد ابراهیمی رو که یادمون نرفته هنوز و قضیه 4-5 میلیون تومان های روزنامه شلمچه. بماند فیس بوک ندارین که هر زمان آپ دیت کردین از اون طریق متوجه بشیم

فرشید گفت...

این اصطلاح "آزادی‌های اجتماعی" به نظرم نادرست است و باید از ترکیب "آزادی‌های فردی" استفاده شود.

فرشید گفت...

در مورد طرح هدفمندی یارانه‌ها به نظرم بهترین زمان برای اجرای بدون واکنش عمومی‌ همانی که بود که احمدی‌نژاد انتخاب کرد. یعنی‌ وقتی‌ انرژی مردم در جریان اعتراضات بعد از انتخابات مستهلک شده و فضای امنیتی هم بصورت عینی و هم در اذهان مردم حاکم بود. تنها نکته پرسش برانگیز این است که چرا احمدی‌نژاد حاضر شد اجرای این مسئولیت را بر عهده بگیرد. تنها امکانی که اینکار را از نظر من عاقلانه می‌کند این است که احمدی‌نژاد اطمینان دارد در انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری کماکان در اختیار نزدیکان و دوستان خودش باقی‌ میماند و آنها قادر به بهره‌برداری از اثرات مثبت اقتصادی اجرای این طرح در بلند مدت خواهند بود.

ناشناس گفت...

خیلی جالب است که همچنان از رو نمی روی