۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

پیروزی احمدی نژاد با تاکتیک برنده وآتش بس دقیق وحساب شده. خنده اش جالب است.نه؟!



1- می خواستم بجای هرگونه تحلیلی برپذیرش حیدرمصلحی ازسوی احمدی نژاد -که تازه همۀ ابعاد آن هم مشخص نیست- همین عکس تکی رییس جمهوردرجلسۀ امروز هیئت دولت را بگذارم ومثل کیهانی که اتهامات سنگین چرت وپرت های دیشب سرهم بندی کرده اش را نسبت به اردوی احمدی نژاد پس گرفته وغلط کردم نوشته؛ تیتربزنم "مقاله های بی متن" وکلمه ای اضافه نکنم. آخرکمی با دقت نگاه کنید معلوم نیست احمدی نژاد وچندسیرسفیدکنندۀ اعلای دندان خریده ومصرف کرده قبل ازتشکیل جلسۀ کابینه اش درامروز تا بتواند سفیدترین لبخند طول عمرش را در تاریکترین روز-به تفسیر رقبا ورقبای رقبا(اصلاح طلبان مذهبی)- عمرسیاسی اش را نشان بدهد به علامت "چه شکست سختی خوردم." ولی بعداً ازاینکارمنصرف شدم وگفتم که ممکن است برخی ازشما طنز شیرین قضیه را نگیرید وفکرکنید که پاسخی اقتاع کننده نداشته ام وخواسته ام خودم را پنهان کنم از انظار تا آب ها کمی ازآسیاب بیفتد و دو باره شروع کنم به "احمدی نژاد پیروزاست" ازسردیگرسرنا فوت کردن. بنابراین مصمم شدم که بگویم: "چرا احمدی نژاد برندۀ قطعی ماجرای حیدرمصلحی است؛ هنوز.

2- حالا کمی نقشۀ اردوی رییس جمهورقابل خواندن شده ازبعد ازترک چله نشینی 12 روزه اش در8 روزپیش وبازگشت بدفترکارش. نقشه این بوده است: 

"طولانی شدن اعتکاف سیاسی درمنزل همۀ ثمرات تبلیغی وتخریبی مورد انتظاررا برآورده کرده است وادامۀ آن بیش ازاین باعث تقویت جبهۀ رقیب برای اجرای یک ضد حملۀ خطرناک می شود. لذا با تاکتیک "آتش بس" ونه امضای قرارداد صلح نهایی به خط مقدم جبهه برمی گردیم. ولی قبول آتش بس را اعلام نمی کنیم. زیرا عقبۀ نیروهای خودی ودشمن بدجوری درهم ادغام هستند وبراحتی قابل شناسایی نیستند که چه نیرویی درکدام جبهه می جنگد. لذا پذیرش آتش بس را تا آنجا عقب می اندازیم که عقبۀ نیروهای رقیب تحریک بشوند ووارد میدان نبردبشوند وخطوط خودشان را ازنیروهای ما متمایز کنند. تا درروزنبردنهایی بدانیم با چه نیرویی و با چه استعداد وتجهیزاتی روبرو هستیم تابتوانیم متناسب با نیروی رقیب آرایش جنگی بگیریم. این تعویق دراعلام آتش بس را تا آنجا ادامه می دهیم که نیروی دشمن را تا نزدیک قرارگاه فرماندهی خودمان بکشانیم. ولی درست قبل ازحمله به قرارگاه اصلی وورود به آن اعلام آتش بس می کنیم. دراین مدت فرصت خواهیم داشت که قلۀ استراتژیک (وزارت اطلاعات) مورد اختلاف را حسابی شخم بزنیم ونه تنها به یک تپۀ بی ارزش تبدیل کنیم بلکه آنرا با خاک یکسان کنیم که دشمن نتواند ازآنجا حتی دیده بانی کند تا چه رسد به تدارک حمله ای مؤثر."

3- خب این نقشه طرح عملیاتی بسیاردرخشانی است که بهترین ژنرال های فاتح جنگ جهانی دوم هم قادرنیستند کوچکترین نقطه ضعفی درآن بیابند. دوباره ودر ورژن جدید بخوانید:

فرمانده احمدی نژاد صحبت می کند: "من بدفترکارم برمی گردم. آمادگی دارم آتش بس را بپذیرم. ولی گاردم را همچنان بسته نگه می دارم. به سربازانم دستورمی دهم در سنگرهایشان بحالت آماده باش درسکوت رادیویی موضع بگیرند. رقیب را به اشتباه یک حملۀ قریب الوقوع شبانه می اندازیم. تا همۀ اراذل و اوباش هتاک و فحاش و بی آبروبا افتادن دردام فریب ما حمله های رسانه ای ومنبری و... خود را آغاز کنند و... ورسوا وبیچاره گردند تا اختلاط عقبه مان با نیروی رقیب شفاف شود و... تا جائیکه نیروهای پیاده نظام رقیب به نزدیک پست فرماندهی من (ژنرال مشایی) برسند. دراینجاست که من ازاتاق جنگ بیرون می آیم وبا لبخندی سفیدتر از همۀ لبخند هایم قبول آتش بس را اعلام می کنم. بدون اینکه حتی یک خط قرارداد یا توافق نامه ای امضاء کرده باشم. تا چه رسد به توهّم رقیب؛ توبه نامه!"

4- حیدرمصلحی شخصیت لهیده درطول نزدیک یک ماه ومچاله درخود ودرنزد زیردستان وبالا دستان وهمکاران وبا وزارت اطلاعاتی تخریب شده تا عمق خطوط نبرد واجد کدام قابلیت وخطراست که رقیب هلهلۀ ساختگی راه انداخته برای "دیدید بالاخره پیروزشدیم!" آن هم دررویارویی بارییسی ازجنس احمدی نژاد. این فقط یک آتش بس بسیارشکننده ودیراست که تنها فایده اش برای رقیب؛ پنهان کردن موقت باخت همه جانبه خواهد بود وبیشترازیک مسکن خیلی خیلی تلخ برای آیت الله خامنه ای دررأس الیگارشی حاصلی نخواهد داشت. او حالا دیگر همۀ مهماتش هم نم کشیده و قابلیت عملیاتی خودش را ازدست داده است. نمونه هایش را درالتماس ها وتضرع های سعید حدادیان درغلط کردم هایش برای نواری که می گوید 8 ماه پیش مشایی را آلت روییده برپیشانی احمدی نژاد سخنرانی کرده است. وگفتم که حسین شریعتمداری همین امشب گه خوردن نامه اش را چاپ کرده است. و... ازاین جا به بعد کوچکترین نقی ازسوی اردوی رهبردلیل قاطعی خواهد شد بر علیه جبهۀ خودش. واحمدی نژاد با یک تاکتیک دقیق فریب، وآتش بسی که دیگربعد از یک ماه کشمکش ارزشی ندارد الیگارشی را درچنان آچمزی گرفتارکرده که نتوانند نُطُق بکشند.

5- رییس جمهورالبته درهمین مدت وزیرخارجه اش را کرده سفیرسیارخودش در کشورهای عربی منطقه که به آنان گرا بدهد که قبلۀ ایران را دقیق شناسایی کنند ازاین پس ومثل دزد ناشی امریکا به کاهدان نزنند. ازاین پس ایران دولتی دارد واین دولت رییسی دارد. ونام این رییس احمدی نژاد است. وکاری به شیعه وسنی وتحولات داخلی آنان ندارد ومی خواهد سیاست بورزد ودوستی کندسیاسی. ودیگرهیچ! واوست که تصمیم می گیرد ونه ولایت فقیهی که بقول امروزخود احمدی نژاد درغیرموضع حقیقی خودش تعریف وبکارگرفته شده است وافسارسیاست کشوررا بگردن خودش بسته است. اوگفته: "ما باید ازولایت فقیه مواظبت ومراقبت کنیم که درهمان جایگاه واقعی اش محترم شمرده شود. وچه کسی خراست نفهمد که منظوراحمدی نژاد نظارت استطلاعی برجنبه های معنوی وعدالت درجامعه است توسط ولی فقیه وحد اکثرپند وموعظۀ روحانی .


6- البته که من مردجنگ وجبهه نیستم وعلاقه ای هم به جنگ وجدال ندارم درشغل دلقکیم. لذا برای من منطقۀ فراغی (بخوان فضای تنفسی ایرانیان)  مهم است که ازاین جنگ مبارک احمدی نژاد آزاد شده است وبسرعت هم گسترش خواهد یافت آزادی  زندگی بی سرخرهموطنانم. بنابراین تا این فضا ازدست نرفته باشد کمترین تردیدی درسازش ناپذیری احمدی نژاد- مشایی نخواهم کرد وازهرنوع تاکتیک مناسب شان حمایت خواهم کرد. ورفتن این فضا رانیزقبل ازهمه استشمام کرده وضمن اطلاع بشما خودم نیز ازهمراهی آنان واپس خواهم نشست. برای اینکه شما هم معیارداشته باشید برای تشخیص شروع پیروزی تحجرآخوند های سیاسی. دوپارامترتعیین کننده را معرفی می کنم: احمدی نژاد ازمشایی برائت بجوید. وگشت پلیس هیز وحشری وبی ناموس مأموردخالت درزیست شهری تان دوباره به خیابان وکوچه وپشت پنجرۀ اتاق خواب هایتان برگردد. یا...هو

۲۷ نظر:

ناشناس گفت...

دلقک ایرانی عزیز نمی‌دانم چرا هیچوقت منطق نوشته‌های شما را در نمی‌یابم. اصرار شما به دگرگونه دیدن و دگرگونه سخن گفتن گاه به بی‌معنی گفتن می‌انجامد شاید این مقتضای دلقک بودن باشد

ناشناس گفت...

سلام .شما با اين نوشته هاي هر روزه و پشتيباني شديدتان از اقاي احمدي نژاد در دستگاه ايشان چه جايگاهي داريد؟كه اگر نداريد واقعا دلقكي بيش نيستيد .
در ضمن اگر اجبار به گزينش بد از بين بد و بدتر باشد من هم با شما هم راي هستم.سيما .تهران

Dalghak.Irani گفت...

منتقل شده ازبالاترین:

skalman گفت:
مقاله محكمي بود.


kamangiri گفت:
دوست عزیز من لینکهای شما را دنبال کرده ام. احمدی نژاد در همه حالات و حرکات از دید شما پیروز بوده. حتی اگر این قضیه برعکس هم می شد، شما او را پیروز می دانستید. کاربران می توانند لینکهای قبلی شما را ببینند و قضاوت کنند.
اخمدی نژاد اگر عقل داشت باید پای این قضیه می ایستاد، حتی اگر به برکناری می انجامید. با این شکستی که خورد، روزهای تیره ای برایش پیش بینی می کنم.


skalman گفت:
به ويژه اين قسمت

اوگفته: "ما باید ازولایت فقیه مواظبت ومراقبت کنیم که درهمان جایگاه واقعی اش محترم شمرده شود. وچه کسی خراست نفهمد که منظوراحمدی نژاد نظارت استطلاعی برجنبه های معنوی وعدالت درجامعه است توسط ولی فقیه وحد اکثرپند وموعظۀ روحانی .


كاملا موافقم.


binam گفت:
خیلی ممنون ازskalmanعزیز و مؤید. وممنون ازkamangiri خوب وباصفا. بلی درست است. چون من آدم سیاسی نیستم ودنبال یک لقمه امید وزندگی برای بچه هایم می گردم. وتا هرجا بشود این امید را تعقیب وکشف ومعرفی می کنم. بهتراست استدلال نوشته ام را موردنقدقرارمی دادید تا اگراشتباه آدرس می دهم تصحیح مسیربکنم. البته اگرشما ازپنهان وغیب خبردارید وقراراست درآینده ای نزدیک همۀ جمهوری اسلامی را به درک واصل کنید وپرچم حقوق بشرودموکراسی وسایرمخلفات سیاست ودیگرکوفت را بپا دارید خودتان آدرس راهتان را هم نشان مان بدهید. برای آینده هم بایدصبرکرد. دران روزاست که سیه روی شود هرکه دراوغش باشد. خدا کند این سیه روی من باشم اگرقراراست شما لقمۀ چرب تر وبهتری برای فرزندانم به ارمغان بیاورید. یا...هو


kamangiri گفت:
بینام جان شما چنان میلیمتر به میلیمتر سناریوی احمدی نژاد را بهتر از خودش طراحی کرده اید که خودش هم به عقلش این چیزها را راه نمی ده. واقعن نقشه چنان دقیقه که بزرگترین ژنرالهای جنگ دوم هم ایرادی توش پیدا نمی کنند؟!

وتا هرجا بشود این امید را تعقیب وکشف ومعرفی می کنم.


ایران عزیز اینقدر بدبخت و بی فرهیخته شده که این بابا امیدشه و باید کشف بشه؟
اگر اینقدر گرانسنگه می شه بگین:
شکست سهام عدالتش به چه معناست؟
بنگاههای زودبازده به چه سرانجامی رسید و هزاران میلیارد تومانی که به این بهانه مردم سودجو از بانکها بیرون کشیدند و نه طرحی زدند و حالا هم وام ها را بر نمی گردونن تکلیفش چیه؟
همین دو شاهکار را برام توضیح بدید بقیه اش هم بعد از روشن شدن من درباره این 2 مورد..


binam گفت:
من تخصص اقتصادی ندارم. ولی همینقدرکه مردم شورش نمی کنند دراسلام شهر ومشهد مثل زمان آقای هاشمی وهیچ کدام ازقشرخاکستری حاضربه همراهی جنبش سبزنشدند درطول دوسال پالس های کفایت گری را برای رضایت نسبی ام می گیرم. درضمن دغدغۀ من آزادی خنده وزندگی است درایران وواپس راندن روحانیت سیاسی به حوزۀ دین. چون اگراین اتفاق نیفتد خودآدام اسمیت هم نمی تواند اقتصاد ایران را نجات دهد. بنابراین من نه تأیید می کنم ارقام واماری را که رقبای سیاسی اش توی بوق می کنند ونه تکذیب. چون اصلاً مشکل کشورم را دراین کلیات نمی دانم. من دنبال آزادی کنسرت وعبادت انتخابی مؤمن وبی دین هستم. ونهایت آرزویم یک لبخند کمرنگ ولی ثابت بروی چهرۀ جوانان وبچه های وطنم است. من ازنگاه فلسفی تحلیل می نویسم وکاری به سیاست ندارم. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز.
سلام
متأسفم که با نوشته هایم ارتباط برقرارنمی کنید. بسیاری ازالکنی من است وکمی هم عدم دقت شما. دوباره سعی می کنیم با هم. ضمناً درست متوجه شده اید. یکی ازخاصیت دلقک ها غیرمتعارف بودن است والا آدم عاقل که دلقک نمی شود. مرسی برای کامنت. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

سیما جان
سلام
به تهران سلام برسان. نه من فامیل احمدی نژاد ومشایی وهیچ خری نیستم من اصلاً آدم نیستم. مگرنمی بینی دختر. من یک دلقک پیرم که می خواهم زنان ودختران کشورم بتوانند آزاد بخندند من هم نگاهشان کنم وکیف کنم. این خاصیت دلقک بودن است. مرسی که حالا که فامیل کسی نیستم با من همراهی تا نیمه راه که اگراحمدی زمین مان زد بهمدیگرکمک کنیم برای بلند شدن. راستی من فامیل خود تو هستم. چون نام خواهرکوچیکه ام سیماست. مرسی. یا...هو

خ.آ گفت...

دلقك فرهيخته سلام عرض ميكنم
كامنت بعضي ها آنقدر دور از واقعيت است كه به نظرم اين اشخاص در ايران زندگي نميكنند، بله دمكراسي و فرهنگ و ....خيلي عالي است ولي ماهنوز خيلي خيلي ناپخته ايم براي بدست آوردنش پس بهتر است به همين اهداف كوچك ولي نزديك قناعت كنيم كه حد اقل دست يافتني هستند مردم تا وقتي دغدغه سياست و اقتصاد دارند دمكراسي معنا ندارد دمكراسي وقتي معنا ميگيرد كه مردم سياست را به احزاب قابل اعتماد و كاربلد بسپارند و خودشان دنبال لذت بردن از زندگي باشندنه اينكه شب با نگراني اين بخوابند كه امشب رهبر و رئيس جمهور چه خوابي براي همديگر ميبينند و تبعاتش فردا بر سر مملكت چه خواهد آورد كاش اين نفت و سياست و اقتصاد را از سفره ما بردارند و يه لقمه دل خوش در آن بگذارند

Dalghak.Irani گفت...

سلام خانم آشنا ودیرپا وعزیز
درست است نازنین. خب کاری اش هم نمی شود کرد وقتی پیشگامان ما وروشنفکران ما همه لاف درغربت می زنند وعرض خودمی دارندوزحمت ما زیادمی کنند. برای دیگرانی که زندگی را برایشان سیاست وحقوق بشرتکوین یافته به سختی ورنج بسیارانسان درغرب معنا می کنند وتقلیل می دهند. دیگران ورهروان هم گمان می کنند که دموکراسی مائده ایست آسمانی که چون گفتی کن؛ فیکون می شود ویکباره تالاپی می افتی توی ناف پاریس ومی شوی بریژیت باردوی 50 سال پیش. درحالیکه زندگی همه اش ازیک لقمه دلخوشی هاست که شکل می گیرد ومی بالدبسمت شکوفایی وآزادی های متعالی تر. مخصوص روشنفکران! خیلی ممنون ازکامنتتان وکامیاب باشید. یا...هو

ادوارد البی دوم گفت...

تصور می‌کنم اگر احمدی‌نژاد پیروز بشه، مشکلات اقتصادی هم تا حد زیادی حل می‌شن، چون ریشه در روابط پرتنش خارجی دارن و با بهبود روابط و حذف تحریم‌ها اوضاع بهتر می‌شه.

چهار فصل گفت...

تخصص احمدی نژاد به گند کشیدن بازی برای حریف(روحانیون) در این بازی بی قاعده است
تمامی حرکاتش هم ایذایی(سلبی) است غیر از حرکت یارانه ها، حرکت ایجابی از او ندیده ایم
فکر میکنم دارد وارد دوره حرکتهای فعال میشود، بوی جنگ رودررو می آید
بعد از انتخابات مجلس ..؟؟

ناشناس گفت...

خودکشی پرستاری که به علت بدحجابی از کار اخراج شده بود...
گویا در وبلاگ دلقک نامی بارها چنین مضمونهایی دیده بودم که این دولت کاری به کار مردم از این جهت ها ندارد و در جهت آزادی های اجتماعی گامهای خوبی برداشته! میبینید عجب دلقکهایی پیدا میشوند!

ناشناس گفت...

دولت کتاب‌های نویسندگانی چون رامین جهانبگلو، علی‌اشرف درویشیان، حسین سناپور و مهسا محب‌علی را از نمایشگاه کتاب تهران جمع کرده است...
این را هم به عنوان یک اقدام فوق مدرن و موثر دولت برای بسط آزادی در نوشته هایتان منظور نمایید.

Dalghak.Irani گفت...

ادوارد آلبی دوم نازنین وهمراه نیرومند من
سلام
دقیقاً همین طور است ومن طی چندین نوشته ام بویژه دراوایل اشاره کرده ام که بدون حکومت -فارغ ازصورت بندی خاص- که منجربه ثبات سیاسی وجلب اعتماد جهانی وورود گردش سرمایه های خارجی وایرانی درخارج هیچ امکان دومی برای رهایی ازمشکلات اقتصاد کلان نیست. واین را کشورهای دارای حکومت دینی قبل ازما مثل شوروی سابق وچین تا قبل ازدنگ شیائوپینگ وکرۀ شمالی فعلی وکوبای فعلی و... البته با کم وزیاد هایی وتفاوت هایی جزیی درهرکدام دیده ایم وتجربه کرده ایم. یک کشور ویک رییس ویک سیاست اولین شرط اعتماد دیگران بماست. مرسی فرزند. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

چهارفصل سلام
بهارباشی درزمستان آینده انشاءالله. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام ، ببخشید ولی از این دو پارامتری که گفتید پارامتر دوم اخیرا و در این چند روز دوباره داره اجرا میشه و جهان نیوز نوشته بود هزاران افسر پلیس برای "اجرای پررنگ" قوانین امنیت اجتماعی وارد عمل شده اند

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز اگرسوء نیت نداری. وازروی ساده انگاری ونوعی معصومیت نادانی این دوکامنت را نوشته ای. عرض می کنم خدمت حضرت عالی که من نه هیچ گاه گفته ام احمدی نژاد "پوپر" است درفلسفه ونه مدعی شده ام که دموکراسی وآزادی بیان وهمۀ نعمات موجود درکشورهای مورد ذهن شما بعنوان ایده آل را خواهد به ارمغان آورد برای ما. من مدافع حکومت شدن ورهایی ازبلاتکلیفی هژمونی دین درایران بعدازانقلاب هستم. وتأکید کرده ام که این حکومت اگرفاشیسم هم باشد. چون بهترازآنارشی موجود وبلاتکلیف است برای عموم مردم آن را ترجیح می دهم. لذا اگراستنادات شما درمورد حجاب پرستار وکتاب نویسندگان ومتفکران محبوب من هم مستند ودرست باشد. موضوع غریبی نیست ونیازبه این همه شمشیر زخم آلود نبود. والبته حتی مثال ها را می توان حتی دربهترین حکومت های دموکراتیک هم پیدا کرد تا چه رسد که درجامعۀ ما هنوز دست بالای 95 درصدی دست آخوند است وفقط 5 درصدرا احمدی ازدستشان گرفته وبسرعت اما درحال پیش روی است. تازه خوداحمدی نژاد یک پوپولیست ماوراء گراست که سگش شرف دارد به همۀ الیگارشی بلاتکلیف، مذبذب ونادان روحانیت سیاسی واذنابش درهردوجناح که 32 سال است نه می کشند ونه رها می کنند. حرف زیاد است ونمی توانم بیش ازاین دوره کنم برایت حرف هایم را. لذا اگردلواپس کشورومردم وخودت هستی وگرفتاررنگ واسم ومنیت باخته و...نیستی اوضاع را نسبی ببین وسیاست هارا هم روزبروزتعقیب کن. ولی اگردچارسندرم سبز باشی کاری نمی توانم بکنم وباید مدتی بروی درجای آرامی استراحت کنی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس آخرسلام.
به گفته ها اعتماد نکن. به کرده ها نگاه کن. ودرنظرداشته باش که ما داریم یک دورۀ بسیارسخت را که بندناف قدرت دین یعنی مسایل زن وناموس به آن بسته است را می خواهیم پاس کنیم. این عامل اینقدرقدرت داشت درجامعه که باعث انقلاب 57 شد وهنوزهم چنان قوی است که می تواند باعث شکست انقلاب احمدی نژاد بشود. اگر: مارعایت عرف غالب ومحلی ومنطقه ای وشهری-مثل عرف شهرک غرب. وشمال تهران وبازار سنتی تهران که عرف هرسه باهم فرق دارند تا چه رسد به ازاین شهربه آن شهرواستان وازاین قبیل- را نکنیم اولا وکمک نکیم با حمایت خودمان ثانیاً هیچ موفقیتی درکارنخواهد بود. این نوشته ها بیشترجنبۀ تهدید روانی دارد واحمدی نژاد اینقدرپرقدرت ظاهرشده درمورد خواسته هایش که الیگارشی دست بحماقت رویارویی بی خودی نزند. ضمناً پلیس خودش هم تمایلی به اجرای این قبیل طرح ها ندارد. چون کارسختی است تشخیص ها وخود پلیس ها هم این قبیل رفتارهارا درغیرساعت کاری خودشان انجام می دهند . خلاصه اش اینکه خیلی به پارس های ازدوردست هراسناک مباش. بیشترازترس صاحب خانه ایست که شغلش خانه دزدی است. یا...هو

سوتك گفت...

پارامتر دوم اجرا شد. متن خبر را در فرارو بخوانيد كه گشت‌هاي ارشاد بازگشت. فكر كنم بايد بپذيري كه تحليلت غلط بوده

Dalghak.Irani گفت...

ازبالاترین:


kamangiri گفت:

ولی همینقدرکه مردم شورش نمی کنند دراسلام شهر ومشهد مثل زمان آقای هاشمی وهیچ کدام ازقشرخاکستری حاضربه همراهی جنبش سبزنشدند درطول دوسال پالس های کفایت گری را برای رضایت نسبی ام می گیرم.


بینام جان برو مطالعه کن اکثر شهدای کودتای انتخاباتی از جنوب شهره. خیابان سلسبیل ، جایی است در جنوب شهر نمی دونم اطلاع داری یا نه، بیشترین کشته را داده تا این احمدی نژاد را روی صندلی رییس جمهوری بشونند. تیر مستقیم تو سر مردم زدند. شهدایی از کیانشهر. اعدامی از قیامدشت، محله فقیر نشینی، 25 کیلومتر بیرون از تهران..
جنابعالی این همه تجمعات کارگری در کارخانه های مختلف را نمی بینی؟!

درضمن دغدغۀ من آزادی خنده وزندگی است درایران


عزیز دل، بعد از رییس جمهور شدن این بابا، خرافه گرایی و ترویج مراسمات مختلف مذهبی در همه ایران به خصوص روستاها به مراتب افزایش یافته. افزایش وحشتناک بودجه مساجد و کمک های دولتی موید اونه.

من دنبال آزادی کنسرت وعبادت انتخابی مؤمن وبی دین هستم.


شما لطف کنید از لندن به ایران کوچ کنید و زیر لوای چنین رییس جمهور مطلوبی زندگی کنید. دیگه احمدی نژاد شده مبلغ خنده!!


binam گفت:
شما سوادفلسفی ندارید. وحس غریزی تان را هم درادعای کودتا ورنگ سبز حضرت زهرا ازدست داده اید. شما یک سبز هستید ولذا می خواهید با پیکرهای پاک چندنفر کشته شدگان درگیری های برساخته دوجناح الیگارشی اداره کننده وبهره مند سی سالۀ جمهوری اسلامی سنگرانقلابی براندازی رژیم تأسیس کنید. درحالی که چاقودستۀ خودش را نمی برد. آن جوانان جانشان را برتوهم القاء شده به موسوی ازسوی چپ ارتدکس دهۀ 60 وسبوعیت وبی رحمی ایدئولوگ جناح راست متحجرروحانیت ورهبرباختند وهمۀ ایرانیان را داغدارکردند. والبته ربطی به شورش طبقۀ خاکستری مورد اشارۀ من ندارند. لذا حضرت عالی وبدلیل عدم ارتباط سطح سواد وفقر غریزه با عمق نوشتۀ من ارتباط نمی گیرید وصدالبته بدلیل دگمیت چاره ناپذیر "سبز"ینگی خود نمی خواهید حرف من را متوجه بشوید. شما درمغز کوچک سیاسی خودت گیرافتاده ای ودنبال یکی می گردی که بکُشی. اما من می گردم دنبال یک لقمه زندگی وامید وشادی. البته که احمدی نژاد با این قدرت وسرعت آخوند ها را بحوزه برگرداند وکشورم حکومت مسئول پیدا کند بزودی انشاءالله برمی گردم با افتخاربه ایران عزیزترازجانم. وخیلی های دیگرنیزبرخواهیم گشت بوطن اگرسیاستمداراحمدی نژاد باشد. زیاد مطمئن نباش که دانسته هایت برای تحلیل جهان کافی است. پس بیشترجستجو کن. واین بار اول ازفلسفه شروع کن درهنگام پاسخ. چون بارقبل نگفته بودی که آیا اصلاً منظورم را ازتحلیل فلسفی بجای تحلیل ریاضی وسیاست صرف متوجه شده ای ومی شوی یانه! مرسی بخاطربحثی که داشتیم.

Dalghak.Irani گفت...

ادامه ازبالاترین:


kamangiri گفت:

زیاد مطمئن نباش که دانسته هایت برای تحلیل جهان کافی است.

kamangiri گفت:
من اصلن مطمئن نیستم ولی شما مثل اینکه خیلی مطمئنید که دانسته هایتان برای تحلیل جهان کافی است. ما که به قول شما نه سواد داریم نه سواد فلسفی داریم .
بینام جان همین آخوندها که رفیقت می خواد برشون گردونه به حوزه، دیدی که نزدیک بود زنش را هم از چنگش در بیارن


kamangiri گفت:
در ضمن دلقک جان، آخوندها زمانی به حوزه بر می گردند که من و شما با خردگرایی آنها را از زندگی خود بیرون کنیم و به آنها بهایی ندهیم. اینکه من و شما بیکار بشینیم و با خیال خام،فکر کنیم یک نفر بیاد و شرایط را درست کنه معقول نیست. زمانی که بواسطه دین، مغزها خشک بشه و توسط گروهی خرافه گرا مثل احمدی نژاد و برو بچ، خرافه در همه جامعه رسوخ کنه، زیاد امیدوار نباش که اینا به حوزه برگردند.
نمونه اش سی دی مستند ظهمر که توسط طرفداران احمدی نژاد میلیونی توزیع شد، نشون داد که چه خبره.


binam گفت:
نه؛ من لال وکوربشوم اگرقصداهانت به محضرشما داشته باشم درمورد سواد شما. من علاوه برسواد ازعنصردومی هم صحبت کردم که حس غریزی است وازجنس فلسفه است تا دانش وبوکشیدنی است تافهمیدنی. واغلب حیوانات با این حس غریزی خطرهارا وشکارهارا وفضای زیست خودشان را رصد می کنند. من خودم هم بیشترازاین جنس حس غریزی حیوانی استفاده می کنم برای بوکشیدن سمت وسوی روند های موجود ومی گردم علایم ریاضی وتوضیح دادنی اش را پیدا می کنم ومی نویسم. لذا من ادعای فیلسوف بودن برای خودم وبی سواد بودن برای شما نکردم. من فقط کمی حیوان ترازشما هستم ولاجرم سوادم را دخالت نمی دهم درجهت یابیم. بلکه بعد ازپرسیدن ازغریزه ام وحسم راه را با عقلم علامت گذاری می کنم وبرای خوانندگانم می نویسم. درست است ما باید عمل بکنیم درصحنه وکمک کنیم به هرخر ِ سیاستمداری که بطرف هدف زندگی بهتربرای ما نزدیک تراست ودرداده های ذهنی وکتابی خود دگم نباشیم ودل به توهمات نبندیم وبا ابزارموجود درروی میزسیاست واقعی بازی کنیم. واینجاست که دراین مرحله من بی تفاوت نیستم ودارم تبلیغ می کنم که احمدی نژاد را درمقابل آخوند ها تقویت کنیم تا مرحلۀ بعد وخواست های متعالی ترمان و...قصه درازاست وقلم کوتاه. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

سوتک جان سلام
پاسخ شمارادرپاسخ به یکی دیگرازخوانندگان دربالا گفته ام. ولی چنین بنظرم آمد که بیشترازاینکه متأسف باشی ازبازگشت تاریکی -البته احتمالش مثل سابق یک درصد هم نیست- به فضای میهنت وزندگیت خوشحال تری که تحلیل من غلط ازآب درآمده. نمی دانم چه سنی وچه جنسی وچه زندگی ودرداخل ایران یا درخارج ایران داری. ولی هرجا هستی بسلامت باشی وقطعاً اگرهم برای خودت نه برای وابستگانت دغدغه ها ونگرانی هایی داری. لذا نصیحت می کنم بشما که اگرتحلیل یک دلقک ناچیز کاملاً خطا ازآب درآمد وتو ازداخل ون گشت ارشاد وتحت هدایت مردان چادرپوش هم مجبوربه کامنت دادن شدی ذوق زده نشو وبا این خوشحالی شکست مرا نخواه به بهای ازدست رفتن زندگی درایران. تأمل کن ویواشکی درگوشم بگو بعد بنشینیم با هم یک فکرجدید بکنیم. همیشه سعی کن با ذهن هدفدارفکرکنی. من اگرمی خواستم پیروزشخصی باشم الان این حا نبودم. می بینی که توانایی پیروزی وابزار فروش مهارت هایم راداشتم ودارم.به بهانۀ تو گفتم تا یاد بگیرید که چگونه سخن بگویید با دوست ودشمن! یا...هو

ناشناس گفت...

آی مسلمانان آهای کافران آی هرکی که هستید
اینجا مساله این نیست که حالا بیایم هی نوشته هارو بالا پایین کنیم و یه چیزی دربیاریم و بگیم ای دلقک باباجون خراب کردی که و یا بگیم دمت گرم تو دیگه کی هستی حتما با از مابهتران میگردی
دوستان، باید با واقعیتها صحبت کنیم و بر اساس مهره هایی که داریم تیم راارنج کنیم و فقط بیشتر فکر کنیم
شاد باشید، همین

ناشناس گفت...

حق با شماست در مورد نحوه کامنت دادنم و همان طور که میفرمایید این طور کامنت دادن مثل شمشیر زهر آلود است. معذرت میخواهم.

Dalghak.Irani گفت...

کوری مثل همیشه سلام وسپاسگزار. عزیزم. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس دلبندم.
بخاطراین بزرگواری فروتن شما تمام قد ایستادم وبه حضرت عالی احترام کردم. ببخشید اگرلحنم گلایه آمیزبود. مرسی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

ازبالاترین منتقل کرده ام:


kamangiri گفت:

دارم تبلیغ می کنم که احمدی نژاد را درمقابل آخوند ها تقویت کنیم تا مرحلۀ بعد وخواست های متعالی ترمان و...قصه درازاست وقلم کوتاه. یا...هو


من نظرم اینه که به هیچ کدوم از این مذهبی ها نمیشه اطمینان کرد. هر مسیری که با چاشنی مذهب باشه به رادیکالیسم میرسه. معتقدم باید روی مردم کار کرد، زمانی که مردم آگاه شوند، آن روز است که کشور به سرعت به سمت دموکراسی و سکولاریسم پیش می ره. آخوند کلاش را بزنی کنار. گروهی را بیاوریم که با موعودگرایی افراطی خود دنیایمان را به گند بکشند؟
موعود گرا معتقد است باید همه چیز خراب شود تا موعود بیاید. شما در اروپا زندگی می کنی، هر کس به دنبال ساخت و دزست کردن پیرامون خود است و فقط پیرامون خود. به دنبال منجی هم نیستندو برای همین آنها به کجاها که نرسیدند و ما در این منجلاب داریم غوطه می خوریم

binam گفت:
مفصل است پاسخ این مغلطۀ اول اگاهی بعداً پیروزی که اصلش مال دکترشریعتی وروشنفکران دینی اعقابش است. دکترشریعتی تئوریسین بود ودرزمانه اش حرف مفیدی هم زده برای نشان دادن اهمیت عنصردانایی. ولی آنانکه با تجربۀ منجلاب جمهوری اسلامی همین شعاررا تکرار کرده اند ومی کنند یا نادان هستند ویا بدنبال قدرت ویا برای فرارازمسئولیت. جامعۀ آگاه نیازی نه به انقلاب دارد ونه اصلاحات رادیکال ساختارشکن. چون درطول شکل گیری تدریجی آگاهی ساختارها هم دچارتغییرات مناسب شده اند مثل دموکراسی انگلیسی. اگرما نیاز به جهش سیاسی داریم که داریم. باید قهرمانی مسئولیت پذیررهبری مان را بعهده داشته باشد. من امام زمانی که موسیقی را حرام نمی داند وحجاب را امری اختیاری می داند به ده هزارروشنفکرسکولاروامانده ترجیح می دهم. خلاصه ترازاین نمی شد. یا...هو

ج م گفت...

با سلام و احترام
از نظر من هر قدرت جدیدی بر مردم، برای شکل گیری و ثبات سیاسی باید و حتما باید امیدهای اصلی مردم را برایشان به تصویر بکشد (بخوانید عوام فریبی برای چرخش سیاسی مردمی). من فکر میکنم این آزادیی که در آینده گسترده میشود و شما گفتید، همان امید است و حتما هم ما به این مهم میرسیم و در ضمن اینکه خیلی هم پشیمان میشویم. به دلیل اینکه در یک استبداد سیاسی بیش از پیش بدتر اما با عوام فریبی بیشتر با مشکلات دست و پنجه نرم خواهیم کرد و مثل همیشه می گوییم عجب اشتباهی کردیم، عجب رو دستی خوردیم . تازه از آن سو هم می گویند دیدید گفتیم ولایت خوب است گوش ندادید.
این سرنوشت مردم بدبخت ما خواهد بود . هیچ امیدی هم نیست

ناشناس گفت...

kojaeeeeeee dalghaaaaak, chera upadate nemishiiiiiiiiiiiiii? montazeraaaaaam