The Elevation of the Cross |
گام اول:
آیت الله استادی: قضایای اخیر، معلول بی توجهی به دغدغه های مراجع بود
1- آیت الله استادی امام جمعۀ اصلی قم وروحانی بسیارمتحجرالیگارشی است که مدت بیش ازدوسال است درقم نمازجمعه ای برگزارنکرده است. ایشان درسالگردوفات آیت الله فاضل لنکرانی سخنرانی کرده است وضمن بیان تیترفوق که تلویحاً اعتراضی است برفتارآیت الله خامنه ای دربرابراحمدی نژاد درطول 6 سال گذشته؛ بقیۀ سخنرانی طولانیش را مختص کرده به تببین این نظریۀ آیت الله فاضل لنکرانی که حوزۀ دین باید مستقل (بخوان جدا) باشد ازحوزۀ دولت (بخوان سیاست) تا بتواند در هنگام لزوم واکنش اعتراضی به سیاست های اعمال شده اعتراض کرده ودستش زیر ساطوردولت نباشد. این یعنی همان حکومت عرفی که قبل ازجمهوری اسلامی در ایران واینک درهمۀ جهان بغیرازایران جریان دارد. مبارک است. ومرسی به آیت الله استادی!
گام دوم:
حرکت دسته عزاداری از بیوت مراجع تقلید قم به سمت حرم حضرت معصومه(س)
2- من سی سال است که چنین تیتری وچنین خبری را دررسانه های ایران نه دیده ام ونه خوانده ام ونه شنیده ام. آنچه که من وما درهمۀ 32 سال گذشته مکرردرمکرر خوانده ایم ودیده ایم وشنیده ایم، راه افتادن دسته های چماقداروکفن پوش طلاب علوم دینی است دررفتن بسوی تخریب خانۀ این مرجع ویا بهم زدن سخنرانی آن غیرمرجع ویا حرکت بسوی دروازه های تهران با شعار"می کشم می کشم آنکه برادرم را هم کاری نداشت." یا "ما اهل کوفه نیستیم آیت الله خامنه ای ولی فقیه کجا بماند" یا "هرکسی بما بیشترپول بدهد ما زیربیرق اوهستیم" و.... بنابراین اولین خبرزیبای مذهبی که حرکت عزاداران بسمت حرم مطهرحضرت معصومه سلام الله علیها را اعلام می کند؛ فوق اهمیتی را که کشف پنی سیلین درجهان داشته است دارد و بسیار زیاد مبارک است. این یعنی عیسی بدین خود وموسی نیز بدین خود. ومعنای همۀ این ها روی هم یعنی جدایی نهاد دین ازنهاد سیاست. ازادبیات روشنفکران واصلاح طلبان مذهبی استفاده کردم که الان چه وقت قهر ودرشتی است؛ درهنگامۀ عروسی.گام سوم:
۴ نظر:
به نام خدا
سلام
خیلی قشنگ متنت را طراحی کردی. با گزینه 4امش موافق نیستم. به نظرم محمو کشور را شبیه لیبی خواهد کرد.
اوج توجیهات و فرار به جلوهای دلقک بود این پست. مگر چنین مراسمی میتواند صرفن یک مراسم مذهبی باشد. مراسمی که خودش ذاتن اوج فلسفهی سیاسی شیعی را در بر دارد. آن هم در کجا؟ در بیت رهبر. با چه سخنرانی؟ پناهیان شارلاتان. مگر میشود این عمل احمدی را اکت سکولار قالب کرد اگر این منظور احمدی است باید بگویم مخ خر خورده. که البته بعید میدانم. من فکر میکنم این حضور بیشتر در راستای کاستن از فشار باند خامنهای بر خودش و دوستانش باشد ولی خب آنها پدرسوختهتر از این حرفها هستند. امیدوارم احمدی حریفشان بشود نه به این دلیل که او جامعه ای سکولار برایمان به ارمغان میآورد ( که چنین چیزی را حتا یک نفر قهرمان کاردرست هم نمیتواند برایمان بیاورد که بحثش مفصل است) و نه به دلایل دیگر بلکه به این دلیل که این پدرسوختهها قدری رویشان کم بشود.
سلام
با احترام به نظر شما گمان بنده بر این است که رفتن محمود به مراسم عزاداری دیشب صرفا یک پلیتیک ظریف بوده برای زهرچشم گیری و ابراز وجود. گفته ی شما در صورتی به واقعیت نزدیک میبود که محمود با عجله و از شب اول خود را برای شرکت در این مراسم آماده میکرد. با این وجود با 3 شب تاخیر رفته تا جوابی باشد بر آنان که در طول این 3 شب فحش و ناسزا نثارش کردند. رفته بود بگوید که "هان! آمدم.پدر سوخته ها شما جرائت ابراز وجود در برابر من ندارید و من آنم که با همه ی اختلافاتم با این سید جرائت کرده و در مجلس شما جان برکفانش حاظر میشوم". رفته بود بگوید" من اهل سکته نیستم- اگر جرائت دارید امشب فحش نثارم کنید"!
سلام به جمع.
اگروقت وتوان ونیاز پاسخ انفرادی نبود. این پاسخ جمعی را بپذیرید دراکنون.
نظرهرسه نفرشما عزیزان همپوشان است با آنچه که نوشته ام. منتها من همواره کاریکاتوریزه ونشانه گرفتن سمت وسوی نهایی یک حرکت می نویسم. که امید های افزون تری تولید شود. دراینجا هم وقایع را ازجنبۀ عرفی گرایی حکومت ومبارک بودن آن درپیشانی قرارداده ام تا نشان بدهم که چگونه با چند حرکت وصحبت وعمل خیلی کوچک وناچیز فضا بسرعت ایجاد می شود برای پرکردن توسط جوانان. والبته بوِیژه ادبیات بسیارمحترمی که درمورد دین وروحانی متعارف شیعه ونماد هایی مثل زیارتگاه وامامزاده ودختر پیامبر بکاربرده ام خواسته ام عمق آشتی بودن ومشکل نداشتن با دین را واهمیت آن درمبارزات مدنی جوامعی مثل خودمان رانمایش هم بدهم. تا شما یادتان باشد که اگرما با دین سیاسی با هرقرائتی هم مخالف هستیم. اما نهایت احترام را بدین متعارف مردم مسلمان که خودمان هم جزوشان هستیم می گذاریم. خلاصه من مفاهیم خیلی زیادی را دراین نوشته وغیرمستقیم می خواستم منتقل کنم. بدیهی است که فرمایشات شما هم عین صواب است وتعارضی ندارد. یا...هو
ارسال یک نظر