۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۱, یکشنبه

نمی خواهم تیترتحریک کننده بزنم. احمدی نژاد سربلند است!



1- علی لاریجانی رییس مجلس که درروزهای گذشته سخت تحت فشارافکارعمومی و برخی همکارانش درمجلس بود برای نشان دادن علایمی ازحیات دراختلاف رهبر و رییس جمهور؛ بالاخره امروزازمخمصه نجات پیدا کرده وگفته است: "موضوعی نیست که با تدبیرمقام معظم رهبری حل نشود. ولزومی برای تشکیل جلسۀ غیرعلنی هم نیست." واژۀ "تدبیر"درادبیات سیاسی جمهوری اسلامی کلمه ای با بارمنفی است وهم معناست با سازش،بی عرضگی، کاررا به فردا فکندن و.... -این البته طبیعی است به این علت مهم که دین اجتماعی جوابگوی هیچ راه حلی برای دنیا نیست و "تدبیر" حاکم اسلامی دراین است که مردمان را پادرهوا وگیج نگهدارد برای دوشیدن بنام الله.-بنابراین ازادبیات استفاده شده توسط لاریجانی چنین استنباط می شود که آیت الله خامنه ای دچارشکست وهزیمت شده است. البته من اعتقاد دارم که این شکست بسیارسنگین بوده وسنگین ترهم خواهد شد. ولی برای بروزوظهورقلۀ این کوه یخ شکست بزودی؛ باید چندروزی صبورباشیم. اگربازگشت احمدی نژاد با شکست او انجام شده بود؛ علی لاریجانی نه درپیش ازتشکیل جلسۀ علنی مجلس ودرگوش نمایندگان وبا آن ادبیات "تدبیر" ؛ که باید درنطق غرایی ازجایگاه رییس ودرشروع رسمیت یافتۀ مجلس صحبت می کرد با ادبیات: "درنظام مقدس جمهوری اسلامی حرف اول وآخربا ولایت امرمسلمانان جهان حضرت آیت الله خامنه ای است وهمه به آن تمکین دارند؛ ازجمله رییس جمهورمحترم." وسه صلوات ومقداری هم مرگ بر ضد ولایت فقیه تحویل می گرفت برای گوش های رادیو مجلس.


2- نشانۀ دوم بازگشت پیروزاحمدی نژاد اجازه دادن به تعدادی ازنمایندگان مجلس برای باریابی وسخنرانی درجمع آنان است. اودراین صحبت گفته است که مشکلی بین او وآیت الله خامنه ای است ودارد حل می شود. وتأکید کرده است که بخش هایی از نظام انحرافاتی دارند وباید اصلاح شوند. واگرموضوع دعوارا بیاد بیاوریم که برسر حوزۀ امنیت واطلاعات است به اهمیت این بخش منحرف بیشترواقف می شویم. و اینکه احمدی نژاد کدام بخش مهم را می خواهد اصلاح کند. البته بگزارش یک وبلاگ نویس درروزهای قبل هم احمدی نژاد همین انحراف دربخش هایی ازنظام را به او ودوستانش گفته بود وموضوع جدیدی نیست.


3-آخرین نقل قول ضرغامی صدا وسیما هم درمورد پدروفرزندی احمدی نژاد و رهبر چیزتازه ای نیست وقبلاً هم احمدی نژاد ازاین تعبیراستفاده کرده است. باید منتظر تشکیل جلسۀ هیئت دولت باشیم تا ساعتی دیگرواولاً ببینیم حیدرمصلحی خواهد بود یانه. وثانیاً به حرف های خود احمدی نژاد استناد بکنیم برای تشخیص همه یا بخش اصلی واقعیت. من خوشحالم که احمدی نژاد پیروزبرگشته است.چون همانطور که درپست ها ی اخیرهم نوشته بودم؛ آهسته آهسته داشت نگران کننده می شد این غیبت. و دور نبود که اگربه کنش جدیدی نمی انجامید تبدیل به واکنشی برعلیه خود احمدی نژاد می شد این قهرهوشمند سیاسی. که خوشبختانه آیت الله خامنه ای نتوانست بیش ازاین تحمل کند این صحنۀ خطرناک برای ولایتش درانظارجهانی را وبا قبول نظرات احمدی نژاد به این دورازمبارزه مهرآتش بس زد.


4- این ماجرا درنهایت برای دولت دست آورد های گرانسنگی داشت که بنظر من بزرگترین آن شفاف شدن جبهۀ همۀ اراذل واوباش هتاک وبی سواد وچماق دار درزیرعبای آیت الله خامنه ای بود ورهایی احمدی نژاد ازاین بخش بسیارمخرب برای آبرویش. ازسردارقاسمی گرفته تا منصورارضی، ازآخوند طائب گرفته تا آخوندها سعیدی قم وسپاه وذوالنور، ازمداح حدادیان گرفته تا حسن عباسی استراتژیست، از حسین شریعتمداری کیهان گرفته تا حسین قدیانی و...خلاصه هرچه آت آشغال درشت بود درجبهۀ مشترک؛ اینک خودشان را با رهبرتعریف کرده اند وخداراشکر.


5- پیش بینی من این است که چه حیدرمصلحی درجلسۀ امروزباشد یانه. کاراوبعنوان وزیراطلاعات احمدی نژاد ادامه نخواهد یافت. فرمول چگونگی را نمی دانم ولی در کمترازیک ماه آینده مشخص خواهد شد. دوم این بشارت را به دانشجویان ودانشگاه ها بدهم که کامران دانشجو هم که ازهیبت احمدی نژاد دربرخورد با مصلحی سکته یا غش کرده بود بزودی کابینه را ترک خواهد کرد وقطعاً وزیرعلوم بعدی وزیری دانشمند ترومتساهل خواهد بود. 


6- نهایت اینکه شکاف بین احمدی نژاد وآیت الله خامنه ای شکافی قدیمی و بین حاکمیت مطلق یک الیگارشی روحانی یا حاکمیت توده های مردم ایران است وتا آرام گرفتن دربسترسعادت حکومت عرفی وحکومت تام ومسئول؛ وزندگی آزادتروشیرین تربازنخواهد ایستاد. استراتژی را تشخیص می دهم ولی تاکتیک های احمدی - مشایی منحصربخودشان است وتا اتفاق نیفتد قابل پیش بینی نیست. وهنگامی که اجراشد من می توانم توضیح بدهم.

۹ نظر:

ناشناس گفت...

من با شما اختلاف نظر دارم اما از شما تشکر میکنم. جالب تحلیل میکنید. پستهایتان اغلب چیزهایی برای یادیگری دارد.

ناشناس گفت...

مبارکه دلقک جاااان. مصلحی نیامد!
http://www.khabaronline.ir/news-147955.aspx

ناشناس گفت...

قبلا بهتر تحلیل میکردی
اما اخیرا شاهدیم که داری کس میگی

payamemruz گفت...

بايد پشتكار شما را در نوشتن تحسين كرد. هنوز پست قبلي را كامل نخوانده بودم كه پست جديدتري آمد و احتمالا با اطلاع از نيامدن مصلحي تحليلي جديد (كه مشتاقانه منتظر آنم و اين بدين معني نيست كه به قول آن آهستاني احمدي نژاديم) خواهد آمد.
در نبود يا كمبود وبلاگ نويساني كه تحليل كنند اين پست ها غنيمت است.
به قول شما اما من هيچ علاقه اي به احمدي نژاد و مشائي ندارم و اين همه تحسين را هم شايسته آنها نميدانم ولي در دعواي احمدي نژاد (و البته هركس ديگر)
با خامنه اي و باند او(توكلي رضايي لاريجاني قاليباف) مسلما طرف خامنه اي و باندش نخواهم بود...

ناشناس گفت...

و خاطرنشان كرد: دولت حاضر، تنها دولتي است كه همه اعضاي آن بر موضوع ولايت فقيه متفق‌القول هستند و ميثاق بسته‌اند تا از آن تبعيت كنند
رييس‌دولت تصريح كرد: دولت تا آخر پاي پرچم ولايت فقيه ايستاده است و وظايف خود را به‌طور كامل انجام خواهد داد.
احمدي‌نژاد با اشاره به تبليغات دشمنان بيروني مبني بر ايجاد شكاف در نظام اظهار داشت: نظام سلطه و استكبار و رژيم صهيونيستي پليد و نامشروع بدانند كه احمدي‌نژاد به فضل الهي، اعتقادي، سياسي و براساس برنامه با آنها دشمني مي‌كند و تا آخر و نابودي آنها خواهد ايستاد.
وی تأكيد كرد: من تا لحظه آخر عمر در مسير ولايت عليه استكبار و رژيم صهيونيستي خواهم بود و اميدوارم خداي متعال محو و نابودي اين رژيم را به ما نشان دهد.
وی خاطرنشان كرد: ما به‌صورت اعتقادي، منطقي و علمي با اساس استكبار و صهيونيسم مخالف هستيم و همه مطمئن باشند كه احمدي‌نژاد تا نابودي استكبار و رژيم پليد صهيونيستي با آنها مقابله خواهد كرد

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس محترم
سلام
شما فرستادن مصلحی به قم -قم را با صبغۀ مرکزروحانیت دین اخروی- ازتهران -تهران با صبغۀ مرکز سیاست دنیوی- را به این مهمی نمی بینی آنوقت سه کلمه ولایت را مهم تشخیص می دهی که یکی هم فقیه ندارد دردنباله اش. ومطالب وشعارهمیشگی ومعمولی سیاست خارجی که فعلاً مورد مداقۀ من نیست. -هرچند که من اظهارات سفیرعراق درپذیرش امن غالب مجاهدین خلق اشرف وموضع گیری منطقه ای دولت درمورد مسایل منطقه عربی وشاخ افریقا را نشان داده ام قبلاً- اصولاً مثل اینکه چنین برداشت کرده ای که منظورمن این بوده که احمدی نژاد باشمشیری آخته ازخانه اش درپاستوردرمی آید ومی رود سروقت خامنه ای درپاستوروسرش را ازتنش جدا می کند. معامله ای از این ارزانتر درسیاست کل تاریخ کجا دیده ای که درمقابل دوتا حرف همۀ اختیارات کشوررا دریافت کنی. کمی هم حساب کتاب سیاست باید قاطی این شتاب وبدبینی ات می کردی. مرسی. یا...هو

ناشناس گفت...

برای من سوال بود که چرا شما اظهارات ضد اسرائیلی احمدی را در تحلیلهایتان درز میگیرید. در کامنت دونی پست قبلی ارادتتان را به سلین نویسنده ی یهودستیز دیدم و جوابم را گرفتم.
احمدی نژاد افکار غریبی در سر دارد که فراتر از مرزهای ایران و بود و نبود الیگارشی روحانیت است. بود و نبود الیگارشی برای او چندان مهم نیست اگر نخواهند حذفش کنند حتا به آنها نقشهای حساسی هم میدهد به نظر میرسد شما هم بیخود نیست از او حمایت میکنید و فاکتورها را به این نحو به نفع تحریف واقعیت میچینید. البته تا آنجا که احمدی را پیروز میدانید حرفتان درست است اما آنجا که او را ناجی ایران جامیزنید آگاهانه قصد فریب مخاطب و انحراف از موضوع اصلی دارید و خطر بزرگ او برای ایران و جهان را در پوشش دعوای او و الیگارشی مخفی میکنید.

Dalghak.Irani گفت...

سلام.
قبلاً یک بار با یکی ازخواننده های خانم یک جدل وجدال اسرائیلی کرده ام وکافی است. شما هم مراجعه کنید به آن چندپست وکامنت هایش. گمانم توی پست داستانی اش گودزیلا وزامبی بکاررقته باشد درتیتر. لذا این هم ارتباطی به سلین نازنین ندارد من سلین ادیب را می شناسم ونه سلین ضدیهود را. تئوری توطئه را ولش کن. من کی هستم که بخواهم ضد یا موافق اسرائیل باشم که موجوداست وهمۀ غرب هم می خواهندش. درضمن من اولویت ایران وایرانیان داخل وطنم را دارم وبرایم مهم نیست که احمدی نژاد راجع به اسرائیل چه می گوید یا نمی گویدو نترس ایران را به جنگ غرب نمی برد برای نابودی اسرائیل آن هم به پشتوانۀ وبلاگ یک دلقک. مثل اینکه خودت ازمن بیشتردکترلازمی. قاطی کردی. یا...هو

ناشناس گفت...

دلقک ایرانی رک بگویم که تحلیلت از جنبش سبز و همچنین اعتباربخشی به احمدی نژاد در نظر من که یک بالاترینی ام یاوه است. با این حال احتمالا بهترین تحلیل جدال احمدی نژاد و خامنه ای را تو می نویسی.
نتیجه این که هر روز می خوانمت!
موفق باشی.