۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

شرط اصلی احمدی نژاد: "من نوکرمردمم. باید زنده با مردم حرف بزنم!

The End of the World



1- زمان بشدت بنفع احمدی نژاد جریان دارد واره گوز آدم های درجه دومی مثل مرتضی نبوی ونمایندگانی که درتلاش برای تهیۀ توصیه نامه! -ازاسم غیرحقوقی اش معلوم است که ازفرطاستیصال وترس است- به رییس جمهورهستند نخواهند توانست کاری ازپیش ببرند. به این دلیل بدیهی که هرچه روزها می گذرد وموضوع عدم شرکت احمدی نژاد درعرصه های رسمی ورسانه ای وعمومی تداوم می یابد سبب می شود که حس منفعت طلبی وفرصت طلبی دراکثریت ریزه خواران الیگارشی بیدارترشود که بی گداربه آب نزنند ونخواهند همۀ تخم مرغ هایشان را درسبد رهبری که مثل روباهی ترسیده ودرتله افتاده است بگذارند. لذا خودشان را خواهند زد به کوچۀ علی چپ با مستمسک حفظ وحدت تا کاری نکنند که درفردای بدون آیت الله خامنه ای نه تنها خانه نشین شوند بلکه مجبوربشوند که موج فراراین باررا آن ها نمایندگی بکنند. وهرچقدراین ماجرا دیرترحل شود با یقین به پیروزی احمدی نژاد خودشان را سُرخواهند داد بسمت دولت وازحاکمیت جدا خواهند شد.


2- جوانان جوان هم یادشان نباشد؛ سی سال به بالاها خوب یادشان است که کافی بود یکی ازاعاظم الیگارشی حاکم درکوچه ای بچُسد وفردایش دوهزاراعلامیۀ احزاب وگروه ها واصناف وانجمن اسلامی ها وتشکل های دانشجویی و... بوده ونابودۀ تک نفره ودونفره تابرسد به بزرگترین حزب که مؤتلفه درراست باشد ومجاهدین درچپ که تمام اعضایشان طبق اعترافات خودشان دریک فولکس واگن جا می گیرد؛ شروع می کردند به اعلامیه وبیانیه وچاپلوسی وبادمجان دورقاب چینی درهمۀ مطبوعات و رسانه های دیداری وشنیداری که حمایت می کنیم ودوتا را چهارتا می کنیم وال است و بل است وجمبل است. وحالا توی کشور رییس جمهوررهبررا کرده تو قوطی و جیک ازکسی درنمی آید که گویی نه خانی آمده است ونه خانی رفته است. وبیچاره آیت الله خامنه ای را فرستاده اند توی قفس شیروهی سخنرانی پشت سخنرانی برایش تجویز می کنند.


3- سویۀ بسیار خوشحال کنندۀ این ماجرا برمی گردد به کندذهنی سیاستمداران غرب وبویژه امریکا که من بارها اظهارنگرانی کرده ام که چرا این ها نمی توانند موضوع بدیهی را دریابند که اینک جمهوری اسلامی یک نیمه حکومت شده ورییس جمهوری دارد پرقدرت ومصمم وعمل گرا واهل معامله که می توانند با اوتوافق کنند برای رهایی جهان ازتبعات عدم دوستی ایران وامریکا. چه درمنطقۀ خاورمیانه وچه درهمۀ کشورهای اسلامی وبا اثرات بسیاربد وزیادش برای جهان. بنابراین امیدوارم که با این اتفاقی که پیش آمد باعث شود دستگاه های اطلاعاتی وسیاسی غرب ازخواب گران بیداربشوند وبا نشستن پای گفتگو با احمدی نژاد هم خودشان را ازاین مصیبت میراث جیمی کارتر برهانند وهم چپ احمدی نژاد را پر کنند برای تیرخلاص.

4- احتمال قوی می دهم که آن شایعات درمورد درخواست های احمدی نژاد با محوریت معاون اول شدن مشایی اگرشایعۀ اصولگراها نباشد شایعۀ اصلاح طلبان است برای خراب کردن احمدی نژاد. والا آدمی با ضریب هوشی بالا مثل احمدی نژاد می آید ودرچنین موقعیت برتری گزک می دهد به رقیب که برایش دست بگیرد که: "هه هه. پس بگو دردش چه بود". ورییس جمهوررا ضایع کند. احمدی نژاد اگر  شرطی را مطرح کرده باشد می تواند حتی عدم ابقای مصلحی هم نباشد. بلکه او قبول عادی کردن شرایط را منوط کرده است به بعدازگزارش ماوقع به مردم. وبا احتمال بالا گفته است: "من حرف واعتراضی ندارم. ولی چون من منتخب مردم هستم باید اجازه داشته باشم که گزارش ماوقع را به مردم بدهم وبگویم که چه شده است. چون من که خودم کسی نیستم که با رهبرنظام چالش بکنم. این رأی مردم بوده که احمدی نژاد یک لاقبا را رییس جمهور کرده لذا آن ها هم هستند که باید ازکار منتخبشان باخبر بشوند.


5- این بنظرم معقول است وبا روحیۀ احمدی نژاد بیشترسازگاراست بهمین جهت هم چنین پیداست که رهبر موافقت کرده است که ایشان سخنرانی را ضبط کنند. وآیت الله خامنه ای هم قول داده است که اگرصحبت معمولی ومثل همیشه بود دست نخورده پخشش کنند. درحالیکه احمدی نژاد جزبه سخن گفتن زنده ورودررو با مردم به هیچ فرمول دومی راضی نیست ونخواهد شد. البته نهایتاً غیرازاین راه حل که ممکن است به فروپاشی ساختارفعلی نرسد؛ همۀ راه های دیگرمثل عقب نشینی آیت الله ازابقای مصلحی یا تند کردن فضا بسمت استیضاح وعدم کفایت وازاین ترفند ها به احتمال خیلی بالا به سمت فروپاشی سیستم خواهد رفت. با امید واری منتظرتصمیم سرمربی می مانیم. یا...هو

۷ نظر:

ناشناس گفت...

دمت گرم دلقک جان. اما فکر کنم داری توهم ما رو بالا می بری. انتظارمون رو یعنی تا این حد از این مرد ببریم بالا؟ الان میاد و میگه من و رهبر که مشکلی نداریم. من سرما خورده بودم نشد برم سر کار. تازه نون هم که گرون نشده. شاید سر کاریم. تلخک ایرانی...

ناشناس گفت...

من دیگه از ترس توپ و تشر های دردناک دلقک جرئت نق زدن ندارم ولی از این یکی نمیتوانم بگذرم:مانند کردن رهبر خود خیس کرده به خرگوش آنهم باران دیده و ترسان که فقط یاد آور بی گناهی و بی پناهی و زیبایی است , کمال بی سلیقگی دلقک ماست.به بی سلیقگی ات در سیاست داریم عادت میکنیم اما در طبیعت و زیبایی هایش دیگر بی سلیقه نبودی دلقک جان!

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس دوم
سلام
حس بدی داشتم وقت نوشتن آن تشبیه. ولی نمی دانم چرا بخودم سخت نگرفتم که یک حیوان ازتیرۀ آخوند ها چایگزینش کنم. دستت دردنکند که آبرویم را خریدی. با این دقت دوست داشتنی ات. درست است خیلی حیف بود خرگوش نازنین ومعصوم. همۀ حس مطلب را ضایع می کرد. خیلی هم ممنون وچقدرخوب است که خواننده های شجاعی مقل شما دارم که بی خیال توپ وتشر بی خاصیت دلقک کمکش می کنند که گاف هایش راتصحیح کند. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

سلام ناشناس اول
سلام
ای بابا پاک که ضایع کردی مارا. حالا دیگرما توهم پراکن شدیم. می دانم که ازذوق زدگی ات است ومی خواهی شوکه نشوی ازمسایلی که تا یک ماه پیش دررؤیا هم نمی شد باورش کرد. ولی دارد این اتفاق می افتد وتا همین جا هم یک انقلاب بوده است وبعداً درنوشته هایم توضیح خواهم داد. واحمدی نژاد تنها حرفی که بلدنیست لاپوشونی چالش هایش با ارباب قدرت است. نمی گویم همه اش بخاطرایران وملت است چون ازانگیزه هایش باخبرنیستم ولی چه برای خدمت باشد وچه ازروی شخصیت فردی وکشتی گیرش بامدعیان! آن یک فقره که شما پیش بینی کردی قابل اتفاق نیست بنظرمن. اصلاً به قوارۀ احمدی نژاد نمی آید که دعوای برنده اش روی صحنه را به پشت پرده تمام کند. مطمئن باش والا من باید وبلاگم را تعطیل کنم. یا...هو

MiM گفت...

سلام به دلقک جان(با کسر کاف). یادت هست روزی که گفتم پیرمرد. باید اعتراف کنم که پیر هم بشوم کاشکی مانند شما که هنوز هم دود از کنده بلند می شود که شما هم مثل پدر من جوانهای دوره آن خدابیامرز هستید و به قول همو ما بچه های روغن نباتی .کمی آهسته تر جانا... از نفس افتادیم. فکر مشتریان دائمیت را نمی کنی مرد مومن؟ نمی رسیم به پایت به خدا. تا می آییم چیزی بنویسیم پست بعدی را فرستاده ای و...
چند وقتی بود می خواستم چیزی بنویسم و نمی شد یعنی نمی رسیدم به پایت. پیرو بحث چند وقت پیشترمان -یادت هست؟- فکر می کنم طبقه متوسط این نزاع را فهمیده است به خوبی ولی نگرانی همه از دیکتاتور شدن احمدی نژاد است، انگار که الان همه چیز اوکی است و سرجایش و به هیچ صراطی هم مستقیم نمی شوند خیلی ها... بامدادی عزیز هم دو روز پیش خیلی شمرده شمرده همین نگرانی ها را دوباره نویسی کرده است به امید پاسخی.
به هر حال خدا قوت...

ssinao گفت...

سلام
به نظر من مهمترین خواسته احمدی نژاداختیارات کامل در عرصه سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای کشور است که بتواند در عرصه بین المللی خود را تصمیمیم گیرنده آخر نشان داده وبا فراق بال با امریکا مذاکره کند . وگرنه شروط احمدی نژاد برای باز گشت (برکناری مصلحی وجلیلی ومعاون اولی مشایی ) تنها روی سکه است برای رد گم کردن . و به همین خاطر بهداز موفق شدن در این کار با گفتن اینکه با درخواست رهبر برای ابقای مصلحی موافقت منمایم و تابع رهبری هستم ظاهر قضایا در مظهر عمومی جمع شده وخود را تابع رهبر نشان مدهد. و به هدف اصلی خود رسیده است .تا بعد چه پیش اید...

Dalghak.Irani گفت...

MIM سلام

سؤال کرد:
Do you like tea
پاسخ داد:
I like after T: U

آن دلقک باکسرکافت خیلی چسبید. مثل چسبناکی دختری به پدرش. پاسخت را درپست بعد ازاین داده ام که ترک عادت موجب مرض است. ومرسی برای پروپاگاندا وقوت قلبت. یا...هو