۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

برای قدرشناسی از مهندس اسفندیاررحیم مشایی!

JUDITH

1- درایران سال 89 خورشیدی-مثل همۀ عمرجمهوری اسلامی- قدرت سیاسی تعیین کننده دردست متحجران ضدمدرن وضد زندگی ومخالف با هرنوع شادی وتازگی و لذت -غیرازتجاوزحلال به زنان- است. 


2- تضاد اصلی چنین جامعه ای نمی تواند "استبداد ودموکراسی" باشد. آخرچطورممکن است شما از کسانی که زندگی بسبک مدرن وجدید را حرام قطعی می دانند انتظاردارید که دموکراسی بعنوان آخرین دست آورد همین سبک زندگی حرام را؛ حتی به مباحثه ومجادله بگذارند.

3- تضاد اصلی ما درزمان وقوع انقلاب 57 "استبداد - دموکراسی" بود ولی الان ما به برکت! انقلاب اسلامی ازمنظرجامعه شناختی یک پله سقوط کرده ایم وتضاد اصلی جامعۀ ما شده است "تحجر- مدرن". -سنت غیرازتحجراست-

4- ما اینک همۀ نرم افزار مدرنیته را ازدست داده ایم واگر شبهی از برخی دست آورد های مدرنیته مثل هنرهای هفتگانه وورزش های میدانی مثل فوتبال خاک توسر شده را همراه تکنولوژی ودانش مدرن استفاده می کنیم بحکم فتوای فقهی مشهوربه "اکل میته" است. ولی هماره چون خاری درچشم واستخوانی درگلوی رهبران مذهبی-سیاسی جمهوری اسلامی است. وهرآینه درحداکثرتلاش هستند که کل این بساط حرام را (بخوان زندگی مدرن) برچینند.


5- با سوگواری وغیظ هرروزشاهد آن هستیم که بخشی ازاصلاح طلبان مذهبی که کارنامه های آلوده ای هم دارند بدون اینکه نسبت خودشان با فرهنگ مدرن (لیبرالیسم) را مشخص وتعریف کنند؛ وبرای کوبیدن هرکس درجبهۀ سیاسی مقابل خود به آرا واظهارات وفتواهای آخوند های سیاسی ریز ودرشتی متشبث می شوند که آن روحانیان ازعقب مانده ترین ومتحجرترین وضدزندگی ترین وابله ترین وجنایت کارترین مسئولان ومسببان درعرض این سی ودو سال گروگان گیری ملی بوده اند.


6- مهندس اسفندیاررحیم مشایی اخیراً حرف بسیاربسیارزیبا، بموقع، گزنده وتأثیر گذاری را راجع به حرمت موسیقی ازسوی فتاوی مراجع دین زده است- وتاریخ داوری خواهد کرد ارزش این حرف های مهندس مشایی را- وگفته است: 
"یاروموسیقی را نمی فهمد می گوید حرام است".


7- الم شنگه ای که روحانیان راه انداخته اند والبته هیچکدام هم جرأت نزدیک شدن به مهندس مشایی را پیدانکرده اند برمبنای ضرب المثل "ازکوزه همان برون تراود که دراوست" دورازانتظارنیست؛ ولی آنانی که خودرا سبز هم می دانند وسردمدارهم هستند و... چه هوارهواری می کنند از برآشفتن مکارم شیرازی یا یزدی یا آن حائری ریش قرمز که بلی علما هم مخالف رقیب هستند وما بزودی این لمپن های بی پرنسیپ را پیاده می کنیم ووقتی خودمان سوارکجاوه شدیم بدون نظرمراجع وعلما آب نمی خوریم.

8- بارها گفته ام ومجدداً این باورم را تکرا می کنم. ایرانیان موفق به تغییروضع خودنخواهند شدمگراینکه روحانیان را بامظاهر فرهنگ مدرن بترسانند وآنان را به حجره های دین وآخرت عقب برانند ودراین راه ازهرکسی که کمترین قدمی دراین هراس آوری برمی دارد چه خدا(خاتمی یاموسوی) ! باشد وچه شیطان (احمدی نژاد) !وچه انسان(مشایی) استقبال شایسته بکنند. - دست آورد دولت احمدی نژاد دراین زمینه فوق العاده بوده است-


9- ومن اگرفرداروزی ناچارباشم ازمیان خامنه ای یا احمدی نژاد یکی را انتخاب کنم قطعاً احمدی نژادرا انتخاب خواهم کرد. زیرا که خامنه ای یک سرطان است درحالی که احمدی نژاد حداکثریک حصبه! وطرفه این که می توانم دردفتررییس دفترش موسیقی گوش کنم درهنگامۀ فرارازکلافگی کارهای بی منطق احمدی نزاد. یا...هو

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

همش رو نخوندم. ولی از بند شش به بعد را کاملن باهات موافقم. متشکرم

Sasan گفت...

نوشته ای بسیار زیبا ،معقول و منطقی.خسته نباشید

باران گفت...

با کلیت مطلب که باید آخوندها را به کنجی راند موافقم
اما اولین بار است که اطلاق مهندس! را به رحیم مشایی می بینم. در این مملکت ویران شده رسم نانوشته ایست که حتی بقالی های تهران هم رعایت میکنند. هروقت قصدشان خرکردن کسی باشد مهندس صدایش می زنند. یا درگذشته که به هرکس ارادت (ازنوع خاصش) دارند مهندس می خوانندش.
در هر حال حس بدی است!
اما عزیز دل برادر!
شما لحن کثافت آلود رحیم مشایی را که ،سالوسی و خباثت و دروغ از هر کلمه اش می بارد، را می بینی و اینچنین مدحش می کنی؟!
رحیم مشایی ؟!
و چقدر فلاکت بر ما چیره گشته؟!
و چه بی مرد شده این سرزمین؟!
دیگر خدا هم کاری از دستش بر نمی آید.

ناشناس گفت...

asheghetam dalghake ba mazeh

ناشناس گفت...

سلام
من هم با باران موافقم. ازاین ریاکار سالوس که مطمئنم ماننداحمدی نژاد دستش در خیانت ها و خباثت تا مرفق آلوده است، جز ویرانی هر چه بیشتر این سرزمین انتظاری نیست. متاسفانه این تفکر در حال گسترش است که گروه رحیم مشایی بر هویت ایرانی تاکید دارد و از مذهب تا حدی گریزان.بازی کثیفی را آغاز کرده اند که امیدوارم ما در این دام نیفتیم.
سرافراز باشید.

کیمیا گفت...

فعلا"سلام و مرسی.
حیف که باید برم ولی وقتی برگردم پشت این پنجره، سرتونو درد می آرم.از بس که اینجا ساکت شده.

کیمیا گفت...

بازم سلام.ولی من چند با همشو خوندم.
حالا که اومدم و دیدم یه نفر دیگه به باران رای داده،ترسیدم با صدای بلند حرف بزنم.اقلیت اقلیت شده ام.شما که می گید بی خیال انگیزه،(ومن هی نمی فهمم اگه «روبهک جست و طعمه را بربود» اون وقت چی؟اینجام که باران حسابی حکم قطعی داده به ریاکاری مشایی و من نمی دونم از کجا معلوم شاید اینا حرف دل اسفندیار باشه اونوقت اگه بزنیم راست در چشم اسفندیار....؟!
آخه من و ّبابای خونه مون خیلی حرفای این آقا رو دوست داریم.اون نطق "دورهء اسلامگرایی..."شون رو شنیدید؟(خیلی ام اخیرا" نبوده)برای همین با (6)خیلی موافقم
**********
9الف-نون و خامنه ای یکی از یکی بدترن.وقتی از دفترش میاید بیرون میبینید جیبتون رو به اضافهءام پی تری،موبایل حتی واکمن(هر چی که داشتید میشنیدید)خالی کرده.
7معرکه بود به قرآن
3«سنت غیر از تحجر است».شایدم قدیمی باشه وتکراری؛ولی من نشنیده بودم.از بس که خوشم اومد،دزدیدمش ،قابشم کردم.
5-4-2-1کاش اینا همه شون خواب بودن
*******
چرا شما اینهمه ساکتید؟(نگید من مهلت نمیدما.الان 6ساعته )

Dalghak.Irani گفت...

کیمیا خانم لطفاً صبرکنید سرنوبت.

Dalghak.Irani گفت...

به شما ناشناس نصفه وبه شما ساسان تمام سلام می کنم وتشکر می کنم ازاظهارلطف ومهربانی تان. امیدوارم که به تشویق شما قلمم را جز به سوی ایران وایرانیان کامیاب؛ به نام ونان هیچ نانام ونانانی نیالایم. مرسی که زحمت ثبت نظرمبارکتان را کشیدید. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

نام باران چه حقیقی وچه مجازی اینقدر زیبا، لطیف وگوارا است که مسمایش نتواند برخی قضاوت های سخت ونیازمند شواهد وقراین را براحتی بردل ومغز وزبان خویش -مسیر نفوذ نفرت رانشان دادم- جاری کند.
جمهوری اسلامی ظرف ناسازی است قدیمی وشکسته -قبل ازساخته شدن- که هرراستی درداخلش بریزی جزناراستی وریا چیزدیگری محصول نمی گیری. اگر قبول کنیم که وقایع یک سال ونیم اخیر راباید سرفرصت بدون عصبیت وهواداری "سهم سهم" کنیم وسهم همه را از بخش حکومت اختصاصی آیت الله خامنه ای تا سهم سپاه وقضا ودولت واصلاح طلبان را فال فال بگذاریم روبرویشان. منصفانه می دانم که دراین فال سهم دولت احمدی نژاد سهم رحیم مشایی را هم معلوم کنیم وبا این سهم کلمه وواژه درست کنیم وبکوبیم توی سرش. حتی اگر این همه نفرتی که شما توی قالب کلمات ریختی ومنظورت یک سیستم ناسازاست را حق اوبدانیم ولی نه بشکل "من حکم می کنم" رضاشاهی که شما نوشته ای.
واگرقضاوت برمبنای سوابق باشد شرمنده ام که هیچ کدام تیم اصلی احمدی نژاد نه مرفق خون آلوددارند درپیشینه شان نه خشونت حزبی وفرقه ای وچریکی. والبته دیگرانی که لابد بدون مرفق خون آلود به قرینه تصویرمی کند کامنتت داستان های زیادی درسابقه دارند که کمترینش اشغال سفارت امریکا وکلیدزدن رادیکالیسم رسمی وحکومتی وباعث 3/4 همۀبدبختی های امروز ما. آرام وزلال ومهربان وبخشنده وصبورباش مثل باران ومنصفانه داوری کن. وباقی اش بماند برای وقتی دیگر وتشکربسیار زیاد ازخودت وازاسمت وازکامنتت. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

سلام بچه جان
توچرا اینقدر کم وفینگلیش ذوق می کنی. خوب دلقک هم عاشق بچه هاست ودلقک نبود اگرعاشق نبود. ولابد می دانی که اولین عاشق (حضرت آدم) اولین دلقک هم بود. دوستت دارم. پس بیشتر بیا وبهتر تعریف کن. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

وسلام به ناشناسی که باباران موافق است.
شما اگربابرف هم موافق باشی فایده ای نمی کند مگراینکه جغرافیای منطقۀ زندگیت باران خیز ومرطوب باشد. پس آن صفت های ازروی عادت بهرسیاستمداردرقدرتی درایران را (مظلوم نمایی وپرستش آن مظلوم .تبدیل آن مظلوم به ظالم وسفارش دوباره برای مظلوم بعدی وپرستیدن او تارساندنش به جای ظالم ودِبیا)راتخفیف بده وبه این راضی باش که مهندس مشایی هرآنچه درتضاد با آرای حوزه گفته است ومی گوید ازروی ریا باشد یا ازروی خلوص؛ حاصلی که برای سرنوشت وسرگذشت مادارد بسیار مغتنم است. حرف های او یا باعث تغییر تفکردر روحانیان دین می شود. که نمی شودچون دین مقولۀ تغییرپذیرنیست. ویا باعث بمیان آمدن مباحثی می شود که تابو وآسمانی است ونفس همه را ازاین راه گرفته است وباعث زمینی شدن دین وآخوند می شود. و به موجودغیر ماورایی غلبه کردن راحت تراست. اگرهم سن وسالی داری مثل من وخیلی ناامیدی ازاینکه ثمرات حرف های مشایی را نتوانی ببینی ولذت ببری. بیا ازپشت چشم های کم سو وعینکی من نگاه کن به صحنه تا جلز وولز یزدی وحائری ومصباح و...را ببینی وغرق درلذیذترین حس انتقام مجازبشری بشوی. دوستت دارم ومرسی که کامنت دادی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

کیمیا خانم سلام.
تمرکزندارم برای پاسخی که شما انتظارداری. فوتبال منچستریونایتدهم مزیدبرعلت دارد شروع می شود. خیلی حال نمی کنم وقتی خواننده ها هم باهم می روند کریسمس پارتی. وسال جدیدمیلادی درزمستان شروع می شود وزمستان فصل سرداست. منتظریک میهمان هستم ازجنس روح وتنم. ومستمع صاحب سخن را برسرشوق آورد. وکارهمسرت یکسره درست است واولینش اینکه توهمسرشی ولذتی هم که می برید ازچالش های ذهنی مشایی با توهمات وخزعبلات روحانی جنسی اصیل دارد وباید صدایت را بلند کنی. برای فردا یک کمی محتوا می گذارم کناربرای پاسخ منتظرت. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

واماکیمیابانو.
یک روزی من دراین دفترنوشتم که پدری که اسم دخترش در50 سال پیش ازاین را گذاشته باشد پروین اگرهم پسرش محموداحمدی نژاد بشود نمی شود خانواده اش را جزو مسلمانان مصباحیه بشماره آورد. آنروز که بچه ها هنوز خیلی داغ بودند وحرف ازاحمدی نژاد بدون الفنون وا.ن وبه تحقیر ذنب لایغفربود یکی از سبزهای پررنگ بدوبیراه نوشت برایم که استدلالت خنده دار وآبکی است. چندروز پیش که اخبارپشت سرهمی ردیف بود داغ دربالاترین که "فرحناز"خانم ترکستانی ریاست سازمان ملی! جوانان را نمی پذیرد . باخودم می گفتم که باز خوب است خواهر محموداحمدی نژاد پروین است. این یکی "فرحناز"که اصلاً ازسلالۀ پادشاه فقید ایران است چون تا قبل از ازدواج فرح دیبا با محمد رضا شاه وتولد دخترش فرحناز درسجل احوال ایران سابقه نداشت اسم دختری فرحناز- کسی فرح را دوست نداشته باشد نازاورا که بنام دخترش ثبت نمی کند.چوت اصلاً ما اسم ترکیبی با ناز وبااسم زن دیگری درزبان فارسی معمول نداریم. مثل فاطمه ناز یا کیمیاناز یا خدیجه ناز وازاین قبیل- واین را گذاشتم درکنار قیافۀ بذرپاش. وصالحی ومتکی را هم باهم مقایسه کردم به ظرافت وتیپ. دیدم مثل اینکه مشایی تصمیم گرفته اطراف رییس جمهوررا هم ازخشونت جنسی وهم خشونت اسمی وهم خشونت ژستی بپیراید بلکه هم از هاشمی رفسنجانی گرته برداشته اند که می گفت: "کابینۀ من دولت کاراست چون من خودم بتنهایی وبه اندازۀ کافی سیاسی هستم. حالا احمدی نژادهم می خواهد بگوید که: "کابینۀ من باید ظریف وزیبا باشند چون من خودم به اندازۀ کافی زشت هستم" این پاسخ شما نبود بلکه یک زنگ تفریح بود بخاطر وفاداریت. یا...هو

کیمیا گفت...

زنگ تفریح پرباری بود.مرسی.به خصوص قضیهءاسما که نمی دونستم و حالا می تونم پزشو بدم.
خواستم باز سر اون "پدر و دختر" چونه بزنم که مهمون دارید و شانس.

ناشناس گفت...

یاد این جمله از این وبلاگ افتادم که یه سال پیش نوشته بود:
"آنچه طی این مدت 5 سال در ایران گذشت این تصور را ایجاد می کند که عمدی در کار است که دیگر هیچ آخوندی نتواند حکومت کند!"

http://mardepirooz.wordpress.com/2010/02/16/%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA%D8%9F/