۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

آقای خامنه ای لطفاً یک زنگ تنفس بدهید! جوانان خسته اند.



1- دماغم خیلی زیاد سوخت وقتی برگزاری جام جهانی فوتبال 2018 میلادی را به انگلیس ندادند. چقدر انگیزه پیدا می کردم برای زنده ماندن تا آنموقع برای تماشای جام جهانی از نزدیک با ان حواشی که قطعاً انگلیس مهد فوتبال و شنگول می توانست تولید کند برای شادی و لذت. و بلافاصله تحت تأثیر گریه های شادی بن همام برای قطر کوچولوی کوچولو ولی باهمت بزرگ بزرگ قرار گرفتم هنگامی که متوجه شدم نمی توانم جلو اشک های تلخم را بگیرم برای پس کجاست ایران من: بزرگ بزرگ.


2- و این کامنت جوانی است بنام مجازی مهدی از تهران  در برنامۀ نوبت شمای سایت تلویزیون بی بی سی فارسی راجع به نظرخواهی مربوط به اعدام شهلای جاهد:
خسته شدم از ایران که تمام اخباری که از آن به جهان مخابره می شود شامل اعدام و سنگسار و اتم و مواد مخدر و سرکوب و... هست. چرا حرفی از تئاتر نیست؟ چرا گیسوان زیبای زنان کشورم را نمی بینم؟ چرا حرفی از رقص و بوسه نیست؟ چرا حرفی از می و مستی نیست؟ چرا بازیهای آسیایی و المپیک در کشور من نیست؟ سرزمین هزار و یک شب من را چه کسی دزدید؟ لعنت بر بانیانش! نه نه! من مانند آنها نیستم من لعنت نمی کنم من طالب زندگی ام. اما متاسفم برای تک تک کسانی که از اعدام و قوانین بدوی حمایت می کنند.تاسف مرا پذیرا باشید!!!!!!
3- فدراسیون روسیه هم جام جهانی 2018 را برد. کاری که تا اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و ابرقدرت بود نتوانسته بود بکند. با حساب ریاضی اگر بتوانیم در ده سال آینده هم به قشون مرگ آخوندهای سیاسی فایق بیاییم و هنوز هم از ثروت زیر زمینی مان نفت چیزی مانده باشد برای هزینه کردن برای توسعۀ زیربناهای لازم؛ 20 سال بعد از فروپاشی حاکمان و پیام آوران مرگ و عبوسی و اعدام  خواهیم توانست اگر بتوانیم از روی دست روسیه عمل کنیم و بازی ها را بما بدهند یا ندهند آیا. و این یعنی نقداً تا 2050 مطلقاً نباید منتظر گریۀ شوق یک مسئول ایرانی باشیم در پایان مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال- المپیک!؟ اُکه هچ!-. و این یعنی در خوش بینانه ترین حالت بزرگتر ازکودکان دبستانی نباید منتظر یک هیجان عمومی - از نوعی که مهدی التماس می کند - در جامعه باشند،  تا50 سال آینده. و این انتهای فاجعه است.


4- قطر چه به وسعت جغرافیای طبیعی و چه به وسعت جغرافیای جمعیتی و سیاسی و ورزشی کمترین استحقاق و شایستگی دریافت برگزاری بازی های جام جهانی فوتبال را نداشت. ولی نشان داد که بجهت سیاستمداران و حاکمان شایسته در موقعیتی است که می تواند رقیبی به قدرت امریکا را پشت سر بگذارد. ولی اگر بشود یک شوخی خوش آیند کرد با این موضوع؛ این مژده به جوانان ایرانی است که قطر از همین فردا هزاران هزار شغل جدید ایجاد خواهدکرد و حتی مجبوراست برای ازدیاد جمعیت مهاجر وارد کند.لذا ایرانیان می توانند بی خیال مهاجرت بغرب بشوند و بطورکاملاً جدی به چشم انداز شغلی و زیستی خوب قطرِ ده سال آینده نگاه و مطالعه کنند برای کار و زندگی در نزدیک وطن.


5- و امروز آیت الله خامنه ای دارایی نخبگانی جمهوری اسلامی مورد قبول طرفینی اش را دعوت کرده بود برای تدوین "الگوی راهبردی اسلامی-ایرانی پیشرفت" و داشت می گفت که کمترین عجله ای نداشته باشید و بنشینید سر فرصت و دقت الگویی را تدوین کنید که ما چگونه هم مرگ را اولویت بدهیم و هم زنده ها را وادارکنیم که برای بهتر مردن (ایثار) تلاش بهره ورداشته باشند. و اگر خیلی حالتان خوب است به این گزارش تصویری هم نگاه کنید. نخبه های شناخته شده: دانش جعفری. مرتضی نبوی. داودی.خوش چهره. گلشنی. چندتا آخوند و مکلای جنازۀ مسلم و ... بقول این فرنگی ها Oh My God 

پی نوشت امروز 21 آبان 94. پنجسال از ده سالی که آرزو کرده بودم بلکه آخوندها بروند گذشت. امروز حتی بقاعدۀ 5 سال پیش شادی و زندگی نمانده در ایران. و کامنت مهدی هنوز هم درد دل همۀ ایرانیان است. بیشتر می خواهم متوجه آن "الگوی راهبردی اسلامی ایرانی پیشرفت" باشیم که نه تنها تحقق نیافت بلکه مثل هزاران دستور و چرت و پرت های دیگر خامنه ای مثل اقتصاد مقامتی - جدیدترینش - تحقق هم نخواهد یافت. اینکه زر می زند دولت ها بحرف های من عمل نمی کنند حرف مزخرفی است. این الگوی راهبردی که به ریاست خودش بود و هر هفته تشکیل جلسه می داد سرنوشتش چه شد! 

۵ نظر:

ناشناس گفت...

شما هم خیلی توانایی تغییر فضایی دارید ها! درست پشت سر اون نوشته دردناک و وحشتناک با کامنتهای وحشتناک تر و بزن بزن خوانندگان صاف رفتید توی فضای جشن و سرخوشی ماشااله به این قدرت. کاش منهم میتوانستم این سرعت از افسردگی به سرخوشی لیز بخورم.
هالو

Dalghak.Irani گفت...

شلام آقای هالو
خیلی زیاد ارادتمندم قر بان. واین تقصیر وهنرمن نیست تغییر فضا. که این بنیادطبیعت وزندگی اشت که باید دم به دم ازحال ناخوش بحال خوش عبور کند. چون که رنج ها و سختی ها چنان پرزورند که هماره درحال غلبه برشادی ها هستند واگر نتوان درزیردست وپای سنگین وکشندۀ این زحمت عظیم زیستن، این لحظات شوق را هم نجات داد؛ نه گمانم که بقای دنیا درحیات انسان قابل تداوم باشد. البته وخوشبختانه اکسیر شادی چنان اصیل ومؤثر وموجدانرژی است که مثل آب حیات معروف بشود با قطره ای از آن روزها وماه ها کیفورپیش رفت.یا...هو
بازهم به این بهانه حرف خواهیم زد.

Dalghak.Irani گفت...

واما با سلام به شمادو کامنت دهندگان ناشناس محترم.
کامنت های شمارا منتشر کردم ولی با اجازۀ شما تا دوساعت آینده پنهانشان خواهم کرد. وبا چه تأسف زیادی وناچار چنین خواهم کرد.
هم طنز زیبای کامنت اول را دوست دارم وهم حرف های 99 درصد درست کامنت دوم. ولی ادبیات شکلی دراستفاده ازبرخی کلمات که درفرهنگ کتبی عامه پذیرفته وراحت نیست مرا ناگزیر می کند که این دو نوشتۀ هم مفرح وهم یاداورنده را پنهان کنم. ازنویسنده یا نویسندگان این دوکامنت پوزش می خواهم ودرخواست می کنم که اگرمقدورهست نظرات را خودشان ویرایش کنند ومجدداً بفرستند تا منتشر کنم. ضمن اینکه من ازنظر فنی امکان ویراستاری ندارم. بازهم این را تأکید می کنم من با ادبیات شما مشکلی ندارم ومی دانم که همه هم با همین ادبیات درمحیط شفاهی صحبت می کنند. ولی باید بدانیم که فرهنگ شفاهی درمحیط کتبی جنجال درست می کند. مرسی که مرا می فهمیدو یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

درلندن برف باریده وهوا سرداست حسابی والبته نه وحشتناک. واین پستی که فکرمی کردم مثل آقای هالو کمی شنگول تر القاء کند فضارا مزید برعلت شده وهرچه کامنت می آید کمی عصبی وانتقامی است.
خوانندۀ محترم وناشناسی الان کامنت داده است وکامنت محترمی هم است ولی متن کامنت سیاهۀ بلندبالایی است ازانواع دارایی های مالی نجومی! حسین هدایتی مالک باشگاه فوتبال استیل آذین که تنها ربطش به مطلب این پست همان کلمۀ جادویی قوتبال است ودیگر کمترین-تأکید می کنم کمترین ارتباطی با حرف ونظر ومنظور ولابلا و...نوشته من ندارد. وچون به حریم اشخاص تجاوزشده ومن کمترین سندی ندارم که بتوانم صحت وسقم این ارقام وادعاهارا بررسی کنم ووظیفه ای هم البته نداردیک وبلاگ. لذا ضمن عذرخواهی از فرستنده اش کامنت را پنهان کردم تا اگر فرستنده اش دلیلی برای انتشار آن دراینجا داشت بازهم فرصت داشته باشد که اعلام کند واگرقانع شدم منتشرش کنم. مرسی که زحمت کشیدی وکامنت دادی. یا...هو

احسان هنرمند گفت...

سلام دوست گرامي

مطالب و عكس ها بسيار عالي بود

مي تونم ازتون درخواست كنم يك دعوت نامه ي بالا ترين برايم ارسال كنيد

بسيار ممنون خواهم شد

e.shetab@rogers.com