۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

جنجال های بی فایده یا آدرس گم کرده ها!


1- احمدی نژاد با مورالس رییس جمهور بولیوی فوتبال بازی کرده وتعدادی از بازیکنان ملی پوش وپرطرفدارسرخابی هم بنابدستور ویا به انتخاب وتمایل خود هم این دومردان اول سیاست جاری ورسمی ودرقدرت بالفعل کشورشان را همراهی کرده اند.

2- فوتبال بازی مدرنی است وتوجه هرچه بیشتر به آن جامعه وجوانان را اولاً از خیلی مضرات که کمترینش خمودگی است دورمی کند وثانیاً جامعه را ازرفتن بقعر تاریخ قرون تاریک که هدف نهایی واعلان شدۀ حکومت اسلامی است باز می دارد.


3- یادمان نرود که میرحسین موسوی هنوز عکسی با شورت ورزشی ویا حتی مکثی دریک استادیوم ورزشی بکسی نشان نداده است وسیدمحمدخاتمی چه خونی به جگر مان کرد تا با بازوان ترسان و زانوان لرزان ازهم فکرا ن متحجرش وبعداز چندین و چندبارعقب جلوکردن وبزور تا استادیوم آزادی تیم ملی فوتبا ل آمد یکبار وتمام.


4- حالا چند تا آدم بیکاروبافهم خام آنهم به نمایندگی ازسوی جنبشی به برازندگی زندگی مدرن وشاد ومؤدب؛ یک عکسی ازکدام آرشیو پیداکرده اند ازکریم باقری اسطورۀ فوتبال صمیمی، که با رییس جمهوررسمی وقانونی وفوتبال دوست کشورش خوش وبش می کند- کی وکجا هم معلوم نیست- وعَلَم کرده اند دردنیای مجازی  که: خیانت کشف کردیم ونمی بخشیم وکریم غیرت ندارد وحمیت نمی شناسد....تا جملات وکلمات بسیارسخیف تر وشرم سارانه تر مثل خائن ومزدور و...


5- نکنیم این اعمال ترسناک وکور وبی هدف وعقده گشایانه را. دیری نخواهد گذشت که برباطل بودن خیلی ازتصورات هیجانی مان غلبه خواهیم کرد وبه اشتباهات خویش درتاراندن جامعه درداخل وخارج پی خواهیم برد ودرصدد جبران مافات خواهیم افتاد. ولی نه گمانم نیش های ازسرنادانی امروز با مرحمی ازجنس التماس هم ترمیم وبهبود یابد درفردای پیش رو.

۳ نظر:

ابراهيم سالك گفت...

- آن كس كه با هيولاها دست و پنجه نرم مي كند، بايد مراقب باشد كه خود در اين ميانه به هيولايي تبديل نشود.

- هر كس دير زماني در مغاكي چشم بدوزد، آن مغاك نيز در او چشم خواهد دوخت.

(نقل به مضمون از نيچه در كتاب فراسوي نيك و بد)

‌[اين رو هم بگم كه با تعابير مثبت و مهيب جمله دومي خيلي حال مي كنم، اما توضيح بيشتر، براي رعايت حال عزيزان حساس به كهير...، كات.]

محمد گفت...

می خواستم بگویم، سخنی که ابراهیم سالک از زبان پیامبر ظلمات نقل کرد راست است. هیولا شده ایم!
بی‌اخلاقی در فضای سیاسی ایران، یک اپیدمی شده که جریان و جناح، موافق و مخالف، سکولار و اسلامگرا و داخل و خارج نمی‌شناسد.
می‌خواهم بگویم چنین رفتارها و واکنش‌هایی (در قبال ابراز عقیده از سوی شخصی مثلاً حرفی که به تازگی گنجی زده و واکنشهایی که در برابرش صورت گرفت) باید اذعان کرد که بسیار زشت و سرافکنده‌ساز است.
اساساً به این فکر کرده‌ایم که به کجا می‌رویم؟!
به‌فرض که کسی دیکتاتور باشد، به فرض که کسی دروغگو باشد، به فرض که کسی ظالم باشد و به فرض که کسی دزد و چپاولگر باشد از کجا کسی را پیدا کنیم که دموکرات‌مآب و راستگو و عادل و درست‌کردار باشد تا به جای اولی بنشانیم؟!... و به فرض که چنین کسی را یافتیم. او با تکیه بر کدام گروهِ کثیر از شهروندانِ دموکرات مآبِ راستگویِ عادلِ درست‌کردار ما را از فضای نکبت‌آلودی که در آن قرار گرفته‌ایم بیرون بکشد؟!

Dalghak.Irani گفت...

آقا ابراهیم و محمد آقا.
شمادوهنرشناس واهل بخیه فعلاً با نیچه جلسه کنید تا ببینیم با این آبسه ای که دندان من کرده ورمق حرف زدن نگذاشته برایم چه باید کرد. لابدنمی دانید که دلقک ها می توانند با کامپیوترشان شفاهی بگویند کتبی تحویل بگیرند. متأسفم که دیرشد وبدترازآن اینکه درد دارم ولذا موضع سیاسی مشخصی ندارم که برای شما هم بنویسم. بیایید توی پست جدید. یا...هو